Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Святии отцы повелевают к другом велми любимым и праведным, аще и мирстии человецы суть, исповедати согрешения
Аще не подобает несвященному исповедатися, како святый Иоанн Златоустый, во едином от своих нравоучений, повелевает исповедатися к другом зело любимым и праведным. на них же уповаем, яко помолятся о гресех наших, в нем же глаголет тако: [Глаголи яже твоя уповаеши, яко да помолится о гресех твоих]. ко евреом, нравоучение 21. Что убо, зде святый Иоанн Златоустый повелеваяй глаголати согрешения, сиречь исповедати, другом, кому велит? Иноком ли точию? или и миряном? Речеши ли иноком единым? всяко имаши солгати. Понеже святый Златоустый повелевая глаголати согрешения к другом, велми любимым, не у помяну яко к другом иноком, но просто к другом, кто бы он како ни был, аще инок, аще ли мирянин точию любим бы был и праведен, нань же уповаеши, яко да помолятся о гресех твоих. Хощеши ли, да сие ти, твоего познания и вероятия, яснейши покажу? откуду убо? от повеления святыя древлеправославныя церкве, яже повелевает сице глаголющи: [Аще прилучится некогда нужда, еже не имети кому исповедати помышления своя, и прияти помощь, в них же требуем, глаголи яже твоя другом велми любимым и праведным, и имже уповаеши, да помолятся о гресех твоих]. Канонник о житии христианстем. От коих словес святыя древлеправославныя церкве, явственно видети есть, яко святый Иоанн Златоустый, и сама повелевающе исповедатися к другом велми любимым и праведным, не к иноком повелевают, но к мирским исповедати. Понеже первее рече: Аще прилучится некогда нужда, еже не имети кому исповедати помышления своя. обычай бо есть святыя церкве и законоположение еже епископом и презвитером исповедати. Сего ради и рече, аще прилучится некогда нужда, сиречь, аще найдет таковое нужды время. еже не имети священника, во еже бы исповедати своя согрешения. Таже наведе: Глаголи иже твоя к другом вельми любимым и праведным, аще суть и мирстии. Преподобный же Иоанн списатель Лествицы, не токмо пред други: но и пред учители повелевает исповедати согрешения. сице бо глаголет [в книзе Кирилове, лист 204]: [Не прелщайся тем сыну и послушниче Господень, еже не исповедати грехов своих, но исповедуй пред учителем своим грехи своя. Невозможно убо есть стыдящуся человеку исцелитися, но открывающу раны своя. Открывай же и ты раны грехов своих, и яко врачю показуй их не стыдяся]. до зде Лествичник. Но мнитмися яко нецыи непщуют, яко преподобный Иоанн повелевая исповедати пред учителем своим грехи своя, новоначальным мнихом повелевает пред учители своими, у них же суть в подначалстве, грехи своя. Обаче буди и тако, яко преподобный Иоанн повелевает новоначалным мнихом исповедати пред учители своими грехи своя. Но инок кое разньствие имать от мирянина? не сие ли, яко чин, якоже выше рехом, четца содержит. прочее ничтоже. Тем яве есть, яко повелеваяй пред учители своими исповедати грехи своя, не единым новоначальным мнихом повелевает, но и миряном. Понеже бо лепо есть и мирским человеком учителем быти. зане и правило святых апостол повелевает сице глаголюще [Кормчая, лист 26]: [Учитель аще и мирскии человек будет, искусен же слову учения, и нравом чист, таковыи да учит. Будут бе, рече, вси научени Богом]. правило святых апостол 15. Зде убо вонми, аще святый Иоанн Златоустый повелеваяй исповедати согрешения к другом любимым и праведным, не к единым мнихом повелевает, но и к мирским исповедати; аще вся древлеправославная церковь, нашедшей нужде, преопределяющи исповедати согрешения к другом, повелевает к миряном исповедати; аще преподобный Иоанн Лествичник повелеваяй исповедати пред учителем грехи своя, не предопределяет пред иноки, но аще инок, аще ли мирянин, кто бы он каков ни был, просто пред учителем. То чесо ради ныне, толикой нужде належащей, егда архиерейства благочестием сияющаго несть, иерейства православием блистающаго не обретается, иночества правоверием украшеннаго не зрится, мирянину сущу христианину, имущу искусство во врачевстве духовном, не подобает исповедывати? Что убо негли того ради, яко человек есть мирянин, не имый рукоположения, сего ради не имать власти во еже отпущати согрешения? Далече да будет сицевое неполезное, и разуму божественных отец противное мнение. Ибо божественнии отцы писательными своими гласы научают глаголюще, яко аще человек обратится ко Господу покаянием, возвестит и человеку грехи своя, спасен будет. Сице бо глаголет преподобный Никон Черныя горы: [Аще помыслит человек сердцем обратитися к Богу, возвестит человеку укоризну свою, беззаконие же свое покажет, приятен Ему будет, и внидет чистым сердцем со исповеданием. И паки: Аще добре покается человек, и обратится к Господу покаянием, возвестити же и человеку своя грехи, и с ним помолится Богу, спасен будет]. слово 51. Видиши ли коль явственно преподобный Никон глаголет, яко аще человек обратится ко Господу покаянием, возвестит же и человеку грехи своя, спасен будет. Каково нечто не неподобно сему и в ветхом завете сотворшееся видим. Два человека убийство равное сотвориста Каин и Ламех: но не равно казнистася. Ов убо ею милость получи, ов же казнен бысть жестоце. Зане Каин обличаем не покаяся, Ламех же необличаем исповеда грех свой пред человеки. О них же в книзе Бытия пишет сице [глава 4]: [И рече Ламех своима женама, Адда и Села, услышите глас мой жены Ламеховы, внушите моя словеса, яко мужа убих в язву себе, и юношу в струпе мне, яко седмицею мстится от Каина, от Ламеха же седмдесят седмицею]. Преподобный Никон Черныя горы повествует, яко Ламех не Каина но иных праведных уби, сего ради убегну мучения, яко исповеда грех свой. Сице бо глаголет: [Не Каина уби Ламех, но инех праведных, убегну же мучения за исповедание греха, и на ся суд изнес, Божию возбрани суду]. слово 51. Подобне и преподобный Исидор Пилусийский о Каине и Ламехе изъявляет глаголя: [Чего ради Каин и Ламех убийство сотвориша, не такоже мучена быста? но ов убо казнь прият, ов же милость получи. Понеже ов обличаем отвержеся, сей же не обличаем исповедася. Аще и греховная равна, но яже по гресе не равна. Темже рече: глаголи ты первее грехи своя, да оправдишися. сего ради убо потщимся не согрешати, аще и согрешим, да не отвержения ради и скрытия страсти, лютейшую муку себе приуготоваем]. до зде Исидор. Что убо исповедайся пред иереем, не самому ли Богу исповедается? и в лепоту. Сице о сем в книзе Кирила Иеросалимскаго: [Не мните же яже иереем исповедается. Аще же и пред иереями, но весте яко самому Богу. Помяните убо кождо вас, ко исповеданию приступивыи, не первее ли речеши; Исповедаютися Господи Боже небесе и земли; потом же речеши: и тебе отче]. лист 230. Откуду явственно видимо есть, яко исповедаяйся иерею, самому Богу исповедается. равнообразне, и неимущему рукоположения мирянину, сущу христианину, исповедаяйся, самому Богу исповедается. убо аще покается, спасен будет. Зане данною властию, юже Христос Спаситель вдаде учеником своим отпущати грехи, глаголя: Приимите Дух Свят, имже отпустите грехи, отпустятся, еже, по сказанию Григория Солунскаго, на всех веровавших преходит, вся согрешения его разрешает и отпущает. Date: 2015-05-22; view: 474; Нарушение авторских прав |