Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О еже не лепо есть, аще и писания свесть, самому себе исповедати





Суть убо неции от нехотящих истинне повинутися, иже глаголют, яко книжный может и сам себе исповедати пред Богом, и якоже святии отцы заповедаша, тако сотворити. Далече сицевое неполезное непщевание да будет далече. Диаволе бо се есть умышление, [глаголет святый Златоуст] [Пролог, сентября в 30 день]. Он бо мысль влагает человеку рекии, сам себе ты своя мысли свеси, и еже писание глаголет, якоже святии отцы суть заповедали, тако сотвориши сам. Не послушай мысли тоя, и не медли исповедати грехи своя, да прощен будеши в сии век и в будущии. Преподобный Иоанн списатель Лествицы глаголет [лист 15]: суще. Прельстившеся убо, иже сам на ся надеявшеся, и ни единаго же предводящаго требовати умысливше. Иже убо из Египта изшедшии, Моисея, а иже от Содома избегшии, аггела наставляющаго имеша. И ови убо иже душевныя страсти исцеляющии, попечением врачевским уподобишася, иже суть из Египта исходящии. овии же окаяннаго сего тела нечистоты желают совлещися. Тем же и аггела, сиречь равноаггелна, да сице реку, спомогающа требуют. Противу бо согнитию язвенному хитреца зело и врача требуем. Толкование. Душевныя страсти суть, тщеславие, гнев, печаль, гордость, уныние, и яже от сих бываемая. Телесныя же, чревообъядение, блуд, сребролюбие, и яже от сих. Глаголет убо, яко иже душевными страстьми болящии, человека требуют, престателя и наставника, попущающа мало плоти, да не яко воздержницы и спешнии множае возносятся. И суть сии подобни из Египта исходящим, и Моисеом наставленным, человеку сущу, египтяне бо от гордости поемлются, а не о блуде. Телесными же страстьми боримии, требуют мужа наставника, вмале рещи, аггельское и бесплотное житие имуще, воздержника, якоже рещи, не милостива, яко да пощением плотская движения умертвят. И подобятся таковии от Содома изшедшим, и аггелом наставленном. Видиши ли коль яве глаголет преподобный Иоанн, яко таковии прельстишася, иже на ся надеявшеся не требуют предводящаго. Понеже бо сугуб есть человек, состоит убо от души и тела, сугубы имать и страсти, душевныя и телесныя. Боляй душевными страстьми, требует врача мало попущающа плоти, да не возносится яко воздержник. Боляй же телесными страстьми, требуют врача зело воздержна, да постом умертвит плотския страсти. Сего ради и богословию тезоименитый святый Григорий повелевает, не стыдяся грехи своя исповедати пред человеком, а не самому пред собою, сице глаголя [в книзе Никона Черныя горы, в слове 51]: [Да не устыдишися исповедати грех свой, ведыи како Иоанн крещаше, яко да онаго срама сим убегнеши. Занеже часть и се оныя муки, и покажеши яко воистинну грех возненавидел еси, изъявив той, и обличив яко достоин безчестия]. Сим согласно и преподобный Иоанн списатель Лествицы научает нас исповедати грехи наше пред человеки, сице вопия [лист 68]: [Не бо есть без срама срама угонзнути, обнажая обнажи своя струпы врачю, рцы и не усрамися]. Подобне и блаженный Анастасий Синайский вопиет глаголя [Никон, в слове 51]: [О души своей не срамляйся. есть бо срам наводяй грех, и есть срам слава и благодать. и не приими лица на душу свою: И не срамляйся впадение свое, и не стыдися исповедатися о гресех своих]. И Иоанн: [Аще исповедуем грехи своя, верен есть Бог и праведен, да оставит нам грехи, и очистит нас от всякия неправды]. Се колиции и каковии богоноснии мужие, без стыдения повелевают исповедати грехи человеку, а не кроме человека. Почто? понеже ничто тако бесовом и помыслом крепость на ны подает, яко еже грехи без исповедания внутрь сердца содержати. Чесому по премногу научает нас преподобный Иоанн списатель Лествицы, сице глаголя: Прежде бо всех исповедаемся доброму нашему Судии единому, аще ли же велит, и всем. Язвы бо обличаемы не успеют на горшее, но исцелевают. Ничтоже тако бесовом и помыслом крепость на ны подает, яко еже сих без исповедания в сердцы хранити. душа бо исповедь помышляющи, яко уздою держима есть не согрешати. Неисповедаема бо яко во тме без боязни прочее творит. Не прелщайся о сыне послушниче духом мнения, и якоже от инаго лица своя согрешения учителю поведуя. Несть бо кроме срама, срама пременитися. Обнажая обнажи свой струп врачеви. Рцы и неусрамися, иой струп отче, моя язва, от моея лености, а не от инаго лица. Никтоже сему виновен, ни человек, ни дух, ни плоть, ни ино что, но мое нерадение и леность. Буди обычаем и видом и помыслом яко осуженик о исповедании, на землю поник, аще возможно, и врачеве нозе, яко Христовы слезами омакая. до зде Лествичник. Иже бо зде срамляется грехи своя открыти человеку, на спасение души своея, во второе и страшное Христово пришествие, не единому, или двема но всей вселенней откровена будут, и аггелом и человеком. Явственно о сем божественный Иоанн Златоуст вопиет глаголя: [Подражаем жену самаряныню и мы, и о своих гресех человеков не срамляемся. Срамляйбося о спасении человеком открыти своя грехи, в день он, не пред единым, или двема, но вселенней всей зрящей обличаем бывает. Ибо Бог помогает, не хощет бо смерти грешнику, якоже есть, обратитися и живу быти ему. [ниже] Вся же, рече. обличаема от света являются. Якоже бо рана, дондеже вогнеждается доле, прикровена есть сверху глубиною текущи, ни едино же приемлющи прилежание. Сице и грех, дондеже крыем есть, якоже во тме с бестрашием мнозем творим есть. Внегда же объявится, бывает свет соделавыи его. Егда бо наказан будет, егда покается, егда оставление получит, не исчистил ли еси ему тму? Не бесплодие ли призвал еси к плоду? Таковы другом нашим даруем дары, яко да душа их исторгнет от гнева Божия]. Зриши ли колиции и кации богодухновеннии мужие, вси единоустне повелевают человеку исповедати согрешения человеку, от невевежественных человек привнеде, иже не точию сами дела тмы делающе, но и других тех же беззаконных дел творению учители бывающе, к свету не приходят, но ниже инем оставляют приходити, якоже о сем споведует блаженный Анастасий Синайский, сице взывая [Никон Черныя горы, слово 51]: [Но мнози от невежественных человек, студа и тмы дела делающе, не точию тии творят, и во тме ходят, но и волю творят делающим, и лукавей вине учители бывают, и ни сами приходят к свету, ниже онех оставляют приходити. Вправду убо Господь глаголаше о таковых: Горе вам книжницы и форисеи лицемери, яко затворяете царство небесное пред человеки, вы бо не входите, ни хотящим оставляете внити. Ничтоже бо тако в муку ведет неотреченную, яко еже возбраняти и забавляти хотящих спастися спасению, и многи ревнители творити своих зол. Бывает бо послушавших и подражавших погибель, приложение мучению научившему. А яко с своими грехи последующа имут по смерти, и греха вредящих душ и погибающих от лукаваго учительства их таковии. Слыши что глаголет апостол: Неких человек грехи проявлени суть предводяще на суд, некиих же и последуют. Темже неисповедаемая неисцельна от своея лености, и непоболения, и безстрашия Божия недугуют. И сего ради не приходят к свету, исповедания, да не обличаются дела их. якоже паки рече Господь: Всяк иже злая делает, ненавидит света, и не приходит к свету, да не явятся дела его, яко не о Бозе дела суть. Такожде и божественный апостол: Не приобщайтеся, рече, к делом подобным тме, паче же и обличайте. Бывающая же тай от них срамно есть и глаголати. вся яже обличаема, от света являются, все бо являемое свет есть. Неразумне же и нечестиве глаголющии, ничтоже ползоватися от еже к человеком исповедания, заповедь бо страстное. един бо Бог может отъимати грехи. Буди яко сия глаголя, первое убо яко прикровение своея мерзости и безсловесия предлагают. Потом развращают, еже сам Бог глагола к своим слугам: елика аще свяжете на земли, будут связана на небеси, и елика аще разрешите на земли, будут разрешена на небесех. И паки: Имже оставите согрешения, оставятся, и имже держите держатся. И, яко вы есте свет миру, и соль земли. еще же и по плоти брату его глаголющу: Исповедайте друг другу согрешения, и молитеся друг за друга, яко да исцелеете. и друг другу тяготы носити, и тако исполните закон Христов. К сим же отверьгут всяко и крещение, и все божественное священнодейство, за еже от человек убо служимо быти, от Бога же освящатися. Обыче бо Бог спасение человеческое, не точию аггелы действовати, но и человеки святыми. и древле убо пророки, последи же собою, и святыми апостолы. И прочее даже до скончания века своим в роды слугам глаголет: Приемляй вас, Мене приемлет, и отметаяйся вас, Мене отметается, и слушаяй вас, Мене слушает. Темже аще и человек есть, иже исповедание слышай, но Бог его ради обращает и наказует, и прощает, якоже и Давыда Нафаном. Темже глаголаше: Рех исповем на мя беззаконие мое Господеви, и прочая. Бяше исповедание его, и ради Нафана обращение. Ниже. человек убо человеку споспешествует в покаяние, якоже рех, и служит и строительствует, и наказует, и обличает, яже ко спасению, по апостолу и пророку. Бог же обещавает грехи исповедающагося потребити, глаголя: Аз есмь потребляяй грехи исповедающемуся, и не воспомяну, ты же помяни, и да истяжемся. И, глаголи ты первее грехи своя, да оправдишися]. до зде Анастасий. От коих словес блаженнаго Анастасия, явственно показуется, яко аще и человек слышай есть исповедание, но Бог его ради обращает, наказует и прощает грехи кающагося. Обаче же не просто отци повелевают грехи кающемуся разрешати, но и епитимиями связовати на время. Якоже святый Иоанн Златоустый научая завещевает, рекий [в толкован. на послан. еже ко ефесеом]: Свяжи убо зде дондеже милостива Бога сотворит. Не остави и разрешена, да не множае свяжется гневом Божиим. Аще бо ты свяжеши, Бог ктому не свяжет. Аще ли не свяжеши вечныя и нерешимыя ждут узы. до зде Златоуст. Темже убо аще святый Иоанн Златоуст не повелевает мысли своея послушати: но немедленно исповедати грехи своя человеку, да прощен будеши в сий век и в будущий. Аще божественный Григорий Богослов повелевает непостыдне исповедати грехи своя да сим срамом, онаго срама убегнем. Аще преподобный Иоанн списатель Лествицы завещавает, обнажая обнажи своя струпы врачю, и изрещи грехи несрамляяся. Аще блаженный Анастасий не стыдяся велит исповедати грехи своя. Аще блаженный сын громов святый Иоанн Богослов заповелевает исповедати грехи друг другу, да оставит я нам Бог, и очистит от всякия неправды. Убо всячески кииждо от человек человеку должен есть непостыдне исповедати согрешения своя, и всякаго кроме срама, да онаго будущаго, убегнет срама.









Date: 2015-05-22; view: 477; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию