Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
О крещении клиников, сиречь на одре лежащих
Еще утверждают обливанолюбцы обливанием творимое крещение, крещением клиников, сиречь в болезни лежащих крещенных. клини, имя греческое, еже нам знаменует ложе или одр, и от того имене, онии, иже в болезни своей крестишася, нарицаху клиники, аки бы одриники. глаголют бо, крещение на одре лежащих, как могло погружением совершатися? и с одра снимать, и погружать тех, которыя близ смерти были, как было возможно? но и ведаем, что не снимая их с одров крестили, того бо ради и клиники, или одриники нарицалися, что ко одром аки бы привязани лежали. вопрошаем, почто не могло на одре лежащих крещение совершатися погружением? того ли ради яко не могут от одра встати, и внити в купели? но несть утверждение обливания. Аще бо сами собою и не могут от одра востати, и внити в купель, могут же в то время присудствующии, иже на то дело приидоша, подъявше со одра опасителне, удобно вложити в купель, и тако погрузити. И виждь ми, кто оного разслабленнаго, о нем же воспоминается у Иоанна во священном евангелии [Ин. зач. 14], егоже Господь словом здрава сотвори, может быти немощнейший? кто ли болнейший? яко ни единым удом можаше двигнути; еже явствуется от обещания его ко Господу; Господи, человека не имам, да, егда вода возмутится, ввержет мя. обаче ожидаше, аще бы кто ввергл в купель, всяко бы имел погрузитися. Паки [Минея четия, генваря во 2 день]: святый великий и равноапостольный царь Константин, колико немощен бе, коль оструплен, яко от главы и доногу, по всему телу аки чешуя проказа бе, да и толь великолепнейшее и высочайшее лице, яко царственнейшее, за него же и принятися с великим опасством и страхом. обаче, егда крестися, в купели святый Селивестр папа Римский погружаше его. и аще толь зелне немощию одержимии, ов во время крещения в купели погружаемь бе он же ожидаше, да егда возмутится вода, ввержен быв, погрузится. безпрекословно яко и прочии на одрех лежащии, болезнию одержими, во время крещения, могут в купели погружаеми быти, якоже и бываху. Что же приводят себе в подтверждение некоторых от святых, яко бы и они утверждают обливанием творимое крещение. обаче не на утверждение, но паче на разорение. в начале ис послания Корнилия епископа Римскаго, к Флавию Антиохийскому епископу, яко бы он произвел в чин презвитера Наватиана ересиарха, поливанием крещенаго, в немже пишет тако: [Оставил церковь Божию, в которой по приятии веры, удостоен был презвитерства, милостию епископа возложшаго на него руки в причет презвитерства. которому епископу и возбранял того весь клир, и от мирян многии: понеже на одре, болезни ради, крещенаго, как и ему случилося, не подобало принимать в причет: но епископ просил, дабы сего единаго хиротонисать ему попущено]. сие Корнилиево послание, обретается у Евсевия Памфилова, в книзе 6, Церковной истории, в главе 43. Зде разсмотрително есть, чесо ради клир не попускаше, епископу Навата хиротонисати в чин презвитерства? того ли ради, яко в болезни крещен? или того ради, яко в болезни крещен? или того ради яко, якоже они мнят, поливанием крещен? вемы бо, и доволно от святых отец писаний, их же в вышших главах предложихом научихомся, яко в первенствующей церкви, аще и в болезни сущих, не бе обычая поливанием крестити. ибо и сей Нават, аще и в болезни крещен, не поливанием крещен, но погружением. свидетельствует о сем Матфей Властарь, сице глаголя [состав а]: [Арианы убо и македонианы, и саватианы. (ниже:) точно нам совершаются божественным крещением]. Внемлем, аще рече точно нам, всяко в три погружения. темже и Нават, аще и в болезни крещен, обаче погружателне крещен. сего ради и клир возбраняше Навата епископу, в чин презвитерства производити, не того ради, яко, якоже им мнится, поливателне, якоже выше показахом, крещен: но того ради, понеже в болезни. таковых бо правило 12. Неокесарийскаго собора, в чин презвитерства производити зело возбраняет. Паки приводят словеса Иоанна Златоустаго, яже рече в беседе 59. к приходящим к просвещению в болезни сущим, идеже глаголет тако: [Что тако крещаемыи на одре лежит, иногда мало. уже и чювствен: неизвестно, видит ли, что с ним деется; и слышит ли, что над ним глаголется]. Но неизвестно, мню, всякому, что из единаго устия источника, никогда не истекает купно и сладкая и горкая вода, сице ниже когда может из толь великаго богословца устен и правда и ложь происходити, но выну правда. како убо может толикий богословец сам с собою в словесех ратовати? всюду бо, идеже глаголет о святом крещении, всюду о погружателстве глаголет. Зде же како и где о поливании глаголати видится? Принеси убо, да мало поразсмотрим словеса его. глаголет бо: что тако крещаемый на одре лежит, иногда мало уже и чювствен. Зде святый Златоустый не о поливании глаголет: но о крещающихся при самом конце смерти. в начале бо в первенствующей церкви, у древних христиан обычай бе отлагати крещение, до совершеннаго возраста. инии же отлагаху и до смерти, дабы им свободно, или паче своеволно жити и грешити, помышляюще, яко тогда крещением очистятся, когда исход души приспеет, и тако безгрешнии к Богу отъидут. Чесо ради святии церковнии учителие, таковое долгое крещение отлагательство, зело возбраняху, якоже святый Григорий Богослов в слове 40. Василий Великий в слове о крещении. и Златоустый в первой, и в 23 беседах, на Деяния апостолская, якоже и зде. темже и глаголет: что тако крещаемый на одре лежит, иногда мало уже и чювствен. в коих словесех Златоустаго ничтоже является о поливании. но зазирает крещающиися при самом конце живота своего, и едва мало уже чювства в себе имущим. и недоумевается глаголет: видит ли, что с ним деется? и слышит ли, что над ним глаголется? и увещевает, во еже бы прочии к таковому неизвестному времени не отлагали крещения, а не о поливании глаголет, лгут убо на святаго Златоустаго. Приводят паки обливанцы священномученика Киприана епископа Карфагенскаго во свидетельство, яко бы он обливанием творимое крещение оправдаше, в некоторой епистолии ответной, к некоему вопрошающему его о крещении поливателном, в ней же пишет тако [священномученика Киприана, книга 4, глава 7]: [Вопросил еси мене любезнейшии брате, кое мнение наше о тех, которые в недузе и болезни благодать Божию получают, имети ли в числе законных христиан, понеже спасителною водою не погружаеми суть, но поливаеми (ниже) ниже бо в спасителном тайнодействии, так греховныя скверны, якоже телесныи кал в мирской и плотской купели, омываются, дабы и мыло было, и нитр, и прочия пособия, и сосуд великии, и купель, ко умовению доволному тела. инако омываются перси вернаго, инако дух человеческии верою очищается. (ниже) известно яко и кропление воды содержит образ спасителнаго омовения. и когда сие в церкви деется, где и дающаго и приемлющаго непорочная вера, и вся законная суть, и крещаемии совершаются спасителною водою, и прямою верою во Христа]. книга 4. послание 7. Вемы бо известно вемы, яко от самаго начала евангельския проповеди, таковыя лживыя подлоги, и к святому писанию еретическия прилоги, и растления быша. ибо манихеи, евангелие некое пятое, от Фомы апостола писанное привносят, егоже церковь святая кафолическая, яко нечестиваго в лепоту отрицается. Стефан Рязанский в слове о святых иконах. часть 2. глава 7. И Павла именем сыскашася желатели посылати послания, сими своя учения утверждающе. Якоже сам свидетелствует к солуняном, во главе 2. Зрим и латины богатящыяся в таковых тщаниях, иже свое неправое мудрование, о исхождении Духа Святаго от Отца и Сына утверждающе, святых вселенских учителей книги во свидетелство привводят. но сия их утверждения и доводы, от святых восточных учителей, недостоверная некая присевания вменяются. Якоже Нил Солунский, во главе 13, 14, и 21. книги своея сказует. Подобне и сие послание, несть святаго Киприана, но некоего от обливанолюбцев, сложение на утвержение обливания, и именем его отитлованное. како бы той зелный ревнитель в православии, имел попустити обливанием творимому крещению, егоже апостоли не предаша, святая кафолическая церковь не содержаше, иже от еретик действуемое крещение, скверну вменив быти, судом собора отверже [собора Карфагенск. правило 73]; или не ведяше он правила святых апостол [прав. 50], не в три погружения крещающих из сана измещущаго? всяко ведяше, яко не многим времене разстоянием от апостол бяше. аще же ведяше, како дерзну противоборствующе правилу всех священных апостол, с лишением сана положенному, не токмо обливанием творимое крещение в крещение вменяти, но и кроплением; что убо не обрящется он по правилу апостол под лишением сана? всяко. Како же паки толь высокоученый муж, противу всех святых богословцев, во святом крещении погружательство утверждающих, укрепляя обливанием творимое крещение писаше? убо явственно показуется, яко сие послание несть его, но подметное. Бе убо древле, яко в Служебницех Иова патриарха, по нужде болнаго младенца облити указано. которое указание смотрителне аще и положися во онех Служебницех, или ис писменных книг по неведению внесеся, обаче послежде исправися, и в Служебницех ктому не напечатася. Сие смотрителне положенное указание, Питирим в новосочиненное своей Пращице, нарицает римскаго костела обычаем, а не восточныя церкве. И виждь ми, аще смотрителне положенное, во время нужды болнаго младенца обливание, по Пращице есть римскаго костела обычай. что убо речем о всегда и законно деющемся обливании? несть ли римскаго костела обычай? ей всяко. и аще убо римскаго, яко же и есть, како может совершенно и очистително грехов крещающагося, обливанием творимое крещение быти, святая древлеправославная цреоквь един вид сея тайны содержащи изъявляет, без коего совершенно крещение не может быти, сице бо глаголет: [Вопрос: Кии есть вид, или видотворение сея тайны. Ответ: Оная словеса, имиже повеле Господь крестити, сиречь во имя Отца и Сына и Святаго Духа, вкупе со треми погружениями. сими бо глаголы божественными, и силою их крещение кончается, и совершенно бывает]. Катихисис великий [глава 61]. Елма убо без сих божественных словес, и трех погружений, крещение совершенно не бывает. благоявленно яко обливателно творимое крещение несть совершенно. Аще же несть совершенно, убо несть очистително грехов крещающагося. аще несть очистително: убо несть равночестно и равносилно с трипогружателным крещением, и не имать равныя благодати Святаго Духа. и аще тако есть, якоже и есть. убо подобает всячески обливателне крещеных, паки в три погружения совершенно крестити. Date: 2015-05-22; view: 645; Нарушение авторских прав |