Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Яко и кроме видимых церквей, и священников спасение возможно есть получити





Что убо, еда ли не имуще священников, невозможно во благочестии пребывати, ей возможно? Еда не имуще священников, невозможно понужде, таин церковных нуждно потребных ко спасению, их же кроме неудобно есть наследником царствия небеснаго быти, совершити? Ей возможно. Еда не имуще священников, невозможно спасения получити? Ей возможно. И слыши богодухновенных отец, иже научают ны сему явственно. Сице бо святый Великий Афанасий, архиепископ Александрийский, возглашая глаголет: [Шествующии же непрелестный и живоносный путь, око убо да извержем не чювственное, но умное, сиречь аще епископ, или презвитер, сущии очи церковнии, неподобне живут, и соблажняют люди, подобает изврещи их. Уне есть вам без них собиратися в храм молитвенныи нежели с ними воврещися, якоже со Анною и Кайафою, в геенну огненную. Подобне же и рука, еже есть диакон, аще недостойно что творит, да отлучится жертвенника. Нога же, еже есть слуга, аще зле течет во лжю, и ко приятию имении, по Гиезии, подобает и сего от служения чюжа творити, яко люта и несмысленна человека, да церковь собираема без соблазна хранится]. Никон Черныя горы, слово 7. Видиши ли яко святый Афанасий Великий повелевает глаголя: уне есть без них, (сиречь без епископов и священников) собиратися в храм молитвенный, неже с ними воврещися, якоже со Анною и Кайафою, в геенну огненную. Он вопиет, уне есть без них, и ты глаголеши, невозможно без них быти. Но гряди прочее дале, и слыши, како не неподобне сему, и святии отцы афонстии, в послании своем до белорусцев пишут, повелевают отступати от отступивших благочестия сице глаголюще [книга Кирилова 10 послание, лист 505]: [Многа бо имех писати вам, о прелести антихристова хитрости, злобы, лукавства, ухищрения, како се упестрил различне, и вооружил на церковь Христову, хотя погасити семя веры в верных: Но ныне несть время. Сего ради толико вам мало обнажим, отступников благочестия. да ся ими не прелщаете, яко пастыри отступиша или заблудиша, яко и нам не мощно без них сохранити? но несть тако несть. Мощно бо быти без них, занеже Бог их из Церкве изгнал и обезчестил. Понеже недостойне тыя престолы содержат, и то имя на себе носят. И не мни яко слава им се, но безчестие, и вечное отпадение Христа и свытых Его]. послание 10. Сим согласно и святейший Мелетий патриарх Александрийский, пиша к народом малыя и белыя Руссии похваляет ревность и крепость их в вере, яко не соотступиша с пастыри, и сказует яко возможно без них спастися, сице глаголя [книга Кирилова, лист 467]: [Мужие российстии, благочестия воспитание православия заступницы, иже произволением уже и мученицы, в державе царства сопротивистеся о благочестии подвизаеми, не убо на иже от Бога данныя власти высящеся, но Божию любовь всех иных предпочитающе, иже истинныя веры усердие являюще. ниже: Ибо учинени бывше владычествовати вами пастырие волцы суще, и отступивше добраго стада Христова, не токмо расточити вас, или убити, или погубити возмогоша, но в болшую ревность совоздвигоша. Вы бо восприясте пастырскую ревность, и злых пастырей отлучистеся, иже истины отступивших, и благочестия ради человеческия славы позыбляти убо начавших, невозмогшых же Божиею благодатию. о овчата христоименитая, и воистину Христовы, и от Христа научившиися, чюжих не послушати гласа. ниже последовати чюжим! о ангели земнии подражающе небесных, и сопострадавше небесным. еже не ниспасти с денницею! чюдо велие, како отврати, вас Божия благодать от епископов ваших. ох прелести нынешнии возлюбивших век. и отвратившихся вспят, и благочестия и православия отступльших. вы пребысте столпи незыблеми, недвижими, во иже отцы преданном учении Спасове, апостольском, святительском, с ними же и венцы венчатеся, вем, добре венцы онеми правды, иже, якоже глаголет Павел, течение совершившым, и веру соблюдшым во обетовании лежащими, праведныи воздает Судия во он день]. послание 5. Се коликими и каковыми похвалами ублажает святейший Мелетий, не последующых пастырем своим, архиепископом, епископом, и священником волком сущим, святоотеческаго благочестия отступившим, святоправославныя веры отвергшимся, святоцерковных преданий отпадших. Нарицает благочестия воспитанием: нарицает православия заступниками: нарицает овчатами Христовыми: нарицает произволением мучениками: нарицает овчатами Христовыми: нарицает ангелами земными подражающими небесных. Наконец приложи: яко понеже во отци преданном учении, Спасове, апостольском, святительском, пребыша, с ними и венцы правды во обетовании лежащими, венчаются во он день. И како невозможно без священников спастися? ей возможно. Аще бы невозможно: не бы святый Афанасий глаголал: уне есть без них, рекше епископов и священников, отступивших православия, в храм молитвенный, неже с ними собирающеся, воврещися, якоже со Анною и Кайафою в геенну огненную. Аще бы невозможно: не бы отцы афонстии глаголали. яко возможно и без них быти. Аще бы невозможно: не бы Мелетий толикими и таковыми похвалами ублажал не последствующих им. А понеже святый Афанасий глаголет: уне есть без них собиратися: понеже отцы афонстии сказуют, яко возможно и без них быти: понеже Мелетий толикими и таковыми похвалами, непоследствующих им ублажает: убо есть возможно спастися. Но возведи токмо зеницы очес твоих умных, воззри в древняя времена, колици православнии христиане, в первенствующей церкви, в гонительныя случаи, церквей видимых не имяху, ниже священников, обаче православнии христиане быша и спасошася. яково что глаголю: Во дни святых апостол, святый апостол Филипп, не имый священства, егда бысть гонение велие на церковь Иеросалимскую, пришед во град самарийский, проповедая Христа, множество от граждан мужей и жен, научив вере Христове, крести [Деяния зач. 17 и 18]. кии не имяху тогда церквей видимых, не имяху священников, еда не быша истиннии христиане? ей быша. еда не возмогоша спасение получити? ей возмогоша. Во времена царствования царей нечестивых царствовавших в Риме, в гонителныя случаи, колицы мужие и жены, их же мирстии человецы от еллинства обративше крестиша, быша, еже не имяху видимых церквей, не имяху священников, еда не быша они правовернии христиане? ей быша. еда не быша сынове кафолическия церкви? воистину быша. Но и во времена царей мнящихся быти христиан, ересми же поврежденных в гонителныя случаи, гонение воздвигшим еретиком, христиане церквей видимых не имяху. якоже свдетельствует Бароний, в лете Господнем 211, глаголя: [яко христиане церквей во оно время не имяху]. И Василий Великий, о гонении арианстем, к западным епископом пиша глаголет: [Людие церквей не имеют, и в полях пустых собираются]. [епистолия 1]. В сих убо гонениих, толицы народи не имуще священников, не имуще видимых церквей, еда не в православней вере живяху? ей в православней. еда не во святей кафоличестей церкве бяху? ей в кафоличестей. еда не благочестивии христиане бяху? воистину благочестивии. И не токмо кафолическия церкве сынове бяху: но и от воинствующия церкве, к ликующей на небо, яко во свое отечество свято преселишася.

По гонителных же случаех во время церковнаго мира, преподобнии отцы, в пустынях поселившиися, елицы отшелницы, елицы безмолвницы, елицы скитницы бяху, не имущии архиереов, не имущии священников, обаче сущая быша чада церкве, и сущии уди церковнии. Не бо закон разоряху, не приемлюще священство держати. Якоже о них преподобный Ефрем Сирин глаголет: [совершени суть, и исполнени правды, зане суть уди церковнии. Не разлучают себе от стада, зане чада суть святаго просвещения. Не закон разоряют, не приемлюще священство держати, но заповеди хранят, не противятся закону, тепли суще верою. ниже: церкви имут языки своя, ими же совершают молитвы своя прилежныя. ниже: Сами суть священницы себе, и исцеляют наша недуги, молитвами своими]. слово 111 [о отцех скончавшихся].

И аще безчисленнии народи, иже во время гонительная, ови от идолопоклонников бегающе крыяхуся, друзии же от еретиков удаляющеся особь собирахуся, иже не имуще священников, не имуще видимых церквей, непоколебимо в вере православней живяху, ненарушимо святоотеческая предания содержаху, непозыблемо святоцерковныя законы соблюдаху, истиннии сынове апостольския церкве быша, и от воинственныя церкве, к ликовствующей на небо, яко во свое отечество свято преселишася: Аще во времена мирнаго состояния церкве, преподобнии отцы, удалившеся мира, в пустынях поселившиися, коль премнози отшелници, коль премнози безмолвницы, коль премнози скитницы, не имеша архиереов в пустынях но веру православную в себе имеша: не имеша священников, но святоотеческия догматы крепце содержаша: не имеша рукотворенных церквей но чада соборныя церкве и быша и глаголашася. И не токмо зде, но и в весельствующей церкви, на небесных водворившеся, общии заступницы предлежат человеческому роду. Како убо и нынешняго последняго века, всякаго плача достойнаго, христиане, иже древлецерковное благочестие лобызающии, гонения ради, или иных вин благословных, не имут священников: но имуще священную христианскую веру ненарушимо содержат: не имут архиереов: но имуще непременно святоотеческая предания соблюдают: не имут рукотворных церквей: но имуще непозыблемо святоцерковныя законы, по нужде нуждныя случаи действуют, еже есть крещают. [не гордости ради и кичения, но спасения ради душ своих] еда не в православней вере суть? ей в православней. еда не суть православнии христиане? ей православнии. еда не суть святокафолическия церькви чада? ей святокафолическия. И аще тако есть, якоже и есть: убо безпрекословно, аще веру христианскую ненарушимо до скончания своего соблюдут, и дела добрая имети будут, и от воинствующыя церкве, пресилившеся на небесная, в торжествующей, могут от Бога жителство себе получити. Вемы бо яко Христос Спаситель наш, не токмо со ученики своими обещася, и с их преемниками, священными архиереи, но и со инеми веруюшими вонь, и последствующими стопам Его, пребывати. Явственно о сем свидетельствует святый Иоанн Златоустый, сице глаголющ: [Слыши Христа глаголюща ко учеником: шедше научите вся языки, крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа, учаще их блюсти вся, елика заповедах вам, и се Аз с вами есмь до скончания века. Не точию сия ко оным рекошася: но и к нам, яко бо не оным точию обещася, явлено от еже рещи, до скончания века, но и с шествующими по стопам оным]. к солуняном, глава 3. [беседа 45]. Понеже якоже начаток в первенствующей церкви христианства в гонении бяше, подобне и в скончании века христиане имут в гонении же пребывати. Якоже о сем явственно показуется от книги О веры, в ней же пишет тако: [Подобно начаток Христове церкве, с концем согласуется. ибо первее триста лет в неволе бысть, тако и останок в том же скончается]. глава 20 [лист 186].

Date: 2015-05-22; view: 554; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию