Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О еже аще Христос некиим обрядом и обеща до скончания века пребывати, обаче не пребыша преступления ради





Суть же неции суть, от хотящих священство вечне пребывати утвердити, кроме архиерейства, иже глаголют: Како убо без священников возможно пребывати, и спасение получити, им же вся тайны церковныя поручены, и крещение, и евхаристия, и брак, и прочия: им же спребывати, даже до скончания века, сам Господь обеща. О чесом пишет в книзе О правой вере сице: [Не восхоте достояние свое неустроено оставити, на земли отходя на небеса но взем два сребреника, даде гостиннником, се есть старыи и новыи завет кому же дал. Кто гостинницы? Апостоли, и по них восприемницы их, пастырие и учителие, архиепископи и епископи, иже служителие суть величеству смотрения Его, им же спребывати даже до скончания века обетование сотвори]. глава 7 [лист 59]. Вемы и доволно известно вемы, яко обещася Господь пребывати всем верующым вонь до скончания века. Сам бо пречистыми своими усты рече: И се Аз с вами есмь во вся дни до скончания века. Мф. зач. 116. Но Господь спребывает нам тогда, егда мы хощем. Не бо всячески пребывает с нами, егда мы себе самих беззаконии своими и законопреступлении удаляемся от Него. Свидетель сему достоверен святый Иоанн Златоустый сице глаголющь [Беседы апостол., лист 2358]: [Сие и Господь завеща глаголя учеником: Се с вами есмь во вся дни до скончания века. Но сие бывает, егда мы хощем. Не бо всячески будет с нами, егда себе далече творим]. беседы апостольския. Возведи токмо зеницы очес твоих умных, и разсмотри прилежне священная писания, и абие не неимаши узрети, многажды обещающася нам спребывати Господа, во вся дни до скончания века, обаче не спребывает. Что убо солга ли? да не будет. Всяк бо человек ложь, един же Господь есть истина. Якоже сам о себе пречистыми своими усты глаголя послушествует: понеже недостойных себе сотвориша преступлением заповедей Божиих, обета Его. Сего ради отврати лице свое яко от недостойных, премени обет свой. И виждь ми, в начале, обеща Бог, землю обетованнную дати Аврааму, и семени Его во веки. Якоже явствует священное писание, сице глаголющее: [Рече Бог ко Авраму, яко всю землю, юже ты видиши, тебе дам ю, и семени твоему вовеки]. Бытия, глава 13. И паки: [И рече Бог ко Аврааму, ты же завет Мой снабди, и семя с тобою в род их, се есть, (ниже) во 8 день обрежете весь мужеский пол. (ниже) и будет завет Мой на плоти вашей в завете вечен]. глава 17. О чесом и царственный пророком Давыд вопия глаголет: [О чесом в век завет свой, слово еже заповеда в тысящу родов, еже завеща Аврааму и клятву свою Исааку, и постави я Иякову в повеление израилю в завет вечен, глаголя: тебе дам землю Ханааню, юже достояния вашего]. псалом 104. Разумей ми, рече: завеща Аврааму, и клятву свою Исааку, и постави ю Иякову, израилю в завет вечен, глаголя: тебе дам землю Ханааню, юже достояния вашего. Но понеже семя Авраамле недостойна себе сотвори наследствования земли обетованныя. Сего ради Бог пременив обет свой, разсея их во вся страны и языки вселенныя.

Паки: Повеле Господь Моисею и Аарону и всему израилю, вечно празднующе 7 дней ясти опресноки. еже засвидетелствует священное писание сице: [рече Господь к Моисею и Аарону, (ниже) чтите праздник сей Господу в родех ваших законно и вечно празднуйте 7 днии опресноки да ясте]. глава 11 [Исход]. Паки: Моисею Господь повеле, во еже бы Аарон и сынове его вжизали елей в храме свидения вечно, сице глаголя: [да вжизает Аарон и сынове его елей в храме свидения, всегда с вечера до заутрия пред Господем в закон вечный. в роды вашя, у сынов израилевых]. Исход, глава 27. Что убо пребысть ли сей завет Господень вовеки, и не пребывает ли? никакоже. Но что? Понеже сынове израилевы недостойных себе сотвориша ядения опреснок, и сынове Аарони вжизания елея в храме свидения. Сего ради Господь преложи обещания свое, избра себе новый израиль от язык, им же вместо опреснок, предаде пресвятую свою плоть ясти, и пречистую свою кровь пити.

Паки: повеле Господь Бог шесть дний делати, в день же седмыи, иже сть субота, препочити сыновом израилевым, сице рекии: [шесть днии да сотворите делеса, в день же седмыи субота, покой свят Господу. Всяк иже сотворит дело в день седмыи, смертию умрет. и да снабдят сынове израилевы суботы держати в роды их, в завет вечен, во Мне, и в сынох израилевых знамение есть вечное]. Исход, глава 31. Якоже и в книзе Левит, о том же дни заповеда Господь к Моисею: [Всяка бо душа, яже не покорится, в той день да потребится от людей своих. и всяка душа, яже творит дело в сей день, погибнет душа та от людей своих. всякаго дела да не творите, завет вечный в рождения ваша]. Левит, глава 23. Сей завет Господень, еже в суботу не делати, аще ли кто делает, смертию да умрет, пребысть ли вовеки? и пребывает ли? никакоже. ибо сыновы израилевы, преступлением заповедей божественых, недостойных себе сотвориша обетования Его. Тем и Господь Бог, отвратив лице свое от них, премени обет свой, преложи день суботный, пришедшу возлюбленному Его Сыну на землю нашего ради спасения, и воплотившуся от Духа Свята, и Марии Девы вочеловечьшуся и страсть свою благою волею претерпевшу, и воскресшу в третий день, на день недельный, еже есть воскресный.

Паки: обеща Господь жречеству Аароню пребывати вовеки, якоже священное писание о сем явствует: [Рече Господь к Моисею: и да облечеши Аарона в ризы святыя, и да помажеши и, и освятиши и, и да жрет Мне, и сыны его. (ниже) якоже быти им в помазание жречеству в веки в род их]. Исход. И паки: [И рече Господь ко Аарону: Се дах вам снабдение принос Моих, и от всех священных мне, от сынов израилевых, тебе дах я в старейшинство, и сыном твоим по тебе, закон вечныи]. книга Числ, глава 18. Сие обещание Господне, еже сыном Аароним до скончания века жречествовати, пребысть ли не пременно? или ни? ни, но пременися. Почто? Яко удалиша себе от Бога, но снабдение заповедей Его. Сего ради преложив обет свой, премени сынов Аароних священство на иное. устави бо священство новое не по чину Аароню, но по чину Мелхиседекову.

К сим же обеща Господь Бог к Соломону, освятити храм, его же он созда, и пребыти ту во вся дни, еже показуется от книг вторых царств: идеже пишет тако: [явися Господь Соломону и рече ему: услышах глас молитвы твоея, (ниже) и освятих храм сей, его же создал еси, еже положити имя Мое ту вовеки, и будут очи Мои ту, и сердце Мое во вся дни]. глава 9. Пребысть ли обещание сие Господне непревратно вовеки? никако. Но что? Егда бо весь израиль, презрев заповеди Божия, уклонися в развращенныя пути: егда царие израильтестии сведошася во идолопоклонство: егда священницы вознебрегоша о преданиих божественых, абие воздвигну Господь Навуходоносора царя Вавилонскаго, иже пришед с силою тяжкою, плени Иеросалим, и храм святая святых Соломоном созданный разруши, его же, многу времени мимошедшу, возобнови паки Зоровавель. обаче по четыредесятих летех, вознесения Господня на небеса, Тит Веспасиан царь римский пришед, по проречению Господню, со множеством сил военных, взяв плен Иеросалим, разори храм Соломоном созданный тако, яко ниже камень на камени остася. Се коль многократне, в ветхом завете, Господь израильтяном обеща, обаче обещание свое премени, не яко солга, да не будет, но яко не достоин удалением исполнения заповедей божественых обещавшагося Бога обета, сотворися, израиль. Но сия убо в ветхом завете. Посмотрим же и в новой благодати, како обещася Господь, святым своим учеником, чрез них же и всем верующим вонь. спребывати во вся дни до скончания века. якоже самая его пребожественая словеса, во священнем евангелии, у Матфея евангелиста положенная явствуют, сице: [Се Аз с вами есмь во вся дни до скончания века]. Мф. зач. 116. Обаче всем ли ответ свой сей ненарушимо соблюдает? всем ли обещание свое твердо и неизменно сохраняет? всем ли во всей вселенней, яже мнятся веровати вонь, нарицающимся именем токмо христиане, спребывает? никакоже никако. Что убо солга ли? да не будет. Но что? Яко себе далече совториша обещания Его. окалянием нечестивых ересей. Но кто суть таковии, взыщем? оставим восток, претецем юг, преминем север, коснемся запада, и не не абие уразумеем, кто суть таковии? Слышим бо от матере градовом, и царствующем на грады, преславнем и многословутем во градех, ветхом Риме, ему же бе первый епископ, православию основание и столп, и церкви божественное утвержение, верховный апостолом Петр. Якоже о сем пишет в службе святаго апостола Петра, сице: [бысть Риму первыи епископ православному граду основание и столп, и церкви божественное утвержение, и врата адова не удалеют воистину ей. Христос заповеда]. июля 30, 1 стихера. В коем граде Риме, толико вера процвете, толико прославися, яко солнце в поднебесней сияя, яко во всем мире, всем сведома бяше. Сего ради и блаженный апостол Павел, в начале всего благодарит Бога, о всех римлянех, яко вера их возвещается во всем мире. Сице бо пиша в послании своем к римляном, взывая глаголя: [Первое убо благодарю Бога моего Iсус Христом о всех вас, яко вера ваша возвещается во всем мире]. к рим. зач. 79. Елма же убо тогда и потом, блаженнейший папа ветхаго Рима, тако православием сияюще, вселенную просвещаху, тако благочестием блистающе, поднебесную яко солнце освещаху, тогда и Господь обещание свое исполняя и неотступно спребываше им. якоже сам глаголет: [Идеже еста два или трие собрани о имени Моем, ту есмь посреде их] Мф. Чесо ради мнев святый великий и равноапостольный царь Константин, яко приемницы святаго Селивестра, папы Римскаго, имуть седети на престоле, верховнаго апостола Петра, даже до скончания века православнии, устави повыну оттуду всем учителя себе приобретати. о чесом в повелении его царьском, данном святей соборней и апостольстей церкви, пишет тако: [святейшему и блаженнейшему отцу отцем поднебесныя, православному Селивестру епископу, и папе превысочайшему, великаго Рима, и всем сущим по нем преемником, святителем православным, иже на седалищи божественаго Петра до скончания века седящим. (ниже) [лист 6] И тамо до скончания века, и всегда поищут учителя, идеже святое почивает учителево тело]. Кормчая, лист 1 [по втором счете]. Что убо пребывают ли ныне в Риме православнии папы? никако. Требуют ли все страны восточныя, южныя, и северныя оттуду себе пастыря и учителя? ни, не требуют. Ибо, егда Лев папа, царствущу царю Константину в Царе граде, и матере его Ирине, отступи от подданства греческих царей, и помаза на царство в Риме Карула князя фряжскаго, иже приведе с собою священники и учители имущыя в себе ересь тайно Аполинариеву, и Македониеву, и Севирову, и Диоскорову, и Оригенову, и Евтихову, иже начаша развращати люди Господня, учити своим ересем [книга Кирилова, глава 25, о Римском падении, лист 227]. По преставлении убо Льва папы Римскаго. многим мимошедшим благочестивым папам Римским, друг другопреемне престол Римския церкве украшающим. восташа папы еретицы, их же многажды восточнии патриарси братолюбезне увещаваху, послании своими, от божественых писаний соборнными, во еже бы обратилися в первое благочестие, и с ними в соединение веры пребывали: но ничтоже успеша. егда же убо не восхотеша обратитися, и во единстве веры с ними пребыти, утвердиша бо ся во своей прелести невозвратно [Кирилова, лист 231]: Тогда Сергий патриарх Царя града, царствующу в Константинополе царю Василию болгарогубителю, в лето 6552, и прочии вселенстии патриарси, не точию в церкви в первых отложиша их поминати, но и извергоша и проклятию предаша. Что убо, егда папы Римстии, от восточных четырех первопрестолных вселенских благочестивых патриархов, сана, яко не достойни таковаго сана, извергошася, и проклятию предашася, пребывает с ними Христос? никакоже никако. Извергошабося из сана, отсекошася от соединения церькве, отделишася от тела церковнаго, отдалишася от главы Христа. К сим же како спребывает, таковому, иже толико над прочих святителей вознесеся, яко един, начало и господьство Сына Божия похитив себе, началом и главою церкве дерзает нарицатися? О нем же Мелетий патриарх Александрийский, в послании своем пиша изъявляет сице [Кирилова, послание патр. Александрийскаго Мелетия]: [Припояса бо себе Римский архиерей начало или власть некую мучителскую. и имя мучителства поддаде, еже всем блаженнейшым архиереом, и учителем вселенским посполито, сиречь, обще есть, Римскии же все единому себе привлачити насилует, папою хотяи называтися един, и един быти церкви началом и главою. ниже [лист 459, Даниил 7]: Ими же Сына Божия начало и господьство низлагает. Но сие велеречие зверю некоему свойственно быти проувиде Даниил муж желании. Которому зверю уста бяху велия глаголющая. нижше [лист 462, Даниил 7]: Или занеже уста велика глаголющая, иже проувиде Даниил пророк, яко и времена и закон пременити размысли]. послание 4. Сему согласно и творец книги О правой вере пиша глаголет [лист 186]: [При конце воспомяну Григория Великаго папежа, иже нынешнюю гордость папежскую презревши рек: Аз со дерзновением глаголю, иже кто кийждо вселенским нарицается епископом, или назван быти жадает, гордостию своею антихриста предваряет. Понеже кичением надувся, на иных возносится. И се уже исполнися Григориево проречение в нынешних папежах, иже из предел им описанных изступивше, и сие во Христове церкви, что имели между братиею, погубили, и тацы быша, яковым был первыи ангел, иже между братиею монархом быти восхоте]. Тем убо, по всем вышепредложенным свидетельством, егда толико папа, якоже оный ангел глаголемый Люцифер, сиречь светоносец, иже гордости ради наречеся Лицепер, еже есть светопагубник, вознесеся, яко начало и господьство Сына Божия похитив себе, началом и главою един дерзает нарицатися церкве, не спребывает ему Христос. И аще убо папе, и ему единомысленным, и последствующим, яко веры христианския нарушителю, яко преданий отеческих презирателю, яко новшеств насадителю, яко ересей насеятелю, яко от восточных патриархов благочестивых изверженному, яко проклятию преданному, Христос не спребывает: Проявлено яко и всякому пастырю, архиепископу глаголю и епископу, мнящим ся быти преемником апостольским, иже заповеди Божия преступиша, иже апостольския учения пренебрегоша, иже святоотеческая предания презреша, иже новины возлюбиша, иже ереси насеяша, иже седми вселенских и девяти поместных святых соборов, канонами священнаго сана обнажени клятве предашася, не спребывает Христос. Какоже спребудет Христос архиереом, иже аще и мнятся быти преемницы святых апостол, обливаемым крещением крещеным, или аще и трипогружателне, но обливаемое крещение с трипогружателным, за равно содержащим, и прочия вся новины купно с ними имущым, и им последствующым, и таяжде предания, и тыяжде догматы, тоежде учение содержащым, иже вседоброе таинство веры, еже сам Христос возносяся на небеса предаде, яко в благословении, тако и в знаменовании себе креста иже несогласно предвозвещению пророческому предвозвещенному, на трисоставнем кресте Христа распята, но на двочестнам возмудрствоваша, иже пресвятое имя Владыки Христа, ангелом нареченное, Iсус, отложивше, новаго некоего Iисуса восприяша, иже молитву Iсусову, Господи Iсусе Христе Сыне Божии, измениша, иже правила святых вселенских, и девяти поместных соборов отвергше, епитемий отложиша, иже святою древлевосточною церковию предание преданное, еже на седми просфирах проскомидии святыя литургии совершати, презревше, измениша? И что много глаголю, аще по единому вся исчисляти, яже привнесоша, отвергоша премениша не достанет ми времене ко исчислению. Коих ради преложений, отложений, и пременений божественными апостолы, и седмию святыми вселенскими, и девятию поместными соборы, анафеме предаются, рекше, отлучаются от всех, отторгаются от церкве, отчюждаются от Бога. От каковых сам Господь Владыка наш оберегая нас, повеле блюстися, глаголя: [Блюдите, да не прелщени будете, мнози бо приидут во имя Мое глаголюще, яко Аз есмь, и время приближися, не изыдите вслед их]. Лука, зачало 105.

И блаженный Павел апостол, сосуд избранный Духа Святаго, опасая нас от новшеств дерзающих новоблаговествовати, анафеме предая взывает: [Но аще мы, или ангел с небесе благовестит вам паче, еже благовестихом вам, анафема да будет]. галат. зач. 199. Святый же Григорий богословию тезоименитый, от ложне учащых удалятися, тако вопия [Соборник, лист 629]: [Не токмо же, но и пастыря добре ведуще, да не прельщаемся от ложных учитель, ниже послушайте яко пастырей, татей сущых и разбойников]. в слове на святую пасху. Сим споследуяй святый Василий Великий, аще кто кроме заповеди, или заповедь преступая, аще и ангел с небесе, или кто от апостол, аще и живот обещавая, аще и смертию страша, велит что ново творити, никакоже повелевает послушати, сице взывая глаголет [и Никон слово 17]: [Аще ли что чрез заповеди есть, или заповедь повреждает, аще и ангел с небесе, или кто от апостол заповедует, аще и живота обетование имать, аще и смертию претит, никакоже послушати подобает. Апостолу рекшу: Аще и мы сами, или ангел с небесе благовестит вам паче, еже благовестихом вам, анафема да будет]. глава 334. Святый же Иоанн Златоустый, толкуя словеса апостола Павла, не токмо тех, иже аще противная возвестят, или все превратят, но аще что и худое подвигнут, анафеме предает глаголя: [И не рече, аще противная возвестят, или превратят все, но аще и мало нечто благовествуют паче, еже благовестихом, аще и худое подвигнут, анафема да будут]. в толковании на послание к галатом. Сего ради преподобный Никон Черныя горы, повелевает слышателем божественых писаний наказанным, сиречь ученым быти, и согласующая писанием приимати, несогласная же отревати, сице глаголя: [Яко подобает наказанным слышателем божественых писаний искушати яже от учителей глаголемая, и согласующая убо писанием приимати, чюждая же не приимати. и таковых зелне отвращатися]. слово 17. Почто? [Ибо, глаголет тойже преподобный Никон, всяко уклонение от православных велений отпадение есть соборныя и апостольския церкве, якоже божественнии отцы глаголют]. глава 57. Темже блаженный Феодор Валсамон патриарх Антиохийский, в толковании на правило 32, Карфагенскаго собора, пиша глаголет: [Пишет, рече, святый Игнатий, иже глаголет паче, яже узаконена суть, аще бы был и верныи, аще бы и постился, аще бы и девьственник был, аще бы и знамения творил, аще бы и пророчествовал, волк тебе да мнится быти в кожи овчей, убийство овцам соделоваяи]. Потребник, лист 743. Сего ради в книзе Кирила Иеросалимскаго, прилагающых, или отъемлющих, или пременяющых что, никакоже повелевает слушати, аще и сам будет крайнейший учитель кто, но далече отбегати, сице глаголя: [Прикладающых что, или отъемлющих, или инако претворяющых, аще и сам будет крайнейшии учитель кто, никакоже слушати, но удалятися таковаго]. глава 34 [в слове о опресноцех, лист 305]. И святый вселенский собор всячески не попущает иную веру износити, или составляти. Якоже поведает преподобный Максим Грек, глаголя: [Повеле святый и вселенский собор сей иную веру никомуже попущену быти износити, или списовати, или составляти, или учити, или показовати. А иже смеют иную веру списовати, или составляти, или износити, тии, аще епископи будут или клирицы, да лишени будут, епископи убо от епископства, клирицы же от клироса, аще же простии будут, да прокленутся тии]. глава 5. Вселенский же учитель, святый Иоанн Златоустый, раздирающых соединение церковное, греха, глаголет, ниже кровь мученическая может загладити. Якоже пишет о сем в книзе О вере сице [лист 257]: [И о сем да слышит великаго всего мира учителя, святаго Иоанна Златоустаго, к ефесеом о раздирающих первое соединение церковное глаголюща: Муж некии святыи рече: ниже кровь мученическая сего греха загладити может. Святии паки отцы на соборе, разсуждение имеюще о таковой велицей погибели душ человеческих, оттуду исходящей, таково учения указание издаша: вся кроме церковнаго предания и учения, и изображения святых и приснопамятных отец объявляемая, или по сем содеянная, анафема трижды. Мы же правовернии сего трикратнаго проклятия убоявшеся не дерзаем ни в чем предания церковнаго повреждати. А иже сего небрежет сей делом искушение приимет вовеки]. глава 28.

Date: 2015-05-22; view: 445; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию