Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Яко на от еретик крещаемых, аще и трипогружателне крещаются, Дух Святый не снисходит
Но уже доволно возможно бы было и от вышепредложенных всякому хотящему познати истинну. зане не точию прикрывати будет темностию облаков невежествия светлость разума своего, священных богопроповедников, и богодухновенных отец и учителей свидетелств, яко отнюд не лепотствует новодействуемое, яко истинное, зане несть, и очистителное грехов, яко не может быти, крещение приимати. обаче единою еще сопротивоборствующих вопрошу, и тако конец беседе дав, до инших, о их же в начале предложения моего обещах, приступив разглагольствовати имамы. тем и вопрошая глаголю: рцы ми о любезнейший, на от еретик, кии не обливателне крещаются и крещают, но трипогружателне, яко наватиане, донатиане, воздержници, вретищницы, и сим подобнии, крещаемых Дух Святый снизходит ли? или ни? что убо? речеши ли снизходит. и аше снизходит, како светилник церковный святый Василий Великий, в первом своих правил глаголет о чистых, яко не имут они в тайнах своих, аще и подобне нам веру в Бога и крещение содержат, Духа Святаго; святый же Иоанн Златоустый не точию в еретицех, но и в самех схизматицех Духа Святаго отрицает быти [к ефес. на послан. нравоуч. 11]; убо лгут ли, да не будет, аще истинну глаголют: якоже и есть. убо всуе, прелщая простыи народ, глаголеши Духу Святому снизходити на от еретик крещаемых, аще и трипогружателне крещаются, ни едино от святых во утверждение твоего баснословия свидетелство отец привед. аще же не снизходит на от еретик, аще и трипогружателне, крещаемых, Дух Святый то кто крещаемаго в купели грехи изнуряет, и очищает его от всего кала греховнаго? глаголеши ли вода? то како сам пребожественный наш Владыка Iсус Христос глаголет [Ин. зач. 8]: аще кто не родится водою и Духом. не внидет в царствие небесное. Видиши ли, не единою рече, аще кто не родится водою, но водою и Духом, той не внидет в царствие небесное. не вода бо очищает крещаемаго грехи, но Дух. аще бы вода очищала, была бы всех тварей превышша. по премногу нас сему научает божественный Златоустый, в слове в неделю по крещении, сице глаголя: [ибо крещение братие обновлению и порождению вина есть. порождение же глаголется вина зрима [Мф. зач. 69], очима же не видима, ниже бо стараго изменити имамы во отроча, или человека возвратим во чрево матере его. но уязвеннаго грехми, и злыми начинаньми обетшавша, благодатию небеснаго Царя возводим на младенческое безгрешие. сие бо благое деяние, не вода дарует была бы убо всея твари превышша, но Божие повеление, и Духа Святаго схождение. вода же служит на показание очищения. (ниже) глаголет бо Господь: аще кто не родится от воды и Духа, не может внити в царствие Божие. (ниже) отнудуже не призираем божественныя бани, ниже яко общую сию похуждаем приятия ради воды. якоже бо хлеб, хлеб есть общь прежде благословения, такожде и вино, по освящении же Духа, хлеб убо тело Христово, вино же кровь поистинне бывает и глаголется. тако и вода, ничтоже ино есть разве вода, обновляет же человека на мысленное порождение свыше благодать благословляющая]. Видиши ли коль явственно глаголет, яко не вода очищает крещающагося грехи, но Божие повеление, и Духа Святаго схождение. вода бо ничтоже ино есть, разве вода. обновляет же человека на мысленное порождение свыше благодать благословляющая. Но негли речеши, яко аще кто крещается во имя Отца и Сына и Святаго Духа, в три погружения, тогда с сими словесы тайна святаго крещения совершается, и аще с сими словесы в три погружения творимая тайна святаго крещения совершается, убо совершенна есть. аще же совершенна есть, убо и очищает грехи. Поистинне не веси яже глаголеши, ниже разумееши, яже утверждаеши. зде убо рцы ми? тайна крещения от еретик ли, аще кии крещаются во имя Отца и Сына и Святаго Духа в три погружения с сими словесы действуемая совершается? никакоже никако. не от еретик бо зде святая церковь действуемом крещении, но благочестивым совершаемом глаголет. ничтоже бо святая церковь о от еретик действуемых тайнах яко отверженных упоминает. но вся яже глаголет, о от благочестивых совершаемых глаголет. понеже бо глаголет, еретицы аще и имут тайны у себе имут бо крещение, имут и евхаристию имут и рукоположение, архиереов и ереов, и прочия клирики, и браки, и прочыя тайны. но не истинны имут, но аки на игралищи вся содевают [Катихисис вел.]. аще бо аще кто и от еретик крещается во имя Отца и Сына и Святаго Духа, в три погружения, тогда с сими (по неправому вашего разума мнению) словесы тайна их крещения совершается, будут, еже да не будет, святых Василия Великаго, и Иоанна Златоустаго словеса из них же ов убо глаголет, яко ниже чистии, иже аще точно нам веру в Бога имут, и крещаются трипогружателне, имеют в тайнах своих Святаго Духа, ов же ниже на самых схизматик тайны Дух Святый сходит, ложна. аще ли истинна и всякаго приятия достойна суть, якоже и суть, убо не от еретик действуемых зде святая церковь, но от благочестивых совершаемых беседует. но ли вода едина очищает крещающагося, аще и во имя Отца и Сына и Святаго духа крещается. но от еретик, грехи? никакоже никако. не вода бо очищает, но Духа Святаго благодать. и слыши о сем всю древлеправославную церковь вопиющу тако [Катихисис великий, лист 249]: внегда бо ко умовению водою, словеса сия Божия приложатся, сиречь: крещается раб Божии, имярек. во имя Отца, аминь, и Сына, аминь, и Святаго Духа, аминь, тогда с сими словесы тайна святаго крещения совершается, и душею паки раждается крещаемыи силою Святаго Духа, сей же Дух Святый несказанно пременяет воду в кипящии укроп претворяет, и дает ей сицевое совершителное, якоже касающися тела и душу омывает, и паки раждает. и убо не вода сие творит, но Духа благодать [лист 324]. Зриши ли яко не вода очищает грехи крещающагося, но Духа благодать. благодать же Духа на от еретик, аще кии и трипогружателне во имя Отца и Сына и Святаго Духа крещаются, крещаемаго не снизходит. то како может таковое крещение быти совершенно и очистително грехов крещающагося без пришествия Святаго Духа. всячески не может. елма же убо аще на от еретик, иже точно нам веру в Бога имут, и крещение содержат, крещаемых, аще и трипогружателне, по святых Василия Великаго, и Иоанна Златоустаго гласовом, Дух Святый не снизходит, снизходит ли на от таковых, рцы ми, иже и трипогружателне, мнятся в три божественныя ипостаси, Отца и Сына и Святаго Духа крещати, крещаемых, но не во имя Iсуса Христа Сына Божия, Его же пророцы прорекоша, архангел благовести, апостоли проповедаша, вонь же верущи вся древлеблагочестивая церковь, безчисленная знамения и чюдеса сотворила. но не в неслыханнаго Iисуса, крещаются, Дух Святый. Речеши ли снизходит. И како убо снизходит, рцы ми, идеже Сын Божий и Бог наш Iсус Христос, Ему же поклоняется и припадает всяко колено небесных и земных и преисподних, безчествуется. Не исповедуют бо Его Спасителя н Исцелителя, но равноухим нарицают [Розыск часть 2, статия 1]. Безчествуяй бо Сына, безчествует и Отца. Не свое се аз глаголю, но сам Владыка наш Iсус Христос о сем явственно глаголет тако [Ин. зач. 15]: иже не чтет Сына, не чтет Отца пославшаго Его. И аще безчествующе Сына, безчествуют и Отца, всячески не снизходит на от таковых крещаемых Дух Святый. И како убо снизходит, идеже Сын Божий и Бог Iсус Христос, в Него же имя повелени елмы от самого Спасителя нашего Iсуса Христа креститеся якоже глаголет [Мф. зач. 17]: Шедше научите вся языки крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа, отмещется: В Него же место ин Iисус, о нем же ни един пророк не прорече, архангел не благовести, апостоли не проповедаша, святая древлеблагочестивая церковь не уверила, привводится: Не вем, вы судите благою совестию. Како убо снизходит, идеже Сын Божий и Бог единосущен Отцу с съестественен Святому Духу отмещется? отмещетбося Сын, соотмещется и Отец. И слыши о сем самого Господа Iсуса Христа Сына Божия пречистыми своими усты в пресвятем своем евангелии тако глаголюща [Лк. зач. 51]: отметаяися Мене, отмещется пославшаго Мене. Зриши ли яко отметаяися Сына, соотмещется и пославшаго Его Отца; [святейший Филофии патриарх Константина града] и аще убо отметаяися Сына соотмещется и Отца. благоявлено яко не снизходит на от таковых крещаемых Дух Святый, иже неизреченно от Отца происходит, и на Сыне почивает неразделно есть съединосуществен и съединоестествен Отцу и Сыну. Не снизшедшу же Духу, ничтоже ползы имут, аще и мнятся во имя Отца и Сына и Святаго Духа крещатися, от таковаго крещения доволно яве нас сему святый Афанасий Великий сице глаголя [в слове 3, на арианы]: Сии же беду приемлют о самом исполнении тайны, рекше, крещении. аще бо во имя Отца и Сына дается совершение, не глаголют же Отца истинна, занеже отмещутся подобнаго естества еже от Него, отметаютжеся и истиннаго Сына, и иного себе от несущих зданна творца именуют. како не всеконечно тщее и неполезное от них даемое, притворение же имея, поистинне же ничесоже имуще на помощь благочестия. не во Отца бо ни в Сына дают. И понеже убо не снисходит Дух Святый на отмещущихся Сына, соотмещущихжеся и Отца, аще непшуют крещатися во Отца и Сына и Святаго Духа, крещаемых, то кто от таковых крещающаго в купели грехи истребляет? вода ли едина? никакоже никако. Вода бо едина не истребляет крещающагося грехов, якоже выше рех, и ныне паки глаголю, но Дух Святый. Слыши о сем явственно святаго Кирилла Иеросалимскаго сице глаголюща [от оглашении жидов, слово 3. яже просвещаемых во Иеросалиме]: понеже бо сугуб есть человек, от души и тела сложен, сугубо очищение. безплотное безплотному, а плотное плоти. И вода же очищает тело, и Дух знаменует душю: А окроплении сердцем, и омовени телом водою чистою, приступим ко Господу. темже хотя в воду влести, и не простыни водныя смотрыи но духовным действом спасения чай, без обоего бо тебе не мощно совершитися. Не аз есмь глаголяй сего, но Господь Iсус Христос имеяй вещем власть рече: аще кто не родится свыше, и приносит глаголя, водою и Духом не может внити в царство Божие. Подобне и преподобный Варлаам учитель Иоасафа царевича о сем глаголет, его же вопросив Иоасаф рече [книга жития Иоасафа царевича]: Но и крещение что есть, еже веровавшим прияти, нужду быти рекл еси, поряду возвести ми: он же к нему отвеща: Святыя сея и непорочныя христианския веры корень, яко твердое основание божественнаго крещения есть благодать, всех иже от рождения грехов очищение дающая. и совершеннейшее отмовение, нашедших злобы осквернении. Тако бо Спас заповеда порождатися водою и Духом, и на древнее восходити достоинство. Молитвою убо и спасеным призыванием находящу на воду Духу Святому. Сим сообразне и златокованная труба позлащенными своими усты златовещанне возглашает глаголя: [Той вы крестит Духом Святым и огнем. Дух огнь нарече. И почто Его огнь нарече? да навыкнеши Того силу от познаваемых того речей, превосходяща твоя разумения и смысл представити хощу. занеже: яко огнь изнуряет терние, тако и Дух нашед потребляет согрешения. и яко огнь рудную землю злато соделовает, сице и Дух Святый впадая в крещение, и в купель водную, прелюбодея праведника сотворяет, разбойника сына Божия устрояет. И не рцы ми како? понеже и аз вопрошу тя: како огнь землю приемля злато творит: и не веси рещи хитрости. вкупоработному попущаеши, и человеколюбию ли Владычнему не попущаеши? огнь и от земли творит, и паки истуканно оборжавша разливает и отирает. Так и Дух Святый, и от оглашеннаго верна соделовает, и от грешник праведника сотворяет]. Маргарит, слово 3, о крещении. Видиши ли согласие сих святых, иже аки единоустне глаголют, яко не вода но Дух Святый сходяй на воду в купель, крещающагося грехи потребляет, и от грешника праведника соделовает. Сему же убо тако сущу, како от новодействуемое имущих крещение, в нем же отмещему Сыну соотмещется и Отец, крещающагося грехи, не снизшествующу Духу Святому на воду в купель, очистятся? всяко не очистятся. и аще не очистятся, сего ради и аз с преподобным Иосифом Волоколамским тако глаголю [от слова 5]: Несть инаго именем под небесем, о нем же подобает спастися нам, точию о Господе нашем Iсусе Христе, якоже глаголет Господь во евангелии: аще кто не родится свыше водою и Духом. во имя Отца и Сына и Святаго Духа, не может спастися. аще и всех человек праведнейшии будет. Ельма же убо не вода но Дух Святый крещающагося потребляет грехи, то како будет таковое крещение, в нем же в купель на воду Дух Святый не снисходит, изнурително и очистително грехов крещающагося, благоявлено яко несть. Аще несть, како таковый, иже аще и трипогружателне мнится во имя Отца и Сына и Святаго Духа крещатися, не родився Духом Святым, имать внити в царствие небесное. всячески ни. аще же не внидет, како таковое крещение прияти возможно есть? отнюд невозможно. Возоглавление реку: еда убо возможно есть новодействуемое прияти крещение, в нем же в крестознаменовании двоестественное и единоипостасное воплощшагося Христа Бога нашего таинство изображатися не видится? еда возможно новотворное прияти крещение, его же действо пятиперстным ограждается благословением. еже под клятвою древлеправославныя обретается церкве? ей невозможно. еда возможно таковое прияти крещение, еже двочастным, по исповеданию новопечатных книг, крестом, иже не подобится самому животворящему кресту Господню, чесо ради ниже крест Господень может нарещися, паче же несть, совершается? ей невозможно. еда возможно таковое прияти крещение, в нем же крест, его же Христос кровию своею освяти, самосовершитель крещения, изобразоватися не исповедуется, без него же ни крещение, ни ино что совершается? зело невозможно. еда возможно новодействуемое прияти крещение, в нем же крещаяйся крещается не во Iсуса Христа Сына Божия смерть, но неслыханнаго Iисуса? зело невозможно. еда возможно таковое прияти крещение, в нем же не сообщник смерти Iсуса Христа Сына Божия, но Iисуса, ниже общник будет воскресению Его? зело невозможно. еда возможно таковое прияти крещение, в нем же не снизходит со Христос Iсусом, и не спогребается Ему крещением но Iисусу, ниже воскресения и славы насладится вечныя? всячески невозможно. еда возможно таковое прияти крещение, в нем же аще и мнится в три божественныя ипостаси крещатися, но отмещется Сына Божия Iсуса Христа. не крестяияся в Него, но во Iисуса, отметаяжеся Сына соотмещется купно и Отца пославшаго Его, тем ниже крещается во имя Отца и Сына и Святаго Духа, не возотрождается, но паче умерщвяется? всячески невозможно. еда возможно новодействуемое прияти крещение, в нем же на крещающагося, аще и трипогружателне и во имя Отца и Сына и Святаго Духа непщует крещатися крещаяися, безчествуя же Сына Божия Iсуса Христа, безчествует и самого Его Отца, не снизходит Дух Святый в купель, и не очищает согрешений его? всячески невозможно. еда возможно новотворимое прияти крещение, в нем же крещаяися, аще и в три божественныя ипостаси кажется купно со треми погружении крещатися, не веруя в Сына Божия Iсуса Христа, но в неслыханнаго Iисуса, в него же и крещается, не веруя же в Сына Божия, не верует и во Отца, не раждается водою и Духом, отмещему сущу Сыну Божию, приводится иное лице, чюждее существа Отча, отмещему Сыну Божию, соотмещется и Отец, яко единосущна еста, чесо ради не снизходит нань Дух Святый, не родивжеся водою и Духом не внидет в царствие небесное? зело невозможно. Аще бо приемлеши новодействуемое крещение, яко истинное, свосприемлеши всячески и пятиперстное им же крестилныя воды осеняются, благословение. Свосприемы же е, и двочастный крест, яко совершенотворителя новодействуемаго, им же действие его умствуется совершитися, крещения. аще приемлеши новодействуемое крещение, яко истинное, в нем же крещаяся изобразил еси смерть новопроповедуемаго Iисуса, свосприемлеши неотрочно и самого его, в него же смерть крестился еси. свосприемый же его, веруеши в него, веруя же вонь, не веруеши во Iсуса Христа Сына Божия, не веруя же в Сына Божия, не веруеши и в самого Его Отца, по словеси Господню, веруяи в Мя, не верует в мя но в пославшаго Мя [Ин. зач. 43]. Не веруя же во Отца, не раждаешися, аше и трипогружателне мнишися во имя Отца и Сына и Святаго Духа крещатися, водою и Духом. Не родившужеся водою и Духом, невозможно есть, по реченному Господем, внити в царствие небесное. И аще тако есть, яко и есть. убо не полезна есть сицева баня, суетна вера, тща надежда, никчемнии трудове. То кто бы от благосмыслящых дерзнул таковое, в нем же крещается не очищается, но очерняется, не просвещается, но омрачается, не оживотворяется, но умерщвяется, прияти крещение? Аще бо отреваеши пятиперстное, им же крестилныя воды осеняются, благословение, соотреваеши и самого совершеннотворителя крещения двочастный крест, убо всякаго кроме прекословия воздолженствуеши соотринути и самое, им же совершается, новодействуемое крещение, яко совершеннотворимую вещь. Ибо невозможно есть всячески совершеннотворителя отринув, совершенно творимое содержати. аще не приемлеши новопроповедуемаго Iисуса, яко истиннаго Iсуса, всячески не долженствуеши свосприимати и самое тое его крещение, яко истинно, в нем же крещаяся изобразил еси смерть его. Невозможно бо есть в него же крестился еси прияти. Приемляи бо образ, свосприемлет и самого того, иже на нем изображен есть. аще отмещешися веровати в неслыханнаго Iисуса, всяко долженствуеши отметатися, и крещения, в нем же крещаяся в смерть его, обещался еси веровати вонь, яко очистителнаго грехов, не веровати вонь. Приемля бо крещение его яко душеспасително, безпрекословно веруеши вонь. Веруяи же вонь, не веруеши во Iсуса Христа Сына Божия. не веруя в Сына Божия, не веруеши и во Отца. не веруяй же во Отца, не раждаешися, аще и мнишися, водою и Духом, но токмо водою, яже не пришествующу Духу, не очищает крещающагося грехов. Не родижеся водою и Духом, не внидеши, аще и уповаеши, в царство небесное. аще бо Бог не действует иереом в крещении. [Дух бо Бог есть {Ин. зач. 12}] сего ради ниже крещение имаши, ниже христианин еси. И слыши о сем позлащеннаго усты златовещателне сице глаголюще: Аще бо тем, (рекше иереем) ничтоже Бог действует, то ниже крещение имаши, ниже тайнам причащаешися, ниже благословения имаши, то ниже христианин еси. к Тимофею, нравоучение 2. Прочее о возлюбленне, отрини покрывало невежествия твоего помрачающее свет разума твоего. отверзи зеницы сердечныя. отрини нелепое твое мудрование. научися от священных и богодухновенных отец и учителей древлеблагочестивыя церкве. Восприими святое и богопросвещенное крещение. несть бо возможно несть не родившуся водою и Духом внити в царствие небесное. Явственно о сем взывает святый Иоанн Златоустый сице глаголя [в беседы 25, на Иоанна евангелиста]: [Что бо рече, аще кто не родится водою и Духом, не может внити в царствие Божие. ты убо невозможно глаголеши сие быти, аз же сице сие зело мощно быти глаголю, яко и нужно быти, и ниже мощно инако спастися. зело бо нужная и удобная сотворил есть Бог. земное бо рождение еже по плоти от персти есть, темже и заградися, яже на небесех сему]. Что убо обще земли к небеси? оно убо от Духа сущно, удобне нам круги отверзает горния. Услышите, елицы есте просвещения кроме, ужаснитеся, воздохните страшно прещение, страшно изречение. Несть, рече, нерожденному водою и Духом внити в царство небесное. Аще бо кто и во Христа верует не имать же на себе святаго и богопросвещеннаго крещения, несть верен. Громогласно о сем вопиющу Григорию богословию тезоименитому сице [от слова 2-го на Просвещение, стих 15]: [Ты же человече Божии разумей востание супостата ко имущему от великих рать, и не приими соперника врага, и не преобиди быти славитися верен. дондеже еси оглашен, в преддверии еси благочестия. внутрь подобает тебе быти, двор проити, святая видети. во святая святых восклонитися, с Троицею быти. От толкования: Ты же разумей совет его, что бо боле в крещении чистоты, елма убо велие сокровище, тольма тебе и страшилище твердо, да приим не погубиши его. и не неради бо быти верен, некрещенныи бо не у верен, любо и во Христа верует]. слово 2. Некрещеный аще и милостыню творит, вне царствия небеснаго извержен будет. Некрещенный, аще и пост и воздержание содержит вне райских селений изгнан будет. Некрещенный, аще и ко всем нелицемерную имать любовь, во тму кромешную отходит. Некрещеный, аще и во Христа верует, в муку вечную отходит. словом рещи. Некрещеный, аще и безчисленная соделает благая, в геену отходит. Тако бо златокованная труба о сем воглашает вопиющи: [Потщимся убо горняго града быти граждане. Доколе в чюжей стране пребываем? Потребно есть началное отечество восприяти. Ниже бо от прилучьшихся беда есть. Но аще будет, еже не будет, неначаянному скончанию нашедшу некрещенным от здешних отъити, аще и безчисленная имеем благая ничтоже нас ино приимет, разве геена, и червь ядовитыи, и огнь негасимыи, и юзы нерешимыя]. нравоучение 25 [в беседах апостольских]. Сия убо и сицевая толико страшная и ужаса преполная слышав, яже могут и окаменное сердце удобь умягчити, обратися, молю, ко истинней христианстей вере, буди сын истинныя древлеблагочестивыя церкве. восприими святое и душепросвещенное крещение. возотродися водою купно и Духом, да возможеши внити в царствие небесное, и будеши наследник Богу, снаследник же Христу [рим. глава 8]. Но да не в безмерную долготу слово мое простер, нанесу доброчестивых слушателей ушесам бриткость. прочее слову моему конец дав, время уже и о инших, о них же обещахомся, поне мало побеседовати, и сомнительство от сердец сомнящихся отъяти, противомудрствующих обличити, неверствующих научити колеблющихся утвердити, темже и начиная глаголю.
Date: 2015-05-22; view: 581; Нарушение авторских прав |