Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Яко от еретик крещении не толико просвещаются, елико помрачаются
Да приидет же днесь в посреде, и зелный в богословии святый Григорий, и да заградит уста приемлющих от еретик крещенных, яко православно крещенных, иже согласно вышепредреченным отцем, повелевает всячески приемших первее от еретик крещение, и приходящих ко святей непорочней вере, второе святым крещением крестити. сице бо в своих словесех гремя на еретики трубы велегласнее вопиет, глаголя: [ныне же кая лесть благодати, паче же дающих благодать: яко в Бога уверити, и возъити безбожну. иному исповестися, и иному учитися никаковы словес татьбы. и льсти, иным вопрошением, и исповеданием во оно не сущыя, увы светлости, аще по бани очерневаются. аще светльшыя зрю, не у очищенныя. аще крестителя. злославием коварствуюся. аще ищу духа лучшаго, и не обретаю. даждь ми баню вторую, и о первой зле помысли]. слово 24, на еретики. видиши ли коль явственно повелевает святыи Григории, от еретик крещенных паки крестити. но вем яко нецыим от зде сущих, разум святаго Григория Богослова неразумен есть, и неудобовнятен: сего ради аз отчасти его, да удоборазумителнейший будет потщуся расположити. и зри ми, рече бо святыи: увы светлости, зде иронически рече, сиречь посмеятелне рекше. о каково просвещение от еретик крещающимся бывает: егда по бани очерняются, сиречь темнейшии душею бывают, ибо во святом крещении крещающагося душа очистившися от всех своих прежних грехов, бывает свтлейша солнечных лучь. зде же толико от еретик крещающагося душа светльша бывает, яко паче очерняется. тем и рече: увы светлости аще по бани очерняется. таже рече: аще светльшыя зрю не у очищенныя, сиречь светлейшая, рекше чистьшая душа бывает оного, иже донележе не крестится от еретик, имже крещением мне очистится, но паче очернеся. того ради и рече: аще светльшыя зрю, не у очищенныя, еже есть еще не крещенныя по сем рече аще крестителя злославием коварствуюся, то есть: аще крестителя нечестием оскверняюся. паки рече: аще лучшаго ищу, и не обретаю. понеже убо в сей бани всяк крестяйся от православнаго ищет себе лучшаго, и обретает. како же? слыши: ищет хотяй креститися очиститися от всех своих прежних грехов, и очищается. ищет сын Божии по благодати быти, и бывает. ищет наследником царствия небеснаго быти, снаследником же Христу, и бывает, от еретик же в совершаемой бани, сиречь крещении, не тако, но вся вопреки. ищет очиститися от всех прежде содеянных своих грехов, и не очищается. ищет сын Божии по благодати быти, и не бывает, ищет наследником царства небеснаго быти, снаследником же Христу, и не бывает. тем и рече: аще ищу лучшаго, и не обретаю. и наведе, даждь ми вторую баню, и о первой зле помысли. зриши ли, коль явственне повелевает святый Богослов первее от еретик приемших крещение. и прибегших ко святей христианстей вере паки второе святым крещением крестити. темже убо аще святый Григорий Богослов еретическое крещение нарицает очернение, рекше осквернение: аще божественнии отцы собора, иже в Карфагене, еретическое крещение именуют сквернение паче а не крещение: аще священнии апостоли изъявляют от еретик приемших крещение не очищатися, но паче сквернятися, не оставление грехов приимати, но связание нечестия. то како, рцы ми, не подобает от еретик первее приемших крещение, и приходящих к православней вере, паки второе святым крещением крестити безпрекословне подобает. и аще тако есть, якоже и есть, како убо и от наших росиан, первее приемших крещение от священников никонопоследствующих, в толиких и толь премногих ересех. о них же напреди имамы отчасти глаголати. состоящих, прибегающих ко святей древлеправославнокафоличестей вере, не подобает паки второе святым крещением очищати? не отрочне подобает. аще бы не подобало, первее от еретик крещение приемших ко святоправославней вере приходящих, святым крещением покрещевати: не бы святый Григорий Богослов глагола: даждь ми баню вторую, и о первой зле помысли: не бы божественнии отцы собора, иже в Карфагене повелевали от еретик крещенных покрещевати: не бы священнии апостоли приемлющаго епископа, или презвитера от еретик крещеннаго яко вернаго, из сана извергали. но понеже и святый Григорий Богослов, и священнии отцы, и духопросвещеннии апостоли, повелевают первее от еретик приемших крещение, приходящих ко святей соборней апостольстей церкви, святым крещением второе крестити, не крестящих же, но с первым крещением, яко верных приемлющих, из сана измещут. убо безпрекословно подобает второе крестити. Date: 2015-05-22; view: 572; Нарушение авторских прав |