Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
О еже егда погружаемся, тогда смерть изобразуем. егда же возницаем, тогда воскресение
Грядим прочее и до прочих богословцев, и учителей вселенныя, и услышим священных их гласов. како и тии во спасителном крещении крещати научающе повелевают. повелевают бо всячески треми погружении крестити; сице бо явственно столп церковный, святый, глаголю, Василий Великий вопиет глаголя [Минея четия Макария, мес. августа в слове о крещении]: [спогребемся убо Христови, иже нас ради умершему, яко да и совоскреснем с Ним]. слово о крещении. и в слове о Святем Дусе. зде внемлем словесем святаго Василия, како рече: спогребемся убо Христови; и в лепоту. спогребаемся убо Христови, егда в воде погружаемся совоскресаем же. егда от воды возницаем. понеже егда погружаемы бывают главы наши в воде, яко погребаемся в земли, егда же восходим от воды, яко совоскресаем. еже явственно видимо есть от евангелия поучителнаго на Вознесение Господне. в нем же глаголет тако [евангелие поучит. на Вознесение Господне лист 159]: [якоже бо Христос умер, в третии день воскресе, тако и мы погружаемы в воде образно, таже возницаем нетленни душею, и Духа нетления залог приемлюще]. но сие спогребение Христови и совоскресение, в единем токмо трипогружателне совершаемом крещении изобразуется и бывает. во обливателне же творимом никакоже неудобно есть изобразити. како бо изобразиши? егда обливаемым крещением крестяйся не погружается в воде, но весь вне воды стоя обливается, тем и не соумирает Христови. не погружаяижеся в воде, ниже возницает, убо ниже совоскресает. и аще во обливателне творимом крещении, не изобразуется смерть и воскресение Христово, како возможно е нарещи с равносилно трипогружателному? и кто бы от благоразсудительнейших тако сему соизволил быти, не вем. яве бо яко несть равносилно. аще же несть, како возможно таковым крещеному крещением спасение получити; святый Василий Великий вопиет [Минея четия Макария, август]: [аще не сообщник будеши смерти Господни, како общник будеши воскресению?]. и аще по славеси святаго Василия, не быв сообщник смерти Господни, не будет сообщник и воскресению Его. обливателным же крещением крещайся, не бывает сообщник смерти Господни, яко не спогребается в воде, како будет сообщник воскресению Его? яве яко ни. тем проявлено яко не крестивыйся треми погружении не имать внити в царствие небесное. По премногому же нам спомощестьвует, и великое светило всея вселенныя, зелноревностный учитель покаяния, святый, глаголю, Иоанн Златоустый научая ны трипогружательства во крещении и споборствует противу обливанием деемое крещение укрепляющих, сице глаголя [в беседе 25 на Иоанна евангелие лист 191]: [божественныя совершаются вси образы, гроб и умерщвение, воскресение и живот. и сия вкупе бывают вся. якоже бо в некоем гробе, в воде погружаемым нашим главам, ветхии человек погребается долу и истопляется вконец весь: таже возницающим нам, новыи восходим паки. якоже удобно нам креститися и возницати: сице удобно Богу погребсти ветхаго человека, и показати новаго. трижды же сие бывает, да навыкнеши, яко сила Отца и Сына и Святаго Духа, вся сия совершает. [ниже:] якоже бо мы удобне погружаемся и возницаем: сице и Той удобне умер, егда восхоте, воскресе]. беседа 25. на Иоанна. что сих сего светилника словес светлейше: что ли явственнейше: он бо сказует в трипогружателства крещении божественным совершатися всем образом, гробу и умерщвению, воскресению и животу. како же бы убо кто рекл от ум имущих, обливателне творимое крещение равносилно быти трипогружательному, в нем же ни един божественный совершается образ, ни гроб, ни умерщвение, ни воскресение, ни живот? понеже ни погружается крещаяйся в воде. аще бо ни един божественный образ, во обливателне творимом крещении совершается. проявлено яко несть равносилно, понеже, не погружающуся в воде, не погребается ветхий человек, и не восходит новый паки. по свидетельству Златоустаго, глаголющаго сице: якоже бо в некоем гробе в воде погружаемым нашим главам, ветхий человек погребается долу, и истопляется вконец весь: таже возницающим нам, новый восходит паки. Подобообразне сем и святый Григорий Богослов в книзе своей, в слове 2, на Крещение, в стисех 9, 36, 50, и 52, в толкованиих. якоже и во учителном евангелии, в слове на Крещение Господне, глаголет: [а еже третицею в воду погруженном бывати, и возгружаемым тридневное Христово погребение являет. якоже бо Христос три дни и три нощи в земном сердцы сотвори: тако и крещаемыи погруженьми, и возгруженьми, еже во гробе три дни и три нощи Господния образует. якоже бо иже в нощи, не ктому зрит, сущии во дни во свете ходит: тако и в погружении, яко в нощи ничто зрят погружаемии, в возгружении же паки яко во дни бывают. и в том же купно и умирают и раждаются. и спасенная она вода, и гроб им бывает и мати]. в толковании. но и святый Григорий Нисский, трипогружательства во крещении научая, возглашает: [ко сродной со землею стихии воде пришедше, в ней же якоже Спаситель в земле, сокрываемся: и трижды сие творяще, тридневную воскресения благодать образуем]. в слове о крещении Христове. сим всем согласно и святый Кирил патриарх Иеросалимский, трипогружательства во крещении научая, восклицает сими словесы: [и погружаетеся три краты в воде, и паки возницаете, и зде прикладом, тридневное Христово образующе погребение]. в книзе Оглашении, глава 2. Не мнее и Дамасково солнце, преподобный Иоанн, трипогружательство во святом крещении утверждает писателными своими гласы вопия, сице глаголет: [но яко образ смерти Христовы есть крещение. треми бо погружении, три дни Господня погребения знаменует крещение]. книга, 4-я, глава 4. слово 10, о крещении. Зело убо и блаженный Феофилакт, архиепископ Болгарский тверду и непременну трипогружателства во святом крещении форму творя, вопиет сице: [Понеже просвещение глаголется, крещение, еже в трех погружениих совершается, в трех суть просвещени крещением]. Благовестник на Марка. в толковании на зач. 32, лист 42. Доволно же и преподобный Максим Грек, показуя трипогружательство во святом крещении, непременително быти, сице глаголет: [в божественном крещении треми в воду погруженьми, тридневное Спаса Христа погребение и воскресение гадает церковное предание]. слово 40, о крещении. Сих убо святых богословцев, священных гласовом последующе и святии богоноснии отцы, и пастырие церковнии, зело возбраняют еже во святом крещении обливати. яко святии чюдоноснии митрополити Московстии, греци бывшии, Киприан и Фотий, в посланиях своих во Псков, не обливати заповедают, но и преосвященный Кирил митрополит всероссийский, со всем своим освященным священных архиереов собором, обливати запрещает. им же согласно и святый Макарий митрополит Московский, с сущими с ним архиереи соборне, с прочими духоносными отцы, обливати запрещает сице глаголя: [А детей бы крестили в церквах по уставу, и по преданию святых апостол, и святых отец, а не обливати бы водою: но погружали в три погружения]. Стоглав, глава 17. но и святейший Филарет патриарх Московский, со всем собором освященным преосвященных архиереов, в них же бе и Арсений архиепископ Суждальский муж святаго жития, и грек родом, во изложении соборном всячески возбраняет крестящихся обливати. к сим и прочии святейшии патриарси Московстии, Ермоген, Иоасаф, и Иосиф, посланьми и книгами своими, обливание далече от церкве отгоняют. и аще убо толиции и таковии, священнейшии богословци, и Василий Великий, и Григорий Богослов, и Иоанн Златоустый, и прочии, ихже выше именословивше приведохом на среду, преблаженнейшии отцы, столпи и забрала церкве, трипогружательства во святом крещении, священнейшими своими гласы, единогласно всепресветле научающе, непременительно е быти утверждают. како сии толикому множеству, священных богословцев, паче же всей святокафоличестей церкви, противоборствующе, не срамляются соравняти несоравняемое обливанием творимое крещение трипогружателному; како же возможно обливанием деемому крещению вменитися в крещение, о нем же ни един от апостол, ниже кто от святых богословцев, ниже от богоносных отец мало когда воспомяну? и како кто от благоразумнейших наречет е быти равночестно и равносилно и равну благодать Святаго Духа имети? како убо есть благочестно рещи или помыслити, равночестно и равносилно и равну благодать Святаго Духа имети, обливанием творимому крещению, егоже божественнии апостоли не проповедаша: но паче запретиша, священнии богословцы, и богоноснии отцы учении своими не утвердиша: но яко скверное далече отринуша, и паки повелеша, трипогружателне крестити таковых; к сим же како станет священных богословец богодухновенное учение, еже о трипогружателстве, достоверно, не благочестивне совокупляющим во едино, и трипогружателне, и обливателне творимое крещение; како не латинствующе обретаются, противу толь множайших священных богословцев гласов, соравняюще обливание с трипогружателством, и за истинно приемлюще; не тако подобаше мудрствовати, о священнейшем крещении, не тако. подобало было весма срамлятися древних богословцев и отец достоинства, и от них научитися право и незаблуждьшею стезею шествовати, и не соравняти несоравняемаго с несоравнителным, имже не время токмо и премудрость крайняя свидетельствует достоверное, но и жителство равноангельное и над всеми сими всельшаяся в них благодать божественная, яже и безчисленными даровании тех просветила. Date: 2015-05-22; view: 487; Нарушение авторских прав |