Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Яко от священника еретичествующаго не подобает причащатися





Но уже как мнится, не недоволно предпоказах, Богу поспешествующу яко от проклятию преданнаго, и отлучению подпадшаго священника, отнюд не лепотствует причащатися нужно вознепщевах показати яко и от еретичествующаго не подобает. понеже во много нынешния церкве священника обретаем еретичествующа. о чесом уже доволно глаголахом, и в первой части, чесо ради и не подобало бы зде прочее глаголати о том же. обаче лучшаго ради ведения вкратце речем, како еретичествует. темже слыши, глаголют бо священнии законы; иже аще и малейшее что кафолическая церкве подвизася есть еретик; или еретик есть той, иже не тожде со святыми отцы мудрствует. сей убо священник, не малейшее что едино или двое кафолическия церкве предвигну: но вся ея преданная изменив не тожде со святыми отцы мудрствует. яково что глаголю слыши:

[1] Святии отцы, яко блаженный Феодорит, Максим Грек, Петр Дамаскин, Никифор Панагиот и прочии, паче же и вся древлеправославная церковь последующе Христову преданию в сложении перстов, оба таинства изъявляху. треми бо сложенными персты, палцем и двема последнима таинство триех божественных ипостастей, Отца и Сына и Святаго Духа исповедоваху, двема же совокупленома перстома указателным и великосредним таинство смотрения Христова, во двою естеству во единой же ипостаси изображаху. нынешния же великороссийския церкве священник не согласно мудрствует сослагателно же еретиком Евтиху, и Диоскору, едино естество во Христе исповедающим, совокуплением бо триех первых перстов, едино естество божественных триех ипостасей, Отца и Сына и Святаго Духа исповедует, двою же естеству во Христе божества, глаголю и человечества не изъявляет [Псалтырь новопечатная в полдесть, лист 13; Скрижаль, лист 806]. сего ради есть еретик.

[2] Паки святии отцы яко Мелетий патриарх Антиохийский Феодорит Кира града, Максим Грек и прочии, и вся древлеправославная церковь последствующе благословению благословившаго Христа в сложении перстов на благословение, оба таинства православныя веры вседобре и богатовидно изображаху. совокуплением бо триех перстов, великаго и двоих последних, таинство Святыя и неразделимыя Троицы изобразоваху. сложением же двою указателнаго и великосредняго, два естества во Христе божество и человечество изъявляху. нынешний же священник, не согласно вышепредъявленных святых отец мудрствованию мудрствует, не якоже Христос предаде двема перстома благословляти, но подобно римляном пятию персты странно благословляют в коем перстосложении литерами тщится изобразовати имя Iсъ Христос. убо есть еретик.

[3] Паки: святии отцы, и богословцы, и церковнии песнотворцы, яко святый Златоуст, Хрус Уединенный, Ириней, Иоанн иже от Дамаска, Феодор Студит, Иосиф песнописец, и прочии безчисленнии, купно и вся древлеблагочестивая церковь, мудрствующе, исповедаху Христа Бога нашего плотию распята на трисоставнем кресте. священник же нынешния великороссийския церкве сопротивомудрствуя мудрованию всех предреченных святых богословцев и песнотворцев, согласно же римляном, Христа Бога распята умствует на двочастнем кресте. сего ради есть еретик.

[4] Паки: священнии богословцы яко Григорий Синаит, и прочии, паче же вся древлекафолическая церковь православно мудрствующе исповедаху, треми составы трисоставная креста Христова три составы единосущественныя Троицы. якоже Григорий Синаит вопиет глаголя [в каноне кресту, песнь 8]: крест трисоставныи честное древо Троицы бо носит трисоставныи образ. Настоящаго же века великороссийския церкве священник, сопротивно всей древлеправославней церкви мудрствует, не бо треми составы трисоставнаго креста, три составы Святыя единосущныя Троицы, но единым составом двочастнаго креста подобне проклятому Савелию един состав в Троице блядословящу, един состав самою вещию, трубы велегласнее проповедуя исповедует. убо есть еретик.

[5] Паки: святии и божественнии отци, яко преподобный Максим святогорец [в слове 58[28?]], и стоглавнаго собора, и всея древлевосточныя церкви [глава 42], последующи преданию ангелы преданному, еже на псалмоглаголании дважды глаголати аллилуия, а в третии приглашати слава Тебе Боже, во изображении триех божественных ипостасей, мудрствующе научаху, нынешния же великоросийския церкве священник, сопротивно святым отцем, и всей древлеправославней церкви мудрствуя, сослагателне же римляном, на псалмоглаголании глаголет аллилуия трижды, а в четвертыи слава Тебе Боже приглашает, имже своим мудрствованием четыре лица в Троицы показуется исповедати. сего ради есть еретик.

[6] Паки: святии и божественнии отцы, и вся древлеблагочестивая церковь, во святую четыредесятницу, по славах на аллилуия, на трисвятое, на приидите поклонимся, и по честнейшую херувим, 17 поклонов, вся сия земныя неотложне имуще содержаху полагати, грядущаго же времене священник великороссийския церкве, не согласно божественным отцем, и всей древлеправославней церкви мудрствуя, согласно же еретиком непоклонником, о них же святый Иоанн Дамаскин воспоминает, вместо оных на предъявленных местех, земных поклонов не полагает, но поясныя. тем и есть еретик.

[7] Паки: святая древлекафолическая церковь имеющи содержаше обычай, во святую и великую четыредесятницу, на преждесвященных литоргиях, и на троицтей вечерни, падши лицем на земли молитися, присудствующаго же времени священник российския церкве, изменив оное предание, сопротивно мудрствуя ей смудрствуя же еретиком латином, на колену стоя молится. убо есть еретик.

[8] Паки: святии и божественнии отци, Андрей Кесарийский, Анастасий Синайский, и вся древлеправославная церковь, научающе повелеваху писати, святых евангелистов, Матфея лицем человечим, Марка лицем орлим, Луку телчим, Иоанна львовым. нынешния же великороссийския церкве священник сопротивомудрствуя святым отцем, согласно же еретиком римляном, пишет Марка лицем львовым, Иоанна лицем орлим. сего ради есть еретик.

[9] Паки: святии священнии, и церковнии учители, паче же вся древлеблагочестивая церковь, предаша наедине глаголати молитву: Господи Iсусе Христе Сыне Божии помилуй мя грешнаго. аще во обще: помилуй нас. Сию молитву нынешния церкве священник, сопротивомудрствуя священным богословцем, отложив, и вместо оныя глаголет новопреданную: Господи Iисусе Христе Боже наш помилуй нас. Тем и есть еретик.

[10] Паки: священнии апостоли и божественнии отци, научивше предаша, имя пресвятое Владыки Христа Спасителя нашего, с единою иотою токмо и писати и произносити Iсус. настоящаго же времене священник великороссийския церкве, сопротивоборствуя священным апостолом, и божественным отцем, в мудровании своем пресвятое имя Владыки Христа пишемое с единою иотою Iсъ отставив, новаго Iиса проповедуя, пишет с иотою и итою, и произносит Iисус. убо есть проклят.

[11] Паки: божественнии отци, святый Иоанн Златоустый, Феофилакт Болгарский, Максим Грек. и вся древлекафолическая церковь, повелевают во священнем евангелии еже от Иоанна, в зачале 16, стихи разделяя сице прочитати: и область даст Ему, и суд творити, зде стати, и паки начати, яко Сын Человечь есть не дивитеся сему. Нынешния же великороссийския церкви священник, противомудрствуя священным отцем смудрствуя же Павлу Самосатскому: сей стих прочитает сице: и власть даст Ему, и суд творити, яко Сын Человечь есть. таже аки от инаго начала начиная чтет: не дивитися сему, яко грядет час. сего ради есть еретик [в новопечат. Требнице издан. в 7167 г., в чине погребения мирян].

[12] Паки: священнии отци, священными своими правилы, повелевают кающихся по мере качества и количества согрешений, связовати епитимиями, и отлучати святаго причащения, донележе исполнит каяся уреченное время епитимий, таже причастити. якоже их правила явственно показуют. священник же нынешния великороссийския церкве, сопротивно божественных отец правилом умствуя, согласно же еретиком, месселианом, васелианом, и латином, не единою кающихся епитимиею не связуют: но предложив Божие благоутробие, аще и смертныя грехи имать кто, абие причащает. тем яве есть еретик.

[13] Паки: святии отци втораго и шестаго, вселенскую собору, и прочии церковнии учителие [Кирил Иеросалимский, во оглашении, евангелие учителное Калиста, Катихизис вел. глава 62], во святом крещении повелевают, святым миром помазовати новокрещеннаго, на челе, на очию, на ноздрию, на устех, на обе уши, на грудех, и на руках, и на сердце и на плечию, и между рамома. великороссийския же церкве священник противоборствуя святых отец преданию, споследуя же римляном, вместо еже на плещу и на сердце, и между рамома святым миром помазовати отложив, помазует на ногах. сего ради есть еретик.

[14]. Паки: святии и богодухновенннии отцы, Дионисий Ареопагит, Иоанн Златоустый, Афанасий Великий, Кирил Иеросалимский, Григорий Ниский, Феофилакт Болгарский, Максим святогорец, и прочии, во святом крещении повелевают, неотрочне крещаемаго погружательне крещати обливательне же крещеных отци втораго вселенскаго синода в некрещенных вменяют, и повелевают их паки трипогружательства крещением крестити. нынешнии же великороссийския церкве священник сопротивомудрствуя, вышеименованным божественным отцем, смудрствуя же еретиком папистом, калвистом, и лютераном, за равносилно якоже в три погружения творимое крещение, тако и обливанием действуемое вменяет, и не покрещевает обливаемым крещением крещенных. убо есть еретик.

Суть и иная премногшая пременения, о них же, и в первой части в различных главизнах глаголахом, нынешним священником содержимая яже да не вся по единому исчисляя, скуку нанесу читателеви, изволяй да чтет тамо, продолжения ради слова оставляю, ими же сопротивоборствуя святым отцем, и всей древлеблагочестивей церкви, смудрствуя же различных ересей еретиком, показуется и есть еретик.

Како же убо от толико и толь премногообильно различных еретик, различными ересей пестротами испещреннаго действуемаго причащения священника, причаститися возможно, кии бо дух на от него действуемая таинства приходит? слышим бо яко всяк еретик имать в себе дух диаволь. сице о сем преподобный Зиновий инок Отни пустыни сказует [Свиток многосложный, глава 11]: [имать бо всяк еретик в себе дух диаволь, темже и противится Святому Духу]. И аще убо всяк еретик имать в себе дух диаволь, проявлено яко и сей. и аще сей священник еретичествуя, яко от церкве отвержен, и проклятию предан тогожде духа в себе имать, уже не ктому Дух Святый на действуемыя от него таинства, во еже бы я совершити приходит. понеже бо имея в себе духа противнаго, противится им Духу Святому. аще же Дух Святый совершеннотворитель таинств, не приходит к совершителству на действуемая от Него таинства, то како действуемое от него таинство будет совершено, сиречь предложенный хлеб и вино како приложится в существо плоти и крове Христовы? благоявленно яко не прелагается, свидетель ти сему достоверен есть блаженный Иоанн Никейский, сице глаголющь: [Како от диавола духовное и святое дело совершается? от анафемы благословение не бывает, и от проклятия молитва не исходит, и от диавола Христово не совершается таинство]. Аще же предложенный хлеб и вино действуемыи от него не прелагается в плоть и кровь Христову, и кто бы от благомыслящих дерзнул сицеваго причащения, еже несть сущее тело и кровь Христова но простый хлеб и вино, яко непресуществляющу я Духу Святому причаститися? причащаяибося действуемаго от него причащения, не тогожде ли проклятия еже имать он причащается? ей поистинне тогожде. не тогожде ли отлучения, еже на нем пребывает, причащается? ей тогожде. не тех же ли ересей, их же он содержит? воистинну тех же. не едино ли тело с ним, не глаголю Христово, бывает? ей едино. и слыши. понеже убо, якоже, елицы причащаемся тела и крове Христовы, едино тело Христово бываем, зане от единаго хлеба вси причащаемся. тем едино тело Христово, и едина кровь, и друг другу уди бываем [кир Гавриил Филаделф., О седми тайнах]. стелесни Христови суще, сице и елицы от еретичествующа священника действуемаго от него причащения причащаются едино тело еретическо бывают. понеже от единаго хлеба вси причащаются, тем, и едино тело, и едина кровь, и друг другу уди бывают, стелесни суще, не глаголю Христови, да не будет. несть бо врагом Божиим соединения с Ним, донележе обратятся, разве. отсюду явственно видимо есть всякому, яко причащающийся от единаго хлеба, едино тело, и едина кровь, и друг другу уди бывше, стелесни суще, причастницы бывают тогожде проклятия, еже имать священник. причастницы бывают тогожде отлучения, еже пребывает на священнице. причастницы бывают тех же ересей, их же содержит священник, причастницы будут, и во оном веце тогожде награждения, еже уготовано священнику проклятому, отлученному, и еретичествующу, темже убо, аще от проклятаго, отлученнаго, и еретичествующаго священника, действуемаго причащения причащаяися, не плоти и крове Христовы причащается. Понеже не присутствующу Духу Святому коеже предложенный хлеб и вино пресуществити в плоть и кровь Христову, но проклятия, отлучения, и ересей содержимых им причащается, убо всякому хотящему вечным наследником царствия небеснаго быти, всячески удалятелно и убегателно есть сицеваго причащения. яко не со Христом соединствует, но разлучает: яко не от грехов очищает, но приумножает. яко не царствия небеснаго наследником сотворяет, но вечныя муки. убо унее есть всю жизнь, пребывающу во благочестивей вере, и добродетелех, не сущу православну священнику, без причащения пребывати, и Христу воцаритися, нежели от еретика причаститися, и ему соучастником быти.

Date: 2015-05-22; view: 557; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию