Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Совершителная причащения с древлецерковными не единствуют догматы же и уставы
Четвертая совершителная святаго причащения вина, по всем автором, и древним и нынешним, еже творити и прлагати существо хлеба и вина, в плоть Христову. Тако кир Гавриил Филаделфийский научает глаголя [О седми тайнах, глава 8, лист 114]: [Совершителное же, еже творити и прелагати существо хлеба и вина, в плоть и кровь Христову, ими же освящаются, оживотворяются, сих верно причащающиися. Во оставление бо грехов во общение Святаго Духа, в царствия небеснаго исполнение, в дерзновение Спаса нашего Христа бывает причащение божественных тайн]. книга О седми тайнах. Подобне Катихисис великий: [Вопрос: Кое есть совершителное третия сея тайны? Ответ: Сие есть дивное совершителное яко в ней верху являемыя образы хлеба и вина, пребывают же сами о себе выше естества хлеба и вина, сиречь, вид, и вкус вина есть, вина же несть. Якоже иногда и в манне, не бывших в ней пищь, вкусы и сладости бяху в ней, и пребывают сия видимая знамения, сами о себе и в себе, без водружения и естества своего]. глава 64. Согласно в книжице О седми сакраментах свидетелствует. Кое в таинстве святаго причащения преложение существа хлеба и вина, вплоть и кровь Христову святии богословцы, святым и животворящим крестом совершатися исповедуют. Сице святый Иоанн Златоустый, златословесными своими усты громогласне вопиет глаголя [в Беседах на Мф., нравоучение 54]: [Яко венец, сице да обносим крест Христов. Ибо вся тем совершаются яже по нас; аще и породитися треба будет крест проходит; аще и напитатися таинственною оною трапезою; аще и рукоположитися; аще и яково ни буди ино что сотворити, везде одоления нашего предстоит образование]. Ныне же чрез повеление Божие крестом кленетеся, [его же даде нам Бог на честь велику, и оружие на сопротивнаго врага. Без того бо ни крещение ни литоргия не бывает ни иная кая духовная вещь, имже мы знаменающеся бесовския силы побеждаем]. Пролог, марта 13. Подобне и святый Симеон Фесалонитский вопиет глаголя: [Темже и совершеннотворитель сам крест, и без креста ничтоже совершается божественных таин]. глава 64. Сим согласно и святый Иларион епископ Мегленский [книга Кирилова, московския печати]: [Рукою воображаемый крест, освящает вся, на ня же полагается, и воду, глаголю крещения, и масло, и миро, и лица, человек верующих, и тайный хлеб и священную чашю и ина вся]. прение святаго Илариона со армены. И не токмо древнии святии богословцы, крестом вся таинства совершаема утверждают быти: но и от нынешних учителей, Дамаскин иподиакон студит, тожде изъявляет глаголя: [крест есть сила, и утвержение всех благих. Тем совершаются вся таинства нашея веры. Тем же венчаемся, тем освящаемся. И аще хотят священницы служити, и аще хотят архиерей рукоположити, тем честным крестом исполняют вся]. Скрижаль, лист 771. Елма же убо аще по святых отец гласовом, порождение крещения крестом, аще совершение таинственныя трапезы крестом, аще вся таинства духовная крестом, и о кресте совершаются. убо крест святый есть всепребогатое Божия благодати орудие, и всеосвятелный и предивный освящения инструмент совершителныя вины. Сие слово верно, и всякаго приятия, апостольски рещи, достойно есть. Еже в древлеправославней церкви законно и уставоположителне совершашеся, яко священник святый хлеб двема перстома благословляя возглашаше [Служебник]: [хлеб убо сей самое честное тело, Господа Бога и Спаса нашего Iсуса Христа, и прочая]. Сице убо во изображение благословения, якоже и в знаменовании себе самый животворящий крест Христов, таинственне, изобразовати, по святым отцем, умствоваше, паче же самого распятаго Христа Бога высокотворне изображати вероваше, якоже святый Кирил Иеросалимский глаголет [Псалтырь толковая, на псалом 59]: [И не стыдимся исповедающе Распятаго на челе со дерзновением, персты назнаменовати креста печать. И паки: Не стыдимся распятием Христовым, но аще ин таит, ты же на челе си знаменайся им]. оглашение 4. Не точию же сие святии в крестном знамении изображати, но и новопечатных книг творцы тожде толкуют: На главу перстосложением главу Христа Бога нашего, на кресте терновным венцем обложенную, на пуп перстосложением ног Божиих ко древу пригвождение. на правое и на левое плче положением. рук Христовых ко древу крестному пригвождение. Пращица, и Скрижаль. Какоже распятый Христос, в крестном воображении таинственне изобразуется, святый и дивный Петр, иже от Дамаска явственно, (и предивно) научает ны глаголя: [Яко два убо перста, и едина рука, являют распятаго Господа нашего Iсуса Христа, во двою естеству и едином составе познаваема]. книга о постничестве к концу. Откуду в древлеблагочестивей великороссийстей церкви, и благословлявшии и знаменовавшиися, поелику страсть Христову двема перстома паче же самого распеншагося Христа Бога на кресте во двою естеству, и единой ипостаси, православно верующе, православно изображаху; потолику и крест самый животворящий Христов, на нем же Христос пригвоздися, на себе, и во благословение изображати, по святым богословцем, и вероваху и умствоваху. О чесом явственно засвидетелствуется в книзе Кирилове сице: [а мы православнии христиане то честное знамение крест Христов восприимаем. на нем же пригвождены быша ноги Его и покланяемся Ему. не древо но знаменование Христово почитаем. Полагаем на себе. исповедающе еже Христос творяше. и что еще имать творити, и прочая крестовоображение перстами показание]. глава 6. И якоже священник священнодействуяй благословляя прелагаемый хлеб в тело Христово крест самый животворящий Христов, на нем же распяся изображаше: тако оный таковым же животворящим крестом Христовым, и печаташе. Который крест Христов бяше тричастным, четверочастный: со дщицею и трисоставный, якоже древнии учители, и святии богословцы явственно свидетелствуют. О чесом в первыя части во втором пределе, во главе 22, доволно доводственне засвидетелствовахом. Понеже убо якоже самую живоносную страсть Владычню, на трисоставнем кресте содеявшуюся православно исповедаше. Сице и на проскомидии на просфире грядущей образовати живоносную страсть Владычню, согласно трисоставный же крет полагаше, да будет образ подобен первообразному. И какоже не подобает хлеб оный предложения, трисоставным крестом печатати? всяко подобает. Первое. Понеже хлеб оный предложения в проскомидии, образует самое животворящее тело Христово, еже на кресте пригвоздися. якоже древлехаратейная литоргия толковая свидетельствует, и новопечатная Скрижаль сице глаголющи [Скрижаль, лист 142]: [хлеб предложения посвящен, является очищение мира и безмерное богатьство благостыни Божия. яко Сын Божии и человек бысть, себе даде жертву и приношение Богу и Отцу и тело свое даде искупление, и очищение за живот мира и спасение. Взем убо все смешение человеческаго естества разве греха, и принесе яко жертва изрядная, сиречь избранна Богу и Отцу за род человеческий, якоже глаголет [Ин. 23]: Аз есмь хлеб сшедыи с небесе. И ядыи хлеб сей жив будет вовеки, сиречь. Аз есмь хлеб, иже снидох с небесе, и кто яст сей хлеб, иже снидох с небесе имать жити вечно. О нем же, и пророк Иеремия глаголет: Приидите и вложим древо в хлеб его, пророчествуя древо креста, на нем хотяше пригвоздитися святое тело]. глава 54. К сим же и самое действо проскомидии, воспоминание есть страстей Христовых. Понеже иерей начиная глаголет тако [Служебник]: [Воспоминание творим Господа Бога и Спаса нашего Iсуса Христа]. и прочая приглашения яже в Служебницех, в чине проскомидии положена суть. И аще убо самое животворящее тело Христово, на трисоставнем кресте пригвоздися, и пречистыя страсти Его на трисоставнем кресте совершишася. убо и образующая плоть Его просфира, и воспоминание страстей Христовых грядущая, долженствует трисоставным же крестом, яко сообразным самому кресту Христову, печататися. Второе: Святая древлеправославная церковь в таинствах просфиры, панагиарнаго хлеба, и артуса на святую пасху повелеваше трисоставным крестом знаменати, еже Уставы церковныя изданныя при Ермогене, и Иоасафе, лист 53, патриарсех, в чине о панагии утверждают, но и хлебы предложенныя на проскомидии просфиры же нарицаются, яко Служебники древнии и новии засвидетелствуют. Убо благоявленно яко неотрочне и сия трисоставным же крестом подобает печатати. Ибо аще меншее таинство являющыя просфиры, трисоставным крестом повелено печатати, како не подобает болшее таинство изъявляющыя просфиры трисоставным крестом печатати? еже и содевашеся неизменно в древлеправославней церкви до лет Никона патриарха. Третие: Святый пророк Иеремия пророчествуя о древе креста, на нем же хотяше Христос Бог пригвоздити святое свое тело, вопиет глаголя: [Приидите вложим древо в хлеб его]. глава 11. Еже святый Иоанн Златоустый толкуя глаголет [Соборник, лист 494 на обор.; Мф. зач. 108]: [древо крест хлеб, плоть Христова. иже Господь хлеб, рече: Се есть плоть Моя за вы ломимая во оставление грехов]. Согласно сему и в Скрижали новопечатной изъявляет сице: [хлеб Христов тело есть глаголется, зане в нощь в нюже Христос хотяше предатися прият хлеб и рече апостолом: Сие есть тело Мое. древо убо вложиша евреи в хлеб Христов сам крест есть на нем же распяша Христа]. лист 780. Но той крест на нем же Христос распяся трисоставен, якоже выше рехом, со дщицею и подножием бяше. Его же святая церковь ублажающи воспевает: [Трисоставныи крест, яко троичныи образ воспеваем]. Триодь, во вторник, 4 недели поста, в трипесньце. И святый Григорий Синаит вопиет глаголя: [Крест трисоставныи, честное древо, Троицы бо носит трисоставныя образ]. в каноне кресту, песнь 8. Тем трисоставным животворящим крестом Христовым, архиерей народы благословляху. Той трисоставный крест на Богоявление Господне, и августа в 1 день, и прочая водоосвящения, в воду погружающе, воду освящаху. Той тричастный, яко на Воздвижение, тако и в 3-ю неделю поста, и августа в 1 день, всецерковне и всенародне целоваху. Тому и поклонение творяху вопиюще: [Ты ми покров державен еси, тричастныи кресте Христов, освяти мя силою твоею, да верою и любовию покланяюся и славлю тя]. сентября в 14 день, на литии. Тем трисоставным животворящим крестом Христовым, и просфира на проскомидии грядущая образовати тело Христово должна назнаменоватися. Ибо просфира она знаменует Христа по возрасту. якоже свидетельствует Скрижаль глаголющи [глава 68, лист 122]: [Хлеб убо иже разлучися от священника, да священнодействуется, дондеже лежит в предложении, есть хлеб наг совершенныя благодати, сие токмо дарование имать, да будет и жертва. Знаменует же Христа по возрасту оному, от него же бысть дар. Бысть убо дар от самого рожества]. глава 68. И понеже просфира она знаменует самое тело Христово тем по освящении ей честь и поклонение яко самому Богу воздается. якоже свидетельствует древлеправославная церковь глаголющи: [Понеже тайна сия по освящении, донележе виды хлеба и вина целы пребывают, совершенною всегда есть тела и крове Христовы тайною, и самим Христом Богом нашим; ихже ради вин ни едина иная тайна Того имать, якоже та имать. Понеже яко самому Богу поклонение и честь воздаватися имать от нас]. Катисхисис малый, лист 30. Како бо сей просфире, толикое в себе таинство замыкающей, яко по освящении бывает самым телом Христа Бога, яко самому Богу честь и поклонение воздавается, не лепотствует самем темже трисоставным крестом, на нем же Христос распяся, печататися? Не веси ли яко сие есть таинство таинств, и святых освящение, и воистину святое святых, и совершенно таинств всех совершеное таинство, и таинство начальное и таинственное, понеже един Таинствоначалник Слово, сотвори е, и предаде к воспоминанию страстей своих. Тем же аще сам Таинствоначалник, и Таинствосовершитель Христос Бог, на трисоставнем кресте распяся, убо и просфира в проскомидии имущая пресуществитися, в плоть Его пресвятую, долженствует, якоже и печаташеся, темже трисоставным крестом Христовым печататися. Ибо без сего трисоставнаго креста Христова ни едино таинство совершитися может. Якоже святый Августин свидетельствует глаголя: [Что есть еже ведают, знамение Христово, разве крест Христов. Которое знамение аще не употреблено будет, или на челех верующих, или в той воде, от нея же раждаемся, или в елеи, имже миропомазуемся, или в жертве еюже питаемся, ничтоже от сих благосовершается]. книга 22. и в трактате 118. Тем бо трисоставным животворящим крестом Христовым, древле во благочестивей церкви, просфира имущая пресуществитеся в плоть Христову, печатаема бывши, прелагашеся в существо тела Христова. К сему же аки ко одушевленному тайносовершителю трисоставному кресту Христову, святый Иосиф Фессалонитский вопиет глаголя [Соборник, лист 399]: [Тобою тело и кровь Христову приемлем]. в неделю 3-ю поста. В новодействуемей же ныне проскомидии совершителное пресуществления предложеннаго хлеба и вина, в тело и кровь Христову еже бывает крестными способы, не согалсно древлеправославней церкви, и действуется и умствуется. Ибо священницы хлеб и вино, благословляюще, не двема перстома, но пятию, сопротивно древлеправославней церкви. О чесом в прошедшей главе, доволно рехом, осеняют. Каковое благословение под клятвою древлеправославныя церкве обретается, сице страшне гремящия: [Иже не крестит двема перстома, якоже и Христос, да будет проклят]. Кормчая древлеписмянная, в чине приятия еретик. Подобне в Потребницех Филарета, Иоасафа и Иосифа патриархов, вопиет глаголющи: [Иже не крестит двема перстома, якоже Христос, да будет проклят]. И якоже в сем новоблагословлятелном перстосложении, (воплотившаго, распятаго, и воставшаго Христа Бога нашего, двоестественое и единоипостасное не изображается таинство, еже двоперстным сложением изображается) по святому Кирилу, и Петру Дамаскину. Сице и во образовании креста, двочастный крест изображати, и веруют и умствуют, еже засвидетельствуют новопечатныя книги, Розыск во второй части, в статии третией, и Пращица во ответе 115: И поелику распятие Христово, на двочастном кресте, великороссийская ныне церковь, исповедает быти, не согласно святым богословцем, не согласно святым песнописцем, не согласно и всей древлекафоличестей церкви: потолику, и в благословении не самый крест трисоставный, но двочастный изображати извещают. Тем двочастным крестом воду в крещении освящати, тем просфиру благословляюще претворятися в плоть Христову, тем вся таинства и веруют и умствуют. еже новопечатная книга Жезл явственно свидетельствует глаголющи [Жезл новопечатный, лист 112]: [Ибо сицевым воображением креста Господня, вся тайны церковныя действуем и воду ко крещению святому сицевым креста образом благословляюще освящаем, елей такожде: но и отроча мажуще елеом, и миром святым, не иныи крест, точию четвероконечныи изображаем. сицевым крестом просфира на заклание Агнца уготованная благословляется, и в самых таин тела и крове Христовы совершении, сей же образ креста употребляется. Сим супружество составляется, и священство благословляется. Не иным образом сами ся знаменаем, и иныя благословляем. Так елеом болныя мажем, церкви посвящаем, ястие, и питие благословляем. словом рекше, вся священная действуем, четвероконечнаго креста образ творяще]. часть 1, возобличение 23. Древлецерковнии же святии учители глаголют, аще и едина часть креста убудет, уже своего образа не являет. Сице святый Кирил Философ: [Четыре бо части имать крест, аще и едина его убудет, то уже своего образа не являет]. в прении со Аникием еретиком. Подобне Иоанн екзарх глаголет: [Иже обретается образ не сыи по первому того подобию, в пустоше есть зовом образ. от еже бо не подобитися первообразному, того ради образ не есть]. глава. Какоже двочастный крест может нарещися образ трисоставнаго креста Господня, повнегда не единыя части не имать, но и двух, титлы, и подножия? Не имый же титлы и подножия, како может быти крест Господень, не подобяся трисоставному кресту на нем же распяся Христос? Святый Афанасий Великий вопиет в прение с арием Фотином: [Образ от того, чии есть разньствовати не может]. И аще образ от того чии есть разньствовати не может. Убо двочастный крест, толикое имый разньствие от трисоставнаго креста, неимением титлы и подножия несть образ трисоставнаго креста Господня, ниже может нарещися крест Господень. Ибо (како бы образ был первообразного, не спасай пообразное). Скрижали гласящей [лист 803]. Ельма же убо двочастный крест не может быти крест Господень, паче несть. Како вся таинства и вещи, двочастным крестом совершаемыя, могут совершитися? Какоже и в проскомидии предложенный хлеб и вино, двочастным крестом и осеняемыя и печатлеемыя, могут пресуществитися в плоть и кровь Христову? не вем. Слышу бо святаго Симеона Фессалонитскаго вопиюща [глава 61], яко [без креста Господня ничтоже совершится божественных таин. Темже и совершенотворитель сам крест]. И аще совершенотворитель сам крест, благоявлено яко точию трисоставным крестом совершаемыя тайны суть, совершены, двочастным же, не совершены. Како же убо нынешнии новии богослови, да не реку буеслови, не устрашаются хульствовати, животворящих таин Христовых, под трисоставным крестом совершаемых, и совершенных? Паче како не ужасаются, самого Пресвятаго Владыку Христа Бога нашего, под видом хлеба и вина сокрываемаго безчестити? Ибо сия тайна по освящении совершенною есть тела и крове Христовы тайною, и самым Христом Богом нашим. Поистинне сей то есть зверь оный, ему же даны быша уста глаголюща велика и хулна [Апок. глава 13], иже отверзе уста в хулении к Богу, хулити имя Его. Како же и кто хулит? Слыши. Феофилакт архиепископ Тверский, пиша возобличение, на ответы выгорецкия, нарицает, (ох увы трепет мя обдержит, егда хощу тростию и чернилом изрбразити непреподобное его хульство, и не могу, трепещущей деснице моей) пречистыя и животворящия тайны Христовы трисоставным крестом совершаемыя, о мерскаго языка! о непреподобных устен, устен велеречивых! смертоносным ядом и нечестием, сице глаголя [книга Обличение на заонежские ответы, напечатана в лето 7253]: [Зрите православнии, коликии смертоносныи яд, коликое нечестие, сии злокозненныи мужики под осмоконечным крестом своим, под своима двома перстома содержат. Может ли быти горшии хулитель и еретик, паче сих котории тайны святейшия евхаристии не исповедуют]. сиречь под двочастным крестом совершаемыя. книга Феофилакта, лист 60. Но воззрят в древняя времена, посмотрят в прешедшая лета, колицы во древлеблагочестивей церкви, под осенением двоперстнаго благословения, и под трисоставным крестом Господним, совершаемых животворящих таин Христовых, причащающиися спасошася. Колицы и какови пастырие великоросийстии, и печатлевшии предложенный хлеб, грядущий преложитися в тело Христово, и благословящии двема перстома хлеб и вино, пресуществляемыя в плоть и кровь Христовы, в нетлении мощей просияша; Колицы и коль премнози преподобнии отцы, печатлеемыя и совершаемыя трисоставным крестом Христовым, и благословляемыя двема перстома, пребожественныя тайны плоть и кровь Христову вкушающии, в знамениих и чюдесех процветоша; Сей же непреподобный таковыя пресвятыя и животворящия тайны Христовы дерзает хульствовати. Слышим бо воистинну слышим Господа глаголюща [в законе 17, Мф. 18, 16], яко при устех двою, или триех свидетелей станет всяк глагол. Мы же не двоих ниже триех, но множайших приведохом зде свидетелей, всякаго вероятия достойнейших, и на утвержение истиннаго нашего кафолическаго догмата, на посрамление же сего лжесловесия. Приведохом святаго Иоанна Златоустаго, трубу Духом Святым вдохновенную, и во вся концы вселенныя гремящую [беседы на Мф. нравоуч. 54]: [Яко венец, сице да обносим крест Христов, ибо вся тем совершаются яже по нас; Аще и породитися таинственною трапезою]. Приведохом Симеона Фесалонитскаго. Приведохом Илариона Меглинскаго вопиющаго: [Рукою воображаемыи крест освящает вся на няже полагается]. Приведохом и Августина святаго глаголющаго [книга 22]: яко [крест Христов аще не употреблен будет, или в той воде от нея же раждаемся, или в елеи, имже миропомазуемся, или в жертве, еюже питаемся, ничтоже от сих право совершается]. И аще убо по святых отец гласовом, вся таинства церковная, трисоставным крестом Господним совершаются: Тем и сия тайна святейшия евхаристии, темже трисоставным крестом Христовым совершаема бывает. Глаголет бо святый Симеон Фессалонитский: [Сечет паки хлеб посреде иерей, крест действуяи во всем, показуя Христово распятие, жертву, сие глаголет Христу распятие, сиречь и закалается, глаголет пророческое, Агнец Божии, от мира жития и спасении]. глава 85. Кое убо таинство святаго причащения освящается? токмо единым двоестественным Христом освящаемое. Явственно о сем взывающу святому Иоанну Златоусту: [Сия она трапеза, и ничтоже менши имеет. Не бо ону Христос, сию же человек соделовает, но и сию сам]. беседа на Мф., нравоучение 82. Кое действо всесвято облагодатьствуется? Токмо единым трисоставным животворящим крестом, совершаемое. Кая тайна всебогатыя благодати Божия сподобляется? токмо благословением Христовым осеняемое. В новодействуемей же литоргии, предложенный хлеб и вино, како может преложитися в плоть и кровь Христову, идеже сопротивно самому Христу благословившему благословляюще осеняют, не бо двема перстома, но пятию, и осеняюще не самый животворящий крест Христов трисоставный, но токмо двочастный, иже несть крест Христов, якоже выше рехом, изображати умствуют? ей не может. Како может претворитися существо хлеба и вина, в существо тела и крове Христовы, идеже в крестоосенении двоестественное и единоипостасное изображати таинство воплощьшагося Христа Бога отъято есть? ей не может. Како же в новодействуемом тайнодействии может пресуществитися хлеб и вино, в тело и кровь Христову, идеже крест кровию Христовою освященный, тайносовершитель всех таинств изображатися не исповедуется? поистинне не может. И аще не пресуществляется хлеб и вино, в новодействуемей литоргии, вышепоказанных ради вин, якоже и есть, в плоть и кровь Христову, то какое есть зде тело Христово? и кая есть кровь Его? разве хлеб, хлеб, и вино, вино. Аще тако есть, то како таковаго причащения причаститися возможно. Еже таковым благословением ограждается, которое под клятвою от древлеправославныя церкве обретается, и таковым крестом знаменается, иже несть крест Христов, яко не подобится первообразному. И каково от сицеваго причащения спасение души имать быти? не вем, вы судите. Аще ли убо сие причащение подобает прияти, яко истинное; подобает безпрекослвоно и имже причащение совершается, сиречь пятиперстное благословение и двочастный крест прияти, яко истинный. Аще ли сих не лепотствует приимати, яко ово несть крест Христов, ово иже под клятвою. убо ниже сего причащения лепотствует приимати. К сим же аще попустим, яко ныне в новодействуемей литоргии, предложенный хлеб и вино, печатлеемыи двочастным крестом, и осеняемый от священника пятиперстнаго сложения благословением, еже клятве предается, имже осенением и верует и исповедует двочастный крест изображати, сущее есть тело и кровь Христова. Обрящется яко древле во благочестивей церкви, предложенный хлеб и вино, и печатлеемым самым трисоставным животворящим крестом Христовым, и осеняемый от священнодействующаго благословением двоестественное и единоипостаное изображающим таинство, воплотившаго Христа Бога, имже осенением и вероваше и исповедаше, той же самый трисоставный животворящий крест Христов изображати, не бе, еже далече да будет сицевое неблагочестивое мнение, мысли православных, самое животворящее тело и кровь Христова. Аще ли оное бе самое сущее тело и кровь Христова, якоже и бысть. Убо ныне новодействуемое всячески не может быти тело и кровь Христова. паче же и несть. Яко велие разньствие между собою имут, и в действиях, и в чинех, и в речениях, и в молитвах, в самом тайносовершительстве. Аще же несть сущее тело и кровь Христова: убо хотящему спастися, сущу сыну кафолическия церкве, всеми силами подобает блюстися, во еже бы не быти причастну его. зане причащаяися его, причащается купно, и всех новин, и едино тело с ними бывает. Date: 2015-05-22; view: 475; Нарушение авторских прав |