Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Глава, 9
О еже в прежния времена безчисленно множество народа, во всех четырех странах вселенныя, от еретик раны, и узы, разграбления имений, темницы изгнания, и самую смерть подъимаху, во еже бы не быти причастником им. Но обтецы вселенную обозри восток, осмотри запад, коль премногое множество простаго народа гнушающеся сквернаго еретическаго причащения, различная озлобления, различная изгнания, различная мучения претерпеваху, во еже бы не причаститися от еретик и с еретики. Якоже видети есть, в житиях святых. Сице в страдании святаго мученика Ерминигиада царевича Готфскаго [месяца ноемврия, в 1 день, минея четия новопечатная; списание от святаго Григория Двоеслова папы Римскаго, книги 3 двоесловия, глава 31; и Бароний. лето Господне 584; Григорий Туровский, история франков, книга 5, глава 38]: Ерминигиад сын царя Готфскаго Ливигиада, от арианския ереси к православней вере, обращен бысть Леандром епископом Испалитанианским. Печален же бысть Левигиад, арианин сыи, яко сын его остави зловерие арианское, и тщашеся отвратити его от правоверия, к своей же ереси паки возвратити. Ласкаше убо его любезными словесы яко отец, да оставит кафолическую веру. (ниже) И егда виде непреклонна, прещеньми устрашаше и, муками и ранами грозя. (ниже) Таже виде его непреклонна умом, выю, и руце и нозе ему железными узами сковав, в тесную и мрачную вверже темницу. (ниже) Наставшу же великому празднику святыя пасхи, Ливигиад царь призвав некоего епископа от своего зловерия, посла его нощию к сыну своему в темницу, яко да от руку епископа того Ерминигиад приимет арианское их сквернодейственное причастие. И аще сего причастится, паки в древнюю отеческую любовь, и в первую честь возвращен будет. Святыи же страстотерпец арианскаго епископа всячески возгнушася, и зловерие добре обличив, отгна и от себе, не прием сквернаго их причащения. Сему подобне в житии, святаго Афанасия, о христианех великия Александрии, повествуется [минея четия иянуария в 18 день, в житии св. Афанасия В.; св. Назианзина слово о похвалах Афанасия]: По изгнании же второе святаго Афанасия Великаго, некоего Григория Каппадока зловернаго арианина, на престол той поставиша. Злочестивыи же Григории прият престол Александрийскии, аки хищник, его же македоняне и ариане послаша, возрасти зло, его же навыче от пославших его. По седмицы бо святыя пасхи, вметаемы бяху девицы во узилища, епископи от волков связани ведяху. сирых и вдовиц расхищахуся домове, и совершенныи разбой в граде бываше. И исхождаху из града нощию христиане, храмины запечатлеваху. Ибо вси Григория гнушахуся, и общения его бегаху. Не менше сего озлоблени, не менше мучение, и в самем царственнем градовом в Констянтине от злочестиваго Македония, правовернии, яко не хотяху сквернаго их причащения причащатися, претерпеваху. О чесом повествуется в житии святаго Павла исповедника сице [минея четия, в 6 день ноября; Бароний, в лето Господне 351, лист 266; Созомен книга 2, глава 30]: Егда блаженныи Павел исповедник, на заточение в Кукусы арменския послан бысть, на его же место взыде еа престол патриаршескии в граде Македонии, иже неизреченно озлобляше Божию церковь гоня и убивая правоверныя, епископ благочестивых изверже, и в них место еретиков постави, имущи поборника себе епарха Филиппа. На котором седящь зело многих православных, с сим Филиппом, лютым ядом арианским исполненым, изби и умучи, иже сообщения с ними, имети не хотяху. жен православных тако мучаше яко им сосцы ковчегами заключенными отсецаху; другим уста клинами отверзаху, дабы евхаристию арианскую приимали. иных бичами бияху, и носы им и ушеса отрезоваху. И иных огнем пятнали, и много крове верных разливаху. И близких Констянтинополя таковым же гонением озлобляше, к своему сообщению, и отрицанию божества Христова, и отвержению словесе оного, омоусион единосущен, принуждая. Посмотри же како и во граде Едесстем, правовернии христиане гнушающеся еретическаго причащения, вон из града исхождаху в поле, и тамо службы Богови совершаху о них же сице поведает [минея четия августа в 25 день; Феодорит еп. Кирский, книга 4, глава 15 и 16]: В царство Уалента ариева зловерия бывша. егда гонима бе по премногу церковь Христова, и правовернии архиереи от престол своих изгоними бяху, а на их места еретицы посаждахуся. бе во граде Едесе епископ именем Варсис, правоверен и свят. (ниже) ереси же арианской крепко сопротивляющеся. Того злочестивыи царь не терпяше, изгна от престола, и на заточение посла. (ниже) в него же место возведе именем и нравом волка, Люпус бо имя бе тому лживому архиерею, еже сказуется волк. И бе видети вместо истиннаго пастыря в стадо Христово вшедшаго волка хищнаго, во овечей архиерейства одежде. Правоверныи убо народ едесскии, тому лжепастырю еретику сущу, и аки мерзости запустения, на месте святе в церкви настоятелствующу, общатися не хотя, изхождаху вне града в поле, и на месте пустем собирающеся, службы Богови совершаху, якоже и в церкви. Ибо ни едина дадеся во граде церковь правоверным, но вси затворени быша им, а начальнейшими церквами возобладаша ариане царевым повелением. Что же, колико озлобление, колико удручение, колико мучение, по изгнании блаженнаго Иоанна Златоустаго подъемляху правовернии от противных ему, не хотяще им сообщатися [Маргарит, лист 162 на обор., в житии]: По изгнании блаженнаго Иоанна Златоустаго, поставиша патриарха Констянтину граду, вместо его, Арсакия некоего паче и рыб безгласнейша. (ниже) К сему Арсакию никтоже рачи приступити от страны Иоанновы: но вси отбегоша от него, не хотяше служити с ним, ниже от него причаститися. а о гражданех что есть и глаголати: множайшии бо народ отступи от церкви и собирахуся вне Богу молящеся. якоже ни в церквах толика народа беяше. видевше же то Арсакии и Антиох со своими поборники, отступление людское, убояшеся, да некако разгневався царь, паки возвратит Иоанна от Кесарии, шедше умолиша предния мужи царевы, и понудиша я да глаголют к царю, яко да пустит заповедь по всему граду, да никтоже отступает от Арсакия, ниже от Феофила, и иже с ними суть епископи. Царь же послушав тех лукавыи совет, и велми запрети всем приступити ко Арсакию. Темже иже гневахуся на Иоанна, тии с радостию прихождаху к церкви, а иже поистинне беяху злобе обличители и зело добри, то тии предаяхуся судиям, и яко истиннии вернии мученицы тверде исповедающе истину, и равны с теми прияша венцы. Друзии же убоявшеся лукавых прещения, и казни тоя лютыя, изыдоша из града вон, по заповеди Господни глаголющей: аще изгонят вы из града сего то бежите в другии. Зриши ли, колико постоянство в вере колику ревность о благочестии, колико усердие о православии имяху, яко раны, темницы, озлобления, изгнания, заточения, и самую смерть добльственне подъемляху; все же того ради претерпеваху, во еже бы не быти, причастниками сквернодействуемаго еретическаго причащения. Ведяху бо яко сообщаяися еретикам, будет сообщник, аще и вся добродетели совершит, и во оном веце мучению уготованному им. И слыши не свое ти предлагаю, но от писания. аще бо свое рекл бы, не быти было вероятно. Сего ради вся реченная мною утверждаю достоверными свидетельствы от писании, да будет ти неотрицателна. Темже и о сем сице в Лимонаре свидетельствует глаголя [Лимонарь, Софрония патриарха Иеросалимскаго, глава 26]: Бе некии старец в лавре Каломони у святаго Иордана, именем Кириак, бе же велия добродетели. К сему прииде брат некии, от страны Доры, именем Феофан вопросити старца о помыслех блудных. Его же старец мало поучив, о помыслех плотских и о чистоте. Брат же зело ползовася, глаголя старцу: Господине авво, аз в земли моей с несторианы, причащаюся, и аще не сея ради вины, с тобою пребыл бых. Якоже услыша старец о имени Нестория, оскорбися о погибели брата учаше же его и моляше отступити от таковыя скверныя веры, и приити к соборней и апостольстей церкви, и яко несть (рече) инаго спасения, точию православно веровати и мудрствовати истинно быти святую Богородицу Марию. Рече же брат: господине авво, вси еретицы глаголют, яко аще с нами не причастишися, не имаши спастися, что же сотворити имам окаянныи аз, не вем? но молися убо Господеви да известит ми делом, кая есть истинная вера. Старец же с радостию прием братнее слово, рече ему: пребуди в вертепе моем, и надежду имам к Богу, яко открыет тебе благодать Его истину. сам же старец иде к Мертвому морю моляся Богу о брате. и се во вторыи день, в час девятыи, виде брат некоего пришедша к нему, иже страшным образом воззрев нань, рече: прииди и виждь истину. и веде его на место темное и смрадное, и огнем дышущее, и в том огни, Нестории, Евтихии, и Аполинарии, Диоскор и Севир, Арии и Ориген, и иныя от еретик, и глагола ему явивыися: Се место уготовано есть еретиком и хулником, и послушающим словес их, аще убо угодно ти есть место сие, то пребуди в приобщении несториан: аще ли искус сея муки прияти не хощеши, то прииди ко общению соборней и апостольстей церкви, якоже старец учит. Глаголю же ти, яко аще вся добродетели исправит человек и неправо верит, на сие место, и в таковыя муки приходит. До зде от Лимонаря. Темже убо аще святии пастырие и учителие церковнии, не токмо священными своими словесы, врученныя себе овцы научаху удалятися сквернаго еретическаго причащения, но и самем делом самех себе преставляху стадом своим, гнушающеся причащения их: Аще древлеблагочестивии иноци, боящеся да не осквернят святоотеческаго православия, бегаху еретическаго комкания: аше простии безчисленнии народи мужие и жены, гнушающеся оскверняющаго еретическаго сообщения, изгнания, имений разграбления, узы, темницы, различная мучения претерпеваху, да не како сообщающеся им в приятии причастия осквернивше святоправославную веру, будут сообщницы и мучения в будущий век уготованнаго им. То кто бы от благоразсудителных дерзнул от священника, отлучению подлежащаго, и проклятию преданнаго, и еретичествующаго, действуемаго от него причащения причаститися? не вем. Аще бо, по блаженнаго Иоанна Александрскаго [Милостиваго], аще святую и православную веру оскверним приобщением еретическим, причастницы будем мучению в будущий век ждущему еретик. Сего ради таковаго причащения, аще бы случилося кому и изгнания, аще и имении лишения, аще и узы, аще и темницы, аще и самую смерть претерпети всячески не подобает восприимати. Понеже бо унее есть, аще и весь свой живот, не сущу православну священнику, безпричастну пребыти, нежели от священника еретичествующаго причаститися. Зане кииждо имея веру правую, и дела благоугодная, по мере веры и добродетелей, насыщается Агнца Божия, и туюже благодать, юже и усты причащаяися, получает. Date: 2015-05-22; view: 489; Нарушение авторских прав |