Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О еже како святии апостоли в день пятьдесятный крестиша три тысящи народа





К сим же усилующеся обливанолюбцы, обливанием свое творимое крещение, тщатся в законное и вечное всеми силами поставити, лжюще на святых апостолов, сказуют, яко бы они в день пятьдесятный, по сошествии на них Святаго Духа, вонь же день обратишася и крестишася три тысящи душ, якоже пишет Лука святый в Деяниих апостольских, во главе 2, крестили оныя три тысящи обливанием. утвержают же сие своеразсудителне, глаголюще: как и где толикому числу мощно было погружатися? во Иеросалиме и реки нет, толко ключи, или источники, с которых, також и с дождей, собирали воду для нужды житейской в цыстерны, то есть некия на то уготованныя в земле водныя вместилища [книга оправдания обливания, глава 5, лист 25]. Ктому же глаголют: Лука святый и обращение и крещение трех тысящь людей, во един день полагает, да и так о том пишет, что подает мнение, аки бы без росхода бо народнаго, и с ними апостолов не воспоминает: А сказуют, что веровавшии бяху терпяще во учении апостол, и во общении и в преломлении хлеба и в молитвах: и вси бяху вкупе, то есть в некиих сумежных домах. Но сия их ложь ничим же от паучиннаго постава, пауком сотканнаго, мухи убо уловляюща, шершни же, не глаголю иною тяжестию, раздираема, твердейша есть. Како бо не бе во Иеросалиме воде? Аще не бе, откуду жителие града Иеросалима, и себе самем на всяку потребу, и скотом своим воду на питомство получаху? Яве яко быша. ибо и един источник, иже именуется Силоам, многия и сладкия воды из себе испущает. яко же повествуется во истории о разорении Иеросалима. сие известно показуется и от географов, яко и прочия купели Иеросалимския, из онаго источника силоамскаго наполняхуся. Ктому же Иезекия царь Иеросалимский, прежде неже осади Сеннахерим ассирийский, приведе трубами во град довольственшыя воды. еже воспоминается в книгах четвертых царств, в главе, 20. И у Iсуса Сирахова, во главе 48, идеже сице: [Иезекия утверди град свой, и введе посреди его воду, ископа жезлом острым, и созда сусеки водам]. откуду яве есть, яко многия быша воды во Иеросалиме. Аще бо Иезекия царь доволственно вод во град трубами введе, благоявленно есть всякому, яко вне града доволственшыя быша воды. где же крестиша толикое множество народа святии апостоли, аще и не поведает списатель Деянии апостольских, святый Лука евангелист. обаче не в том доме, в немже быша собрани апостоли, како бо толикому множеству возможно есть, во едином доме вместитися, аще без росхода народнаго совершилося их крещение? Всяко не возможно. Аще же, якоже глаголют не в едином доме быша, но в некиих сумежных домах. И аще тако, то како можаху слышати словеса святаго Петра, яже рече [Деян. гл. 2, зач. 6]: [Покайтеся, и да крестится кождо вас во имя Iсуса Христа. Ниже: Они же убо любезне приемше слово его крестишася]. Проявлено яко не в разных [зач. 2]: [Понеже и святии апостоли во едином доме бяху седяще]. Но инде негде крестишася. и в лепоту. Показуется сие явственно от толкования Деянии апостольских, блаженнаго Иоанна Златоустаго, сице глаголющаго [беседа 7, на Деяния апост. лист 68]: [Они же убо приемше слово, похвалиша глаголанная, аще и страху исполнени бяху, и по сложении тогда на крещение грядут]. Зри, яко приемше убо слово, и по сложении, тогда на крещение грядут. Аще же грядут, яве яко не камо инамо, а не в том доме крестишася: но ниже в сумежных домех, тем не не без росхода народнаго совершилося крещение их. Аще и глаголет святый Лука [глава 2, зач. 6], яко веровавшии бяху терпяще во учении апостольстем, и во обращении и преломлении хлеба, и в молитвах, и вси бяху вкупе. Но от ниже наведенных его словес, явственно показуется, яко бе росход. Понеже глаголет: [Истяжания, рече, и имения продаваху, и разделяху сия всем, поелику аще кто потребу имяше]. видиши ли, како без росходу сущим возможно стяжания и имения продавати, разделяти сия всем? всяко невозможно. Аще невозможно, яве яко бе, еже засвидетелствует и святый Иоанн Златоустый, сице рекии [беседа 7, лист 68]: [Беша терпяще во учении]. от сего яве, яко не един день, ниже два и три, но многи учахуся. Убо не ту крестишася: но инде негде, аще внутрь, аще вне града, на реце, аще и не объяви святый Лука. Обаче буди аще и ту в доме крестишася. Но что убо? еда ли святии апостоли облиятелне их крестиша? И како будет действие их согласновати словесем их? Яково что глаголю: Зде убо облиянием веровавших крестиша, по вашему мнению, потом же сами, яко священными своими правилы [прав. 50], повелеша погружателне крестити, не крестящих же тако судом лишения сана облагают: тако уже по смерти своей, явишася царю Константину во сне, глаголаста: аще погрузишися в купели три краты, здрав будеши. сице о сем повествующу Баронию, лета Господня, 324: [Нощию во сне явишася Константину Петр и Павел святии апостоли, глаголюще: Понеже престал еси от грехов, и кровию неповинною возгнушался еси, посла Господь наш Iсус Христос о исцелении здравия твоего подати тебе совет, Селивестра, иже в горе Соракте пред тобою с клириками своими крыется, призови к себе, иже тебе покажет воду, в нейже егда три краты погрузишися, оставит тя проказа]. [Евсевий книга 56, глава 1]. Видиши ли кое зде согласие дела их словесем их. И лепотствует ли сице учителем творити? да еще каковым? Первоначалнейшим, и во всю вселенную на проповедь имущим послатися. Учителю бо подобает, еже словесы лубомудрствует, сие и самем делом да изъявляет [нравоучен. 12, к филиппис. лист 1990]: [се есть учение (глаголет Златоустый), изящное: тако ученика привести учаи возможет: аще ли же сам убо глаголет, и любомудрствует, делесы же противная творит, не у есть учитель: сие бо есть и ученику удобное в словесех любомудрствовати: но потреба делы наказания и приведения. сие бо и учителя говейна творит, и ученика повиноватися уготовляет]. Не тако творяху святии апостоли не тако. они бо, еже словесы проповедаху, сие самем делом творяху. и яже писания глаголаху, сия вещьми, сиречь делесы изъявляху, зане образ всем быша. якоже глаголет Златоустый [лист той же]: [образ быша апостоли, первообразную некую икону сохраняюще (ниже:), яко им лежати и первообразному, и указанию, и законом одушевленным: яже бо писания глаголаху, сия вещьми всем являху сии]. внемли убо ми зде. рече, яже писания глаголаху, сия вещьми всем являху сии. Где убо писания глаголаху о святом крещении? слыши. сам Господь рече [Ин. зач. 8]: Аще кто не родится водою и Духом, не внидет в царствие небесное. Родитижеся водою и Духом невозможно иначе, аще не чрез трищное погружение в воде. якоже выше доволно предпоказахом. Аще же чрез трищное погружение в воде, раждается водою и Духом. яве яко и святии апостоли, чрез трищное погружение крещаху. зане яже бо писания глаголаху, сия вещьми всем являху сии. и яже словесы любомудрствоваху, и правилы законополагаху, сия самыми делесы совершающе предпоказоваху. убо и оныя три тысящи трипогружателне крестиша.








Date: 2015-05-22; view: 506; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.008 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию