Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Яко Христос Спаситель крестися от Иоанна, погружемь, а не обливаемь
Недоволно же, как мнитмися, еже на богоносных мужей солгаша: но еще и на самаго Владыку Спасителя нашего, о дерзностнаго языка! о непреподобных устен! дерзают лгати, яко бы и Он от Иоанна Крестителя обливателне крестися. все же сие того ради творят, да ложь свою правдою соделают, да обливанием творимое крещение законно вечно быти покажют. якоже самыя их книги явствуют. в начале: В книзе новопечатней нарицаемей Трубе, издания Лазаря Барановича, архиепископа Черниговскаго, в слове на зачатие Иоанна Крестителя: и в слове на Богоявление первом, пишет: яко Предотеча Иоанн, на главу Христову в крещении воду рукою возливал, а не погружал Его. Подобне Досифей патриарх Иеросалимский в грамоте к великим царем, Иоанну Алексиевичю, и Петру Алексиевичу всея России самодержцем, пиша глаголет: [Христос во Иордане крестися, и вниде во струи Предотеча рукама своима, приемля от струй воду, и крести прочия части того святаго тела, которые не были в воде]. до зде от грамоты. противу коих усретающе вопрошаем: рцыте убо нам о честнейшии! откуду сии, сей глас обретоша? кто от евангелистов сице провеща? или от коего апостола услышаша? или кии от богословец сей глас противныи исповеданию кафолическому произнесе? всяко не обрящете. святии бо евангелисти, Матфей и Марк согласно во священных своих евангелиях научают, яко приходящии ко Иоанну креститися, во Иордане реце погружахуся, а не обливахуся. сице глаголют [Мф. гл. 3, зач. 5; Мк. гл. 1, зач. 1]: [И крещахуся вси во Иордане реце от него, исповедающе грехи своя]. Но разсмотри точию силу словес сих евангелистов, и абие не трудно можеши разумети яко погружахуся. ибо реша: и крещахуся вси во Иордане реце от него. виждь, како возможно в реце сущему креститися, аще не токмо погрузитися; и кая нужда стоящему в реце по выю, толь богато изобилующей воде, облиятися? и сам бо святый Иоанн Предотеча, увещавая приходящих к нему креститися, ко приятию Iсуса, глаголет [Мк. зач. 1]: [Аз убо крестих вы в воде]. Что убо: не явственно ли показует, яко погружаше; рече бо аз убо крестих вы в воде. не рече, аз убо крестих вы водою. аще бо бы рекл водою, всяко бы имели рещи соперници наши: видите ли, яко рече, крестих водою, сиречь облиях водою. но зело преявственне рече, в воде, то есть погрузих в воде. Подобне и Спаситель наш Христос Господь, не яко требуя очищения, но наше содетелствуя очищение, во Иордане погружением от Иоанна крестися. якоже тойже Марк святый евангелист, в той же главе свидетельствует глаголя [зач. 1]: [И крестися от Иоанна во Иордане, и абие восходя от воды]. Внемлим сим словесем святаго евангелиста. рече, крестися от Иоанна во Иордане. Зде показуется вход Iсуса в воду. и аще убо вшед в воду крестися. что убо не яве ли есть яко погрузися? и кая убо нужда вшедшему в воду, ей же доволне сущей возливати ю на главу? сие и от ниженаведенных ясно показуется: и абие взыде от воды. Видиши ли яко Христос вшед в воду погрузися, и не укосне, но абие взыде. [Понеже Иоанн приходящих к нему креститися в покаяние, коегождо погружая до выи, и донележе вся своя грехи исповесть, содержаще его в воде, и тако погружаше. Христос же ни единаго греха не сотвори, и сего ради рекл евангелист, яко абие взыде от воды] [книга О вере, лист 285; евангелие поучит. на Крещение Господне, лист 525]. откуду всякому явственно видимо есть, яко Иоанн Креститель погрузи Христа во Иордане, а не облия. По премногу убо научаемся, и от сладкопеснивых церковных славиев, святых песнописцев. паче же от повсемественнаго всея православнокафолическия церкве содержания, яко Иоанн Предотеча Христа крестивый во Иордане, погрузителне крести, а не облиятелне. якоже самыя песни их явствуют. Сице, во вторник на утрени, в каноне Предотечи: капля спасения одожди мне Предотече, и ставшему разжизанием похотей, погрузивыи во струях иорданских, пищи потока, Iсуса жизнодавца. Октай, глас 4, песнь 4. Паки: Яко бездну во струях речных погрузив, бездну изсуши моих страстей, подая ми слезам источник, Предотече проповедниче Христов. песнь 6. Что убо не явственно ли зде показуют святии песнописцы, яко Предотеча погрузи Христа во струях Иорданских. Якоже и паки: Во главу усечен без правды блаженне, погрузивыи главу Христову в водах. песнь 8. И святый Иосиф песнописец, во вторник на утрени, в каноне Предотечи вопиет: в реце бездну иногда всемудре погрузив, потоп содевающую благодатию всего преступления. глас 2. песнь 1. в блаженнах: Погрузивыи бездну милосердия в водах Предотече, зол моих бездну молитвами си изсуши. И паки: во вторник на утрени: Водами потока пищи, преклоншагося под руку твою крестил еси. глас 3, песнь 6. Паки, глас 4. во вторник на утрени: Стояща крещая в быстринах Владыку, иже грехи всем человеком вземлющаго. песнь 6. И паки, глас 5. во вторник на утрени: Бездну погрузивыи милосердия Христа в речных струях. песнь 1. И паки, глас 6. во вторник на утрени: погружей иорданскими водами милости бездну пророче. песнь 6. Се колико предложих свидетельств всякаго вероятия достойнейших, святых песнотворцев, иже всюду единогласно громогласне вопиют: погрузивый во струях иорданьских пищи потока, Iсуса жизнодавца. погрузивыи главу Христову в водах, они убо глаголют, погрузивыи главу Христову в водах. и сии баснословят, яко Предотеча рукама своима приемля от струй воды, крести прочия части того святаго тела, которыя не были в воде. Но откуду тако прияша? и от коего святаго научишася? како убо не стыдятся, не срамляются и не устрашаются, противу толь явственнейшей истинне борющеся, лгати на святаго Предотечю. и возмущати люди Божия, и напаяти пития мутнаго. что убо не явственно ли показуется, привсеяние быти противников святыя церкве. Да предстанет же ныне нам и еще не недостовернейший свидетель, святый Иоанн Дамаскин, и да заградит уста, уста глаголющая ложная обливанолюбцев. заградит бо всячески, зане яко пред очесы представляет, яко Христос от Иоанна погружателне крестися. сице глаголя: [Пятое, Господне крещение, имже сам крестися, крещается же, не яко сам требуя чищения, но мое свойствуя чищение, да сотрет змиев главы в воде, да потопит грех, и всего ветхаго Адама впогребет воде, да освятит крестителя, да исполнит закон да Троицы открыет тайну, да образ и подпись нам коеже крещатися будет. крещаемся же и мы совершенным Господним крещением, водою и Духом]. книга 4. глава 10. о крещении. Что сего свидетельства достовернейши? рече бо: крещается же (Христос), не яко сам требуя чищения, но да образ нам ко еже крещатися будет, сиречь, да образ нам будет яко тако, якоже и Он крестися, и мы должни всячески креститися, како же? наведе: крещаемся же и мы, совершенным Господним крещением водою и Духом. како совершенным Господним крещением крещаемся? в той же главе выше, той же святый глаголет: треми погружении. зриши ли, яко Господь от Иоанна во Иордане погружателне крестися, нам образ оставль. и аще убо мы, по словеси святаго Иоанна Дамаскина, по Господню образу треми погружении крещающеся. совершенным крещением крещаемся. обливателне крещающиися по чиему образу крещаются? яко не по образу Господню. разве по образу оных, о них же святый мученик Иустин философ, беседуя о крещении, воспомянув оныя Исаии пророка словеса [Измыйтеся, и чисти будете], сказуя глаголет: Что беси уведавше оное Исаино пророчество, уставили и сами прелщенным от себе человеком воды чистителныя, которыми входящии в капища кропят себе, иногдаже все тело омывают, таковая кропления и омовения языческая (глаголет Иустин), от бесов узаконена суть подражанием будущаго нашего крещения. и в лепоту. понеже сия словеса святаго Иустина, во утверждение своего обливаемаго крещения приводят, и за равносилное и равночестное, обливанием и кроплением творимое крещение в книзе своей, истинном оправдании [книжица Истинное оправдания поливаемаго крещения], исповедующе утверждают. каковое крещение не по образу Господню творимое святая православнокафолическая российская церковь проклятию, в проклятии люторских ересей, предает, сице вопия [Потребник лист 262]: [Проклинаю скверное их крещение обливаемое, а не погружаемое по Господню образу иже во Иордане]. лист 262. Елма же убо пречистый наш Владыка от Иоанна во Иордане крестивыйся, погружателне крестися, нам оставль образ. сего ради, по блаженнаго Дамаскина словесем, тии токмо, иже по Господню образу треми погружении крещаются, совершенным крещением Господним крещаются. благоявлено яко обливателне крещающиися, несовершенным крещением, яко не по образу Господню крещаются. Чесо ради крещение их и клятве от церкве предается. предаемое же клятве есть от Бога и от церкве отлученное. и аще тако есть, якоже и есть, кии дух на обливателне крещающыяся приходит, и како может быти таковое крещение, нань же не пришествующу Духу Святому, очистително грехов крещающагося? всяко не может. паче же несть. аще же несть, како не подобает обливателне крещеных, паки трипогружателне совершенно святым крещением крестити? поистинне подобает. Date: 2015-05-22; view: 580; Нарушение авторских прав |