Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Глава, 27
Унее есть крещению совершитися от простолюдина в храме, нежели от священника отвергшагося при проклятии ересей, своего сана и паки кроме архиерейскаго повеления на ся и похитившаго. Возглаголет кто от неу утвердившихся во истине рекий: како убо ты от священников в церквах без повеления епископля созданных, совершаемое крещение, и вся тайны церковныя не совершенны быти глаголеши. От простолюдина же в простых храмех, творимое крещение совершено быти поведаеши? Тако есть воистину тако. Ибо от священника в церкви, без повеления епископля созданней, творимое крещение, и прочия тайны церковныя, не могут быти совершены, вин ради богословных. Первое: Яко крещение, имать, от священника хиротонию имущаго, от епископа в ересех состоящаго, и поливание за равно с трипогружателством содержащаго. Каковых божественнии отцы, повнегда обращаются ко святей непорочней вере, повелевают паки совершенно крестити. аще и клирицы суть, якоже выше предпоказахом [1 всел. собора правило 19; Лаодикийскаго 8; Никона Черн.; Матф. Властарь]. Второе: Яко хиротонию, юже имать, прият от архиерея православия отступльшаго, от таковых убо хиротонию имущих, божественнии апостоли, и святии отцы, приходящих к соборней и апостолстей церкви, определяют паки совершенно православным епископом хиротонисати. о чем доволно назади предъявихом [свв. апостол прав. 68; Никон Черн.; Матфей Иеросалим.] Третие: Яко не имея от православнаго архиерея хиротонии, но кроме хиротонии и благословения архиерейскаго, и молитв вовремя обращая его, на очищение от ересей глаголемых, самочинне, сам на ся похитив чин священнический, облачаяся в священныя одежды, по повелению простолюдинов, вся церковныя тайны дерзают действовати. От сицевых, по священных учителей церковных гласовом, и крещении не суть крещени. сих ради вин богословных, и множайших, совершаемыя от него яко крещение, сице и прочия действуемыя им тайны, в церкве кроме повеления епископля созданней, не могут совершенны быти, ниже суть [Симеон Солун.; Матфей правилник]. От простолюдина же суща христианина, совершаемое крещение, аще и в простом храме совершается, есть и будет совершено. Первое: Понеже еще во время священных апостол, нецыи от апостол, яко Филипп и Анания, не имущии священства крестиша, ов убо Павла, ов же каженика и самарийский язык, их же крещение святыми апостолы яко самое истинное прияся. Второе: Понеже мнози простолюдины суще во времена гонителная, мужие и жены, многих от еллин обращающе крещаху. их же крещение святая церковь не отринула, но яко истинное и спасителное, якоже и есть прияла. Третие: Понеже во время нуждных случаев, церковнии учители, яко Августин в епистолии к Фортунату; Никифор патриарх Царя града; Константин номофилакт [севаст Арменополь]; кир Гавриил Филаделфийский [о седми тайнах]; Петр Могила [Потребник киевопечерский]; и инии простолюдином сущым христианом повелевают хотящых креститися крестити. о чесом доволно доводственне в вышшых главах предъявихом. К сим же крестящии в простых храмех не без повеления крестят. но всяко по повелению. Понеже церковнии учители, належащей нужде, повелевают и в дому крестити. Сице кир Гавриил архиепископ Филаделфийский, о еже на коем месте достоит крестити, взывает глаголя [глава 8]: [Началне убо и первее в святых церквах, якоже 59 канон, иже в Трулле глаголет. Належайшей нужды, в молитвенном дому сущем в храме. Еще и в дому простом может кто крестити. Обретается в святых апостол деяниях, яко Филипп апостол на пути крести евнуха. мнитже ми согласоватися реченным, 44 канон, глаголет бо: аще кто в недуг впад, и последней будет беде, да сподобится крещения, прежде даже оглашен будет к благочестию. свободивжеся недуга, да навыкнет тайну веры. убо недугуяи в дому недугует, а не в церкви. Тем же и в дому лепо есть крестити без сомнения належащей потребе, якоже речеся]. Согласно сему и в Потребнице повелевает сице: [Разве долгаго ради разстояния церкве, и аще зело будет болно отроча, сие бо в дому нужды ради крестити]. Потребник, лист 115. Темже убо, от священника, без воли епископли в созданней церкви, совершаемыя тайны, крещение, и прочия, яко от священника, иже хиротонию имать от архиерея в ересех состоящаго крещенаго, егоже годствует воспокрестити: яко имущаго хиротонию от епископа православия отступльша, его же лепотствует воспохиротонисати: яко кроме хиротонии православнаго епископа, и благословения, безчинне самем на ся похитившаго чин священнический, священная действовати дерзающаго, не суть совершены ниже душеспасителны. от простолюдина же аще и в простом дому совершаемо суща христианина, яко от сущих не священных во времена апостольская совершаемое приято бе: яко во времена гонителная от простолюдинов, мужей и жен, действуемое за истинное и равносилное, яко, и от священных церковию вменено бе: яко учители церковнии, елико древнии, толико и новии, во время нуждных случаев, простолюдином повелевают крестити, крещение есть совершенно и спасително. Date: 2015-05-22; view: 427; Нарушение авторских прав |