Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Яко не подобает с еретики причащатися, зане причащаяйся с ними едино тело бывает
Что убо глаголеши ли; како невозможно у еретиков быти, истинным пречистым и животворящим тайнам Христовым, понеже у них такожде, якоже и у православных христиан, служба Божия совершается, такожде святое писание и книги прочитаеми бывают, такожде церковное строение, и духовныя чины, и уставы, и образы имеют, такожде поучаются заповедем Господним, пост держат, и милостыню творят, такожде и девство соблюдают и крещение у них бывает, и причастие тела и крове Христовы приемлют? и того ли ради прибегаеши в церковь к ним? и тщишися с ними причащатися? но что се, рцы ми? место ли освящает человека, или человек место? всяко речеши; человек. и аще человек, то чесо ради тамо прибегаеши, идеже еретицы собираются? не слышиши ли яко божественная апостола Петр и Павел в своем правиле вопиюта глаголюща [Кормчая, прав. 9, лист 28]: [аще несть мощно собиратися в церкви неверных ради еретик. в дому собиратися на пение. о епископе, да не внидет благочестивыи в церковь нечестивых, не место бо освящает человека, но человек место]. и паки [правло 10]: [аще же нечестивии держат место, да бегаеши от него. понеже осквернено бысть от них якоже преподобнии святители освящают, тако нечестивии оскверняют]. И како убо ты к таковым во оскверненное ересьми прибегаеши место? и молиши спастися? что убо сего ли ради, яко книги имут и прочитовают? но что се? еда бо идеже суть книги, и место то свято есть? никакоже никако сего бо ради наипаче подобает бегати, и отвращатися, яко пророки имут: но не веруют пророком, яко прочитают книги но книги растленне имуще прочитовают на вред и соблазн не ведущим писания, яко образы имут, но преступлением заповедей написанных на образех, безчестят самех тех, их же суть образы, по реченному [к рим. зач. 82]: в законе хвалишися, преступлением закона Бога безчествует. Словом рещи: ничтоже у них есть истинно. аще и тщатся творити; от смышления бо своего творят на прельщение прочим. явственно о сем в Катихисисе велицем повествует сице [глава 4, лист 16]: [поистинне ничтоже у них несть истинно: но все убо, еже еретики творят от смышления своего. како могут совершити действо Божия, на игрищах своих? но вся сия льстиво и лживо творят. аще и церкви своя, и клирики церковныя, и писания божественная почитают, и мнится еже темже крещением крещатися, такожде и тайны божественныя, еже есть пречистое тело и честную кровь Христову имети. вся же сия не тако имеют. но инако и нечестиво. о них же святый Иоанн Златоустыи глаголет: праздники убо и святыя дни празднуют, и святых апостол и мученик, но вся во отвержение веры истинныя, от своего умышления творят, и лживыя пророки имеют, и вся творят сия ко прельщению верных. якоже рече божественный евангелист Матфей: востанут бо, рече лжехристи, и лжепророци, и елико бо аще не трезвятся, и праведнии прельщатися имут. сего ради разумети имамы, яко еретическая писания, и праздньства и службы и тайны, и проповеди, не суть правы]. глава 4. И аще убо ничтоже у еретиков есть истинно, но все нечестиво, и ниже, аще и тщатся имети животворящыя тайны Христовы, еже есть пречистое тело и кровь Христову, имут. понеже убо како могут я имети, егда не имут самыя истинныя правыя веры Христовы? аще же несть действуемое у них причащение, истинное животворящее тело и кровь Христова, то кто бы дерзнул от правосмыслящих сих причащения причаститися? что убо причащаяися его, не тогожде ли еретичества причащается: и не таков же ли еретик будет? ей всяко. и слыши. блаженный Никита Ираклийский, в толковании втораго стиха, слова святаго Григория Богослова в неделю новую, нарицает, иже токмо бояся еретик, обладающим им речет, и аз таков же есмь, каков и ты, еретиком. сице глаголя [Соборник, в толк. слова Григория Назианзина, в неделю фомину, лист 760]: [вчера временем таяся, и противу времени вероваше, зане имяше держащыя тя еретики, и бояся их мняшеся еретиком сравняяся и ты еретик, днесь Божию веру научи, даже до чесого на обою храмлеши бедру, сиречь ни по единой вере право ступая, но и по Божией вере, и по временной изнемогая. аще бы был не изнемогал, не бы удобь прелагался, се же речено пророком Илиею в третием царстве, к священником безчестным: доколе храмлете на обою бедру [3 царств, 18]: когда убо Ваалу, когда же Богу покланяющеся? даже до чесого устроиши, рекше убо. не глаголи ниже твори неподобная строителне; есть же се, яко кому глаголати боязни ради еретик, еретик есмь и аз, а христианин сыи по всему. того ради глаголет святыи к таковому. доколе строителне неподобная твориши, явися яко истинныи христианин еси]. Видиши ли яко аще токмо страха ради еретиков, обладающим им, сый христианин сравняяся им, речет таков же есмь, каков и ты есть еретик; кольми паче причащаяся с ними от единаго хлеба и чаши, есть еретик. Темже убо, аще мнишися быти христианин чесо ради еретическая ревнуеши, но ли еретик? чесо ради знаменаешися двоеперстным креста знамением? исповедуеши на трисоставнем кресте Христа распята? и иная древлеправославныя церкве содержания содержеши? персин, не перская ли мудрствует? варварин, не варварская ли ревнует? како убо ты ко отверженных древлеправославныя церкве вся чины, предания, уставы, и содержания преставляяся жительству, молиши спастися? еда бо мало есть, еже посреде нас, и онех? еда ли о прилучшихся есть сомнение? яко да едино и тожде вменяеши быти? смешаеши несмесная. похулиша они крест трисоставный на нем же Христос распяся, порекше брынским, порекоша они знамение двоперстнаго сложения имже вседоброе христианския веры таинство исповедуется, еретичеством, нарекше арианством, македонианством, и несторианством. обругаша они вся святыя древлеблагочестивыя церкве книги, по ним же святии российстии чюдотворцы молитвы своя Богови возсылающе, и вся святыя службы совершающе, в знамениих и чюдесех просияша. нарекше я смертною пажитию. еже видимо есть от послания Паисия патриарха Константина града, иже пиша к Никону патриарху глаголет тако [в Скрижали лист 639, лист 642, лист 711]: [Паисии Констянтинополскии, всея северныя страны господину Никону, прияхом грамоту преблаженства твоего таковаго убо познавающе тя мы, с радостию отвещаем тебе, о епископе же Коломенском Павле, и о протопопе Иоанне Неронове, яже глаголю та, яко не согласуюта с нами, ниже книги их, ниже литоргия их, ниже знамение их. [Жезл, лист 13, Скрижаль лист 712] иже не от жива источника, жаждущыя души напаяют, но от горких вод Мерры, сия вся суть знамения ереси раздора, аки рождения ехиднова ядом аспидом неисцелными угрызают. [Стефан Рязанский, лист 11; Жезл лист 17; Скрижаль лист 713] не точию усты проклятыми но и писаньми своими богомерзскими, да отвержете и разлучите их извержением, да не питают кого смертною пажитию]. Зриши ли с коликим безчестием похуливше отвергоша святыя книги. И аще оныя святыя древлеправославныя церкве книги, смертную пажит в себе имяху, убо нынешния церкве новоисправныя книги, животворную в себе пажить имут. рекше: аще оныя святыя древлецерковныя книги возсылающих, и поучающих по ним, в геенну низвождаху. убо новоисправныя в царство вводят. тем всех преждебывших, елико пастырей, елико преподобных, елико и всех великороссийских христиан, даже до лет Никона, суетна бе вера, тщи подвизи, напрасни трудове. аще ли же древнии онии пастырие великороссийстии преподобнии, и вси христиане, елици богоугодно жиша, по оным святым книгам службы совершающе, молитвы Богови приносяще, люди Божия аки от живаго источника, живыя воды божественных словес напаяюще, и поучающии и поучающиися спасошася. убо оныя святыя, святыя древлеблагочестивыя церкве книги, не смертную в себе пажить имут, но животную. отсюду проявлено, яко нынешния новоисправныя книги, яко во всем сопротивно оным мудрствующе, смертную в себе имут пажить. видиши ли, колико есть посреде нас и онех; и како убо ко ным течеши; еда бо сей обвожду потязания закон; и иже оглаголания вид; не и писание ли приемлет к тем образом. слыши, что рече Иеремия к жидом: поидите, рече. в кидарь, и видите, послите во островы хитейския, и видите, и разумейте, аще быша такова, аще изменят языцы боги их, и тии не суть бози; вы же изменисте славу вашу от нея же не ползуетеся. А еже глаголет, сице есть: они, рече, идолом поклоняющеся, и бесом служаще, толику о прелести имут совесть, яко не хотети оставити оны, и ко истине приити. вы же истинному Богу покляняющеся, оставльше отеческое благочестие, к чюжим сами приидосте. и елику имут они о прелести совесть, ниже толику вы о истине показасте. сего ради рече: аще быша такова, аще изменят языцы боги своя, и тии не суть бози; вы же изменисте славу, вашу от нея не ползуется. не рече, изменисте Бога вашего, Бог бо не изменяется. но изменисте славу вашу. еда бо мене, рече, неправдовасте? еда бо мне бысть пакость? вы сами себе обезчестисте. мою не умалисте славу, но вашу. Дадите убо и мне подобно нечто таково к сим рещи, иже со онеми причащающимися. пойдите в соборища их, и видите, аще они измениша новоисправление свое? еже несть новоисправление, но законопреступление. обаче не измениша. вы же остависте древних святых отец предания, чины, и уставы, и яже оных приемлете. они ко истине не текут. а вы к законопреступлению течете. дадите ми Илиино к тем провещати. ибо он зря жидове нечестивующа, овогда убо Богови внимающих, овогда же идолом служащих, сице к ним рече: доколе храмлете на обе бедре ваши? аще есть Господь Бог с вами, приидите и ходите вслед Его; аще ли Ваал, то идите по нем. Сие и аз глаголю к тем ныне: аще никонианство мните истино быти, чесо ради придержитеся христианства? аще ли христинаство истинно есть, якоже и есть, почто от священника никонопоследствующаго, сопротивомудрствующаго древним святым причащаешися. аще бо токмо глаголяй еретиком, бояся их, сый по всему христианин, и аз таков же есмь, еретик, много паче причащаяися от еретичествующаго священника, есть еретик. и в лепоту. якоже бо причащающиися тела Христова, едино тело Христово бывают, а не телеса. и слыши о сем блаженнаго Павла апостола сице вещающа [кор. зач. 145]: [яко един хлеб, едино тело есмы мнози]. Еже святый Иоанн Златоустый толкуя глаголет тако [на 1 посл. к коринф. беседа 24, лист 822]: [что бо глаголю общение, рече? само есмы оно тело. что бо есть хлеб? тело Христово. чтоже бывают приемлющии? тело Христово, не телеса многая, но тело едино. якоже бо хлеб от многих зерен слагаем слагается, да никакоже являются зерна, но суть убо та, не явленно же их есть различие в счетании: тако друг другу и Христу счетаваемся. не бо от инаго тела убо ты, от другаго же он питается, но от тогожде вси]. Зриши ли коль явственно Златоустый глаголет; первее бо рече: что хлеб? отвеща: тело Христово. таже: что бывают приемлющии? и наведе: тело Христово не телеса многая, но тело едино. и виждь: аще убо хлеб оный есть тело Христово. приемлющии е суть тело Христово, не телеса многая, но едино тело. проявлено, яко и от еретик и с еретики причащаяйся, едино тело есть, не телеса многая, но едино тело. почто? понеже (якоже той же Златоустый сказует) яко хлеб от многих зерн слагаем соединяется, да никакоже являются зерна, но суть убо, не явлено же есть различие в сочетании: тако и друг другу и Христу счетаваемся. не бо от инаго убо тела ты. от другаго же он питается: но от тогожде вси. подобообразне, и у еретиков причащающиися, друг другу счетаваются, единаго хлеба причащающеся. не бо от инаго убо хлеба сей, от другаго же он питается: но от тогожде вси. ибо якоже в хлебе, многая зерна слагаема, един есть хлеб, подобне и в теле многия суть уди, обаче единое тело. чесому научает нас божественный апостол Павел сице глаголя [кор. зач. 152]: [якоже бо тело едино есть. и уди имать многия, вся же уды тела многия сущия, едино есть тело]. Еже святый Иоанн Златоустый толкуя глаголет сице [беседа 30, на 1 посл. коринф., лист 903]: [якоже бо тело едино есть, и уды имать многия, вся же уды тела единаго многия сущия, едино есть тело; не рече, многия сущыя единаго суть телесе, но самое то тело, многия суть; и оныя многия уды, сия есть едино. аще убо едино суть многия, и многия едино, где различие? где преимущее? где меншее. вся бо, рече, едино суть. и не просто едино, но и по истовейшему истязуемся, по еже тело быти, обретаются вся единосущныя]. Видиши ли разум блаженнаго? рече вся уды единаго тела многия сущыя, едино есть тело. и не рече, многия сущыя единаго суть телесе но самое то тело. и не просто, едино, тело, но единосущно. зде убо воньми ми: аще бо причащающиися плоти и крове Христовы, вси уды единаго тела многия сущыя, едино суть тело. и не токмо просто едино тело: но и единосущно. проявленно, яко и причащающиися от еретичествующаго священника вси, елицы причащаются, уди единаго тела многия сущыя, едино суть тело, и единосущно. и како убо не суть вси едино тело? егда крестивыи един един, и в него же крести един есть. и слыши о сем блаженнаго Иоанна Златоустаго сице вещающа [беседа 30, на 1 посл. к кор., лист 904]: [устроивыи ны единотело быти, и отродивыи ны един есть Дух. не бо иным убо сии, иным же другии крестися Духом. но точию же крестивыи ны един есть, но и в него же крести, сиречь, о нем же крести един есть. не бо да различная будут телеса, но да вси единаго тела друг к другу опаство навершаем, крестихомся; сиречь, да вси едино тело будем. на сие крестихомся. темже и устроивыи един есть, и в него же устрой един есть. и не рече, тогожде тела да будем. но едино тело вси]. Зриши ли яко горе и долу показует, яко причащающиися от единаго хлеба, вси, елицы суть, уди, не суть телеса, но едино тело, и единосущно. и понеже вси причащающиися от единаго хлеба, многия сущыя уды, не суть телеса но едино тело. сего ради нарицается общение, яко сообщает друг другу и Христу. якоже той же божественный Златоуст изъявляет глаголя [беседа 24, на 1 посл. к кор., лист 851]: [Не токмо бо внегда причащатися и приимати, но и внегда соединятися приобщаемся. якоже бо тело оно соединися Христу, тако и мы Тому хлебом сим соединяемся]. И аще убо причащающиися причащения совершаемаго, от православнаго священника, соединяются друг другу, и Христу, и срастворяются и смешаются Богу, тем, и обожаются, и освящаются, и благодати божественныя исполняются. о чесом свидетельствует священный Дионисий Ареопагит, сице глаголя [в Скрижали, лист 103]: [общение убо есть соединение Божие с нами, обожение наше, освящение, исполнение благодати, сияние, отгнание всякаго супротивнаго, и что ино, разве Божие срастворение, сиречь, смешение и общение]. Неотрочно есть, яко и ядущии от единаго хлеба, действуемаго от еретичествующаго, сообщаются, и соединяются друг другу и. соединившежеся сим друг и другу и. Бога далече бывают, оскверняются, благодати Божия лишаются, отверзают дверь сопротивному по реченному: идеже света лишение бывает, ту тме пришествие, и что ино; разве смешаются и срастворяются с тем. и понеже убо вси, елици причащаются плоти и крове Христовы, аще и многия суть, самое тело Христово бывают. яве яко и причащающиися от хлеба от священника в ересех состоящаго действуемаго, едино тело вси, елици причащаются, бывают, не Христово, но. яко на от таковаго действуемая таинства, якоже выше рехом, Дух Святый не приходит, ко еже совершити я. и како убо к таковым тщишися приходити, от них же бы паче подобало, всячески отвращатися и бегати, и причащатися с ними. кую ползу мниши от сего себе приобрести? разве бо соединився зде с ними, причащением их, и едино тожде быв с ними, и во оном веце таяжде, яже и они имут наследствити, получити хощеши. и поистинне неотрочно бо тако есть. глаголет бо божественный Златоуст [Маргарит, слово 13, о лжеучителех]: Иже бо друг врагом царевым есть, сей не может друг царев быти, но купно со враги погибнет. Коеже еретици имут наследствовати место? слышим, яко, егда кто ересьми поврежден будет, аще и муки претерпит, спасения не имать получити. сице о сем в книзе Реторице пишет [глава 3, местоимение]: Яко ниже самыя мученици, яко и много страдали, а ересию повреждены, спастися не могут. Убо много паче лучше, непричастну весь, живот свой, не сущу священнику православну быти, нежели с еретики причастившуся, вне чертога затворитися. Date: 2015-05-22; view: 593; Нарушение авторских прав |