Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О иже крещаются в новопроповедуемаго Iисуса не крещаются тии во Iсуса Сына Божия





Хотел бых уже слову моему конец положити, но вем сопротивоборствующих неукротимость разума возскачющагося и высоце возносящагося, сего ради да не возносит злоба брови над истину. вознамерих еще вопросити тя. ты же ми отвещай любезне. темже и глаголю: рцы ми о любезнейший великороссийския ныне церкве архиереи и ереи, и прочии им последствующии народи в того ли Iсуса Христа Его же архангел Гавриил пресвятей пречистей и преблагословенней приснодеве Марии во время благовещения благовести глаголя [Лк. зач. 3]: [се зачнеши во чреве и родиши Сына, и наречеши имя Ему Iсус] веруют или во инаго? речеши ли в Того? всяко имаши солгати на свою главу. еда не слышиши самех нынешния церкве пастырей и учителей исповедающих, яко они во инаго Iисуса веруют. сице о сем явственно засвидетельствует Димитрий митрополит Ростовский, глаголя [Розыск, часть 1, статия 1]: [в руском же языце расколщики в две токмо силлябы глаголюще Iсоусъ не исповедуют Спасителя и Исцелителя душ наших, и вправду в них ин Iсъ]. Виждь ми разум словес Димитриевых, аще бо рече у нас ин Iсъ, неотрочне у них иный, его же архангел Гавриил не благовести, его же святии апостоли не проповедаша, вонь же никтоже от святыя древлеправославныя церкве сынов не вероваша, егоже божественный Павел апостол, утверждая нас не бо от человек, но ангелом нареченнаго Iса веровати [Мф. зач. 2], не повелевает отнюд приимати но отскакати, сице пиша к коринфом вопиет [зач. 191], глаголя: аще бо грядыи инаго Iсуса проповедает, Егоже не проповедахом, добре бысте прияли. еже святый Иоанн Златоустый толкуя, добре бысте прияли, глаголет тако [беседы лист 1374 и 1376]: [и убо сего ради не достояше приимати, но отскакати]. Почто? ниже наведе: [зане лицемерие творяще ины вводяи догматы]. Сего ради и страшне, блаженный Павел вопиет глаголя [к коринф. зач. 166]: [аще кто не любит Господа нашего Iсуса Христа, да будет анафема]. Что убо верующе во инаго Iисоуса, не веруют ли во инаго бога. ей всяко. понеже Iсус Христос есть Сын Божий и Бог. яко же глаголет святый апостол Петр [Мф. зач. 66]: Ты еси Христос Сын Бога живаго. Еже и святый Афанасий Александрийский утверждая глаголет [символ о вере]: яко Господь наш Iсус Христос Сын Божий Бог и человек есть. Подобне они и сами утверждают, яко Iисус есть Бог сице бо глаголют [Жезл новопечатн. лист 86]: [аще кто не исповедует Iисуса Христа быти Сына Божия, да будет анафема]. Зде убо рцы, верующе во инаго Iисуса, коего Iса смерть крещающеся прообразуют погружающеся в купели? Того ли: Его же пророцы провозвестиша? Глаголет бо Исаия пророк [книга Кирила Иеросалимскго, оглашение 9]: се Спас тебе приидет, имыи с собою мзду свою Ему же ангел имя предрече? его же святии апостоли проповедаша. в него же святии божественнии архиереи престолонаместницы апостольстии и преподобнии, и вси православнии христиане верующе безчисленная знамения и чюдеса сотвориша? или новопроповедуемаго ими? коего пророци не провозвестиша, святый архангел не благовести, святии апостоли не проповедаша, божественнии отцы и вся древлеблагочестивая церковь не прияла и не веровала. речеши ли в того. его же пророци провозвестиша, ангел нарече, святии апостоли проповедаша, вонь же вся древлеправославная церковь веровала? всяко имаши солгати. не сами ли они яве свидетелствующе о себе глаголют. яко новопроповедуемаго ими Iисуса, вонь же веруют, ими же исповедуют и спасение себе получити, смерть крещающеся в купели изображают: и слыши, сице бо они чтуще послание святаго апостола Павла глаголют [к рим. зач. 91]: елицы во Христа Iисуса крестихомся, в смерть его крестихомся. Видиши ли яко в новопроповедуемаго Iисуса крещающеся, смерть его изображают.

Зде убо ми вонми раума сих словес. аще бо сии крещающеся в новопроповедуемаго ими Iисуса, в смерть его крещаются. крещающежеся в смерть его не крещаются во истиннаго Iсуса Христа, вонь же вси древлеблагочестивии, елико духовнаго толико и мирскаго чина, людие, крещающеся. смерть его изображаху. и изображающе же смерть Его, быша сообщницы смерти Его. бывше же сообщници смерти Его, будут общницы и воскресения Его. сии же иже веруют в новопроповедуемаго ими Iисуса его же и смерть крещающеся изображают, будут ли общници воскресению Христа Бога нашего, речеши ли будут то како святый Василий Великий, труба церковная вопиет глаголя [минея четия Макария, август]: [аще не сообщник будеши смерти Его, како общник будеши всокресению Его]. Зриши ли, яко не бывшу сообщником смерти Iсуса Христа невозможно есть быти общником и воскресению Его. о чесом и позлащенный усты Иоанн восклицает глаголя [к рим. беседа 10, лист 159]: [аще бо смерти приобщился еси и погребению, колми паче воскресению и жизни]. Но и вся древлеблагочестивая церковь от лица Христова взывает вопиющи [канон предпраз. на павечернице, генваря 4, песнь 7, ст. 3]: [со Мною аще кто снидет и погребется крещением, со Мною славы насладится и воскресения Христос ныне возвещает]. От коих божественных отец словес явственно показуется, яко аще кто снидет со Христом Iсусом, и спогребется Ему крещением, той точию и славы с Ним насладится и воскресения. благоявленно яко ниже не снидет со Христом Iсусом и не спогребется Ему крещением, не насладится той всячески славы с ним и воскресения. елма же убо аще сии, иже веруют в новопроповедуемаго ими Iисуса не бывают сообщницы смерти Его, будут ли общницы воскресению Его? ей не будут. Аще не приобщаются и не спогребаются Iсусу Христу крещением, приобщатся ли воскресению и жизни вечныя, всяко не приобщатся. аще не снисходят и не спогребаются крещением со Iсусом Христом насладятся ли славы будущия и воскресения с Ним? отнюд не насладятся, разве со Iисусом. и в лепоту. понеже бо крещающиися в новопроповедуемаго Iисуса, не бывают сообщницы смерти Iсуса Христа Бога нашего. не бывше же сообщницы, по словеси Василия Великаго смерти Его, не будут общницы и воскресению Его тем ниже славы Его будущия насладятся. и аще тако есть, якоже и есть то како таковое возможно есть прияти крещение, в нем же крестяися в новопроповедуемаго Iисуса не изображает погружаяся в купели, смерти Iсуса Христа Бога нашего, не изобразив же смерти Его, ниже может быти общник и воскресению Его? зело невозможно. како возможно таковое прияти крещение, в нем же крестяися в неслыханнаго Iисуса, не приобщается тридненощней смерти и воскресению Iсуса, не приобщивжеся смерти Его, не может приобщитися всячески воскресению и жизни вечныя? отнюд невозможно. како возможно таковое прияти крещение, в нем же крестяися в непроповеданнаго святыми апостолы Iисуса, не снисходит и не спогребается Iсусу Христу крещением, но Iисусу, не спогребыйжеся Ему крещением, не может насладитися с Ним воскресения и славы будущия святых, всячески невозможно.


Аще бо приемлеши новодействуемое в новопроповедуемаго Iисуса крещение, яко истинное с восприемлеши всячески и самого того Iисуса его же пророцы не прорекоша, апостоли не проповедаша святая древлеправославная церковь не прияла яко истиннаго Сына Божия, и веруеши в него яко в Бога. зане погружаяся в купели, изобразил еси смерть его, изобразив же смерть его, спогреблся еси ему крещением, спогребыйжеся ему крещением, исповедал еси с ним и славы насладитися. аще ли сего Iисуса не приемлеши, яко несть истинный Iсус Сын Божий и Бог, тем ниже крещение, в нем же спогребыйся ему соумирл еси с ним, соумерый же ему совостал еси с ним совостав же с ним, исповедал еси наслаждатися с ним и жизни вечныя, должен еси свосприяти, яко истинное и очистителное грехов. и ако убо глаголеши не приимати его. аще бо приемлеши вещь, в ней же действо действуемаго лица изображается неотрочно свосприемлеши и самое то лице, его же действо действуемо в ней бывает. яко не распоряженным союзом, сопряжена еста между собою. аще ли же не приемлеши лица сего его же действо действуемо бывает в вещи, убо неси должен свосприимати и самую ту вещь, в ней же действо действуемаго лица изобразуется.


Что убо речеши ли, яко мы погружаещеся в купели в три божественныя ипостаси, Отца и Сына и Святаго Духа крещаемся, а не во Iисуса? вем воистинну вем, яко вы погружающеся мнитеся крещатися в три божественныя ипостаси. но чию смерть изобразуете погружающеся в купели, рцы ми? не новопроповедуемаго ли Iисуса? ей его. понеже убо вси, елицы во Христа Iсуса крещаются, тридненощное Его изъявляют погребение. якоже явствует о сем в евангелии поучителном в слове на крещение Господне, идеже пишет тако: [яко же бо Христос три дни и три нощи в земном сердцы сотвори: тако и крещаемыи погруженьми и возгруженьми, еже во гробе три дни и три нощи Господния образует. якоже бо иже в нощи ктому не зрит. сущии же во дни во свете ходит: тако и в погружении, яко в нощи ничто зрят погружаемии, в возгружении же паки яко во дни бывают, и в том же купно умирают и ражаются]. Видиши ли убо, яко елицы во Христа Iсуса крещаются, смерть Его в крещении изображают. сице и сии, иже в новопроповедуемаго Iисуса крещаются, смерть его изобразуют. и слыши, сами они во время действования их крещения, чтуще апостольския словеса глаголют: елицы во Христа Iисуса крестихомся, в смерть его крестихомся. Что убо не в новопроповедуемаго ли Iисуса крещаются, и не в смерть ли крещаются, и кто бы от благоразсудителных дерзнул отрещи, яко не в смерть его. темже, аще и непщуете крещатися в три божественныя ипостаси, Отца и Сына и Святаго Духа. но не крещаетеся. зане, егда погружаетеся в купели, не крещаетеся во истиннаго Iсуса Христа Сына Божия, но в новопроповедуемаго Iисуса. не крещающежеся во истиннаго Iсуса Христа Сына Божия, не веруют вонь, но в новопроповедуемаго. глаголеши ли паки яко мы во истиннаго Iсуса Христа веруем, а не в новопроповедуемаго и когда уверил еси, яви ми? во время действования вашего крещения, како символ глаголасте, рцы ми, не тако ли: верую во единаго Бога Отца, таже, и во единаго Господа Iисуса Христа. Видиши ли яко чтый исповедание вашея веры, исповедал еси тя веровати во Iисуса, а не во Iсуса Христа Сына Божия. исповедуя же тя веровати в новопроповедуемаго Iисуса, не веруеши во истиннаго Iсуса Христа Сына Божия, не веруеши и в самого. аще и мнишися веровати, Бога Отца Его. не свое се аз глаголю, но сам Господь наш Iсус Христос Сын Божий и Бог пречистыми своими усты во священном евангелии тако глаголет [Ин. зач. 43]: [веруяи в Мя не верует в Мя но в пославшаго Мя]. Видиши ли, яко веруяй в Сына купно верует и в пославшаго Его Отца; вы же крещающеся не у веровасте в Сына Божия Iсуса Христа, но в неслыханнаго Iисуса, не верующе же вонь ниже веруете и в самого пославшаго Его Отца, сего ради, аще и мните крещатися во имя Отца и Сына и Святаго Духа, не веруете же в Господа нашего Iсуса Христа Сына Божия. яко не изображаете смерти Его. но в новопроповедуемаго Iисуса яко в него веровати показастеся, чтуще символ, ниже крещаетеся во имя Сына Божия Iсуса Христа. не крещающежеся вонь, ниже крещаетеся и во имя Отца, сего ради, аще и имена изглаголете. но не крещаетеся в Сына Божия Iсуса Христа, ниже крещаетеся и во Отца Его, не крещающежеся во Отца и Сына тем ниже Дух Святый сходит над крещаемаго. зане Троица есть нераздельна. не пришествующу же Духу, ниже крещаемый очищается от кала греховнаго. сей бо пришед якоже в горниле в крещении преливаяй душу, и снедаяй согрешения, злата всякаго чиста чистейше уготовляет ю блещати [1 послан коринф. беседа 40, лист 1063]. не очистивжеся от кала греховнаго скудствующей сущей воде благодати Духа, не может быти наследник царствия небеснаго. и слыши о сем непобедимаго Святыя Троицы воина, Афанасия глаголю Великаго громогласно вопиюща тако [слово 3, на арианы, лист 40]: [сии же бедствуют прочее о самой полности тайны, глаголю же, крещении. (ниже) истинную же ни едину имуще к благочестию помощь. (ниже) аще бо и имя Сына за написанное именовати притворяются. не бо глаголяи просто Господи, сей дает. но со именем и веру имеяи праву. (ниже) и с верою ко крещению совершение приложится. многия убо и иныя ереси глаголющия имена точию, не мудрствующия же право. якоже речеся ниже веру здравствующую имущия, не полезну имут от них даемую воду скудствующую благочестием. якоже и кропящемуся от них паче сквернитися в нечестии]. Видиши коль явственно глаголет святый Афанасий Великий яко ни едину рече имут ко крещению помощь, аще и имя Сына за написанное именовати притворяются. зане не имеют веры правыя. не бо глаголяй просто Господи сей дает, но со именем и веру имеяй праву, тогда с верою ко крещению и совершение приложится. что убо не равнообразне ли и вы о самой полности тайны крещения бедствуете. разсмотри токмо внутреннима ума твоего очима. ей всяко. понеже бо егда крещаетеся аще и имя Сына при погружении именовати мнитеся, не веруете вонь, яко не изображаете смерти Его, но в новопроповедуемаго Iисуса, вонь же и крещаетеся. не верующе в Сына Божия, ниже веруете и в самого якоже многажды рех, Бога Отца Его, тем ниже, аще что и приначертаете триех божественных ипостасей, в них же непщуете крещатися, крещаетеся, не в возотрождение бо, но во умерщвение совершаетеся, яко скудствующую воду благодати Духа имате, явственно о сем и Григорию Богослову сице гремящу [слово 25 на еретики]: [не терплю не просвещен быти по просвещении приначертая что трех во яже крестихся, и сущно в спогребстися воде не в возотрождение, но во умерщвение совершаем]. Елма же аще не просвещается по просвещении, рекше не очищается от прежних грехов, аще и надглаголется что триех над ним, в них же мнится креститися ипостасей яко не истиннаго Iсуса Христа Сына Божия смерть погружаяся изобразет, но Iисуса чюждаго сыновства Бога Отца. в спогребаяся воде, яко не возотрождается, но умерщвляется крещаяися. сего ради той же богословию верх святый Григорий всячески таковую баню отметати повелевает, сице взывая: [увы светлости, аще по бани очерневаются. аще светльшыя зрю, не у очищенныя аще крестителя злославием коварствуюся, аще ищу духа лучшаго и не обретаю, даждьми баню вторую. и о первой зле помысли]. слово 44, на еретики.


Темже убо о возлюбленне, разсуди, зде, молю благою совестию, како возможно таковое прияти, и за истинное вменити крещение, в нем же аще и трипогружателне, с приглашением триех ипостасей, во имя Отца и Сына и Святаго Духа мнитеся крещатися, но не изобразуете тридненощныя смерти и погребения Господа нашего Iсуса Христа Сына Божия, не изобразующе же смерти и погребения Его, не спогребаетеся Ему, не спогребающежеся Ему, не крещаетеся во имя Его, не крещающежеся во имя Его, ниже крещаетеся и во имя Отца, но в неслыханнаго, яко смерть его изобразуете Iисуса; не крещающежеся во имя Отца и Сына, еда отмываетеся от кала греховнаго, но не паче ли окаляетеся? ей всяко.

Како возможно таковое прияти крещение, яко очистителное грехов, в нем же аще и надглаголете что триех божественных ипостасей, но не право мудрствующе. ниже здравствующую имеюще веру, верующе в новопроповедуемаго Iисуса, крещаетеся в смерть его, крещающежеся в смерть его, не крещаетеся в Сына Божия Iсуса Христа, не крестившежеся вонь, не крещаетеся и в пославшаго Его Отца по реченному самем Господем [Лк. зач. 51]: отметаяися Мене, отмещется пославшаго Мя. и Аз во Отцы, и Он во Мне [Ин. зач. 47]. И аще отметаяйся Сына отмещется и Отца. благоявлено яко и не крестяися в Сына, не крестится и во Отца, не крестившежеся во Отца, ниже крещаетеся и в Духа Святаго. понеже бо отвержену сущу Сыну, ино привводится лице еже есть чюже Отча существа, Троица бо есть проста и неразделна существом и естеством божества. разделна же точию составы [Митрофан патриарх Царя града]. и слыши, сам Господь глаголет: Аз и Отец едино есва. О Дусе же глаголет: Его же Аз послю вам от Отца, Дух истинный, иже от Отца исходит [Ин. зач. 52]. Не крестившежеся в три божественныя испостаси, еда возотрождаетеся в таковой бани? но не пачели умерщвляетеся. поистинне паче.







Date: 2015-05-22; view: 455; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию