Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
О еже в новосозидаемых церквах без антимиса невозможно есть служити иерею
К томуже, како священницы ваши в новосозидаемых своих, без воли и благословения архиерейскаго церквах, кроме антимиса дерзают служити? святая бо древлеправославная церковь, аще и за нужду, отнюд без антимиса не попущает священнодействовати. Сице в Потребнице велицем пишет: [Без антимиса за скудость мощно ли священнодействовати? Ответ: Отнюд не священнодействовати ниже с тримофором. Ибо вина сатанинска есть, еже ни взимати икону в пусто место]. Номоканон, лист 726. Зриши ли, яко без антимиса, аще и за скудость, не повелевает священнодействовати. Сии же откуду получают антимисы? Сами ли освящают я, несущым им епископом? Но ли священником леть есть освящати антимисы? никакоже никако. едини бо точию архиереи освящают я. Якоже о сем в Потребнице велицем явственно показуется [лист 1]: [чин священию церкве малаго священия, понеже антимис освящен великим освящением и совершен от святителя]. Якоже и паки во указе о антимисе: [антимис есть плат, а в нем вшиты мощи святых мученик, а свящает их святитель со всем собором, а пишется на нем сие надписание]. Виждь, рече, свящает их святитель, сиречь антимисы, со всем собором. Сии же священницы не имут архиерея, иже бы им освятил антимис. Не сущу же архиерею, невозможно быти и антимису. Без антимиса же служити, есть последовати преданию арианскому. о чесом преподобный Никон Черныя горы пиша в книзе своей поведает сице: [В книгах Феодора патриарха, есть книга великая балбакерна, имуща главизны различны, тамо убо и сие пиша являет глаголя: яко службы бываемыя просто в местех, и в горах, и всюду без молитвенных домов арианское есть предание, тии се вообразиша]. глава 29 [послание 29. о антимисех]. Без антимиса бо дерзающих, в простых домех священнодействовати, святая древлеправославная церковь клятве предает. сице вопиющи [Потребник Иосифа патриарха Московскаго, иже печатан в лето 7160]: [Проклинаю всех еретиков, иже учат, кроме святых Божиих церквей, в простых домех службу жертвы приношения возносити]. лист 605. Суть же антимиси сугуби, ови путнии инии же местнии. Яко же той же преподобный Никон, в том же слове, пиша о антимисех, яко даются. и камо, и како на них надписание пишется, и являет сице: [Прочти антимиса, и тамо обрящеши, како пишут. Нови убо сице: одикон, рекше путное, пишет точию, еже где освятися, како дан бысть. Мало ниже: обаче обдержателне друзии антимиси пишут, яко олтарь во имя коего святаго, егоже яве яко есть имя. И прочти паки антимис, тамо обрящеши, како надписует: И еже в кую церковь дан бысть, и повелен, и освящен. И не пишет всюду, но на имя в церковь, идеже возложен бысть]. слово 29. И аще по сказанию преподобнаго Никона, антимиси даются не просто, и ни единем образом, но сугубым: Ибо едини даются от патриарха, или архиерея, кому прилучися в далечейший отъити путь, на сих написует: одикон, сиречь путное. точие где освятися. и како дан бысть. С сицевым антимисом, где любо аще прилучится, может непогрешителне священнодействовати. По премногу сему научает священноинок Матфей глаголя: [Иже со антимисом во особнем месте хижи, или корабли, божественым иноком отлученней, священнодействовав, или крестив, не осуждается, понеже и иже царем последующии причетницы на равнинах пустых священнодействуют, во единой убо отлученней в сие бумажней хижице]. глава 12, ОТ (800) состава. Сии же священницы сицеваго антимиса, сиречь путнаго, где даннаго, от коего патриарха или архиерея, с ним же бы на всяком месте свободно им было служити, всячески не имеют, яко не сущу им архиерею. не имуще же таковаго антимиса, како от места на место преходяще, дерзают священнодействовати, в простых домех? дерзающе же тако просто священнодействовати, не обрящутся ли, преступающе пределы божественых отец, арианствующе, и под клятвою от древлеправославныя церкве: друзии же антимиси даются во освящение церквей, и на тех надписуется, по сказанию Никона, сице: В кую церковь дан бысть, в той точию и власть имать к священнослужению, в прочих же местех ни. Сего ради, аще кто таковыя сняв с престола тоя церкве, в ню же вдан, возмет с собою, и дерзнет на нем без повеления архиерейскаго, в простом доме служити. сицевый обрящется под запрещением правила святых апостол 39. еже повелевает иереом ничтоже творити без воли епископа своего. якоже тое правило сказует сице: [без воли епископа своего, презвитери, или диакони да не творят ничтоже, тому бо суть поручени людие Господни]. Что же служити на нынешнем антимисе, зело нечестиво есть. Ибо шестый вселенский собор и в молитвенных домех, без воли епископа служити не повелевает, дерзающаго же презвитера из сана извергает, правилом своим 31, сице глаголя [Кормчая, лист 187]: [аще не своею епископа в церквице, яже есть внутрь дому, не принести жертвы. Толкование: Пятьдесять и осмое правило Лаодикийскаго собора, возбраняет в церквице сущей внутрь дому епископу, или презвитеру божественую службу творити: се же правило то отвращает, и с повелением того епископа, презвитером служити в церквицах сущих внутрь домов, без повеления епископа, творящаго презвитера измещет]. Ельма же убо без воли епископа, служащаго презвитера, 31 правило шестаго вселенскаго вселенскаго собора, из сана измещет. Како убо от изверженнаго из сана священника, могут быти совершенны тайны, сиречь крещение, и прочия? Блаженный Симеон глаголет: яко кроме архиерея, ниже священник, ниже жертвенник может быти отнюд, сице рекий: [иереи же не действуют без жертвенника. сие же чрез мир освящается. мир же чрез архиерея токмо совершается. и убо кроме архиерея, ниже священник, ниже жертвенник весма]. глава 77. И аще по Симеону, кроме архиерея ниже священник ниже жертвенник весма, уже ниже тайны, сиречь ниже крещение совершенно, ниже приношение, ниже иныя, яко не имать хиротонии от православнаго архиерея. и в лепоту, тако бо глаголет тойже Симеон: [Ничто же действовати священник может в Дусе, или иное что действовати, аще хиротонии не имеет: сия же от архиерея есть, ибо архиерейство чрез ню действует. (ниже) убо божественыя тайны, во всех священных, архиерейство действующее есть, и кроме его ниже жертвенник будет, ниже хиротония, ниже миро святое, ниже крещение, ниже убо христиане, темже чрез него истинное христианство, и вся тайны Христовы чрез него]. глава 77. И аще архиерейство вся тайны чрез хиротонию, от никонопоследствующаго архиерея, тем благоявлено яко никонопоследствующее архиерейство, чрез свою хиротонию, в священнице вашем, яко с первшею хиротониею священнодействует, вся тайны, крещение и приношение, совершает. Но понеже святии отцы сицевых якоже крещение, сице и хиротонию, якоже предпоказахом, всячески отмещут: убо унее есть святое крещение от простолюдина христианина прияти, нежели от священника не имущаго хиротонии, от православнаго архиерея, но самочинне дерзающаго священнодействовати, и без воли епископа, кроме антимиса, в простых храмех служившаго. Date: 2015-05-22; view: 588; Нарушение авторских прав |