Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
О вине материалней
Материалная вина сущая вторая, и вещество крещения, аще по всем а в котором, яко по древним, тако по нынешним свойственно и согласно показуется [Катихисис малый лист 29; книга Мир с Богом лист 108]. вода естественная, чистая, нерастворенная, ниже со иными влагами смешенная. обаче по иным а в котором, и вещи и действы при крещении бывающая, к материи приписуются. какова суть: отрицание сатаны; исповедание веры; сообщение Христу; окрест купели хождение; и прочая последования, описуемая в Потребниках; тако в Катихисисе малом, вещь воду естественную глаголет: в ней же при последовании иных потреб, положенных в Потребниках, от священника крещение бывает. о чесом в книзе новопечатней нарицаемей Исповедание православныя веры яве изъявляется: [Первое: крещаяйся нужду имать отрицатися диавола, потом исповедати символ веры, и обещатися Христу]. часть 4, лист 136. в новодействуемем же убо крещении, материя воды, аще и подобно полагается, но прочия вещи и глаголы при крещении бывающыя несогласны яко древлероссийстей православней церкви, тако и древлевосточной разньственны обретаются. их же егда во испытание действ, и вещей глаголов, доброразсудителне внидем, иже при крещении, яже в крещении церковнопредателно положися. многа несогласия, многа разнствия, многия противности в новодействуемем крещении и с древлепечатными книгами несослагателная обрящем. кая несогласия, разньства, и противности вся, трудно и многопотително изследовати. обаче отчасти некая удобная ко исчислению предлагаем. 1: Егда на крещении младенец приносится, и пред дверми церковными от пелен разрешается; тогда сотворяет священник на нем крестное знамение. кое благословение по древлецерковному преданию, двема перстома совершается, о чесом засвидетелствуют святии отцы. по новопечатным же книгам, пятию перстами священник онаго благословляет. но древлепечатныя книги не крестящыя двема перстома клятве предают, сице вопиющи [Кормч. древлеписм. в чине приходящих еретик, патриархов Филарета, Иоасафа, и Иосифа]: [иже не крестит двема перстома, яко и Христос, да будет проклят]. Кормчая древлеписменная, в чине от еретик приходящим. 2: Приложен чин воцерковления, в котором принесеннаго младенца приим священник пред враты храма, крест младенцем начертавает пред дверми, глаголя [Потребник новопечатный]: воцерковляется раб Божии, и прочая. сего же, еже младенцем крест начертавати, и приглашати воцерковляется раб Божии, яко в древлепечатных, тако в харатейных не обретается: но и некрещенным младенцем крест начертавати, аще приличествует, недоумеваем. святии отцы прилагающих или отъемлющих что паче узаконеннаго, в церковном чине, клятве полагают. сице блаженный Келестин папа Римский, предстатель третьяго собора, в девятой главизне вопиет: [кто убо когда осужден и проклятию будет достоин, токмо той, еже отъемлет и прилагает к вере, ибо исполнь яве предана нам от святых отец. ниже приложение, ниже уимование приемлет]. Кирилова лист 426. 3: Во оном же чине, в новопечатных младенца некрещеннаго, повелено вносити в церковь и во олтарь, и к самому жертвеннику, глаголя [Потребник новопечат.]: воцерковляется раб Божии. сего же вождения и приглашения, во всех древлецерковных книгах не обретается. но и некрещеннаго лепо ли есть вносити в церковь и во олтарь? и несть ли противно апостольским и отеческим уставом? древле бо в православней церкви хотящии креститися не имяху места. дондеже сатаны отрекутся. о чесом яве засвидетелствует в Катихисисе велицем, сице пиша: [чесо ради пред враты церковными ожидает хотяй креститися? сего ради, яко сицевый во церкви не имать места, прежде даже сатаны не отречется, и работы и ига его не свободится]. глава 61, лист 353. 4: В запрещении первом, в древлепечатных: запрещает ти диаволе, Господь наш Iсус Христос, пришедыи в мир. в новопечатных же: запрещает тебе Господь диаволе пришедыи в мир. а Iсус Христос оставлено. в том же запрещении к диаволу в древлепечатных: запрещен буди, а отъиде отставлено. в том же запрещении, в древлепечатных: онем бо ти запрещаю, ходящим на крылу ветренюю, творящим аггелы своя духи, и слуги своя огнь палящь. в новопечатных же: онем тебе запрещаю, ходящим на крылу ветренюю, творящим аггелы своя огнь палящь, а духи и слуги своя отставлено. 5: В молитве 4, в древлепечатных: и дунет иерей на крещаемаго 3-жды, и знаменает чело его, и уста его, и груди его, и глаголет: изжени от него, и прочая. в новопечатных: и дунет священник на уста его, на чело и на перси глаголя: изжени и прочая. а еже знаменати его, сие отставлено. 6: Во отрицании сатаны: в древлепечатных: вопрошает иерей крещаемаго. имярек, отрицаешилися сатаны; и прочая. в новопечатных же: обращает его священник и глаголет: отрицаешилися сатаны; а имярек, отставлено. 7: В том же отрицании, в древлепечатных: отрицаюся сатаны, и всех дел его, и всея службы его, и всех аггел его и всего студа его. в новопечатных же: вместо студа его, напечатано, и всея славы его. но древлецерковныя книги, яко печатныя, тако рукописныя и харатейныя, согласно во отрицании диавола написано имеют, и всего студа его, а не славы его. еже и святии церковнии учители утверждают. святый Златоустый во Андриатисе, глава 21. и в похвале святому Иоанну Богослову, сентября, в 26 день. святый Кирилл Иеросалимский во оглашении первом. Преподобный Никон в Тактиконе, слово 5. Даниил митрополит Московский, в Соборнице, слово 11. согласно древлецерковным книгам свидетельствующе, и всего студа его отрицатися являют, а не всея славы его. откуду в новопечатных сие изменение, яко несогласно древлецерковным книгам, тако несогласно святым учителем церковным. святии учители церковнии зело возбраняют, ниже речение пременити, или иное вместо иного положити. сице святый Афанасий Великий в послании к Маркелину завещавает: [обаче хранити подобает, да не кто сих мирскими красноглаголания словесы упещряет, ниже покусится речения пременяти, или всячески иное вместо иного поставляти: но спроста яко писаны суть, да чтет и поет, якоже речеся. и дабы святая сия словеса предавшии, своя искренняя быти разумеюще, купно с намися молили: или изрядне, дабы Дух Святыи сице глаголивыи во святых, сматряя словеса своя тамо возвещатися, нашему деянию споспешествовал. елико бо житие святых лучшее: толико их и словеса наших лучша, и действеннейша в ресноту наречеши, понеже в них подобашеся Богу. ниже: отнюд же всякия казни достойных быти мнети сих, котории сия речения оставльше, и отинуду словеса красовита ловят, и в сих себе заклинателей нарицают]. 8: Во оном же отрицании, в древлепечатных: вопрошает младенца, имярек, отрицаешилися сатаны? отвещают вместо младенца восприемници: отрицаюся сатаны. в новопечатных к вопросу: отрицаешилися сатаны: отвещают отрицаюся, а сатаны отставлено. но древлецерковныя печатныя, и рукописныя и харатейныя книги, во отрицании диавола, явственно отвещевати повелевают: отрицаюся сатаны. еже и святый восточный учитель, Симеон Фессалонитский, явственно утвержая во своей книзе, глаголет: [и глаголати повелевается от архиерея, отрицаюся сатаны, и всех дел его. и последствующих. и крещающиися отрицание лукаваго творит, яже суть его совершенное отрицание, и прочая]. глава 62. откуду явственно познавается, яко новопечатныя, отмены, не токмо древлецерковным книгам не согласно, но и святым учителем восточным не сходны суть. 9: В том же отрицании, в старопечатных: паки вопрошает крещаемаго, и сие трижды: отречелися сатаны. отвещает: отрекохся сатаны. В новопечатных к вопросу: отреклся ли еси сатаны? отвещает: отрекохся. а сатаны отставлено. но в древних святых книгах всех неизменно обретается сие отвещание, еже отрекохся сатаны. еже утверждает укрепително вышепомяновенный святый Симеон, глаголя [глава 62]: [явно бо и известно подобает быти лукаваго отрицание]. в новопечатных же не явно ниже известно творится, чесо ради яко древлецерковным книгам, тако святым учителем не согласно есть. 10: Во обещании Христу, в древлепечатных: вопрошает священник подобне трижды и сие: обещеваешилися Христу, имярек, и отвещевает: обещаваюся Христу. в новопечатных: глаголет священник: сочетаваешилися Христу? отвещает оглашенный: сочетаваюся, а имярек, и Христу, отставлено. но яко в древлецерковных книгах везде слежит, обещаваюся Христу: тако и святый Симеон Фессалонитский явственно возглашает [глава 62]: [рцы, и сочетаваюся со Христом, и верую во единаго Бога]. в новопечатных же сие оставление, ниже древним книгам, ниже греческим учителем согласно. и виждь коль нужднопотребная речения, яко во отрицании сатаны, тако во обещании Христу. имянно глаголати отставлено. о сицевых преподобный Исидор Пилусиотский вопиет глаголя [Кириллова, лист 372]: [отъемлющии или приложити что смеющии к богодухновенным словесем. единым от двоих недугуют, или убо невероваша Духом Святым реченных бывших святых писании, или суть неверни, или себе непщуют мудрейших Святаго Духа]. 11: В символе святыя веры, иже глаголется на святом крещении, от крещаемаго трижды, в новопечатных с древлепечатными церковными книгами несогласие в речении обретается: В древлепечатных: И во единаго Господа Iсуса. Рождена а не сотворена. И Марии Девы вочеловечьшася. Страдавша и погребена. Егоже царствию несть конца. И в Духа Святаго Господа истиннаго, и животворящаго. И во едину святую соборную. В новопечатных: И во единаго Господа Iисуса. Рожденна несотворенна. И Марии Девы и вочеловечьшася. И страдавша и погребена. Егоже царствию не будет конца. И в Духа Святаго Господа животворящаго. Во едину святую соборную. Святии же отци запрещают, еже во святем символе, ниже склада ниже речения пременити. сице святый Кирил Александрийский вопиет глаголя: [ни по коему чину, глаголет, подвигнутися подъемлет преданную от отец наших веру, сиречь веры нашея исповедание, ниже попущаем себе или иным, ниже глаголание пременити, от них же лежат ту, или един преступити склад, поминающе глаголящаго: да не прелагаеши предел вечных, яже положиша отцы твои, не беша бо тии глаголющии, но Дух иже от Бога и Отца]. книга Кириллова, лист 370. 12: В старопечатных, по символе, вопрошает крещаемаго трижды: обещался ли еси Христу; и отвещает: обещахся Христу. в новопечатных: и глаголет паки к нему: сочетался ли еси Христу; и отвещает: сочетахся. а Христу, отставлено. кое отставление всем древлероссийским и древлевосточным несогласно книгам. 13: В древлепечатных: вопрошает: веруеши ли во Христа? и отвещает: верую во Христа. в новопечатных: веруешили ли ему? и глаголет: верую Ему, яко царю и Богу. а во Христа отставлено, разгласно ко древним. а яко царю и Богу приложено, не согласно древлеросийским книгам. 14: В молитве: благоутробныи: в древлепечатных: и вообрази Христа твоего в хотящем родитися, святым крещением от мене недостойнаго. в новопечатных: и вообрази Христа твоего, в хотящем паки породится моим окаянством, а святым крещением отставлено. 15: В молитве: велии еси Господи: в древлепечатных: Тебе поет солнце, Тебе славит луна, Тебе молятся звезды. еже рабское служение от твари ко творцу приносимое, говейне, [метафорически] являет. в новопечатных же: вместо. Тебе молятся звезды, напечатано, Тебе собеседуют звезды. советническое и приближное звезд к Богу сим глаголание показуется. несогласно яко к древним рукописным и харатейным книгам: тако и к самому словес разумению. кая убо тварь к непостижимому Творцу в собеседство может приити? недоумеет. 16: И дунет на воду трижды, и знаменает ея рукою трижды. погружая персты крестообразно. и глаголет: да сокрушатся под знамением воображения креста Твоего вся сопротивныя силы. которое знамение, по древлецерковным книгам, двема перстома священници совершающе благословляху. по новопечатным же пятию перстами иереи знаменающе воду благословляют. Не двема убо перстома благословляющыя древлеправославная церковь клятве предает. якоже выше изобразися [Потребники Филарета, Иосифа и Иоасафа]. 17: В тойже молитве: в древлепечатных: да отступят от нас вся воздушная. и невидимая привидения, и да не утаится в воде сей бес темен, ниже да снидет со крещающимся дух лукав, помрачение помыслом. и мятеж мыслем на разум наводя: но молимтися Владыко, Ты Господи всех покажи воду сию, воду покоя, воду избавления, воду освящения, и прочая. В новопечатных: да отступят от нас вся воздушная. и неявленная привидения, и да не утаится в воде сей демон темный, ниже да снидет во крещающимся, молимся тебе. (Господи) дух лукавый, помрачение помыслов, и мятеж мысли наводяй. но ты Владыко всех покажи воду сию, воду избавления. сие новопечатных новоисправление или изменение, самем благоразумным читателем оставляем доброразсудително разсмотряти, кая светлейшая и яснейшая речения суть, кая темнейшая и сумнителнейшая обретаются, древлепечатных, или новопечатных испытателно да изволят мерити. 18: В действе масло помазания: и дунет священник в сосуд елея трижды, и знаменует рукою 3-жды, крестообразно. которое знамение в древлецерковнем, двема перстома священницы знаменающе совершаху, и освящаху масло. по новопечатным же: пятию перстами священницы оное знаменование совершают, сопротивно древлеправославней церкви. чесо ради не знаменающии двема перстома древлеправославною церковию клятве подлагаются [Кормчая древлеписмен. в чине приходящ. от еретик]. 19: В маслопомазании в древлепечатных: священник приим святое масло, помазует крестящагося, на челе, на очию, и на прочих частех тела на коемждо помазании глаголя: помазуется раб Божии, имярек, маслом возрадования, во имя Отца и Сына и Святаго Духа, аминь. в новопечатных: помазуется раб Божии елеом радования, во имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и вовеки веком аминь. а имярек, отставлено. ныне и присно, и прочая прибавлено. еще приложено в новопечатных, в масло помазании приглашения: на персех: во исцеление души и тела. на ушесех: в слышание веры: на руках: руце Твои сотвористе мя и создасте мя. на ногах: во еже ходити ему по стопом заповедей Твоих. сих приглашений во всех древлецерковных книгах, яко в печатных, тако в рукописных весма не обретается. 20: В самом действе святаго крещения, в древлепечатных: посем иерей приемлет крестящагося. и крещает глаголя: крещается раб Божии, имярек, во имя Отца, и погружает его к востоку лицем, и возводит глаголя: аминь. таже паки второе погружает его, и глаголет: и Сына, аминь. И паки третие погружает его глаголя: и Святаго Духа, аминь. И на коемждо речении в купели низводя того погружением в воду, и возводя держа к себе лицем. в ноовопечатных: крещает его священик, просто его держа, и зряща на восток глаголя: крещается раб Божии, имярек, во имя Отца, аминь, и Сына, аминь, и Святаго Духа, аминь, ныне и присно и вовеки веков аминь. на коемждо приглашении низводя его и возводя. а еже погружати его. и еже первое и второе и третие погружати, сего в новопечатных требниках не обретается. откуду и сомнетися подавает, яко самая форма крещения в новопечатных явственно не указуется. а наипаче, понеже во иных книгах и обливати повелевает, яко напреди речется. 21: Еще во оном же приглашении над крещаемым в древлепечатных три аминя положены, за триипостасное Божества. в коейждо ипостаси Святыя Троицы, аминь, или запечатление положися. О чесом свидетельствуют древлецерковныя книги. Катихисис болшей, во главе 60. Стоглав во главе 17. и Служебники древлеписменнии, и харатейнии, три аминя во указе крещения имуще объявляют. еще же и Номоканон святых отец афонских, в правиле 199. такожде три аминя в крещении изъявляет. И Иосиф патриарх в послании к датскому королевичу Валдемару, три аминя свидетелствует в крещении, в коейждо ипостаси аминь приглашати. но и нынешнии учители гречестии Иоаникий и Софроний Лихудиевы, в сочиненной ими книзе Врачестве, во 2-м ответе, вид святаго крещения сказуют, во имя Отца и Сына и Святаго Духа, чрез трищное низведение в воде и возведение. По коим многшим свидетелством, всякаго вероятия достойным, древнее приглашение в крещении право и достоверно является. в новопечатных же, четыре аминя в возглашении, к коемуждо званию ипостаси аминь, таже после ныне и присно и вовеки веков, аминь, напечатася. и тако четыре аминя в приглашении. и в самой форме прилог полагается. несогласно древлецерковным учителем и книгам, и настоящаго века авктором предъявленным. 22: В старопечатных: таже помазует священник крестившагося святым миром, и творя крестообразно, на челе, на очию, на ноздрию, на устех, и на обе уши, и на грудех, и на руках, и на сердцы, и на плечию, и междурамома, глаголя на коемждо помазании: печать дара Святаго Духа, аминь. В новопечатных: помазует крестившагося святым миром, творя креста образ, на челе и на ноздрех, и на устех, и на обоих ушесех, и на персех, и руках, и ногах глаголя: печать дара Святаго Духа, аминь. а еже на очию, на сердцы, на плещах, и междурамома, помазовати отложено, вместо же сих на ногах помазовати положено. но еже очи помазовати, и правила святых соборов вселенских, втораго, 7. шестаго, 95. свидетелствуют, глаголюще: [помазуем чело, очи, ноздри, уста, и уши]. а еже на сердцы, на плещах, и междурамома помазовати, утверждают древлецерковныя книги, Катихисис болший, во главе 62: и Служебники харатейныя и рукописныя, в чине крещения согласно старопечатным положено. ноги же помазовати, не токмо в древлецерковных свидетелствованных книгах сего не обретается, ниже в действотворении святых апостол, ниже в правилех, втораго и шестаго вселенских соборов, ниже во оглашении святаго Кирила Иеросалимскаго, ниже во евангелии учителном святаго Каллиста. но во всех оных указует чювства токмо святым миром помазовати. и в первых Потребниках святейшаго Филарета патриарха, иже по описанию от старых книг добрых преводов исправленных. такоже помазовати миром, согласно старопечатным книгам повелевает, а на ногах миропомазания не воспоминает. аще же и случилося где в России древле сему смотрителне быти, еже все тело миром помазовати: обаче на таковыя запрещение соборное святаго Кирила митрополита рускаго с прочими архиереи является сице глаголющее: [Понеже уведехом о божественном крещении смутне некако и неразумне смешающе миро божественное с маслом, и тако мажют по всему телу крещаемаго, еже всего злее есть неразумие. ниже: миро бо особь а масло особь, по оглашении бо мажут и маслом древяным. ниже: и мажет на всех составех, и потом да крещает. ниже: таже мажут и миром по чювством, глаголюще: печать и дар Святаго Духа. по инем же местом нигде не мажут, разве на челе на очию, на ушию на ноздрию, на устну. якоже во святых отца нашего Кирила, во оглашенных его словесех писано есть]. до зде святаго собора. откуду показуется, яко древлероссийская церковь, не токмо не указует святым миром все тело помазовати, но и помазующим запрещает, и в книзе Кирилове, егда Карула цесаря, Леон папа миром в миропомазании помаза, наречено июдейским обычаем. книга Кирилова, лист 226, и книга Кормчая, на листе 11. а наипаче, понеже до осмаго дне миро не омывается, како от мокрот сохранится нуждно от естества исходящих, вящше же от младенца, темже нынешних архиереов в новопечатных книгах установление в действе миропомазания, миром ноги помазовати, яко святым собром, тако древлероссийстей церкви, и святым учителем зело сопротивно. 23: В древлецерковных: в миропомазании приглашения положена. на челе: да избудет студа, его же первее преставил человек, всюду ношаше. на лице: да откровенным лицем славу Господню зрит. на очию: да зрит очима свет Святыя Троицы, первыя доброты образ. на ушию: да приимет ушима слышание таинства духовнаго. евагелия Христова яко же рече Христос: имеяй уши слышати, да слышит, да не приложится ему злое слышание. по ноздрям: да обонявает божественных таин, яко да и той будет в миро Христова благоухания, и в добровонство спасаемых, да не обоневает прочее смрадныя льсти. по устом: да перваго вкуса вторым заградит, сиречь телом и кровию Христовою. на персех: да оболкся в броня правды противу художеству вражию станет, яко победитель непобедим. на руках: да будут готови на простертие во благотворение, и на отгребание всякаго зла. которая приглашения обретаются и у святаго Кирила Иеросалимскаго, во оглашении: и Никифора Каллиста, во Учителном евангелии. на Крещение Господне, и в Катихисисе велицем, во главе 62. яже и святыя древлецерковныя, Служебники рукописныя показуют. Сия же вся приглашения в новопечатных в чине миропомазания отложена и не совершаются. 24: В древлепечатных: и возлагает на крестившагося крест с гойтаном, якоже истиннии христиане имут обычай, еже носити на себе знамение спасителных страстей Христовых, иже есть честнаго креста образ на прогнание всякия неприязненныя детели, себе же на сохранение души и телу. сего же в новопечатных крестовозлагания не указано. 25: В древлепечатных: и обходит священник святую купель среди церкве стоящую трижды, последующе и восприемники с новокрещенным, поющим всем: елицы во Христа крестистеся. которое обхождение в древлероссийстей церкви совершается по солнцу. в новопечатных: таже творит священник с восприемником и младенцем круга образ, и поем: елицы во Христа крестистеся. еже содевается в новодействуемом обхождении единожды, и противу солнца. святыя же древлецерковныя книги, и рукописныя и харатейныя, яко трижды, тако и на посолонь обходити повелевают. и святый Симеон Фессалонитский трижды купель обходити в своей книзе показует. Прочия отмены и изменения [в новодействуемом крещении] продолжения ради оставляем. оставляем прилоги, отложения, и измены, елики в словесех, елики в речениих, елики в молитвах, в возгласех, в тропарех, песнех, и прочих действа речениих, имиже толико новопечатныя Требники изобилно обогатишася. яко не обрящется молитвы, периода, да не реку и колона, и самыя коммы, кия отменами и приложенми не преправлены. оставляем властострижения, пременения куколио, возлагания отъятия, которое и в греческих обретается. вся сия множества ради претекаем, оставляюще самем честнейшим и благоразумным читателем желателно труждатися во оных. И аще убо в новодействуемом крещении, толикия и суть и обретаются отмены, толь многая приложения и отложения, и в словесех и действах, толь множайшая несогласия к древлецерковному святороссийскому тайнодействию, толь многочисленная и таковая несходства, яже от святых отец клятве предаются, к святым древлегреческим учителем, якоже выше предпоказахом, како может быти новодействуемое крещение душеспасително? всячески несть. аще бо речет сему быти душеспасителному, обрящется и нехотяще древлецерковныя церкве крещение не душеспасително, еже далече буди мысли православных. аще ли оно душеспасително есть. якоже и есть, безпрекословно новодействуемое несть душеспасително, яко толикими и толь премногими отменами, приложениями, и отложениями, яко же предпоказахом, между собою разньствуют. и аще тако есть, якоже и есть, како возможно е прияти? аще бо новодействуемое крещение приятно есть, благоявлено яко и вся толикия и таковыя отмены, приложения и отложения содержащиися в нем, яко крещение навершающая суть, да будут приятна. ащели же не суть приятна, убо ниже новодействуемое крещение да будет приятно. тем благоявленно яко подобает приходящих, от новодействуемое крещение имущих, к древлеправославней христианстей вере, паки второе совершенно святым крещением крестити. Date: 2015-05-22; view: 496; Нарушение авторских прав |