Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О еже что знаменует баня паки бытия





Но дивлюся убо зело, како сии православных самех себе во всем непщующе и нарицающе, не устрашаются священное трипогружателства крещение уничтожати, еже самем Богом предано, святыми апостолы проповедано священными богословцы утвержденно, Святым Духом запечатлено: Новое же поливанием творимое, еже есть евномианския и арианския ереси отрасль, с нем соравняюще, нововводити в церковь; не обретающе писателных гласов явственне, ко утверждению обливаемаго их крещения, и реченная инако писанием о бане паки бытия, и коварственне и развратителне толкуют, на прелщение простшых. глаголют бо [книга оправдания обливания, лист 14 на обор.]: [Понеже крещение апостол банею нарицает, а баня омовение есть, и как погружением, так и поливанием, добре совершается]. Противу коих усретающе вопрошаем: Рцыте нам о честнии! Едино ли есть хлеб, хлеб квасный, и хлеб пресный? зане якоже квасный, сице и опреснок, нарицается хлеб. И аще едино есть? чесо ради святая древлеправославная церковь не совершаше таинств на пресном хлебе, но на квасном, всяко бо можаше яко в квасном хлебе, тако и в пресном, по вашему мудрованию, тело Христово действоватися, зане он хлеб, и сей хлеб. обаче не прия, но отрину. аще не едино, рцыте ми; Почто? Не явственно ли есть, яко он убо нарицается хлеб, и сей же хлеб; ктому же из единой таковой же пшеницы сотворяется. Но смотри же ми, аще бо убо он хлеб, и сей же хлеб нарицается, и из единой пшеницы составляется, но не может едино быти. понеже он убо глаголется хлеб, сей же опреснок. сей же убо есть тело мертвое, он же живое. сего ради аще именем и приобщается опреснок хлебу: но вещию зело разнствует. Подобне многая имена обрящеши, во священном писании соименна себе, яже убо именем едино другому приобщаются, вещию же далече между собою различествуют. Якоже и в самом крещении, рождение и рождение, смерть и смерть, погребение и погребение [беседа на солун., 25]. Яково что глаголю, рождение нарицается плотское, рождение и духовное. Аще кто, рече Господь, не родится водою и Духом. Смерть глаголется Господня, яко Он умре на кресте плотию, смерть и погружение крещающагося в воде, яко грехом умирает погружаяися [Ин. зач. 8. ко евреом, беседа 9, лист 2857]. погребение именуется Господне во гробе, погребение и крещающагося, егда погружается в воде. Он убо погребеся плотию: сей же погребает ветхаго человека, сиречь всецелую злобу [к рим. беседа 11, лист 168]. Кая имена именем едино другому приобщаются, вещию же разнствуют. сице и зде баня и баня. яково что глаголю: баня нарицается она, в ней же телеса, от скверн омываем. баня и сия, но духовная. в ней же не телеса точию омываются, но самыя душы от всех грехов. Яко же о сем блаженный Иоанн Златоустый глаголет [беседа 40, на 1 коринф. гл. 15, зач. 161, лист 1063]: [Бог бо сам творит сие, еже в бани паки бытия соделовает. самыя бо души касается благодать, и оттуду ис корене истерзает грех. Сего же ради убо иже от царя оставленнаго скверну душю есть видети, крещеннаго же душю не ктому, но самых солнечных лучь светлейшую: и якова же изначала рождена бе, наипаче и оная много лучшая. Духа бо наслаждается еже от всюду раждизающаго ю и святыню протязающаго: и аки железо или злато преливая, чисто и ново свыше твориши: такоже и Дух Святыи, якоже в горниле в крещении преливая ю, и снедаяи согрешения, злата всякаго чиста чистейша уготовляет ю блистати]. Обаче толико от оныя елико небо от земли, аще и именем приобщается, сия отстоит. Темже убо блаженный Павел, аще и нарече крещение уподобителне банею, якоже пиша к ефесеом, во главе 5, воспоминая о таинстве крещения глаголет [зач. 231]: [Христос возлюби церковь, и себе предаде за ню, да освятит ю, очистив банею водною в глаголе]. но не просто рече банею, но приложи, банею паки бытия. Понеже омовение есть имя родное, види же сего имене разнственни. Яково что глаголю: есть вид омовения погружателства, есть вид облиятелства. во оной убо бани, сиречь телесней, омывается человек полиятелне. в сей же не тако, но погружателне. Сего ради, да не возмнит кто едино и тожде быти, еже погружением, и еже полиянием, творимое, омовение, наведе, паки бытия. Якоже самая его словеса, яже пиша к Титу в послании рече, во главе 3, явствует [зач. 302]: [егда же благодать и человеколюбие явися Спаса нашего Бога: не от дел праведных, яже сотворихом мы, но по своей его милости, спасе нас банею паки бытия, и обновлением Духа Святаго]. зде же разумително есть, что есть баня паки бытия? Святый Иоанн Златоустый сказует [к Титу, беседа 5, лист 2693]: Паки бытие, есть отрождение, сиречь паки рождение, или возрождение. и виждь разум словес божественнаго апостола. рече бо: спасе нас банею. И приложи паки бытия, си есть банею отрождения, или рождения, и обновлением Духа Святаго. Разсмотрим убо зде, в котором крещении, сиречь в погружателне или в поливателне творимом. сия баня отрождения может изобразуется; Вемы бо, и вся кому, мню, не неизвестно, яко раждаемый младенец прежде во чреве сокровен бывает, сице и крещающемуся подобает, яко младенцу во чреве, в воде сокровену быти. Сице бо о сем глаголет Златоустый [беседа 26, на Иоанна, лист 195]: [Еже бо есть чрево младенцу, сие верному вода]. Таже якоже родитися возникнути. Кая баня паки бытия, сиречь отрождения, всепреизрядно может изобразитися и изобразуется, в трипогружательства крещении. И виждь ми: Егда крещаемый погружается в воде, сокрывается яко во чреве матерни, таже егда возницает, яко раждается. Се коль богатовидно изображается баня паки бытия, в три погружателства крещении. в поливателне же творимом, колико возможно изобразити сию баню паки бытия, рекше отрождения? Како бо рцы ми, может поливанием крещаемый, аки во чреве в воде покрытися, егда поливаемь бывает, весь вне воды содержится, яве яко не сокрывается. А еже не сокрывается, како может родитися, егда не возницает? Поистинне ни. Аще не сокрывается в воде, яко во чреве, ниже возницает, яко раждается, сего ради не изобразуется сия баня паки бытия, в поливателне творимом крещении. Но понеже сия словеса блаженнаго Павла, баня паки бытия [отрождения], в поливателне творимом крещении не изображаются. сего ради не может быти совершенно крещение, паче же несть. И аще несть совершенно крещение, тем ниже крещающиися в нем, раждается водою и Духом. Аще же не раждаются водою и Духом, якоже Господь рече [Ин. гл. 3]: [Аще кто не родится водою и Духом, не внидет в царствие небесное]. убо обливаемым крещением крещеных всячески подобает совершенно паки в три погружения крестити.








Date: 2015-05-22; view: 530; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию