Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
О еже от отлучению подлежащаго священника не лепотствует причащатися
Елико убо нынешния великороссийския церкве священник обретается под клятвою; толико и отлучению нехранения ради священных правил, от святых отец предается. о чесом и выше в первой части, во главе 10 третияго предела, довольственно предпоказахом. [1] Яко за сребреники сан себе получает, чесо ради по правилом священных апостол, и божественных отец отлучается. [2] Яко предания церковная презирает, новая же содержит, коих ради от святых от церкве отлучен бывает. [3] Яко во святую 40-цу, и в прочия среды и пятки не постится. чесо ради священия апостоли священным своим правилом отлучают. [4] Яко с еретики и со отлученными вкупе молитися. чесо ради священными правилы божественных апостол, и богоносных отец отлучается и сана лишается. суть и иныя многия вины. их же ради священник священства лишается. и от церкве отлучается. коих ради всех вин от таковаго священника, аще и мнится тайнодействовати, не подобает всячески причащатися. понеже бо аще кто от церкве отлучен есть, той сатане предан. [5] Яко святыя древлецерковныя обычаи отринув, новыя содержит, их же ради святыми отцы из сана извергается и клятве предается, и поистине; слыши о сем творца книги Мира с Богом сице вещающа [догмат 4, о клятвах]: [всяк бо (рече) христианин иже от церкве отлучен бывает, сатане бывает предан, ибо вне церкви диавол. якоже в церкви Христос]. Зде убо внемли: аще отлученный от церкве сатане бывает предан. и како от священника от церкве отлученнаго и священства обнаженнаго, таинство церковное совершатися может? всяко не может. понеже бо от церкве отлученный и священства обнаженный, аще и священная действует вне сана и чина священническаго, чрез правила действует. аще не может: то како от таковаго священника, иже от церкве отлучен, и священства обнажен, предложенный хлеб и вино претворится в существо тела и крови Господни. кий убо дух на от таковаго священника действуемое таинство приходит? сия бо тайна кроме Святаго Духа совершатися не может. Какоже Святый приидет на таковаго священника призывание, иже сатане предан? благоявлено яко не приходит. аще не приходит убо таковым ниже Бог что действует. аще же Бог ничтоже тем действует, проявлено яко ниже предложенный хлеб и вино пресуществляется в плоть и кровь Христову и в лепоту. слыши о сем божественнаго Златоустаго сице вещающа [к Тим. посл. 2 глава 1 нравоуч. 2]: [аще бо тем, (си есть священником) ничтоже Бог действует ни баню имаши, ниже тайнам причащаешися]. И аще, им же Бог ничтоже действует священником ни крещение имаши ниже тайнам, аще и причащаешися, причащаешися. убо действуемое от него причащение несть причащение, сиречь тело и кровь Христова, но хлеб просто хлеб, и вино вино, принеси убо и виждь, како и сами суть нынешнии учители утверждают, яко иже суть прокляти, и отлучени и отвержени и священнодействия обнажени. от таковых не может быти сущее тело Христово, и кровь Его божественная. сице бо глаголет Питирим Нижеградский [Пращица, ответ 212, лист 346]: [в прешедших летех до правления старопечатных книг, аще и служили на седми просфирах. [ниже] ибо тако тогда повеление было великороссийския церкве, и не по противлению восточней церкви, (ниже) и тии иереи от патриархов восточных и московских, не прокляти быша, и не отлучены. а ныне на седми просфирах и воображение полагати креста, сицевым образом, с тростию и копием и главою Адамовою никто служити не будет кроме вас противников. понеже убо противящихся в таковых, соборне восточнии патриарси; Паисий Александрийскии патриарх, Иоасаф, и вси российские архиереи проклятию предаша, и священства извергоша, и всякаго священнодействия весма обнажиша. и аще котории попы, (ниже) ныне дерзнут тако служити, противящеся восточней и великороссийстей церкви, и вышепомяновеной соборней клятве, таковии суть прокляти и отлучени весма священнодействия обнажени, и от таковых собором проклятых, и изверженных, и священства обнаженных не может быти сущее святое тело Христово и кровь Христова весма]. Зде убо нынешнии архиереи, аще собором своим служащаго священника на седми просфирах под трисоставным крестом печатлеемых, и клятве предают, и священства обнажают но клятва их неправедная, несть важная клятва, си есть отлучающая от церкве. всяк бо всуе проклинаяй себе проклинает, глаголет Соломон. якоже и святая древлеправославная церковь светлым гласом вопиет глаголющи [Номоканон, лист 63]: [аще убо архиерей чрез волю Божию кому запретит, Бог ему не послудует, и се обретается запрещение его неправедно, и сего ради не крепкое]. Понеже бо сей собор, паче же соборище, не по Христе бе, но на Христа, яко не древлеправославныя церкве уставы утвержающе, но оныя разоряше. отметаше бо святыя древлеправославныя, елико восточныя, толико и великороссийския церкве содержание, содержащееся от начала проповеди апостольския, до лет Никона патриарха, и святый животворящий крест Христов трисоставный. сего ради собор сей несть собор праведный и правилный, но сонмище на Христа собравшееся. и в лепоту, слыши; глаголет Стефан Рязанский [Камень веры, догмат о святых иконах, заключение третие, лист 24]: [не всяко блещащееся есть златом не всяко совкупление есть собором и правилным и праведным святым вселенским, вемы бо яко и распинателие Христовы на Христа собор имеяху, предсташа цари земстии и князи собравшася вкупе на Господа и на Христа Его [псалом 2], и злочестивейшии ариане, на едино существо Христово различная имеяху стечения, ово во Антиохии ово же в Аримене, и диоскориане и евтихиане во Ефесе. темже стечением еретическим причисляется, и соборище Копронимово, иже Влахеристем храме на святыя иконы. вся же оная злочестивая собрания не могут нарещися святым, иже есть не по Христе, но на Христа, по подобию онаго соборища июдейскаго: (ниже) но той собор, идеже есть сам Христос. тамо Христос, идеже собираются во имя Его, идеже [рече] два или трие собраны во имя Мое ту есмь посреде их [Мф. 18, 20]. а идеже собравшиися Христа хулят, изображение Его святое попирают, таковое собрание, не во имя Христа бывает, но во имя антихриста]. Откуду благоявлено яко собор оный, собравыйся на отвержение догмата всецерковнаго, во еже бы не ктому прочее имели служити священницы по древнему преданию святыя восточныя церкве на седми просфирах, имущих на себе трисоставный крест, но на пяти бы службу совершали, двочастным крестом, печатлеемых, на нем же собравшиися и трисоставный крест Христов отмещут, несть праведный и правилный яко не по Христе, но на Христа собрася. слышим бо яко [Апок. лист 52 на обор.]: [креста или Христа отвержение чрез антихриста соделати тщится сатана]. Отмещуще же трисоставный животворящий крест Христов, соотмещут купно и самого Христа. понеже убо по сказанию святаго Германа патриарха: Iсус в кресте и крест во Iсусе. Темже убо аще и глаголют: яко по соборе их, и по предании клятве. и по извержении, и обнажении от них священства, аще кто имать служити на седми просфирах трисоставным крестом печатлеемых, не может самое сущее святое тело Христово быти и кровь Христова весма еже да не будет. всяко бо якоже бысть самое, истинное сущее тело Христово, и животворящая кровь Его, тако и есть, аще, где от православнаго священника совершается, по преданию святыя древлеправославныя церкве. литоргия, сице и имать выну неотрочне быти, егда же убо по новых архиереов мудрствованию, аще кто имать. по соборе их служити по преданию древлеправославныя церкве, на седми просфирах трисоставным крестом печатаных, на нем же они тако служащих клятве предают, их же несть важная клятва, яко неправилная, и сана извергают их же извержение не может вменитися во извержение, яко чрез каноны извергают, и священства обнажают их же обнажение священника, не лишает священства, яко всуе лишают. [ибо якоже от них священнии не священи, тако и священства лишеннии, не суть лишени но и преосвящени] не может быти сущее тело Христово еже да не будет. есть бо, и кровь Христова. како, рцы ми, от нынешняго священника иже сопротивно преданию святыя древлеправославныя церкве, на пяти просфирах, под двучастным крестом таинства своя действует, и литоргию всяк чин и всякое действо, и всякую службу служит, и тайны благословляя осеняет, иже тмократне содержимых ради им новин, от всея святыя яко восточныя тако и великороссийския древлеблагочестивыя церкве проклятию предан есть, извержен, и священства лишен, может быти сущее тело Христово, и кровь Его пресвятая? всяко не может, понеже бо аще попустим, яко в пяти просфирней службе, предложенный хлеб двочастным крестом печатлеемый, и пятиперстным благословением осеняемыи, и вино, от нынешняго священника действуемыи, есть самое сущее еже да не будет, тело Христово, и кровь Его святая останется всяко и нехотяще яко древле во благочестивей церкви, во святей литоргии по всеобдержнаго святыя церкве содержания преданию на седми просфирах совершаемей, трисоставным крестом печатлеемых, и великотаинственным двоперстнаго сложения знамением благословляемых, предложенный хлеб и вино, от православнаго священника священнодействием, не бе еже да не будет, самое сущее тело Христово, и кровь Его животворящая. но никто от ум имущих сущих православных христиан, дерзнет тако рещи, колицы бо онаго причащающеся священнии святителие в нетлении мощей просияша; колицы преподобнии отци онаго вкушающе, в чюдесех и знамениих знаменати явишася; колицы иноцы и белцы онаго насыщающеся со Христом водворишася; но понеже тогда во святей древлеправославней церкви, в седмипросфирней службе под трисоставным крестом и двоперстнаго сложения благословением, совершаемое причащение бе самое сущее тело Христово и самая сущая животворящая кровь Его. убо ныне в нынешней церкви, в пятипросфирне действуемей службе под двочастным крестом, и пятиперстным благословением действуемое причащение не может быти и несть самое сущее тело Христово и кровь Его, но хлеб хлеб, и вино вино. понеже священник вне сана и чина своего действует. тем и причащаяйся новодействуемому причащению, не телу и крови Христови причащается но хлебу и вину. причащаяижеся хлебу и вину причащается и нехотя томужде проклятию, и отлучению от церкве, зане едино тело с ним бывает. понеже от единаго хлеба яст и от единыя чаши пиет. и аще от отлучению преданнаго священника, предложенный хлеб и вино, не пресуществляется в плоть и кровь Христову, то како от него действуемаго причащения, еже несть сущее тело и кровь Христова, возможно причаститися, кое бо приобретение от него спасения души будет? не вем. разве приумножение мучения и в лепоту. убо лучше есть, содержащу веру православно отеческую, и по силе проходящу добродетелное житие, всю жизнь свою, за неимением православнаго священика, непричастну пребыти, и Христу снаследником быти, и еже от отлученнаго от церкве священника причаститися, и едино тело с ним, бывшу, вне чертога царскаго Ему сводворитися, по реченному Златоглаголивым [слово о лжеучителех]: аще кто друг врагом царевым есть. не может друг царев быти. но купно со враги погибнет, и горшая подъимет. Date: 2015-05-22; view: 505; Нарушение авторских прав |