Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О еже мужу духовну, могущему лечбу подати, без стыдения святии отци повелевают исповедати





Доволно убо сему и сам божественный апостол Павел научает нас, повелевая друг другу тяготы носити да тако исполнится закон Христов. Якоже о сем в послании своем к галатом глаголет: [друг другу тяготы носите, и тако исполните закон Христов]. зачало 214. Зде вопрошаю: Рцы ми: Кому повелевает блаженный Павел, друг другу тяготы носити? иноком? или мирским? Речеши ли иноком; И кии тогда иноцы быша? Тогда бо ниже следа иноческаго бяше. Но вся, яже заповедаше, миряном заповедаше. Явственно о сем засвидетельствует святый Иоанн Златоустый, сице глаголя: [Ниже бо стопа тогда иноча бяше, но вся к миряном беседоваше блаженныи Павел]. Беседы апостол., лист 3022. Видиши ли яко блаженный Павел повелеваяй друг другу тяготы носити миряном повелевает, а не иноком; И кия повелевает тяготы носити? Грехи взимати. Тяжек бо есть грех, яко низвлачит душу во дно адово. егда же друг другу исповеданием взимаем согрешения, отъемлем я, во обращение приводяще согрешающих. И кий, рече, закон Христов исполните? Той закон, о нем же сам Христос рече: Не приидох призвати праведники, но грешники в покаяние. Сия же глаголю не от себе, но от божественных отец писаний. Сице бо о сем светилник церковный, святый Василий Великий глаголет [вторыя книги, глава 212, лист 215]: [Что есть друг другу тяготы носити? И которыи закон наполним, сие творяше? Тожде есть предреченному. Тяжек бо есть грех, низвлача душю во дно адово, яже взимаем друг другу, и отъемлем, во обращение приводяще согрешающая. А еже понести, вместо еже взяти. Обычай бо есть и поселяном глаголати, якоже множицею от многих сам слышах. Закон же Христов наполним рекшаго: Не приидох бо призвати праведники, но грешники в покаяние]. до зде Василий. Елма же убо божественный Павел повелевает друг другу тяготы носити, рекше грехи взимати, сиречь исповедати, не иноком но мирским повелевает. То чесо ради ныне в толикое неимущество православнаго священства, не подобает мирянину, сущу христианину, не имущу рукоположения, имущу же искусство и вежество, во врачевании духовнаго действа исповедати хотящаго исповедатися? Что убо, мниши ли, яко не имать власть от архиерея, сего ради исповедание его несть отпустительно грехов? Аще несть отпустительно грехов, и како божественный Павел повелел друг другу тяготы носити, рекше друг другу исповедати, еже и нарече исполнение закона Христова? Аще бы не было отпустително грехов исповедание нерукоположеннаго: Не бы Павел друг другу повелел грехи взимати. А понеже повеле. убо есть отпустително. Но и блаженныи Анастасий игумен Синайския горы, сему последуя, повелевает мужу духовному и наученному, могущему лечьбу подати, без стыдения исповедатися. Иже пиша тако глаголет [в книзе Кирилове, лист 204]: [Аще обрящеши мужа духовна и научена, могущаго тебе лечьбу подати, без стыдения и с верою исповедайся ему тако, яко пред самем Господем]. слово 6. Виждь разум словес Анастасия. Не рече, аще обрящеши инока, но и аще обрящеши мужа духовна. И что есть муж духовный? духовный муж есть, учитель добродетели, враг же злобе. Понеже бо не вси могут истинне быти, аще и нарицаются духовными, духовнии, иже плотски жительствуют, рекше не по заповедем Господним. Аще бо видом и показуют себе духовных, яко архиереи, и иереи, быти, но далече суть Духа, иже плотская мудрствуют, си есть к житейским вещем, и злым делом пригвождающеся, не покаряются закону Божию [Беседы апостол., к рим. 13, лист 222]. Духовный же есть истинно, иже не видом показуется быти духовный, но самою вещию, иже представляет себе учителя добродетели, и злобы супостата, и еже всяческих согрешений отводит [выше, лист 208]. Таковому повеле блаженный Анастасий, исповедатися, рекий: Аще обрящеши мужа духовна и научена, аще бы он и мирянин был, иже бы тебе могл лечбу подати, без стыдения и с верою исповедайся ему тако, яко пред самем Господем. Сего ради и Никон Черныя горы убеждает мирян, не сущих рукоположенных ко врачеванию, иже отрицающеся предлагают вину, яко мирянин есмь, сия священников, сия иноков суть, требующих душевнаго врачевания, сице глаголя: [Аще бо видиши кого душевнаго или телеснаго требующа исцеления, да не речеши в себе, почто он сица и он сица не исцели его, или яко аз мирянин есмь, жену и чада имыи, сия священником суть и иноком. Рцы убо ми, аще обрящеши злато лежаще, еда речеши в себе? Почто он сица и он сица се не взят? Никакоже: Но тщишися прежде иных похитити. Сице и о падших братии помышляй, и непщуй сокровище, еже о онех попечение]. слово 8. Темже убо, аще блаженный Павел повелеваяй друг другу тяготы носити, рекше грехи взимати, и не иноком, зане не у тогда быша иноцы, но миряном повелевает; аще Анастасий Синайский повелеваяй мужу духовному, не упоминая священнику или иноку, но просто духовному, аще бы он и мирянин был, и наученному, могущему лечбу подати без стыдения и с верою исповедатися повелевает, яко пред самем Господем; аще преподобный Никон Черныя горы убеждает мирянина суща неимуща рукоположения, егда видит кого душевнаго требующа врачевания, аще сия и священническая суть, аще и иноческая, врачевати. Убо и ныне возможно есть, паче же и подобает, в толикую несущность православнаго священства, мирянину сущу христианину, аще и не имать хиротонии, требующих душевнаго врачевания, рекше хотящих исповедатися, исповедывати, и правильно исправляти.







Date: 2015-05-22; view: 535; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию