Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О вине действительней





Первая вина: В тайне убо святаго причащения, действующая вина, аще первоначалная и сущая, сам есть Христос Бог первый и превышший Архиерей уставивый тайну святаго причащения [Катихисис вел., гл. 64], безкровне в великий четверток, под знамением хлеба и вина, егда возлегий на тайней вечери прием хлеб, благословив, преломи, и даяше учеником своим, и рече [Мф. гл. 26, зач. 108]: Приимите, и ядите, сие есть тело Мое. И прием чашу, благодарив, даде им глаголя: Пийте от нея вси, сия бо есть кровь Моя новаго завета, за многия изливаемая во оставление грехов. Обаче всяк тайнодействитель святаго причащения, есть действующая или органная вина по святым отцем. Еже утверждает и блаженный кир Гавриил Филаделфийский сице глаголя [книга О седми тайнах церковных]: [Творительное убо виновное, еже далече есть, Бог, а еже внимателное священник]. Ему же должно быти всячески православну, первоначалней вине Христу согласну, согласну православнокафоличестей церкви, законно рукоположену. еже учители церковнии утверждают, сице в Катихисисе малом засвидетельствует: [Аще кто восхощет причаститися тела и крови Господни, первее да имать, по описанному церковному чину с постом и благоговением особным приготовити себе, потом исповедатися пред священником православным]. лист 30. Новодействуемаго же убо причащения, действителя или органныя вины, еже есть священника, вера не видится нам быти православна, святоотеческаго православия чюждь, согласия к древлеправославней росийстей церкви не имать. Принеси убо того согласие на среду, и истяжем благоразсудительне, аще имать согласие неразньственно к первоначальней вине Христу? всяко не обрящем. Ибо пречистый наш Владыка Iсус Христос, егда восхождаше на небеса от горы Елеонския воздвиг руце свои, благослови ученики своя двема перстома [Лк. зач. 114], еже древлегреческая церковь во изображении праздников, и самовидитель святый Лука евангелист, на образе Богоматере иже на Тихфине, самовидне иероглифическии написав, утверждая засвидетельствует [история о Тихфинском образе]. Священнодействуяй же священник не двема перстома, но пятию персты, таинства и везде выну осеняя благословляет, еже новопечатныя книги, и самое видение, показующе свидетельствуют. Чесо ради священник оный не обретается первоначалней сущей вине Христу согласен. Истяжем ли того согласие, к древлероссийстей православней церкви; Обретаем оного во всякой службе, во всяком действии, несогласна оной, несогласно знаменающася, несогласно литургисающа, и всякое чинодействие, всякое служение, несогласно древлероссийстей церкви благочестивей, и совершающа, и действующа. Истяжем ли того православие; Обретаем того древлецерковное святосодержание, еже в сложении крестнаго знамения, православно уставленное, (еже вседоброе веры таинство в себе содержит и замыкает) анафеме и проклятию (смелодерзостне) предающа, и ересию арианскою, несторианскою, и арменскою, и хуляща и порицающа. Кое святое предание двоперстнаго сложения, тако святии богоноснии отцы всепрекрасно похвалами ублажиша, всепредивным таинством предивно увязиша: яко святии апостоли святонаучиша предаша, и сам Христос Бог своя апостоли своим благословением научи богодействително. О чесом доволственно выше в первой, во втором пределе, в первой главе речеся.

Обретаем онаго, святое древлеправославныя церкви содержание, и всетаинственное аггелския песни славословие, еже в сугубом аллилуия возглашаемое, ересию многодерзостне порицающа, и клятвам пресмелостне подвергающа. Котораго святаго сугубаго аллилуия пения, яко древлевосточная церковь содержащи имеяше, еже старогреческия рукописныя книги свидетельствуют: тако древлероссийская святая церковь неизменително содержаше, еже святых архиереов и чюдоносных мужей саморучныя книги свидетельствующе утверждают. Еже святии премудрии учители своими писаньми похваляюще позлащают. О чесом доволно выше во втором пределе, первыя части изъявися.

Обретаем того, пресвятый и животворящий трисоставный крест Христов, [Имже и на немже животворивая содеяся Спасова смерть] дерзостно от просфир отлагающа, и от таинства святыя евхаристии отмещуща, и брыньским хульственне порицающа. Которым всепресвятый трисоставный крест, яко в таинстве животворныя Спасовы смерти послужив, преестественно облагодарствовася: таинство евхаристии, своим неизменным образом, и знаменованием, и всякое таинство освящая облагодатьствует. О чесом пространственнее непреди имать рещися.

Обретаем оного, и прочих премногих святых отец преданий, и содержаний и действ безчисленных нарушителя, и смелостна отменителя, яко свободным языком, и дерзновенными устнами, святая древлецерковная предания, не токмо отмещуща, но и хулами и поношеньми облагающа, яко новопечатныя книги, само показующе изъявляют. от них же в книге Розыске творения Димитрия Ростовскаго, пресвятое имя Владыки нашего Христа Iсус, со единою иотою по старопечатным книгам славословимое, поречено, яко бы не знаменует сим Спасителя, но равноухаго, сице [Розыск, часть 1, статия 1]: Не исповедуют (бо рече) Спасителя и Исцелителя душ наших, и вправду в них ин Iсъ, не истиннаго бо Iисуса Спасителя и Исцелителя исповедуют, но некоего равноухаго.


В книзе Скрижали Никона патриарха, двоперстнаго крестнаго знамения сложение, всезлобне и неправедне хулит порицая [Скрижаль, лист 796], ариевою пропастию, и злобожным разделением.

В Пращице же Питирима Нижеградскаго во ответех, 30, 35, и 36, тоежде древлеправославное трех перстов сложение, еже великим и двема последнима таинство Святыя Троицы исповедается, злохулне укоряя нарицает мудрованием, еретическим, ариевым, македониевым.

В книзе Увете, тоежде древлеправославное крестнаго знамения сложение, неправедне порицает, арменскою ересию [Увет, лист 199, на обор.].

В книзе Розыске, тоежде Христово преданное православное двоперстнаго сложения знаменование, поносительне хульствует глаголя [Розыск, часть 2, статия 3]: Приличнее им раскольником, на своем арменском сложении написати имя демонское, на едином персте, «де», на другом «мон», и тако будет на двух перстех седети демон.

В книзе Увете, тоежде святоправославное крестнаго знаменивания двоеперстное сложение злохульственне порицает, глаголя [Увет, лист 67]: Поднесше скверныя своя руки горе, (ибо суть скверны яко неправо о Святей Троице разсуждают) сия творят.

И аще убо священник священнодействуя несогласен есть первоначалней вине Христу, во благословении. Аще несогласен древлеправославней церкви в действиях показуется. Аще несогласен древлероссийскому благочестию обретается. Аще сопротивная древлеправославней церкви совершает. Аще хульствует и поносит древлецерковныя догматы и уставы. Како убо будет согласно новодействуемое от него причащение древлеправославноцерковному причащению? Аще бо догматы, предания, уставы, чины, и службодействия, новопременена содержимая им не суть истинна, како будет от него новодействуемое причащение истинно? Глаголет бо в книзе Катихисисе сице [Катихисис великий, глава 4, лист 16]: [Понеже бо они истинныя и правыя веры Христовы не имеют, то како пречистыя и святыя тайны Христовы у них быти могут]. глава 4. Аще бо сему попустим быти истинному, остается яко древлеправославныя церкве, еже да не будет ниже кому когда от сущих христиан тако помыслити о сем не бе истинное. Аще же убо оное древлецерковное бе и есть и будет неотрочне по выну истинное, и просветителное приемлющих е, душ, убо сие новодействуемое несть истинное. Аще же несть истинное, како может быти очистительно грехов приемлющаго е? Аще сему речем, очистителну быти грехов, обрящется яко древлецерковное не бе, еже далече да будет мысли сынов древлеправославныя церкве, очистително. Понеже велие несогласие между собою, в догматех, преданиях, чинех, и действиях имут. Аще же оно бе и есть, и навеки будет очистително, убо сие безпрекословно несть очистително. Аще несть очистително, то како возможно таковаго причащения причаститися? Причащайбося его причащается и нехотя, и оных новопреданных догмат, чинов, предания, действие и хуление, ихже он содержит. Аще же ли она не суть приятна, паче же нелепо, убо и новодействуемаго причащения, яко не освящающаго, есть бегательно и удалително.







Date: 2015-05-22; view: 459; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию