Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Познавается истина из прообразователных трипогружателнаго крещения, на разных местех ветхозаветнаго писания





Многа быша в древнем завете прообразования крещения, яже нам нынешнее от грехов очищение, под образом воды, чрез погружение предъявляющая, и аки бы перстом на купель крестителную показующая. в коих имянно крещения нигдеже обрящеши. ни бо нарицахуся именем крещения оная прообразования, ниже от народа тогдашняго познавахуся быти крещения прописания, разве от некиих, имже от Бога открыся, пророков, познашажеся та уже в новой благодати от святых отец, разсмотряющих ветхозаконная, и из следствующих, яко та бяху крещения прообразования. сугубая бо в ветхом завете бяху прообразования тайны святаго крещения. овая в веществах чювственных, знатных. овая же в видениих и откровениих бывших святым пророком. от коих знатнейшая некая зде воспомянем вкратце. первая прообразования, в веществах чювственных знатных же.

В начале: Оное ношение Святаго Духа верху вод, прообразоваше наше крещение. якоже пишет [Бытия1; св. Вас. Вел. в беседе 2 на шестоднев; Катихисис вел. глава 6, лист 312; Феофилакт в толк. на Иоанна]: [Ношашеся Дух над водою, животворяяи ю и согреваяи, да вода восприимет силу в рождение рыб и птиц]. беседа 2, на шестодневец. кое прообразование явственно показует погружение в крещении. якоже бо тогда в воде раждаху птицы, животворящу я Духу Святому, и возлетаху: сице и крещающиися в воде погружающеся, раждаются возницающе оттуду, приходящу Духу Святому в порождении невидимей души. якоже Василий Великий глаголет: [Имже подобни суть христиане во благословении и в быстроте и в скорости, и в высокопарении даже до небес, во крещении от воды и Святаго Духа раждаеми].

Паки [Бытия, глава 7]: Ковчег Ноев от древес негниющих соделанный, в нем же останки рода человеческаго, от всемиранго потопа спасошася, бе прообразование крещения. о нем же воспоминает святый Петр апостол, в послании своем, глаголя [1 Петра, глава 3]: [Егда ожидаше Божие долготерпение во дни Ноевы делаемому ковчегу, в немже мало, сиречь, осмь душ спасошася от воды, его же воображение ныне и нас спасает крещение]. глава 3. И виждь ми коль явственно образ прообразова ковчегом во крещении погружения. яко же бо Ное и свои ему с ним внутрь ковчега сохраняхуся во время потопа: тако и погружаемый на крещении человек внутрь в воде содержится.

Паки [Исход, глава 13]: Чермное море и облак, чрез него же израильтяне проидоша, египтяне же погрязоша, прообразованием бе крещения. о нем же блаженный Павел апостол, в первом послании к коринфом, глаголет: [Отцы наши вси под облаком быша, и вси сквозе море проидоша, и вси в Моисея крестишася во облаце и в мори]. глава 9. Зде яве моря прошествие, и облака осенение образом крещения нарицает, море изъявляет купель, облак благодать Духа. Якоже бо израильтяне сквозе море, имже вода чюдесне разступившися бысть стена одесную и стена ошуюю, прошедше спасошася, врази же египтяне погрязше погибоша [Исход, глава 14]: сице и крещаемыи сквозе воды крестителныя прошед спасается. врази же его греси погрязше погибают. Который образ крещения и блаженный Феодорит во облаце купно и в мори полагает, едино токмо море за вещество крещения держит, чрез облак же разумеет, образование Духа, в крещении невидимо действующаго. тако бо глаголет в толковании разсуждаемаго сего словесе апостольскаго: [Оная, рече, образ бяху наших; море изобрази купель, облак благодать Духа, Моисей иерей, жезл крест, израиль знаменова крещаемых, гонящии же египтяне демонов, сам фараон бе образ диавола]. до зде Феодорит.

Такожде погружение Неемана ассирианина, во Иордане бяше прообразованием святаго крещения. о чесом повествуется в книгах, 4 царств сице: [И сниде Нееман, и погрузися во Иордане седмерицею, по глаголу Иелисея, и обратися плоть его, яко плоть отрочате млада, и очистися]. глава 5.

Зри коль явственно прообразовася погружением Неемановым во Иордане, погружение крещаемаго в купели. ибо якоже тамо Нееман погрузився во Иордане, очистися от проказы, и обратися плоть его, яко плоть отрочате млада: равнообразне и зде погружаяися крещаемый в купели, очищается от проказы грехов, и обновляется яко орлу юность его. о нем же обновлении святый песнопевец Давыд, предведев Духом Святым, прорече глаголя [Пс. 102]: [обновляется яко орлу юность моя]. кая священных писании толковник, святый Афанасий Великий, толкуя словеса, глаголет сице: [Орел на пятьсотно лето обновляется жгом солнцем. и поныряя во источнике водне, паки юн бывает. тако и человек разжизается огнем Духа Святаго, языки святитель учим, и погружением крещения обновляемь в жизнь]. Псалтырь толковая.


Се толико предпоказася в ветхом завете прообразовании святаго крещения, в веществах чювственных, и ни едино же от них обретается прообразуемо поливанием творимое крещение, но вся погружением. Да предложатся прочее и другая прообразования святаго крещения, в видениих и откровениих святым пророком бывшая. Во первых да будет нам царственныи пророком пророк Давыд, иже издалеча о погружении в крещении предзрев Духом Святым, предрече глаголя [Пс. 67]: [Рече Господь, от Васана обращу, обращу во глубинах морских]. На которая словеса святый Афанасий Великий, полагает толкование сицево: [от лицы Христова се возглашает бо, от Васана обрати. Васан толкуется студу, обрати же нас от идолскаго студа, блуда же и прочих, возвав бо обрати же во глубинах морских, в водах крещения, ту бо яко во глубине погрязают греси и погибают]. Псалтырь толковая.

Паки: Сам Господь Бог обеща милость свою, оставляющую грехи, у Исаии пророка, сими словесы: [Аз дам воду в жажду ходящим в безводней, наложу Дух Мой на племя твое, и благословения на чада твоя: и прозябнут яко трава посреде воды, и аки верба подолг реки текущия]. глава. Зде Господь Бог явственно о крещения воде предрече. понеже убо, егда узре человека, по образу своему созданнаго, уклонившагося от Него, и изсохша жаждею идолобесия, ходяща по безводным путем рекше идолом служаща, и всяк путь беззакония проходяща, сожалев о нем, посла Сына своего возлюбленнаго, Христа Бога нашего да обратит его от идолопоклонения, даде же и балство, воду убо на очищение телу, Дух же души. сугуб бо есть человек, сугубо и очищение дарова, воду телу, Дух же души. темже егда обращается человек к Богу, очищается водою и Духом, погружаяся в воде, прозябает аки трава посреде воды, возницая.

Подобно Михея пророк, о Христе пророчествуя, и о обращении язык к вере, и о погружении в крещении, сице глаголет: [Той обратит и помилует нас, и погрузит неправды наша, и ввержет во глубины морския вся грехи наша]. глава 7.

Зриши ли коль явственно предрече пророк Михея, о погружении в крещении. рече бо, и погрузит неправды наша, и вовержет во глубины морския вся грехи наша. ибо егда крещаяися погружается в купели, вся грехи и неправды погружаются и потопляются.

От коих вышепредпоказанных ветхозаконных прообразовании, крещения, яко в веществах чювственных, тако и в пророчениях святых пророк бывших, явственно видимо есть, яко во святом крещении погружати подобает, а не обливати.







Date: 2015-05-22; view: 477; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию