Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Яко и в первенствующей церкви от любве подвизаеми, не имущии рукоположения, исповедоваху
Зрим же, яко и в самое полудение благочестия, в самое сияние православия по вселенней, нецыи не священнаго чина, но от мирскаго, не имущии рукоположения, от любве духовныя подвизаеми, инех бремена, рекше грехи восприимаху. Якоже о сем свидетельствует преподобный Иоанн списатель Лествицы, сице глаголя [лист 279]: [Суть нецыи, выше силы своея, от любве духовныя подвизаемии, бремена инех восприемше, рекшаго помянувше: Больши сея любве никтоже имать, и прочая: И суть друзии, иже и силу иных восприятия равно от Бога приемше, и не сладце ради братняго спасения себе влагающе в тяготы]. слово 30. Но смотри ми, зде преподобный Иоанн два чина быти показует, несвященных, и священных [Патерик скитский, слово 11]. Первее бо рече: Суть нецыи выше силы своея от любве духовныя подвизаеми, бремена инех восприемше. В которых своих словесех явственно дает ведати, яко сии не священнаго чина быша. Понеже не рече, иже силу иных восприятия от Бога прияша. Но что? но от любве духовныя подвизаеми, рекшаго помянувше, сиречь Господа рекшаго: Болше сея любви никтоже имать, аще кто душю свою за друга положит, бремена иных восприяша, сиречь грехи: Бременем бо божественный Давыд грехи нарицает, сице глаголя [псалом 37]: Беззакония бо моя превзыдоша главу мою, и яко бремя тяжко отяготеша на мне. Егда же о священном чине слово простираше, тогда рече: Суть друзии, иже и силу иных восприятия равно от Бога приемше, и не сладце ради братняго спасения себе влагающе в тяготы. Рцы убо ми: Кому восприимати бремена иных власть дадеся? Не яве ли яко священником? Что убо? еда ли похули преподобный Иоанн? еда ли порече? еда ли окая онех, иже не имут рукоположения, от любви подвизаеми, дерзнуша других бремена совприимати? никакоже никако; но паче и похвали. Сих бо наипаче окая, иже власть от Бога прияша восприимати других бремена, но ни восприемляху. О чесом яве сице вопиет глаголя [Лествица, лист 279]: [И аз убо тех, яко не стяжавших любовь окаях. о первых же речено негде обретох: Изводяй честное от недостойнаго, яко уста моя будут. Имже образом сотворил еси, буди ти]. глава 30. Видиши ли яко преподобный Иоанн списатель Лествицы, не имущих рукоположения, не имущих власти от архиерея, но от Бога, восприятия иных бремен, обаче от любве духовныя подвизаемых, восприемлющих тогда, егда пастырие благочестивии быша, егда священницы православнии всюду служиша, иных бремена, рекше исповедающих, не похули, не порече, не окая, но паче похвалами ублажи. Понеже тем своим исповеданием других веры не повредиша, церкви не поколебаша, священства не уничтожиша. Како убо ныне в толикое нужды время, в толикое оскудения священства, егда ниже стопы православнаго священства видети есть, невозможно, паче не подобает неимущему рукоположения, сущу христианину, имущу искусство и ведство во врачевствовании духовном, не своего коего ради прибытка, но других ради спасения хотящих исповедатися, и правилно исправляти? ей возможно и подобает. Аще не подобает неимущим хиротонии, сущим миряном, требующих душевнаго врачевствования врачевствовати, и како великий во отцех Иоанн Златоустый повелевает миряном душевнаго врачевания требующих врачевати. Уврачевавшаго же другаго, велиими похвалами ублажает, яко таковаго ниже пост, ни легание, ни всенощная бдения, толико спасением, яко онаго его же уврачева, спасение обогащает. Отрицающихжеся и глаголющих, яко мирский человек есмь, сия иерейская суть, сия иноческая, зело поносит. еже самая его словеса являют [Маргарит, лист 152]: [Да не речеши к себе, мирскии человек есмь, жену имам, и дети, сия иерейская суть, сия иноческая. Ни бо самарянин он сицевая рече: Где ныне суть священницы? где ныне фарисеи? Где июдейстии учителие? Но якоже некии лов обрет, тако восхити прибыток. И ты убо егда видиши кого требующа врачевания, или телесное, или душевное, не глаголи к себе, чесо ради он сица и он сица того не уврачева? Но премени его от болезни, и не истязуй онех вины небрежения. Аще обрящеши злато лежаще, еда глаголеши к себе; Чесо ради он сица, и он сица то не взяша? но спешиши прежде инех сам взяти. Тако и падших от братии помышляй, и вменяй сокровище обрести прилежание о них. Аще бо излиеши нань яко елей словеса учительства, аще обяжеши тихостию, пожданием, аще уврачуеши, сокровища всякаго богатейша тя той соделает. Изводяй бо честное от недостойнаго, яко уста моя будет. Что убо будет сему равно? Еже ни пост, ни низу легание, ни всенощная бдения, ни ино что могут соделати, се брата твоего спасение творит]. до зде Златоустый. Видиши ли коль явственно святый Златоуст повелевает миряном сущим требующим душевнаго врачевания врачевати? Да не речеши в себе, мирский человек есмь, сия иерейская суть, сия иноческая. Ни, но премени его от болезни, и не истязуй онех вины небрежения. Что убо, он повелевает врачевати, и ты ли прекословиши, яко не подобает мирянину исповедывати, яко сия суть иерейская, сия иноческая? Но аще бы не подобало сущу мирянину, не имущу хиротонии, восприимати иных бремена: Не бы во времена благочестивых архиереов, и священников, не имущии хиротонии от любве духовныя подвизаеми восприимали иных бремена. Аще бы не подобало мирскому человеку нерукоположену сущу, требующих душевнаго врачевания, рекше исповедания, врачевати; не бы божественный Златоуст повелел не имущим рукоположения, иных хотящих исцелети от душевных струпов врачевствовати. А понеже во времена православных архиереов и иереов, нецыи от любве духовныя подвизаеми, иных восприимаху бремена, рекше исповедоваху: понеже Златоустый не сущим рукоположенным, повелевает требующих душевнаго врачевания врачевати, си есть исповедывати. Убо ныне в толикое неимущество православнаго архиерейства, в толикое лишенство благочестиваго священства, в толикое оскудение правовернаго иночества, возможно есть, паче же подобает, мирскому человеку, сущу христианину не имущу хиротонии хотящих исповедатися исповедывати, и правильно исправляти. Date: 2015-05-22; view: 609; Нарушение авторских прав |