Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Яко исповедаяйся преподобному мужу, приемлет от Бога оставление грехов
По премногу научают нас и божественнии отцы, яко подобает согрешения своя исповедати несвященным сущим якоже и священным. И во первых убо пресловутый в философии, священный Дионисий Ареопагит, ученик божественнаго Павла, сице научает глаголя [Никон Черныя горы, слово 51]: [Аз глаголю последующи божественным словесем, яко на ползу суть зело святых молитвы, аще кто притечет к преподобному мужу, и изречет ему своя согрешения, с тем яко от Бога приемлет оставление грехов]. Что сих словес святаго Дионисия светлейши? что ли явственнейши может быти? Рече бо яко на ползу суть зело святых молитвы. Аще что? Аще кто, наведе, притечет к преподобну мужу, и изречет ему согрешения своя. Зри, не рече, к священнику, или иноку притечет: Но к преподобну мужу, и изречет ему своя согрешения. Како? с тем, сиречь, с таковым упованием, яко от Бога приемлет оставление грехов. Ведательно же есть, кто нарицается преподобный? Нарицаются преподобнии свойственне иноцы. обаче не токмо иноцы суть преподобнии, но и вси, иже вся красная мира сего во уметы вменивше, и крест на раму вземше носят, си есть, находящия скорби, напасти, и гонения Христа ради, и благочестия претерпевают. О чесом явственно засвидетельствует преподобный Никон Черныя горы сице глаголя: [Преподобныи же есть, иже выше праведнаго рекше благии, сиречь еже обидену быти, и елика свершение евангельское глаголет, Всем бо иноци, ниже по тех вси преподобнии нарицаются, яко небрегше вся, и крест на раму носяще, еже есть находящих скорбей терпение]. слово 8. От сих словес преподобнаго Никона яве есть, яко не едини иноцы нарицаются преподобнии: но вси, иже иночески жительство свое препровождают, сиречь, иже пренебрегше вся сладкая и красная мира сего, и вземше крест на раму свою, рекше, обиды, скорби, напасти, уничижения, и гонения Христа ради претерпевают. Якоже нарицается Онуфрий Великий преподобным, иже не бе инок. Алексий человек Божий, зовется преподобным, иже не бе пострижен во иночество. Суть и инии множайшии таковии, иже нарицаются преподобными, кии аще и не быша иноци, но иночески живяху, сего ради и преподобными нарицаются. Понеже не вси иноцы могут нарицатися преподобными: Но тии точию, иже евангельски, и якоже лепо есть совершенным иноком жительствовати жительствуют. Аще ли кии мирски живут, аще и иноцы видом суть, рекше в сластех, в богатьствах, в роскошах, не сами обиды претерпевают, но паче обиждают, не смиряют себе пред Богом и людми, но аки фарисей гордостию надмени возносятся. Таковии аще и показуют себе от одеяния быти иноков, но не от дел. Сего ради не суть преподобнии вещию. Ниже вси, иже в мире сем многосуетном жительство свое провождают, могут не нарицатися преподобными. Но аще кии в мире жительствуют, обаче мнишески жительствуют, якоже Алексий человек Божий, сии яко чадо послушливая, делающая волю Отца небеснаго, могут нарицатися, аще и не суть иноцы, преподобными, паче же и суть. Сему нас доволно научает святый Феофилакт архиепископ Болгарский, сице глаголя [в толков. на Мф. лист 166]: [Мнози же и доныне обещаются Богу и Отцу мниси, или священницы быти, по обещании же разленяются, и мирски живут. Друзии же мнишескому или священническому житию не обещашася, мнишески и иерейски живут. Яве убо яко сии суть чада послушания делающая волю Отца, аще и не обещашася]. До зде Феофилакт. И понеже по словесем преподобнаго Никона Черногорца, преподобный есть, иже смиренномудренне жительствуя презрев красная мира сего, обиды претерпевает, находящия скорби доблествене сносит, изгнания и поругания Бога ради и благочестия благодарственне терпит, словом рещи, иже тако, якоже священное евангелие повелевает, аще и несть инок, жительствует. По блаженнаго же Феофилакта, преподобный есть той, иже и не имать на себе иноческаго одеяния, но иночески живет. Тем явственно показуется, яко не точию иноци нарицаются преподобными, но и миряне, иночески жительствующии. Что убо зде священный Дионисий Ареопагит повелеваяй притещи к преподобному мужу, и согрешения ему своя изрещи, ко иноку ли повелевает притещи? никакоже никако. Аще бо речеши ко иноку, всяко имаши соглати. Понеже блаженный Дионисий бяше во времена апостолская, егоже божественный апостол Павел на ариевом паге мрежею учения своего уловив, извлече из тмы неведения, на свет благочестия. В тая бо времена при апостолех, в начале первенствующия церкве не у быша иноцы: но потом, егда уже свет евангелския проповеди вселенную всю просвети. И понеже тогда не у быша иноци, тем священный Дионисий повелеваяй к преподобному мужу притещи, и согрешения ему изрещи, не к иноку повелевает притещи, но аще кто иночески, паче рещи, евангельски живет, аще и мирянин есть, и не рукоположен сый на священство, и изрещи ему согрешения своя. Но да не возмнится паки кому, яко божественный Дионисий повелевает к преподобну притещи повелевает ко архиерею, или иерею притещи, ни, но просто к преподобну мужу. еже явственно ведети есть от того же Дионисия Ареопагита: словес, идеже глаголет тако [О священноначалии]: [Аще кто священноначалие, или ин некоторыи чин оставив благоговеинства ради, притечет к преподобну мужу, и зазрев себе с ним молящеся, приимет всяко прощения своя. есть бо и се богоначалным велением взаконено]. до зде Дионисий. Виждь, рече Дионисий, аще кто священноначалие. Зде вопрошаю: Что есть священноначалие? Священноначалие не ино что есть, но начало священства. Что же есть начало священства? Архиерейство. И кий ин некоторый чин оставити глаголет; разве священство. уставне бо определно есть архиереом и иереом, исповеди приимати. Зде яко бы рекл Дионисий, аще кто архиерея, или ин некоторый чин, си есть иерейство оставив благоговеинства ради притечет к преподобну мужу, и зазрев себе с ним молящеся, приимет всяко прощения своя. от коих Дионисия Арепагита словес всяк всякаго кроме труда может уразумети, яко повелеваяй он к преподобну мужу притещи, и изрещи ему своя согрешения, не к архиерею или иерею, ниже ко иноку, зане не у тогда быша иноцы, но к преподобному мужу, иже и мирянин не сый рукоположен, но иночески, паче рещи, евангелски живет, притещи повелевает. Да аще убо священный Дионисий тогда повелеваше егда престолонаместницы апостолстии, аки светилницы на свещницех благочестием сияюще, люди Божия врученными себе управляху. егда священницы аки порфирою царскою, верою христианскою одеяни, стада словесных овец пасяху, притещи к преподобному мужу, не к архиерею или иерею, или иноку, яко не быша в то время иноци, якоже множицею рех, но просто к преподобну мужу, аще бы он был и мирянин, и изрещи ему своя согрешения. Чесо ради ныне в толикое крайнее нужды время, егда благочестиваго архиерея нигдеже слышится, православнаго священника отнюд не видится, правовернаго инока всяко не обретается не подобает притещи к мужу мирянину, сущу христианину, иже благочестия ради, и веры ради христианския, обиды, скорби, напасти, уничижения, и изгнания претерпевает, и изрещи ему своя согрешения? или мнится вам, яко несть важно исповедание его, и отпустително грехов? То почто божественный Дионисий преминув священноначалие, оставив священство, повелевает притещи к преподобному мужу, и изрещи ему своя согрешения? Аще бы не было важно и отпустително грехов исповедание несвященнаго; не бы повелел, преминув архиерейство, оставив и священство, притещи к преподобному мужу, не имущу священства, ниже иночества, и изрещи ему своя согрешения. Убо есть важно и очистително грехов исповедание несвященнаго. И аще есть важно и очистително грехов исповедание несвященнаго, якоже и есть; убо аще кто и ныне притечет, не сущу священноначалию благочестивому, ниже священству православному, ни иночеству правоверному, к мужу аще и несвященну сущу, но православну христианину, и изречет ему своя согрешения, с тем яко от Бога приимет оставление грехов, всяко приимет; Темже убо аще в начале первенствующия церкве, по блаженнаго Дионисия словесем, сущу архиерейству благочестивому, и иерейству православному, не возбраняшеся мужу несвященну сущу исповедывати, кольми паче ныне в толикое нужды время может, паче же и долженствует, простолюдин сый, сущий же христианин, иже аще и не имать рукоположения, имать же искусство и ведение во врачевании духовном, хотящих исповедатися исповедати, и правилно исправляти, яко исповедаяися ему приимет всяко оставление грехов. Date: 2015-05-22; view: 625; Нарушение авторских прав |