Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
О вине формальной
Третия: форма или вид святаго причащения по написанию и древних и настоящаго века авторов, словеса Господня, яже рече на тайней вечери, приимите ядите, и прочая, вкупе от священника со благословением бываемым, и с прочими последствующими глаголемыми глаголы, по чину от священника, нашедшу Святому Духу. Якоже свидетельствует кир Гавриил Филадельфийский глаголя [в книзе о седми тайнах, глава 8, 112]: [Виде же предводителне убо Господня словеса, еже приимите, ядите, сиречь, сие есть тело Мое, и еже, пиите от нея вси, сия есть кровь Моя новаго завета, яже за вы и за многия изливаемая, во оставление грехов, имея споследующыя и глаголемыя глаголы по чину от священника, якоже в божественной литоргии носится]. Сице в Катихисисе велицем [глава 64, лист 264]: [Вопрос: Кии есть вид, или видотворение сия тайны и жертвы? Ответ: Сия глаголы Господня, Приимите ядите, се есть тело Мое, за вы ломимое во оставление грехов. И пийти от нея вси се есть кровь Мою новаго завета, за вы и за многих изливаемая во оставление грехов. И сие творите в Мое воспоминание, сиречь, жрите и приносите со благодарением, и освящайте со благословением. О сем и Павел к коринфом пишет [к коринф. зач. 145]: Чаша благословения, юже благословляем, не общение ли крове Христовы есть; хлеб егоже ломим, не общение ли телу Христову есть; (Ниже) О сем святый Иоанн Златоустыи в третием томе, сиречь книзе о предательстве Июдином, сице глаголет: Якоже оно слово, еже рече Господь Бог, растите и множитеся, и исполните землю, единою речено бысть. и во вся времена совершителне есть, всегда к рождению естество прилагается: Сице и сие слово Господне. единою речено бысть, еже на всех престолех олтаревых даже до сего дни, и до пришествия Его, подает силу жертве. (ниже) Но ниже простыми молитвами содеяна бывает сия тайна, но благословением и освящением, якоже глаголет святыи апостол Павел: Чашю благословения, юже благословляем, не общение ли крове Христовы есть. Чашю благословляем сиречь вино в чаши освящаем, и глаголем глаголы Христовы, се есть кровь Моя, не проповедию се, ниже чтением действуют, но благословением. Якоже Христос благослови хлеб, тако и мы благословляем на божественней трапезе]. глава 64. Тако от новоизданных исповедание православныя веры, Скрижаль, в ней же пишет тако [лист 469]: [Священник преклонив главу молится тайно, (Ниже:) Низпосли (глаголя) на ны Духа Святаго, и на дары сия предложенныя, и обретаемыя пред Тобою. (Ниже) Таже священнодействует честныя дары, и жертва совершается вся]. глава 100. В сем убо тайнодействии, вид причащения, в нынешней великороссийстей церкви, аще и подобне Христову преданию, еже есть, приимите ядите, и прочая, от священника произносится. Но совершителное видотворения причащения, без негоже не может хлеб в тело Христово приложитися. и вино в кровь Его пресвятую претворитися, не согласно Христову преданию, не согласно святых Его ученик и апостол научению, несогласно всея древлеправославнокафолическия, яко восточныя, тако великороссийския церкве содержанию содержит. Ибо пребожественный наш Владыка Iсус Христос, предавый сию тайну учеником своим, благослови я, егда возношашеся на небо, двема перстома. Якоже богогласный Лука евангелист, в священном евангелии, на вознесение Христа Спаса глаголет: [Извед же их, (сиречь апостолов) вон до Вифании, и воздвиг руце свои, благослови я, и бысть егда благословяше их, отступи от них, и возношашеся на небо]. Како же персты своя божественныя сложив благослови, аще зде и не явствует во евангелии, обаче той же священный Лука повествовавый во евангелии Христа благословляюща, священным образописанием, благословящую Его десницу, светлее полуденнаго солнца, показующую благословение Христово, двема перстома изобразив написа. Еже на Тихфинском чюдотворном пречистыя Богоматере образе, егоже он написа при Клавдиеве кесарстве, явственно всем видимо есть. О нем же древле писанная история повествует сице: [Написа бо со образом Пресвятыя Богородицы, у Спасителя Христа руку десную благословляющу, три убо персты совокуплены, по образу неразделимыя Троицы, яко сыи от Троицы, воплощься от Девы. не разлучися от Отца и Духа: два же перста образуют божество Его и человечество, яко совершен Бог во двою существу. сиречь божестве и человечестве, во единой же ипостаси. якоже и персты во единой длани]. И якоже Христос Спас благословив божественныя ученики своя двема перстома, предаде и научи и прочия такожде благословляти: Сице и они яко ученицы и приемницы священных его тайнодействий, действующе рукою в знамении честнаго креста, три убо персты совокуплены имуще во образ неразделимыя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа. Два же перста сложена во исповедание двою естеству во Христе, божества и человечества, и простерта на благословение осеняху. Явственно сие святая древлеправославная восточная церковь, иконоизображением на Корсунском кресте иже ныне в Москве, в соборной Успенской церкви, во олтаре стоит, чеканным художеством, на сребре изобразивше, у верховнаго апостола Петра, у апостола Матфея, у апостола Марка, и Варфоломея, благословящыя руки совокуплением триех перст. даже простерта ко благословению имущия показует. Откуду и сама святая древлеправославная восточная церковь, последующи священным и божественным апостолом, яко самовидителем благословения Христова, и приемшим и научившимся от Него, прия и научися от них, яко во изображение на себе креста, слагати персты, тако и на благословение, три убо перста, великий и малый, и что подле малаго, во образ триех божественных ипостасей, Отца и Сына и Святаго Духа. два же указателный и великосредний, во образ двою естеству во Христе сшедшуся, божества и человечества. еже явственно засвидетельствуют святии древлегречестии образи, их же отчасти предлагаем. Крест его же святый князь Владимир из Корсуня принесе [в лето 6496], великий запрестолный, иже ныне стоит в Москве в соборной Успенской церкви, на нем праздник вознесения Христова изображен, имеющь Христа Спаса благословляюща апостолов, три персты сложены, по образу троическому, два же простерта на благословение. образ Пресвятыя Богородицы, Неопалимыя купины, его же прислаша к великим князем российским во благословение от Синайския горы [в лето 6898], писан на самом камени, идеже Моисей в купине Бога виде, на затворе того образа изображен праздник Вознесения Христова, изображением греческим, показуют Христа благословивша апостолов двема перстома. Той же святый великий князь Владимир, взя из Корсуня врата медная великая, яже ныне в Великом Нове граде, именуемыя Корсунская, на онех грекокорсунских вратех, на многих местех, у Спаса благословящая рука, палец со двема последнима совокуплени, и указателный и великосредний сложена на благословение. Паки той же святый князь Владимер взя из Корсуня, грекописанный образ святых апостол Петра и Павла [Летописец Новгородский], иже ныне стоит в Великом Нове граде, в соборной церкви Софии. на оном образе вверху на средине изображен Спас имея благословящую руку, три персты во едино сложены, и два указателный, и средний простерта на благословение. В том же Великом Нове граде, на Корсунских вратех изображен святитель Александр, имущь благословящую руку двема перстома. суть и инии множайшии образи древлегреческаго изображения, ихже долготы слова убегая, оставляю, иже древлевосточныя церкве. свято благочестивое от святых апостол от самаго Христа Спаса научившихся приятое содержание, еже на благословение совокупляти три персты, палец со двема последнима во образ неразделимыя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа, два же указателный и великосредний слагати, во исповедание двою естеству во Христе Божества и человечества, крепце утверждают. Сии убо святей древлевосточней церкви, и святая древлеправославная великороссийская церковь, от нея же научившеся вере Христове, вся догматы предания, и уставы прияла, яко матери своей последующи, прия еже на благословение совокупляти три персты, палец со двема последнима, во образ триех божественных ипостасей, Отца и Сына и Святаго Духа, два же указателный и великосредний, во образ двою естеству во Христе сшедшуся, божества и человечества. еже священнии чюдотворнии образи явственно, утверждают. Образ многосияющий чюдесы, Пресвятыя Богородицы, именуемый Владимирский [бывый в лета 6666], его же обложи златосияющим окладом, благоверный князь Андрей Боголюбский. На оном златосияющем обложении, начертан разным художеством, праздник вознесения Христова, показующь Христа благословляюща двема перстома, якоже и на Корсунском кресте. Образ вознесения Христова, иже стоит в Вознесенском монастыре в Москве, в церкви Вознесения Христова, юже строила благовернаго князя Димитрия Донскаго чюдотворная княгиня Евдокия [степень 12, глава 15], и подписывала славными живописцы, Феофаном гречином, да Симеоном Черным. на нем изображен Спас, благословляющь апостолов двема перстома. образ Пресвятыя Богородицы именуемый Казанский, явивыйся многочюдесне в лета 7087. Образ Пресвятыя Богородицы Фехотьевский явивыйся чюдесне в лета 6802, иже ныне стоит в Преславле Рязанском в соборе. Образ Пресвятыя Богородицы Колочевский, явивыйся многочюдесне, в лета 6921. Образ Пресвятыя Богородицы Мирожский, иже во Пскове, от него же слезы яко миро истекоша, в лета 6700. Образ Пресвятыя Богородицы Елецкий явивыйся многочюдесне, в лето 6568, иже в Чернигове на горах Балдинских. Образ Пресвятыя Богородицы Печерския явивыйся чюдотворне в лето 6796, иже в Свийском монастыре. Образ Пресвятыя Богородицы Зимнозерский близ Казани явивыйся, в лето 7000. Образ Пресвятыя Богородицы подобен Тихвинской, иже явися в Нове граде в монастыре Воскресенском, на Красном поле, в лето 7151. Сии вси и инии многочисленнии суть святии чюдотворнии образи Пресвятыя Богородицы, имущи Христа Спаса благословляюща двема перстома, иже трубы велегласнее святое содержание древлеправославныя российския церкве, приятое от святыя древлевосточныя церкве, еже двема перстома благословляти, проповедающе утверждают. И не токмо святии чюдотворнии образи Пресвятыя Богородицы, но и святителя Христова Николы чюдотворнии же образи, тожде свято благочестивое древлероссийския церкве содержание, приятое от восточныя, еже двема перстома благословляти, показующе засвидетелствуют. Сице древле грекописанный чюдотворный святителя Николы образ Зарайский, от Корсуня принесенный повелением его святителя Николы, в лето 6733, на Рязань [Пролог, печ. июля в 29 день]. благословящую руку совокупльшю три персты, палец со двема последнима. Два же указателный и великосредний, на благословение простерта имать. Подобне его же святителя Николы образ круглая дска, явивыйся чюдотворне, в лето 6721, иже в Нове граде на Ярославле дворищи благословящую руку двема перстома имеет. Такожде его же чюдотворца Николы, чюдотворный образ, в Киеве у Софии в соборной церкви, пред киим образом младенца утопшаго из Днепра Никола изнес положи, о нем же повествует в житии святаго Николы печатном, чюдо 26. Его же святителя Николы образ чюдотворный древнейший, во Пскове на Печерском подворье, иже принесен из Юрьева ливонскаго такожде благословляюща показует. Его же святителя Николы образ Угрешский, явивыйся чюдотворне великому князю Димитрию Донскому, в лето 6889. Его же святителя Николы образ Великорецкой и Вяцкой, явивыйся чюдотворне в лета. Его же святителя Николы образ чюдотворный в Киеве, иже в монастыре Николы Пустыннаго стоит над враты церковными. Такожде образ его же святителя Николы чюдотворный Гортунский в Карачеве Ондринский. И прочии древлецерковныи многочисленнии святии образи святителя Николы, ясне имеюще благословящую руку, три персты во едино сложены, два же, указателный, и великосредний простерта на благословение, древнее благочестивое содержание святороссийския церкве утверждающе запечатлевают. К сим же и святии велицыи великороссийстии чюдотворцы, иже своима святыма рукама написаша образы Пречистыя Богородицы, на них же у превечнаго Младенца Христа Спаса, благословящую десницу двема перстома изобразивше, древлецерковное святороссийское благочестивое содержание утверждают, сице: Святый Петр митрополит Московский чюдотворец, написа образ Пресвятыя Богородицы, еще до архиерейства своего [Степенная, степень 10, и в житии его написанном святым Киприаном митрополитом]. Кий чюдотворный образ, в морском плавании, Геронтию хотящему восхитити престол Руския митрополиии, чюдотворне запрети. и прорече о сем Петру святому быти митрополитом, его же святейший патриарх Афонасий егда рукоположи митрополитом, той священный чюдотворный Богоматере образ, даде ему истинному святителю сице рекл: Приими Богородичный образ святый, иже ты своими рукама написал еси. сего бо ради и возмездие тебе дарова, сама икона о тебе прорече. На нем у превечнаго Младенца Христа Спаса благословящую руку изобрази, три персты, палец со двема последнема во едино совокуплени, два же указателный и великосредний на благословение простерта. Подобне, и преподобный Дионисий Глушицкий, написа образ Пресвятыя Богородицы Одигитрии, иже стоит в монастыре Глушитстем, на нем у превечнаго Младенца благословящую руку такожде двема перстома изобрази. Но и преподобнии, Алимпий, иже научен бысть от посланных Богородицею из Царя града иконописцев, написа образ Христа Спаса иже стоит в Киевопечерстем монастыре, на нем у Спаса изобрази благословящую руку двема перстома. Сим согласно и преподобный Антоний Сийский, написа образ живоначалныя Троицы [в житии святаго Антония], иже в пожаре не згоре, кий стоит в монастыре Сийском, на нем благословящую руку написа двема перстома. Сии вси святии святым своим иконописанием, паче устнаго проповедания, трубы громогласнее гласящыя, древлецерковное, святороссийское, от восточныя церкве благочестивое христопреданное содержание, яко благословляти подобает, три убо персты палец со двема последнема совокупив, во образ неразделимыя Троицы, два же указателный и великосредний, во исповедание двою естеству во Христе сшедшуся, явственно утверждают. Но и святии восточнии учители, яко приемницы престолов апостольских, купно, с восприемницы и всех их благочестивых преданий, последствующе священным апостолом, святый Мелетий патриарх Антиохийский, и блаженный Феодорит Кира града, писательными своими гласы по премногу научают [Псалтырь со возследованием, Псалтыри малые, в Кирилове, в Катихисисе велицем, в Соборнике Даниила митрополита Московскаго], еже на благословение совокупити три персты равно, палец да два последних ими же исповедуется тайна неразделимыя Троицы Отца и Сына и Святаго Духа, два же перста вышний да средний вместо сложити и простерти, во исповедание двою естеству во Христе божества, и человечества, и тако благословити, еже святый Мелетий патриарх самым делом самым благословением всекрепце утверждает. Ибо егда глаголаше противу ариан, о единосуществии живоначалныя Троицы, правовернии прошаху скораго знамения. Тогда он показа три персты разностоящыя, и не бысть знамения. таже два перста совокупив, якоже повествует Стоглавый собор [глава 31], а три пригнув, благослови люди, абие оное благословение Господь Бог аки некоею печатию, предивным чюдом изшествием от него огня, аки молнии запечатле, яко есть истинное православное, и все таинство благоверия в себе заключающе. Священник же нынешния великороссийския церкве священнодействуяй, не согласно самому Христу Спасителю предавшему благословляти: не согласно священным Его учеником и апостолом научившым: не согласно всея елико древлевосточныя, толико, и великороссийския благочестивыя церкве непременному содержанию: не согласно святых российских чюдотворцев, своима рукама написавших, на святых образех, благословящих рук изображению: не согласно святых восточных учителей научению, предложенныя дары благословляет. Не бо якоже Христос совокупив пречистыя своя ученики и вся верующыя вонь. Не якоже божественнии апостоли приемше от Христа научиша: Не якоже вся древлеправославная яко восточная, тако и российская церковь научившися от священных апостол содержаше обычай: Не якоже святии российстии чюдотворцы, самонаписавшия священныя образы, изобразиша по преданию священных апостол благословящыя руки: Не якоже святии восточнии учители приемше научиша писательными своими гласы благословляти, совокупив три персты, палец со двема последнима, во образ триех божественных ипостасий, Отца и Сына и Святаго Духа, два же указательный и великосредний во образ двою естеству во Христе сшедшуся, божества, глаголю и человечества, благословляет. Но благословляет странно пятию перстами, изображая в них имя Iс Христос. указателным перстом I, великосредним перстом С. палцем и четвертым Х. пятым перстом С. Коего ради благословения сопротивнаго самого Христа Спасителя преданию: сопротивнаго самого Христа Спасителя преданию: сопротивнаго святых апостол научению: сопротивнаго всея древлеправославныя церкве содержанию: сопротивно святых чюдотворцев благословящих рук изображению: сопротивно святых восточных учителей учению, видотворение сея тайны не может совершитися, сиречь предложенный хлеб в тело Христово претворится, и вино в кровь Его пресвятую преложится. Понеже убо предложенныя дары, в суще тело Христово, и в кровь Его пресвятую, молитв ради иерейских, и знамения крестнаго, еже рукою иерейскою бывает, Пресвятый Дух пришед претворяет. Якоже свидетельствует, и от новых Питирим Нижеградский, сице глаголя [Пращица, лист 344]: [Совершенное самое тело Христово, и кровь Христова, (ниже) ради молитв иерейских, и знамения крестнаго, иже рукою иерейскою бываемое, Пресвятый и животворящий Дух прихождаше и предложенныя дары претворяше]. ответ 211. Но и святая древлеправославная церковь глас свой возвысивши трубы велегласнее вопиет глаголющи [Катихисис великий]: [Не простыми молитвами содеяна бывает сия тайна но благословением. (ниже) якоже Христос благослови хлеб, тако и мы благословляем на божественней трапезе]. глава 64. И аще убо кроме благословения христоподобнаго, предложенный хлеб в тело Христово не прелагается, и вино в кровь Его не претворятеся. то како от нынешняго священника сопротивно Христову благословению благословляющаго, и предложенныя дары, хлеб, и вино претворяются в плоть и кровь Христову? благоявлено яко не претворяются. Аще не претворяются, убо предложении дари не суть сущее тело Христово, и кровь Его пречистая, под видом хлеба и вина аще и мнится тайно действовати: но хлеб хлеб, и вино вино. И аще тако есть, якоже и есть. И како причащаяйся сицеваго причащения, еже есть истинное тело Христово и пречистая кровь Его, под видом хлеба и вина пребывающее, имети будет в себе Христа? Какоже и отпущение грехов получит? и како наследником царствия небеснаго будет? не вем вам оставляю, вы судите. Аз бо вем, яко причащаяйся с ними сицеваго причащения, едино тело с ними бывает. понеже бо якоже причащающиися плоти и крове Христовы, едино тело Христово и едина кровь, и друг другу уди бываем стелесни Христови суще [Гавриил Филаделфийский О седми тайнах, глава 8]: сице и сего причащаяйся тело с ними, не глаголю Христово бывает. Убо купно и снаследник им будет. Date: 2015-05-22; view: 462; Нарушение авторских прав |