Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
О вине формалней
Форма или вид крещения, по написанию, и древних, и настоящаго века авктором трепетное троичное приглашение над крещаемым. си есть крещается раб Божии, и прочая, вкупе со трищными погруженьми и возгруженьми, тайну крещения, всесвято и богатоблагодатно совершающее, яко свидетелствуют, кир Гавриил архиепископ Филаделфийский. книга Катихисис великий [глава 64], Катихисис малый [лист 29]: тако исповедание православныя веры: Акос, и прочия от новоизданных. и толико сия форма богатовидна и многотаинствена: елико вседоброе веры таинство, в себе содержащи замыкает, яко приглашением богоначалнаго Пресвятыя Троицы имене, трисоставное и единосущное, богоначалнаго пресущественнаго Божия величества, исповедателно богословит: еже святии велиции богословцы, Григорий Богослов; Афанасий Великий, Иоанн Дамаскин; к сим и Симеон Фессалонитский, тако чрез три погружения и возгружения, тридневное единаго от Троицы Христа Iсуса погребение и воскресение великотаинственне изобразуется. явственно сосуду избранному вопиющу: [елицы во Христа Iсуса крестихомся; в смерть Его крестихомся, спогребохомся Ему крещением в смерть]. к рим. зач. 91. еже святии богословцы, Дионисий Ареопагит, и прочии, тридненощное Спасовы смерти и погребения, и тридневнаго светотворнаго воскресения, всепрекрасно изобразовати свидетелствующе утверждают. толико же сия форма, постоятелно и неизменно в кафоличестей соблюдается церкви, от начала проповеди евангельския яко святым апостолом правилными запрещеньми на отметающыя ю, трепетный извержения суд наносящим. пятьдесятому убо апостолскому правилу яве возглашающу: [аще которыи епископ, или презвитер, или диакон, не крестит в три погружения, единем глашением. но во едино погружение, в смерть Господню даемо, да извержется от сана]. книга Кормчая, глава 1. тако твердо и непрелагаема, яко святым собором святых отец, всеявственно гремящим: [иже не крестит в три погружения, во имя Отца и Сына и Святаго Духа, да будет проклят]. откуду и святых учителей восточных, на изменивших форму трипогружателства в крещении на латины, благоревностно вопиют писателныя гласы, оных непреподобную обличаюше дерзость. яко святый Михаил Константинополский, в послании к патриарху Антиохийскому, взывая на оныя глаголет [преп. Никон Черногорский]: [слышах же яко и арианствуют, во едино погружение крещающе]. книга Тактикон, глава 40. но и святый Симеон Фессалонитский обличая новшества латинов изъявляет: [паки же и крещение ниже бо в трех погружениях, но обливанием действуют]. книга 1, глава 20. сию форму трипогружателства во крещении, ей же сам Господь начало и основание бысть, нынешнии российстии пастыри, иже древле предуставлени на сие [Июдино послан. зач. 77 и 78], благодать [святаго крещения] прелагающе в скверну [обливания], и единаго Владыки Бога, и Господа нашего Iсуса Христа отметающеся. облацы безводни, от ветр преносими, древа есенна безплодна, дважды умерша искоренена, волны свирепыя моря, воспеняюще свои струи, звезды прелестныя, ни во что непщующа, в новотворимем крещении пременяют на обливание. сию форму трипогружателства во крещении, в нейже тридненощное Спасовы смерти и погребения великотаинственне и тридневнаго светотворнаго воскресения всепредивно изобразуется, ненужную ниже важну, но вещь среднюю имеюще свободне подлагают [книжица Оправдание обливания]. сию форму трипогружателства в крещении, юже святии апостоли непременителну отнюд быти утвердиша, святии отци соборными запрещеньми непретворителну быти запечатлеша, не есть сказуют, непременныи догмат. не бо погружением токмо но и обливанием водою действовати всячески повелевающе утверждают. еже показуется от книг киевопечатных, ихже на среду предлагаем. в книзе Требнице велицем, творения Петра Могилы, издание року, 1646. сице повелевает: [имать же воды быти толико: елико мощно быти в ней погружению трикратному, или поне омовению любо возлиянию трикратному, аще и малому на крещающагося, по обычаю коея страны, паче же в скудость воды]. подобне во всем сему и в книзе глаголемей Мир с Богом, изданней, в лето 1669, напечатано, на листе, 108. и паки на листе 109, сице: [паки ведати подобает второе, яко егда неподобное будет рождение отроча же во утробе матерней близ смерти сущее показало бы главу точию, или ину началнейшую часть, являющу отроча быти живо, тогда убегающи беды смертныя, на отроча, имать е крестити баба, или кто либо поливая ону часть, яже бы ся показала]. до зде из Мира с Богом. согласно и в Катихисисах изданных при Петре Могилы. в лето 1645, и при Арсении же любортсем, в лето 1646. и в книжице Катихисисе кратком, о седми тайнах, изданнем при Селивестре Косове, и в книжице О седми сакраментах, изданней в Чернигове, в лето 1716. сия вся книги тайне крещения совершатися тройственным погружением или поливанием за равно свидетелствующе изъявляют. наипаче же новоизданная о поливателном крещении книжица. которая от духовнаго Синода. в лето 1724, издадеся, и напечатася первое в Питербурхе, того же лета. второе в Москве в тоже лето, благословением правителствующаго всероссийскаго Синода, не токмо поливателное определяет крещение: но и за важное и законное вменяет. и не сие токмо. но и единопогружателное крещение за крещение поставляет, аще с приглашением Святыя Троицы совершатися будет. еще же и трищное погружение во крещении не нужно, ниже важно, но вещь среднюю имеет. свободе подлежащую. тако и таинство смерти Христовы, погребения и воскресения, не нужно и не преступно быти глаголет, якоже в книжице видимо есть. в ней же в начале сице напечатано: [истинное оправдание правоверных христиан, крещением поливателным во Христа крещаемых, неправедно же и злобно аки бы таковое их крещение не важное было невежами порицаемых]. тамо же в предисловии на листе 7, напечатано сице: [таинство крещения, яко погружением, тако и возлиянием действуемое, равночестное и равносилное есть]. во главе же 3, на листе 14, на обороте глаголет: [понеже апостол крещение банею нарицает, а баня омовение есть, и как погружением, так и поливанием добре совершается]. подобне и во главе 4, на листе 17, на обороте. и во главе 5, на листе 19. и во главе 7, на листе 22, 23, 24. и во главе 9, на листе 31, на обороте, и 38. и во главе 10, на листе 41, на обороте. и во главе 13, на листе 50, и 51. паче же всея книги словесы поливанием крещение творимое, свято, и благодати Святаго Духа единако, яко и треми погружении совершаемое, подателно быти, самовидно свидетелствующе утверждают. не тако же разумеющих, атеистами и безбожниками нарицают. откуду в великороссийстей ныне церкви, яко в митрополиях Киевстей, Смоленстей, и Белоградстей, законно обливание действуется, тако во всей великороссийстей державе, обливание с погружением откровенною главою равно совершается, и за важное крещение законно быти вменяется, по оным вышепредреченным книгам. Но еже в крещении крещаемаго обливати, не есть древлеправославныя церкве обычай, не есть святых апостол предание, но еретический, паче же рещи диаволский, противный святей церкви вымысл. не бо сам Господь Бог Спаситель рода человеческаго, еже обливати во крещении предаде, ниже святии апостоли узаконоположиша, ниже кто от святых церковных учителей научи, ниже един от вселенских или поместных соборов утверди, но паче запрещают. о чесом явлено имать быти. Date: 2015-05-22; view: 501; Нарушение авторских прав |