Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
О еже како Филипп крести каженика
Паки кривотолкующе, паки лжесвидетельствующе, утверждают сие обливанием творимое крещение, крещением Филиппа апостола, иже крести каженика, сице глаголюще [книга оправдания обливания гл. 10, лист 38]: Святый апостол Филипп не могл крестить каженика, разве поливанием: ибо на пути от Иеросалима в Газу ведущем, несть ни одного потока, в котором погрузитися человеку возможно было (ниже:), знаемый есть оный поточец, в котором Филипп святый крестил каженика. (ниже:) и так есть малый, что и ноги в нем человек не мог омочить. Принеси убо зде словеса, и нынешних новых учителей, утверждающих обливание, и онаго каженика, реченная. разсмотрим правосовестне, како оный каженик крестися. сии глаголют о оном потоце, в нем же крестися каженик, так есть малый, что и ноги в нем человек не много омочит. Аще же ноги в нем немного омочит, яве яко неудобно погрузитися. Каженик же глаголет, егда шедша путем купно с Филиппом, приидоста на некую воду, се вода, что возбраняет ми креститися? виждь, аще, рече, се вода, являет некую обилнейшу воду, и доволственнейшу ко погружению. ибо рече [Деян. апостол. гл. 8, зач. 8]: Се вода. И абие наведе: Что возбраняет ми креститися? самое бо сие речение креститися в еллинском языце, по первоначальной своей силе грамматической знаменует погрузитися. понеже по их наречию, вапто, еже по нашему крещаю, по сущей же своей его силе, погружаю, от коего сочиняется баптисмос, крещение, по самой же и святой его силе, погружение. О чесом и выше доволственно показах, во главе 12. И тако, яко бы рекл, се вода, что возбраняет ми погрузитися? Якоже и от ниже наведенных словес святаго Луки явно показуется: Повеле же стати колесницы, и снидоша оба на воду, Филипп же и каженик, и крести и. И виждь ми, аще бо снидоша оба на воду, яве яко доволно бе воды ко погружению. его же святый Филипп в ней крести, чрез трищное погружение. понеже каженик не токмо не знаяше обливателнаго крещения, но ниже слыхаше. яко не у тогда бе обычай обливаемаго крещения. Ибо святый Иоанн Предотеча, первый креститель, крещаше во Июдеи июдей, погружателне крещаше [Мф. зач. 5, Лк. зач. 9]. которое крещение кажениково, яко чрез погружение бе совершенно от Филиппа, всяк не трудно может познати, от крещения самого Владыки Христа. Ибо якоже тогда Христос сниде на воду, тако и взыде от воды. подобне и зде каженик, сниде на воду и взыде от воды. обоих бо их вход в воду, и восхождение от воды, Лука святый именует. Но елма же убо Христос тогда от Иоанна во Иордане крестися погружателне, никтоже от благочестно мудрствующих отречет. явственно показуется от словес святаго Матфея евангелиста: [И крестися, рече, Iсус, взыде абие от воды]. Безпрекословно и сей каженик от Филиппа погружателне же крестися. зане якоже Христос вниде в воду, подобне и каженик, и якоже Он взыде от воды, сице и сей. Аще ли же каженик облиятелне крестися: убо и Христос, еже да не будет. Аще ли Христос погружателне, якоже и есть, убо и каженик. равно бо их действие входа в воду, и восхода от воды. К сим же аще святии апостоли, три тысящи оныя, и пять тысящь, о них же воспоминается в Деяниих апостольских, облиятелне крестиша: аще святый Филипп каженика облиянием крести: како потом сами же святии апостоли правило издаша, на не крестящихся в три погружения под извержением сана, сице вопиюще [прав. 50]: [Аще который епископ, или презвитер, не крещает в три погружения единем глашением, но во едино погружение в смерть Господню даемо. да извержется таковыи]; Аще бо иным повелеша трипогружателне крестити, всяко самих себе первее должни образ прочим предложити, рекше трипогружателне крестити. како убо учай иного, не себе самого первее должен научити? и в лепоту. Ибо Павлу на учащых иных, но не творящих, сице вопиющу [к рим. зач. 82]: [Учай убо инаго, себе ли не научиши]; откуду благоявлено, яко себе самех первее должни показати образ. какоже аще иных не крестящих погружателне сана судом извержения облагают, сами, аще крестиша облиятелне, тогожде изреченнаго ими суда свободни будут? Писанию бо глаголющу [зач. 81]: [Имже бо судом судиши другаго, сам же таяжде твориши, себе осуждаеши]. И аще тако, всяко обрящутся по сему своему правилу, яко и на себе суд изнесоша. И тако остается едино от двоих, или правило сие под именем их ложне сочиненное, аще они облиятелне крестиша, или они, аще сие правило самое их есть истое, трипогружателне крестиша. но никтоже дерзнет от ум имущих, сие правило ложно под их именем сочиненное рещи. понеже правила святых апостол, между ими же и сие правило обретается, числителне во многих правилех, вселенских соборов воспоминаются ихже ненарушителне повелевают соблюдати. Аще же сие правило самое истое их есть, якоже и есть: убо яко же святии апостоли, три тысящи, и пять тысящ. трипогружателне крестиша, такоже и Филипп каженика трипогружателне крести, убо не есть содержание и предание апостольское, еже облиятелне крестити. Date: 2015-05-22; view: 590; Нарушение авторских прав |