Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






От еретиков не подобает причащатися, аще и чрез всю жизнь кому случится; но нужды ради некия пребыти непричастну





И поелику убо тело Христово, вкушающих е, обожает, и освящает, благодати духовныя исполняет, осиявает, всякаго супротивнаго отгоняет: потолику и причащение от еретик действуемое, жрущих е от Бога отлучает, оскверняет, благодати духовныя пуста творит, омрачает, всякаго супротивнаго присоединяет. сего ради божественнии отцы зело возбраняют еретиком приобщатися. сице непобедимый воин небеснаго Царя, святый Афанасий Великий, вопросоотвещателне вопиет глаголя [из ответов ко Антиоху, вопрос 111]: [вопрос: аще во время праздника останется человек во стране в ней же общение соборныя церкве не обретается, что должно есть праздника ради сотворити? приобщатилися еретиком, или неприобщену пребыти? Ответ: Аще много и люта беда, еже своей жене прелюбодействовати, и со иным смешатися, аще и во отшествии будет муж. кольми паче правую веру предати. за еже с еретики сообщатися. якоже убо свою куплю продати хотящии, елико аще время закоснят в странстве, не восхощут вместо начертания царскаго прияти внешнее начертание. тако и о Христове общении непщевати подобает. еже бо рещи апостолу: яко един Господь, и едина вера, и едино крещение. назнамена известно, яко едина в мире неложная есть вера, юже держит соборная и апостольская церковь, и едино крещение очистительное, и грехов избавительное. не тако же мудрствуя прельстися]. до зде Афанасий. Видиши ли коль потрясительне глаголет? рече: аще многа и люта беда, еже своей жене прелюбодействовати, сиречь, коликую пагубу, коль велию тщету души своей сотворяет жена, далече воину страну отшедшу мужу ея. еже со иным смешатися, и оскверняти себе, яко смерть невременную, но вечную наносит. кольми паче правую веру предати, за еже с еретики сообщатися. рекше, не соравнително вящше, пагубу души своей содевает, иже оставит православну веру, сообщаяся с еретики оскверняет себе. но понеже еретическое причащение не на очищение души, но на осквернение бывает приемлющим е. сего ради блаженный Иоанн Милостивый, зело возбраняя таковаго причащения причаститися, аще и чрез всю свою жизнь кому, нужнаго ради случая не случится причаститися тела и крове Христовы, за неимение православнаго священника, повелевает безпричастну пребывати. о чесом повествуется в житии его сице [глава 46]: [И се муже блаженныи (Иоанн) учаше, и засвидетельствоваше, яко никакоже никогдаже отнюд еретичестве общении, и паче же сквернении причаститеся, аще и весь живот, рече блаженный, от какия нужды или напасти, безпричастни пребудете, не обретающе соборныя церкве. аще бо естество жены плотяно законне, притяжавше, аще во стране некоей далече умедливше кроме ея, оставити ея, и иноя пояти, Богом и законом возбраняеми есмы, аще сие сотворим казнена будем. како убо Бозе правою верою соборне церкви припрягшеся, якоже рече апостол; обручивыи единому мужеви девицу чисту, представити Богови. аще православную и святую веру оскверним приобщением еретическим, не будем ли причастницы мучению в будущии век ждущему еретик? общение бо глаголаше, сего ради наречеся, за приобщение и причастие общающаго, имже сообщится. не мозите убо о чада тацех молитвищих прикасатися комкания ради]. Зриши ли коль зело крепце святый Иоанн Милостивый, поучая запрещает православным еретическаго причащения, паче же сквернения причащатися; рече бо никакоже никогдаже отнюд, еретичестве общении паче же сквернении причаститися, аще и весь живот ваш от какия нужды безпричастни пребудете, не имуще соборныя церкве. таже таковаго причащения причащающагося, в чину прелюбодеев положив, глаголет от уподобления: аще бо естество жены плотяно законне притяжавши, аще во стране некоей далече умедлив кроме ея. оставити ю, и иную Богом и законы возбраняеми есмы пояти. аще ли сие сотворим, рекше свою жену оставивше, и иную поимем, кажнени будем, яко прелюбодействуем. како убо Бозе правою верою соборней церкви припрягшеся, аще православную и святую веру оскверним, не будем ли причастницы мучению, в будущий век ждущему еретик? ныне убо несть ли нужды, несть ли крайняго недостаточества? егда мерзость запустения на месте святе стоит, рекше нечестивая ересь святыми церквами обладает; егда благочестиваго архиерея не видимо, егда православнаго священника не ошщущаемо, от него же бы подобало причаститися? то како возможно, входити в таковое место, от него же пребожественный наш Владыка повелевает бегати глаголя [Мф. зач. 99; Даниил глава 9]: егда узрите мерзость запустения реченную Даниилом пророком, стоящу на месте святе, тогда сущии во июдеи да бежат на горы. И к таковому священнику, иже тмищне различием ересей преиспещрен, и купно с ним причащатися? что убо еда причащаяися с еретики не будет томужде подлежати, ему же еретицы подлежат мучению? и како глаголет Иоанн Милостивый, яко правою верою припрягшеся соборней церкви, аще православную и святую веру оскверним приобщением еретическим, причастницы будем мучению в будущий век ждущему еретик? убо ли лжет? да не будет. Аще ли же истину глаголет, якоже и есть, убо всякому хотящему быти сыном кафолическия церкве, и наследником царствия небеснаго, всеми силами подобает блюстися и отбегати от еретики действуемаго причащения, аще и весь живот свой непричастну пребыти, да некако совещаяся с ними, осквернив приятием его святую православную веру христианскую. будет сообщник и в будущем веце томужде награждению, еже ожидает еретиков.







Date: 2015-05-22; view: 484; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию