Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Трегуби суть причащающиися божественных таин во святей церкви, ови усты и сердцем в чистой совести, друзии верою и усердием, третие едиными токмо устнами





Хотя убо аще кто некия ради благословныя вины и не возможет устнами, животворящия плоти и крове Христовы причаститися, обаче может таковый чрез веру и усердие духовне причащатися. Понеже во святей православнокафоличестей церкви, якоже причащающихся устроение трегубо разделено обретается: тако и словеса святых отец о сем разсуждающая являются, еже и новопечатныя книги явственно определяют.

И первии убо суть: иже усты и сердцем в чистей совести приемлют животворящее тело, и святую кровь Христову, по преданию святых апостол, и святых отец. И сие сугубо: ови во святей церкви, на святей литургии причащаются: ови же от священника православнаго вземше часть животворящих таин, у себе держат, и егда восхотят причащаются. Ибо дотоле сие таинство цело есть, доколе вид хлеба и вина цел пребывает. Чесому научает нас святая православная церковь сице глаголющи: [Сия тайна не точию в причащении по освящении тайною бывает, якоже прочия тайны, но и в самом освящении бывши тайною и жертвою за живыя, и без причащения доколе виды хлеба и вина целы пребывают, совершенным всегда есть тела и крове Христовы тайною, и самым Христом Богом нашим [Златоуст бес. во Антиохии, 23]: ихже ради вин ни едина иная тайна того имать, якоже та имат. Понеже яко самому Богу, поклонение и честь воздаватися имать от нас]. Катихисис малый [лист 30]. Таковии быша в скитех и пустынях отцы, во Александрии же и в Египте простии людие, намнозе имуще причастие в дому своем кождо, и егда хотяху, причащахуся собою [преп. Никон Черногорец, в слове 23; Симеон ответ 41]. яко Великий Василий свидетельствует, и Симеон Фессалонитский в книзе своей утверждает.

Втории: Иже благословных ради вин, не имеют где причаститися, еже устнами вкусити животворящих и пречистых таин: обаче веру теплую, и усердное желание о сем показуют, во еже бы вкусити плоти и крове Христовы, добродетельми свое житие украшающе. Таковии чрез веру и усердие духовне причащаются плоти и крове Христовы. Каковии бывают обладающим нечестивым еретиком церквами, и во времена гонительная. Кации быша в древняя времена, при священномученице Киприане епископе Карфагенском, иже от Понтия Патернауса во изгнании сущии, не имуще где тела и крове Христовы устнами вкусити, духовне причащахуся. о них же повествует Бароний Кесарь в книзе своего сочинения, сице: [На изнании сущу Киприану, Понтии Патернаус и иных многих епископов, иереов, и диаконов, и клириков во Африце ищущ, многое их число пойма, и крепких во исповедании Христове видя, дрекольми их бити повеле, и на работу в горы Халкорихиов. К сим Киприан святыи, утешая их, писа послание сладости христианския исполнено. [ниже] не имате (рече) возлюбленная братия, ни единыя тщеты, во благоговении и вере, яко тамо в сие время священницы Божии приношения и жертвы (или литургию) совершити не можете: пожрите в жертву дух сокрушен, сердце сокрушено и смирено Бог не уничижит. Сию жертву Богу непрестанно воздаете в день и в нощь, и сами есте жертва жива и свята, (якоже глаголет апостол [к рим. 12]) в телесех ваших. Ниже: И дарова им сию благодать Господь Бог, яко вси во оной долгой и тяжкой работе изомроша]. Лето Господне 260.

Третии суть: Иже едиными токмо устнами причащаются. иже недостойне ко святому комканию приступают, иже скверными грехи окаляни, иже в смертных гресех погрязоша и не очистишася. Каковии не токмо не получают благодати Божия, но паче большее осуждение приемлют, по божественному апостолу Павлу глаголющу [к коринф. зач. 149]: Ядыи бо и пия недостойне, суд себе яст и пиет, не разсуждая тела Господня. О них же и святый Исидор Пилусийстий глаголет [в последовании святаго причащения]: [Согрешающии мук суть достойни, и повинны себе сотворяют, по неложному гласу Павлову, телу и крови Господни]. В Старчестве же страшнее приводя глаголя [и Никон Черногорец в слове 53]: Аще недостойне приимеши святых таин, повинен бываеши телу и крови Христове, и обретаешися Христа убивая, и Онаго закланию повинен еси. (ниже) иже тогда тело Его прободшии и оскверняющии Того, ныне сии нечистою душею недостойне причащающеся Ему, един суд с распеньшими Его прияти имут, по глаголу апостола Павла.

Сие трегубое причащающихся устроение, и новопечатныя книги явственно засвидетельствуют: Сице о сем пишет в книжице О седми сакраментах, типографии Черниговския [рока 1716, лист 6]: Вопрос: Многократное ли есть потребление евхаристии? Ответ: Трикратное: едино есть устнами токмо, якоже обыче бывает, егда кто с нечистым сердцем приемлет тело и кровь Спасителя нашего, яко Июда беззаконныи на тайной вечери: таковии на пагубление души своей приемлют. Другое потребление есть духовное, то есть, егда кто истинною верою и волею хощет тела и крови Христовой причаститися но не может Его прияти, яко то обыче бывати, не сущу тогда тамо священнику. Ниже: Третие есть, егда кто истинным сердцем, и чистыми устнами бывает причастником евхаристии святой. лист 7.


Зде убо святая древлеправославная церковь, и новии учители, на три чины причащающихся плоти и крови Христове расположивше, на чистым сердцем и чистыми устнами вкушающих тела и крове Христовы: на духовне, си есть, егда кто истинною верою и огнепалным желанием желает причаститися животворящим тайнам: но не может благословных ради вин, причащающихся: и на недостойне приступающих ко святому причащению, еда уничижают желающих огнепальне причаститися, но не могущих? Еда отревают от христианскаго их сочетания? еда глаголют яко невозможно есть отнюд не вкусившему устнами плоти и крове Христовы, спасение получити, и наследником царствия небеснаго быти? никакоже никако; но паче ублажают. Якоже святый священномученик Киприан к сослужебником своим сущим во изгнании пиша глаголет [Бароний лето Господне, 260]: [Не имате (рече) возлюбленная братия, ни единыя тщеты во благоговении и вере, яко тамо в сие время священницы Божии приношения и жертвы, или литургии совершити не можете, пожрите в жертву дух сокрушен, сердце сокрушено и смирено Бог не уничижит. сию жертву Богу непрестанно воздаете в день и в нощь, и сами есте жертва жива и свята в телесах ваших]. И аще убо святая церковь не отрицает желающим, но не могущим некия ради вины благословныя, устнами причаститися, спасение получити, ты же како противоборствуя всей кафоличестей церкви, дерзаеши отрицателне глаголати, яко невозможно есть непричастившуся спастися. Ни ли слышиши яко имущии огнепалное сердца желание, и ревностное усердие, во еже бы причаститися устнами животворящих таин Христовых но не могущии некия ради вины благословныя, приумножения благодати Божия без причащения себе получают; По премногу нас сему научает и от новых учителей творец книги глаголемыя Диалогизма, в ней же устроение причащающихся, на три чины расположив глаголет сице [изданная в киевопечерстей лавре року 1714, часть 2, беседа 10]: [Велико есть разньствие между ядущими трапезу Царскую. едини ядят действительно; едини недействительне. и инии тайну святую приемлют, купно же и действия ея; прочии же ни тайну святую приемлют, ниже действие, или корысти от тайны святыя происходящия. (ниже). Приемлющии тайну святую без действия, еже есть без благодати Божия, сии есть, иже в гресе смертном причащаются. И сице причащающиися далече отстоят от благодати Божия. новыи грех паче соделовают, и суд себе ядят и пиют. Не любве же Христовы, но гнева и негодования приумножение себе творят. Приемлющии же действие тайны сея, сиесть приумножение благодати Божия без причащения, сии суть, иже имеют огнепальное сердца желание причаститися, но не могут, или некоея ради тяжкия болезни, или иных коих благословных вин, или не имеют на сие помощника себе. Приемлют же точию действие тайны святыя за свое благоусердное желание, и духовне сицевии причащатися глаголются]. часть 2, беседа 10.

Видиши ли, яко иже имут огнепальное сердца желание, рекше всем сердцем желают причаститися божественным тайнам, но не могут неких ради вин благословных, таковии без причащения приемлют действие святыя тайны, сиречь приумножения благодаати Божия, еже от приятия пречистых таин происходит.

Темже убо аще по словеси святаго священномученика Киприана, ни единыя тщеты во благоговении и вере не сотвориша себе онии священницы, не могуще чрез всю свою жизнь, изгнания ради причаститися: Аще по сказанию творца книги Диалогизма, иже имут огнепальное желание во еже бы причаститися, но не могут неких ради вин благословных, без причастия приемлют действие святыя тайны, сиесть приумножение благодати Божия. То чесо ради не возможно ныне таковым, иже православнокафолическую веру без нарушения соблюдают иже святоотеческия догматы без ущербления содержат, иже вся святоцерковная предания неизменно сохраняют, иже имут всеусердное тщание, огнепальное сердца желание, еже бы причаститися святым и животворящим тайнам Христовым, но не могут благословных ради вин, яко не обретают святокафолическия церкве, яко не имут благочестиваго архиерея, яко несть православнаго священника, в ней же бы и от него же подобало причаститися, без причащения прияти действие святыя тайны, сиесть приумножение благодати Божия? ей возможно, и приемлют. И аще убо без причащения таковии приумножение благодати Божия приемлют. Чесо ради не возможно таковым спастися? ей возможно и спасаются.







Date: 2015-05-22; view: 525; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию