Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Яко и в первенствующей церкви мнози святии не имущии рукоположения, исповедоваху, отпущения грехов подаваху
И не дивно яко ныне толицей нужде убеждающей. Но воззри точию в прежния веки, посмотри в древняя времена, абие не неимаши узрети, яко не токмо в самое первобытие первенствующия церкве, но и в самое цветение всюду по вселенней благочестия, мужие не имущии хиротонии, не имущии от архиерея власти во еже исповедывати, обаче кающихся приемлюще исповедываху, и прощение им подаваху. О чесом самыя их истории явственно показуют, их же ушесем слышателей на среду предлагаем, в них же пишет тако: Святыи мученик Конон, иже бе в лета святых апостол, от села глаголемаго Видалия, отстояща 18 поприщ от Исаврийскаго града. его же нечестивии мучиша в Ликаонии и Исаврии. Понеже убо о всем цветяху святом чюдеса, и мног народ от Исаврийския страны обращахуся к Iсусу Христу, исповедахуся, и крещахуся святым и преподобным Кононом [марта, в 5 день, Пролог, лист 22; минея четия Макария митрополита]. Зде да не возмнится кому, яко святый мученик Конон бе инок, зане нарицает его преподобным. ни: но прост бе мирянин. Не бо тогда по свидетельству блаженнаго Иоанна Златоустаго, стопа иноча бяше [беседы апост., лист 3022]. Святый мученик Кондрат никомидийский, отступльшых христианския веры, поучив обратив к покаянию, и кающихся их прием, помолися Богу прилежно, да приято будет обращение их [маия в 9 день, в житии его киевопечерскаго друку]. Святая мученица Дорофея премудрая дева, двух жен, Христину и Каллисту, отвергшихся Христа поучивши, паки к правей вере обрати, и даде има покаяние, помолися Богу о них, да простит согрешения ею, яже и пострадаста с нею за Христа. К сим же повествуется в Патерице скитстем, о некою двою брату, яже иместа между собою вражду, от нею же един не простився умре, другий же пришед в себе зазре, начат каятися о согрешении свое, его же некий велможа царьский имый житие свое в царствующем граде Константине, прият на покаяние, смири з братом его умершим. яже ся имать история сице [Патерик скитский, глава 73]: И се поведаша нам, беста, рече, два брата по плоти, в богохранимом граде Константине, от действа же диаволя, сице возненавидеста себе, яко не мощи им друг друга видети. и сице вражде в них сущи, прилучися единому умрети от них. Видев же брата своего смерть другии брат, страхом одержим, начат рыдати, и бити лице свое, слезами себе умывая, глаголаше: Горе мне окаянному, не сохранившу заповеди Божия, но в злых делех житие свое скончах. Како вниду в церковь Божию, и смею руце мои воздети на молитву? Како получю прощение безчисленных ми грех от Бога человеколюбца, иже ни своему брату отпустих ко мне согрешившу? Сия и сим подобна глаголющу ему во многи дни, и недоумеяся что сотворити. Человеколюбивыи же Бог, иже всем человеком хотяи спастися, и в разум истинныи приити, вложи в сердце его ити в гору Олимбу глаголемую, и некоему от старец исповедати согрешение, иже о злопомнении. Шедшу же ему, обретшу старца свята, и припад к ногама его, и сердцем сокрушенным исповеда грехи своя, вкупе же и злопомнения недуг изрече. Старец же слышав, рече, о чадо, не слыша ли дивная словеса святаго Ефрема; иже о злопомнении написа, в них же глаголет: Яко имеющии вражду между собою, и разлучившися от жития своего, безконечно мучени будут, и яко мерзци кромешней тме предадятся, яко возненавидеша Христа рекшаго: Любите друг друга, прощайте даже и до седмдесять седмерицею. он же отвеща: И что сотворю честныи отче? Старец же рече: веру ми ими чадо, недоумеюся, что сотворити? Обаче, аще хощеши получити прощение, иди в подкрилие горы сея, и обрящеши дуб велик, глаголемыи костян, и пребуди ту два или три дни. Близ бо ту водворяется старец некии свят, наг же всякия одежа, приходит же единою в неделю нощию к древу оному, и собирает от плода его пищу себе. Пожди убо тамо бдя и моляся, и егда приидет тамо старец, припади к ногама его святыма, и рцы ему грех свой, и еже аще речет ти, сотвори, и обрящеши милость. Сия слышав, и поклонися старцу, и отъиде. Шед же на место, идеже показа ему, и пребысть ту два дни. В третию же нощь воззрев, и се прииде человек наг, якоже родися. Он же внезапу скочив, и яся по ногу его, глаголя: Помилуй мя отче святыи. он же остави мя зовяше. Сему же удивившуся, и трепетом содержиму отпусти и. Он же абие отскочи от него, и рече: Бог да помилует тя брате, понеже толико лет сущу ми зде, и сицево не пострадах николиже, обаче аще хощеши беседовати к моему смирению, верзи ми едину от риз своих, яко да облекуся, жена бо есмь нага, якоже видиши, непокровен имущи естества женскаго студ. Он же сия слышав скоро совлекся, и поверже едину от риз своих. Она же сия вземши, и оболкшися приступи к нему, и рече: Что хощеши о человече! Он же рече: мати моя святая, между мною и братом моим вражда велика бысть, яко не мощи нама видети друг друга. Сице убо сущим нам, умре брат мой, аз же по смерти его согрешение свое разумех, и приидох во святую гору сию, и идох ко святому старцу, и исповедах грехи моя. он же паки посла мя к твоей святыни. Моля же тя убо припадаю к святым твоим стопам, яко да ущедриши мое окаянство, и даси разрешение моему согрешению. Она же слышавши, отвеща: Аз брате что сотворити тебе не имам. Но возвратися к царствующему граду, и взыщи дом, некоего велможи, имя ему рекла, вниди к нему, и скажи ему согрешение свое, и еже речет ти, сотвори, и обрящеши прощение. Он же отвеща: Горе мне мати моя святая ты мое окаянство, но к мирскому человеку посылаеши мя. Она же, поиди, рече, не стой, другое бо слово ли ответ не услышиши от мене, и сия рекше отъиде в пустыню. Он же сниде с горы со слезами, и прииде в царствующии град, и обрете дом реченнаго велможи, вниде к нему, и виде его работающа, и попечение имуща о некоеих потребах царских, рече к нему: хотех господи мой поведати тебе некое слово. Он же рече: не видиши ли брате колик спех имам? и глаголеши ми сия. Паки он рече: Слово точию мало хотех рещи господи мой. Он же глагола: потерпи до вечера, и аще упразднюся, тогда речеши ми, яже хощеши. оному же ожидающу, и вечеру приспевшу, виде его упразднившася, и исповеда ему вся, и злопомнение оно, иже к брату своему, восход иже на гору Олимбу, и беседу к святому старцу, и како посла его святая жена к нему. Он же сия слышав, и рече: прелстился еси брате мой, не виде ли даже до ныне каков подвиг и неупражнение имех? и сия глаголеши ко мне человеку мирскому служащему работы царския. Он же сия слышав, паде на лици своем, емся по ногу его глаголя: не востану дондеже помилуеши мя, вопияше и глаголаше, помилуй мя Бога ради, рекшаго: помилуй помилован будет. он же рече к нему: Веру ми ими брате, яко недостоин небеси и земли, и сея временныя жизни. Но понеже от святыя жены послан еси, и с верою пришел еси, в четвертыи час нощи прииди в притвор великия церкве, обрящеши мя тамо, и якоже хощет Господь, и сотворит яже о тебе. Шед же он в реченное ему место, и обрете его вне церкве в притворе стояща, и молитву творяща. Видев же его поклонися, и яко приидоша до внешних врат, и сотворшим три метания, сами о себе врата отверзошася. Внидохом же и до внутренних, бяху бо затворена. Паки поклон колена трищи, и сия о себе отверзошася. И якоже внутрь святыя церкве быхом, никомуже от стрегущих ведущу, глагола к нему велможа: Преклоним колена на молитву. Преклониша оба колена молитву творяще на мног час, и свету велику возсиявшу в церкви от светелник сущих тамо. воставшим убо им от молитвы, обретеся с ними и другии человек, глагола велможа сущему с ним, познаеши ли человека сего? он же: ей господи, брат мой есть. Рече же к нему: прииди и приими прощение от него. Он же паде на ногу, и рече: согреших брате прости мя Господа ради. он же отвеща: Бог да простит тя брате мой. Воставшим же и объемшимся, и целовавшимся и плакавшим на мног час, рече к ним велможа: всяко ныне известистася друг другу, понеже Господь Бог сотвори по смотению своему, отступим прочее от церкве сея. Да якоже приближашася изыти из дверей святыя церкви, третии убо, иже прежде умерл бе, абие невидим бысть. изшедшим же внутренним и внешних врат, паки сами о себе затворишася. Рече к нему велможа: иди с миром в дом свой, и сохрани, яже видел еси, не поведая никомуже даже до кончины живота моего. По отшествии же моем от тела, якоже хощеши сотвори. Зрите братие любимая безмерно человеколюбие и благодать Божию, яко не точию в пустынях и монастырях угождают Богови: но и посреде плищев, и мятежей мирских пребывающе. до зде от Патерика. Видиши ли кации простии мужие, не имущии рукоположения, не имущии повеления от архиерея, во еже исповедывати, исповедываху. Суть и инии множайшии кроме всякия хиротонии, кроме всякаго повелительства епископскаго, приемлющии исповеди, и правилно исправляющии: их же исповедания святая древлеправославнокафолическая церковь, не зазре, не опорочи, не отрину, но паче прият, и исповедающихся простолюдином, якоже и священником за равно поминает, сице вопиющи: [Помяни Господи душа православных христиан, иже скорби имеша по вся дни о своих гресех, и слезы излияша, и исповедаша простым человеком со слезами и без слез, прости им вся согрешения их, и упокой с праведными Твоими]. Синодик святейшаго патриарха Московскаго [патр. Иова, и в прочих старописанных]. Елма же убо, аще в начале первенствующия церкве не имущии хиротонии: Аще в самое цветение православия по вселенней, нерукоположеннии суще, егда благочестивии архиереи, всюду быша, православнии иереи во всех странах вселенныя пребываху, правовернии иноцы везде во обителех и пустынных местех жительствоваху приемлюще хотящих исповедатися, и очиститися от грех своих, исповедываху, и правилно исправляху. Како ныне в толикое оскудение благочестиваго архиерейства, в толикое неимущество православнаго иерейства, в толикое лишение правовернаго иночества, не подобает неимущему хиротонии, сущу христианину, имущу искусство и ведение во врачевании духовном, хотящих святым покаянием очиститися от прежних своих грехов, на покаяние приимати и правилно исправляти? ей подобает. Что убо, непщуеши ли, яко несть простолюдинов исповедание отпустительно грехов и благоприятно. То чесо ради вышепредреченнии простолюдини суще, не имущии хиротонии, не имущии власти от архиерея вданныя ко еже исповедывати, дерзаху исповедывати? Како же и святая древлеблагочестивая церковь прият простолюдинов исповедь, с прочими исповедающимися священником поминает? Аще бо бы не было покаяние простолюдинов неотпустительно грехов; не бы дерзнули вышеименованнии святии приимати на покаяние, и епитимиями облагати. Аще бы не было благоприятно исповедание не имущии хиротонии: не бы святая древлеправославная церковь имела узаконоположити простолюдином исповедающихся, с прочими исповедующимися священником купно поминати. А понеже исповедание простолюдинов есть важно и отпустително грехов кающихся. Сего ради и простолюдини хотящих очиститися святым покаянием от грех исповедываху. Понеже есть Богу приятна не имущих хиротонии исповедь, тем и святая церковь не сущим рукоположенным исповедающихся, якоже и рукоположенным, поминая просит Бога о отпущении грехов. убо есть покаяние не имущих хиротонии, якоже и имущих, отпустително грехов кающихся, и богоприятно. Убо во время нужды может всякаго кроме прекословия, не сый рукоположен, сущий христианин, имущий ведство во врачевании, исповедавати и правилно исправляти. К сим, аще отреваеши сих ныне, иже не имут хиротонии, сущих христиан исповедание, еже творят крайняя ради нужди, яко несть, [по мнению твоему] отпустително грехов и богоприятно, безпрекословне долженствуеши и оных, иже кроме нужды, в бытность благочестивых архиереов иереов и иноков, дерзаху исповедати, исповедание соотреяти, яко и онех не имать исповедание отпустительно грехов и богоприятно, яко не имаша рукоположения, простолюдини твориша, не понуждающей их нужде творити. Аще ли же оных приемлеши, якоже и лепо есть, яко святою церковию приято есть исповедание. Убо и сих крайней нужде убеждающей творити е, исповедание должен еси, якоже и подобает неотрочне прияти. Зане якоже они быша простолюдини, не имущии хиротонии, сущии христиане, равнообразне и сии тации же. Их же бо вера едина, догматы благочестия едины, житие и мудрование едино, сих всяко и действо едино. Убо и ныне не сущих рукоположенных, сущих же христиан исповедание, и правилно исправление, есть отпустително грехов и богоприятно. Date: 2015-05-22; view: 624; Нарушение авторских прав |