Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Яко в великороссийстей ныне церкви обретаются два креста, тако и два Христа





Обретохом убо мы ныне в россианех содержащиися два креста, един трисоставный, тричастный, от святых песнописцев зовомыи, на нем же Христос Бог плотию распяся: другий же от новых учителей нарицаемый двочастный, яко от двою древу соделан, его же до лет Никона патриарха в России не слышашеся, но с правления новопечатных книг, паче же стравления, от западнаго костела, Никоном в российскую церковь внесеся. обрящем всяку в них, аще токмо внутреннима очима ума нашего добре разсмотрим и два Христа проповедуемыя, и в лепоту. внемли точию. Христос бо есть имя нарицателное, яко многим пристоит. Понеже бо древле нарицахуся христи царие и архиереи, от помазания, яко елеом помазовахуся, егда на прстолы царския посаждахуся. якоже Самуил пророк помаза Давыда елеом от рога на царство. и сам пророк вопиет глаголя [псалом 19]: Ныне познах, яко спасл есть Господь христа своего. Христос же есть имя греческое, производится от еврейскаго, мессия, еже словенский помазанник, происходит от месса мажу. Нарицается же помазанник, за восприятие плоти, помазан совершением Святаго Духа, яко Царь превыше всех царей, и Священник, превыше всех священников, и Пророк, превыше всех пророк [Катихисис великий, глава 1, лист 2 на обор.]. О Нем же псалмопевец Давыд глаголет [псалом 44]: Сего ради помаза Тя Боже Бог Твой елеом радости, паче причастник Твоих. Собственно же имя есть, Iсус, еже единому точию пристоит, Спасителю нашему Христу Богу. Сие имя Iсус есть еврейское, еже гречески глаголется сотир, словенски же спас, или спаситель, сиречь избавитель. Понеже спасл есть нас от грех наших, и от всякаго дела греховнаго и от скверны, и мучения диавольскаго, и смерти, и муки вечныя, и ада преисподняго избавил нас есть [Катихисис великий, глава 1, лист 3]. Которое имя Христа Спасителя Iсус, святая древлеправославная великороссийская церковь, последующи восточней, яко матери своей, везде и всюду яко во святых книгах, тако, и на святых образех, и на честных крестех писаше с единою иотою, без иты, сице, Iсъ, еже явственно показуют святыя книги, от них же немногшыя зде на среду в достоверное свидетельство предлагаем.

Вначале в книгах прежде печатнаго тиснения писанных, при великих князех, и при освященных митрополитех российских всякаго звания, их же множество число превосходит, до лет царя Иоанна Васильевича, везде писашеся имя Спасителево, сице, Iсъ.

Сице во Псалтыри толковой, преведенной Максимом Греком философом в лето 7031.

В книгах беседах на благовестия евангелисту Матфея, Иоанна, преведения того же преподобнаго Максима и ученика его Селивана.

В книзе того же преподобанго Максима Грека сочинения, на славенском языце, имя Спасителево везде написано, Iсъ.

В книзе преподобнаго Иосифа Волоцкаго, нарицаемем Прсветитель. и второй тогожде книзе, о монастырском общежителном благочинии, Iсъ.

Подобне в древних книгах харатейных на славенском языке писаных.

Сице в евангелии харатейном, святаго Моисея Новгородскаго, имя Спасителево Iсъ, Iсе.

В книге Служебнице харатейном писма и перевода, святаго Киприана митрополита всероссийскаго.

В книзе харатейном новом завете рукописания святаго Алексия митрополита и чюдотворца всея России.

В харатейной тетроевангелии харатейном, писанном в Констянтинополии, в 6658.

И во инех безчисленных рукописных книгах, на бумазе и хартии писанных, (из них же иныя руками святыми писаны) имя Спасителево кроме иты, Iсъ, писано.

Но и в древлегреческих харатейных, на греческом языце писаных, имя Христа Спасителя под титлою пишемо всюду с единою иотою видится сице, Iσ.

Сице в книзе Кормчей в десть, Iσ, Iσ.

В книзе святаго Кирила Иеросалимскаго, Iσ, Iσ.

В книге святаго Никифора патриарха Царя града, правилной, Iσ, Iσ, Iσ.

В книге правил седми соборов, Iσ, Iσ.

В книзе святаго Епифания Кипрскаго, Iσ, Iσ.

В книзе Бесед апостольских, Iσ, Iσ.

В книзе тетроевангелии харатейном писаном на греческом же языце, первая и большая его часть буквы славенскими, на греческом языце, идеже имя Христа Спаса, писано: ОIС, ОДУ, IС, ДIА IV IV. Последняя же и меншая часть греческаго писмени, имя Спасителево писано сице, Iσ, Iσ, Iσ.

Такожде в книгах древлепечатных московского друку, от лет царя Иоанна Васильевича, до Никона патриарха, печатных при митрополитех и пяти патриарсех. яко служебных, тако и четии, всякаго звания, ихже множества ради неисчислительно есть.

В книзех благовестницех, евангелиях учителных, Кормчих, Псалтырех со воследованием, в минеях общих, в Маргаритех, в Пролозех, и в прочих безчисленых везде имя Пресвятаго Владыки, пишемо зрится, аще под титлою, без иты, Iс, аще без титлы, Iсоусе.

Подобне в книгах острожския печати, яко в Библии в Маргарите, в книзе Великаго Василия, в Заветех, во Псалтырех, и Часословах, и в книзе О вере изданной в лето 7091, и в прочих острожских книгах, яже при велицем благочестия поборнице Василии князе издашася, во всех оных, и в прочих сим подобных, имя Iсусово, яко под титлою печатано, Ic, Iса, Iсе, имеется, тако без титлы, Iсоус Наввин, Iсоус Сирахов, без иты напечатано показуется.

Сие благочестивое древлеправославныя церкве содержание, еже и писати имя Спасителево, без иты, Iс, и произносити такожде без приложения иты, Iсе, и от святых чюдотворных, елико греческаго, толикаго и российскаго живописателства, образов, на них же имя Христа Спасителя, с единою иотою под титлою пишемо, светлее солнца сияющи видимо есть, утверждается зело зело.

Сице на образех Пресвятыя Богородицы, Владимирския, и Тихфвинском, святым евангелистом Лукою писанных IС, ХС.

На образе Пресвятыя Богородицы Казанском.

На образе Пресвятыя Богородицы, писанем, Петром митрополитом Московским.

На образе Спаса Христа Корсунском.

На образе Пресвятыя Богородицы Влахернском иже принесен из Царя града, в лето 7000.

На образе Грузинском принесеннем из Персиды, иже стоит на Пинеге.

И на прочих Пресвятыя Богородицы чюдотворных образех, их же выше в главе третией явихом, и кроме сих, на иных премногших. иже не поновлени суть от нынешних иконописцев, везде пресвятое имя Владыки Христа, писано является без иты, Iс.

Но и святии чюдотворнии кресты, тоеже святое отцепреданное благочестивое российския церкве содержание, еже и писати и глаголати пребожественное имя Христа Спаса, без иты Iс, по премногу утверждают.

Сице на кресте Корсунском, иже в Москве во Успенском соборе, имя Владыки Христа написано, IС, ХС.

На вратах медполитых Корсунских, яже в Великом Нове граде.

На кресте, его же святый Иоанн Богослов даде святому Авраамию Ростовскому.

На кресте состроеном, (по Божию откровению) царем Констянтином.

На кресте каменом сотворенном, в лето 7866, иже в Великом Нове граде.

На благословящем кресте соделанном, в лето 6660, в Переславле Залеском.

На всех сих чюдотворных крестех, имя Спасителя Христа, с единою иотою написано в подписании зрится, сице, IС ХС.

Нынешния же новии великороссийския церкве, архиереи, восхотевше новаго себе Христа, оное имя Пресвятаго Владыки, с единою иотою пишемое и произносимое, Iс, хулительне порекше равноухим отринуша. Вместо же оного новое и неслыханное имя, чрез иоту и иту пишемое и глаголемое, сице Iисус, проповедавше приведоша. Якоже Димитрий Ростовский в книзе своей Розыске, являет глаголя: [В руском языке расколщики в две токмо силлябы глаголюще Iсоус, не исповедуют Спасителя и Исцелителя душ наших. И вправду в них ин Iсоус: Не истиннаго бо Спасителя и Исцелителя исповедуют, но некоего равноухаго Iсоуса]. часть 1, статия 1. Сему подобне и Питирим в Пращице новосочиненней глаголет: [Яко с единою иотою пишемое имя Iсоус не знаменует Спасителя, но равноухаго]. ответ 146. Но оле дерзостнаго языка! Оле непреподобных устен! Что убо аще имя Iсус, с единою иотою пишемое, есть равноухий, и како божественный Лука евангелист, написавый образ Богоматере с предвечным младенцем, иже ныне на Тихфине подпись имя IСЪ ХС, без иты? Еда ли он неведый знаменования Его, равноухаго подписа? Далече блядословие сие да будет. Аще бо по сих мнению без иты пишемое, имя Iсъ, есть равноухий. Убо Лука святый написа IСЪ ХС, не Спасителя написа, но равноухаго. И аще равноухаго, то како толикая, и толь пребезчисленная, якоже явствует история, чюдеса от него содеяшася? благоявленно яко Спасителя. К сим святии и чюдотвории образы и кресты, ихже выше предпоказахом, имущии на себе написано имя Владыки Христа, без иты, Iс, Хс, еда равноухаго имя на себе имяху? И аще равноухаго: И како от них премногая и различная чюдеса совершахуся?

Но святии древлероссийстии архиереи, еда в равноухаго Iсуса, Его же пресвятое имя, яко в древлеписменных книгах писаху, и в печатных печатаху, тако и во устех имеюще призываху вероваху? И како в нетлении мощей присиявше чюдодействоваху. И святии преподобнии чюдотворцы еда равноухаго именем бесы изгоняху? никакоже никако; но Христа Спасителя. Понеже бо якоже сердцем вероваху, сице и усты исповедоваху, Iсуса, Спасителя и Избавителя, Его же имя призывающе чюдодействоваху, и силы многи творяху, еже святыя древлецерковныя книги харатейныя писменныя и печатныя, и святии образи, ихже выше предложихом, показуют, тако и толковаху. Сице божественный Иоанн Златоустый, в беседах евангелских, (их же преведоша с греческаго на славенский язык, преподобный и премудрый Максим Грек, и Селиван ученик его) [на Мф., беседа 1]: [Iсус убо сие имя несть еллинско, но еврейским гласом глаголется, еже есть в елладскии язык протолкуемо сотир, сиречь спас, спас же от еже спасти люди своя]. Сему согласно и святый Феофилакт Болгарский, в толковании священнаго евангелия, от Матфея, в зач. 1, протолкует глаголя: [Iсус имя несть эллинско, но июдейско, сказуется Спас]. Благовестник, лист 14. Подобне святый Кирил Философ, учитель славенский, в книзе харатейней сказания святаго евангелия, юже сам преведе, в лето 6406, от Матфея, в неделю пред Рожеством Христовым, толкуя имя Iсусово глаголет: [книга рожества Ic Хва. Сего ради сице рече. зане всего смотрения глава си суть и начаток и корень всех благ. имя же Iсъ Хво несть не гречески ни славенски, но жидовски, сказуемо есть Спас. Спас же наричется, зане спасе люди своя]. Такожде и святый Кирил Иеросалимский, толкуя имя пресвятое Владыки Iсус, глаголет [книга древлеписменная, оглашение 9]: [Един есть Iсъ Хс, имя чюдно пророки провозглашаемо. Глаголет бо Исаия пророк: Се Спас тебе приидет, имыи с собою свою мзду. Спас же еврейскии Iсъ сказуется. (ниже) Iсъ же наречеся не человеки, но аггелом]. оглашение 9. Видиши ли коль явственно показуется древними книгами писменными, харатейными, и печатными, и святыми чюдотворными образы, и честными кресты, и толкованием святых и богодохновенных учителей церковных, яко якоже святии архиереи, и премудрии преводницы, и вси христиане древлероссийстии, вероваша во Iсуса Спасителя, тако и писаша с единою иотою, пресвятое Его имя Iсъ, сице и толковаху Iсъ Спас. И что сих свидетельств крепчайшии? Что ли достовернейшии быти может? Что убо глаголют; яко аще и писаху кратко, Iс но произношаху Iисус. никакоже никако. Явственно сие видети есть от старописменных, и старопечатных книг, яко идеже без титлы складом писашеся имя Iсусово, всюду без приложения иты писашеся, тако и читашеся. Сице во Псалтырех со воследованием, и уставех, в святцах сентября в 1 день, напечатася: и память Iсоуса Наввина.

В Кормчей печатной, на листе 83, поместнаго собора, иже в Лаодикии, в правиле 58, имя Iсоуса Наввина напечатано: Iсоус Наввин.

В прологах печатных, сентября, в 1 день: В той же день Успение Iсоуса Наввина. стих: Течение уставль солнечное древле прочее Iсоус Солнце славное видит.

В книзе завета втораго выхода, от Матфея, зач. 28: Изыде в сретение Iсоусови, зач. 112. Поемше Iсоуса. Иоанн, зач. 17. Иде Iсоус.

Во Апостоле в конце Июдина послания; Iсоус Христом Господем нашим.

В книзе О вере в полдесть, на листе 166: И во единаго Господа Iсоуса Христа.

И в прочих безчисленных яко писменных тако и печатных книгах, имя Христа Спасителя Iс, яко под титлою писашеся и печаташеся всюду с единою иотою: сице и без титлы складом с единою иотою, и кроме иты произношашеся имя Христа истиннаго Избавителя Iсоус. Сей бысть роду человечю истинный Iсус Избавитель [Катихисис великий, глава 1]. Сие есть имя Iсъ, ему же поклоняется и припадает всяко колено небесных и земных и преисподних. Сие есть имя Iсъ, егоже аще кто призывает без сомнения Духом и истинною, спасен будет. Сие есть имя Iсъ, о немже аще кто что просит от Отца небеснаго, вся приимет. Сие есть имя Iсъ, егоже подобает всем верным присно имети в сердцех, и во устнех, во всех делех своих, по апостолу Павлу глаголющему: Аще что творите, словом, или делом, вся во имя Господа Iса Христа творите, благодаряще Бога и Отца о Нем. Тем божественным именем имамы избавление прияти, и вся враги наша противныя победити.

Темже убо аще пресвятое имя Владыки Христа, святым пророком прореченное Iсъ, без иты пишемое есть Спас: аще аггелом, нареченное Iсъ, есть Спас: аще священным евангелистом Лукою написанное на святых образех, и прочими святыми живописатели на святых образех, и крестех изображенное Iсъ, есть Спас: аще во всех древних и греческих и славенских харатейных писменных и печатных книгах пишемое Iсъ кроме иты, есть Спас: аще святии святителие верующе во Iсуса свене и ты, егоже выну призывающе, в нетлении мощей просияша: аще преподобнии чюдотворци именем Iсуса с единою итою произносимым бесы изгоняху и чюдодействоваху: аще кто что просит о имени Iсуса, без иты же пишемом, от Отца небеснаго, приемлет: аще святии богословци имя кроме иты пишемое Спаса протолковаху. Убо нынешними новыми архиереи проповедаемый Iисус, чрез иоту и иту пишемый, несть Спас, сиречь, Спаситель и Избавитель рода человеча: но ин некий неслыханный, егоже пророцы не прорекоша, апостоли не проповедаша, святии отцы седми вселенских, и девяти поместных соборов не провозвестиша. И в лепоту. Аз бо ти не отвне свидетелей приведу: от самех их. Сами бо они яве свидетельствуют, яко у них ин Iисус. Сице глаголет Димитрий Ростовский: И вправду в них ин Iсус. И аще в нас ин Iсус, благоявленно яко в них ин.

Темже якоже два креста обретохом, един тричастный трисоставный животворящий, на нем же Христос распяся, другий двочастный новоизобретенный, от римскаго костела привнесенный: тако и два Христа, единаго Iсуса Спасителя и Избавителя рода человеческаго, другаго новаго Iисуса, апостолы не проповеданнаго, но новыми учители изобретеннаго, и проповедуемаго обретаем.

Божественный же убо апостол Павел утверждая нас во истинней вере, всячески не повелевает приимати новопроповедуемаго Iсуса, но отбегати. Сице пиша к коринфом глаголет: [Аще бо грядыи инаго Iсуса проповедает, егоже не проповедахом, добре бысте прияли]. зач. 191. Еже святый Иоанн Златоустый толкуя, добре бысте прияли, глаголет тако [Беседы апостол. 23 к коринф., лист 1374]: [И убо сего ради не достояше приимати, но отскакати]. Почто? ниже наведе [лист 1376, к коринф. зач. 166]: [Зане лицемерие творяще, ины вводят догматы]. беседа 23, к коринфом. Темже и страшнее вопиет блаженный Павел глаголя: [Аще кто не любит Господа нашего Iсуса Христа, да будет анафема]. коринф. зач. 166. И якоже новаго себе Iисуса, апостолы не проповеданнаго изобретоша, тако и все святое евангелие, и вся служебная, молитвенныя и читателныя святыя книги, на глаголемаго их Iисуса превратиша, и слыши: Идеже бо святый Матфей евангелист рече: Iсу рождьшуся в Вифлееме июдейстем [Мф., зач. 3]. Ту они глаголют: Iису же рождьшуся в Втфлееме июдейстем. Святый Марк евангелист рече [Мр. зач. 39]: Призвав Iсъ ученики своя, глагола им. Сии же глаголют: Призвав Iисъ ученики своя, глагола им. Святый Лука евангелист рече [Лк. зач. 54]: Вниде Iсъ в весь некую. Сии глаголют: Вниде Iисъ в весь некую. Святый Иоанн евангелист рече [Ин. зач. 65]: Яко Iсъ есть Христос Сын Божии. Сии: Яко Iисъ есть Христос Сын Божии. И не токмо книги: но и вся таинства на новаго своего Iисуса, превратиша. Блаженный Павел апостол вопиет глаголя [к рим. зач. 91]: Елицы во Христа Iса крестихомся, в смерть Его крестихомся. Сии глаголют: Елицы во Христа Iиса крестихомся, в смерть Его крестихомся. Превративше же убо вся святыя книги и таинства на новопроповедуемаго ими Iисуса, утверждают глаголюще: [Аще кто не исповедует Iисуса Христа быти Сына Божия, да будет анафема]. книга Жезл новопечатная, лист 86. Но божественный апостол святый Иоанн Богослов сын громов посрамляя отмещущыхся Iсуса Христа Спасителя, и ложне новопроповедующих инаго Iисуса, громогласне вопиет глаголя: Кто есть лживыи? Точию отметаяися яко Iсъ, несть Христос. сей есть антихрист. 1 послан Ин., зач. 71.

Страшно бо есть страшно, и всякаго ужаса зело преполно, еже новаго Iисуса прияти. Да не како приемше и приимем вместо Пастыря волка, вместо Спасителя, душегубителя, вместо Христа, антихриста. Понеже бо не един от святых отец, ниже от учителей церковных, ниже от богословцев, ниже от апостол кто, ни сам Христос воспомяну, яко имать приити в последнее время ин Христос, разве точию вси единогласно взывают, яко имать приити антихрист. И в лепоту. Сице бо сам Господь ко отметающимся Его, пречистыми своими усты рече: [Аз приидох во имя Отца Моего, и не приемлете Мене. Аще ин приидет во имя свое, того приимете]. И Павел апостол вопиет глаголя: [Да никтоже вас прельстит ни по единому образу, яко аще не приидет отступление прежде, и открыется человек беззакония сын погибели, противник]. солун. зач. 275. Хотя убо аще и приидет антихрист, обаче не наречет себе антихристом но Христом. Явственно о сем свидетелствует святый Андрей Кесарийский, в слове 10, сице глаголя [в толковом Апокалипсисе, слово 10, глава 11, лист 49]: [Известит себе быти Христа]. глава 11. Но и святый Ипполит глаголет [Соборник, лист 127]: [По всему убо хощет уподобитися льстец Сыну Божию]. в слове о антихристе. Виждь, аще по всему, яве яко и наименованием, себе Христа наречет. Еже и сам Христос во евангелии рекий утверждает [Мф., глава 54, зач. 91]: [Мнози приидут во имя Мое, глаголюще: аз есмь Христос]. Зде многих глаголет Христос антихристовых предотечь. Да аще тии имут нарицатися Христом, колми паче сам антихрист наречется Христом.

Егда же приидет антихрист, тогда людие будут двою веру. едини верующии во Христа, друзии во антихриста. Верующии же во Христа имети будут печать Христову. Верующии же во антихриста, антихристову. Что же в пришествие антихристово будут людие дву веру, едини имут веровати во Христа, друзии же во антихриста, слышим, и от новых учителей явственно о сем глаголюща. Но кто убо он сей есть сице глаголяй? Стефан митрополит Рязанский, иже в книзе Камень веры глаголет тако [догмат о кресте часть 2, глава 3, лист 254]: [Во время антихристово двоих вер будут люди, едини во Христа верующи, друзии же во антихриста. Обоих же тех вер народи будут имети печать на челех своих. Верующии во Христа будут имети печать Христову: Верующии же во антихриста печать антихристову]. Камень веры, догмат о кресте.

Зде ведательно, что есть печать Христова? Печать Христова ничтоже ино есть, точию знамение креста Христова, паче же и самый крест Христов. Сице о сем святый Иоанн Дамаскин свидетелствует глаголя: [Сие нам знамение дадеся на челе, имже образом израилю обрезание. Сим бо вернии от неверных разстоим и знательствуемся. Сей щит, и оружие и одоление на диавола. Сей печать да не коснется нас всегубительствуяи]. книга 4. О вере, глава 12. И сам Господь глаголет: [Тогда явится знамение Сына Человеческаго на небеси]. Мф., зач. 100. Святый Феофилакт толкуя сия словеса Господня глаголет: [Знамение Сына Человеческаго крест есть]. Благовестник, лист 191. И аще убо по сказанию святых печать Христова не ино что есть, точию крест Христов. Благоявленно яко и печать антихристова ничтоже ино есть, токмо крест антихристов. И в лепоту слыши. Явственно о сем блаженный Ипполит папа Римский о последних временех, и о пришествии антихристове, и прелести его, на опасение правоверным пророчествуя глаголет [Соборник, в неделю мясопустную, лист 127]: [Явися Христос Агнец, явится и антихрист агнец, внутрь сыи волк. даде Господь знамение, иже в Него верующим, честныи крест. И той подобне даст свое знамение]. слово о антихристе. Зриши ли коль явственно глаголет святый Ипполит. Рече: Господь даде знамение, иже в Него верующим. Каковое знамение? Наведе: Честный крест. Таже глаголет: И той, сиречь, антихрист, подобне даст свое знамение, кое знамение не ино какое, разве крест. Понеже рече: И той подобне даст. Что убо ныне несть ли два Христа? Несть ли и два креста? ей еста. Ибо един истинный Iсус Христос Сын Божий Бог наш. Другий же новопроповедуемый Iисус Христос. Еже и сами утверждают новии учители глаголюще [Розыск, часть 1, статия 1]: И вправду в них ин Iсус. Тако и два креста. един трисоставный, тричастный и четвероконечный со дщицею, на нем же Христос распяся, якоже святии богословцы научают, и церковнии песнотворцы утверждают. О чесом выше в главах доволно предпоказахом. Другий же двочастный, до лет Никона в России неслыханный, именуемый крыж, на нем же Христос не распяся, святыми апостолы не проповедася, и святою церковию не бе прият, но Никоном в Российскую церковь внесеся от западнаго костела. Якоже сами они новии учители свидетельствуют глаголюще [Жезл, лист 54, 71, 65]: [Яко праведне и нерастленне печатают их латини. от них же вся книги наша преводим, ничесоже прилагающе или отъемлюще да совершенне им уподобимся. Несть в самом деле укоризна кресту Господню именоватися крыжем, егоже от двою древу совокупляюще покланяемся [Скрижаль, лист 57]]. Святый убо Иоанн Златоустый глаголет [ко евреом, беседа 2, лист 2966]: [Несть втораго распятия, сиречь, крест вторыи, несть ктому]. книга Кирилова, лист 29. Но един крест честный, егоже на рамех своих Христос на смерть грядый с места снес на гору Голгофу, на нем же и титла от Пилата была написана.

И якоже убо обретохом два Христа, и два креста, сице обретаем и две печати на просфирех полагаемыя. едина печать кругловидна, имуще посреде себе крест трисоставный с подписанием Iсъ Хс, яже содержаше древлеправославная церковь, до лет Никона патриарха, якоже выше предрехом. Другая четвероугольная, имущи посреди крест двочастный, и надписание Iисъ Христос. Сию убо четвероугольную печать, нынешнии архиереи новопривнесше: оную кругловидную печать, от печатания просфир, с трисоставным крестом, и с подписанием Iсъ Хс отвергоша, каковыя же ради вины отвергоша трисоставный крест от печатания просфир? Мню яко не иныя ради вины, точию, яко сатана тщится отвержения креста, или Христа сотворити чрез антихриста. Якоже о сем явствено свидетелствует сице глаголя [Апокалип. лист 82, на поле]: [Креста или Христа отвержение чрез антихриста соделати тщится сатана]. Ибо по сказанию Германа патриарха Констянтина града: Iсус в кресте, и крест в Iсусе. Темже отвергийся отвержеся креста, и Христа. Почто убо тщится сатана соделати отвержение креста? Понеже идеже крест есть, тамо он не может приближитися. Не сущу же кресту, велию тамо силу имать. О чесом свидетельствует преподобный Зиновий инок Отни пустыни, сице глаголя [Соборник малый, лист 146]: [Зде же отъемля силу Божию от людей, юже Христос на диявола дарова людем крест свой, имже испроверже всю силу вражию, связав диавола. его же силы трепеща диавол, научи еретиков отвращати люди от креста. Не может бо диавол приближитися тамо, идеже крест Христов славим есть. Сего ради еретиками своими ему рабы, отвращает люди от креста, да возможет на человеки диявол на неимущих креста Господня]. Соборник малый. Отвергше же кругловидную печать уставиша четвероуголную имущею двочастный крест, с подписанием Iисъ Христос печатати просфиры. Зде убо внемли опасно. рехом выше яко ныне обретаются два Христа, и два креста, и две печати. Святый Ипполит папа Римский глаголет [Соборник, лист 127]: Явися Христос Агнец, явится и антихрист агнец, внутрь сыи волк. И древле убо во святей древлеправославней церкви, священник в проскомидии печатлеемую просфиру трисоставным крестом имущую подписание Iсъ Хс, выимая первуя часть, Iсъ, приглашаше [Служебник]: Жрется Агнец Божии вземляй грехи миру. Паки: Древле во святей церкви, по освящении животворящаго тела и крове Господни, причащаяся священник глаголаше [Служебник, лист 156]: Честное и пречестное тело Господа Бога и Спаса нашего Iсуса Христа, подается, рабу Божию иерею, имярек, от престола Господа Бога и Спаса нашего Iсуса Христа. И ныне иерей причащаяся приглашает: Честное и пречестное тело Господа Бога и Спаса нашего Iисуса Христа, подается рабу Божию иерею, имярек, от престола Господа Бога и Спаса нашего Iисуса Христа. Паки: Явися Христос Агнец в Него же убеждая учреждению песнопевец Давыд вопияше [псалом 33]: Вкусите и видите, яко благ Господь. К сему и священник по причащении глаголаше [в молитве 7, в Канонниках и Псалтырех]: Давыи пищу мне плоть свою, иже огнь сыи опаляя недостойныя, да не опалиши мене Содетелю мой, но паче вниди в уды моя действенне, и во вся составы во утробу, и сердце, и кости, и мозги. Явися и новопроповедуемый Iисус агнец: К нему же всяк ныне, иерействуяй по причащении якоже и Богови Святому глаголет [в новых Служебниках лист 302]: Давыи пищу мне плоть твою волею, да не опалиши мене Содетелю мой, паче же пройди во уды моя, во вся составы, во утробу в сердце и вся кости, и мозги. Видиши ли яко и к новопроповедуемому Iисусу Христу, якоже и самому Спасителю нашему Iсусу Христу, приглашения и молитвословия в тайнодействиях их от новых тайнодействителей возглашаются. Темже убо, аще по сказанию блаженнаго Ипполита, явися Христос Агнец, явится и антихрист агнец. Который антихрист не имать себе нарещи антихристом, но Христом, зане по всему хощет уподобитися льстец Сыну Божию. Ныне же в церквах проповедуется новый Христос, новое знамение еже есть крест, новая печать, еюже печатлеют якоже чела верующии вонь, тако и просфиры, на нихже совершают таиньства своя. То како удобоприятно возможно под новаго Христа новою печатию, совершаемаго тела и крове новопроповедуемаго Iисуса причаститися? Страшно бо зело и ужаса преполно есть, таковаго новопроповедуемаго Iисуса причащения причаститися, да не како причащаяся его приобщения, причаститися вместо тела и крове Христовы, хотящаго приити на конец веком, и будет стелесен ему, и един уд с причащающимися ему. Понеже бо причащайся плоти и крове Христовы, приобщается Христу, и вси причащающиися единаго хлеба, едино тело Христово, и едина кровь, и друг другу уди бывают, стелесни Христу суще. Сице о сем свидетельствуя кир Гавриил Филаделфийский глаголет: [Глаголется общение, и есть воистинну по божественному Дамаскину, за еже приобщитися нам тем Христу, и причаститися плоти Его и божества, приобщитися же и соединитися друг другу тем. Понеже убо от единаго хлеба причащаемся вси едино тело Христово, и едина кровь, и друг другу уди бываем, стелесни Христови суще]. глава 8. И аще убо причащающиися плоти и крове истиннаго Христа Бога нашего, причащаются, и божества, приобщаются же и соединяются друг другу тем. Понеже от единаго хлеба причащающеся вси, едино тело Христово, и едина кровь, и друг другу уди бывают, стелесни Христови суще. Что убо еда зде причащающиися от единаго хлеба, новопроповедуемаго Христа, под новою печатию действуемаго, ни едино тело неслыханнаго Iисуса, и едина кровь, и друг другу уди вси бывают, стелесни новопроповедуемому Христови суще? поистинне едино. И аще тако есть, якоже и есть. То кто бы от благоразсудителнейших, новопроповедуемаго Iисуса, под новою печатию действуемаго причащения дерзнул причаститися? не вем. Слышим бо о таковом брашне речено [преп. Ефрем, лист 302]: Тогда издхнут младенцы на лонех матерних. умрут отец и мати с чады вкупе. Зде умрети глаголет преподобный Ефрем отцем и матерем, с чады вкупе. не временною смертию но вечною, их же оплакуя творец книги О вере, глаголет [лист 2]: Кто даст главе моей воду, и очима моима источник слез, да плачю день и нощь побиенных дщерей людех Божиих, сиречь душ крещеных, и храмов христоносных низложение и погубление. умерших верных неверием, миролюбием, и покорением князю тмы века сего. И аще убо по Ефрему, от таковаго брашна умрут отцы и матери с чады вкупе, убо уне есть без причащения пребывающу, по мере веры и добродетелей, причастником быти Христу во царствии небеснем, нежели сицеваго причащения причастившуся, предану быти смерти вечней.

 

Date: 2015-05-22; view: 522; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.009 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию