Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О еже кая есть сила святаго покаяния





Понеже сила покаяния их толика и такова, яко из грешнаго творит праведнаго, и вся грехи по святом крещении содеянная кающемуся отпустит, якоже и прежде падения нескверна соделовает. о чесом засвидетельствовася в Катихисисе велицем, идеже пишет тако: Вопрос: Что есть покаяния тайна. Ответ: Покаяние есть вторая дщица, по разбиении крестильнаго корабля. И нужднопотребная тайна согрешившим, в ней же оставление грехов о повинных испрошается. глава 64. Чесому и святый Иоанн Златоустый доволно яве научает нас сице глаголя [Соборник, лист 431]: сего ради подобает всегда слезити и плакати, яко да избавит нас Господь от злаго мудрования тела и смерьти сея, и вожделением поне некогда вожделенная она, в ня же и ангели желают приникнути. сия и мы вожделеем. покаемся, и покаяния ради паки нескверни будем, якоже и прежде падения. таков есть вид и сила честнаго стяжания покаяния, на первую честь, юже имеяше прежде согрешения, в ту устрояет паки покаявшагося. слово в неделю 4-ю поста. Зриши ли колика и какова есть сила святаго покаяния? яко чисте покаявшагося, на первую честь, юже прежде падения имеяше, возводит, и нескверна паки, якоже и прежде осквернения грехом бывша, содевает. Но смотри же ми, колицы и какови суть плоды покаяния. покаяние возбраняет согрешающему согрешити, отверзает рай. по реченнному: аминь глаголю тебе. днесь со Мною будеши в раи [Лк., 23]. Обращает душу в прежнее свое естественное строение и упокоение. По реченному: обратися душе моя в покой твой, яко Господь благо сотвори тебе. воздает честь, юже грехом погубихом, якоже на сыне блуднем бысть, глаголет бо Спас [Лк., 15]: изнесите одежду первую, и облецыте его. радости и веселия наполняет душю. яко глаголет пророк: возрадуется душа моя о Господе, облече бо мя в ризу спасения и одеянием веселия возложи на мя. оживотворяет умерщвенную душу от греха. по реченному: сей сын мой мертв бе и оживе. воздает благодать, юже погуби душа грехом. О колика блага: о колики духовныя плоды содела, и делает нам грешным, святое и божественное покаяние! кто есть ведыи разбойника в рай? не святое ли покаяние? кто Давыду оставление дарова? не святое ли покаяние? кто Манасии прощение испроси? не святое ли покаяние? кто от Неневии града Божий гнев отврати? не покаяние ли? кто Петру апостолу отпущение дарова? и первоверховнаго апостолом сотвори? не покаяние ли? о святое покаяние, еже исповеданием убо грехов, достойная твориши уста, очищающее сия от студодеяния, еже воспевати и пети Бога благодерзновенно. сокрушением сердца присвояеши Богу, святыя Его заповеди преступившаго. довлетворением же от геенны всячески человека изъимаеши. обаче не токмо Бог делом согрешавших делом и кающихся, сиречь довлетворением, приемлет; но убо делом согрешивших, словесы же кающихся не отревает, но равне приемлет, яко же и делом покаяние приносящих. и тако покаяние их очищает, яко снег белы сотворяет. и яко ярину убеляет. о чесом явственно засвидетельствует преподобный Нил черноризец, сице глаголя [Кормчая, лист 296]: [негли убо человече, яко делом согрешивших, словесы же токмо исповедающихся не приемлет Бог. таковая убо глаголя, недалече еси чистых убо словесы, нечистых же делесы, невеждных наватиан: понеже они премножеством безумия, и буести неполезныя, да не реку душетленныя, по крещении всяко покаяние отмещут. [ниже] и ты убо ныне презвитере не уничижай; но приемли сердце сокрушено, и согревай, и созидай, и спасай, не токмо плодов исправления тяжких от согрешающих изыскуя дела постническими: но и словесы приимая кающихся о своих гресех, и со многим смирением исповедающих тебе, яже зле содеяша. [ниже] велика убо есть покаяния сила, яже нас яко снег сотворяет, и яко ярину убеляет. Темже и Господь к таковым грешником рече: приклоните ми души ваши из глубины, и яко осуждени, и тыяжде венцы праведных приимете. Тако спасаются поникшии детелною добродетелию, неделанием Божиих повелении, но человеколюбием Божиим и исповеданием, иже со многим смирением и сокрушением сердца, своя грехи исповедав. он убо таковым образом спасается покаяния, и глубиною смирения, ты же спасися в чистоте руку своею, рекше во благих и добродетелных деяниих. [ниже, лист 298] И како убо веровати мя сотвориши? яко имаши разум божественных писании? просто Спасу вопиющу во евангелиих: несть воля Отца Моего, да погибнет един от менших сих. ты же многи и велики хощеши лишити спасения. понеже глаголеши, глагол единех не приемлет Бог. [выше, лист тойже] помышляти бо должен еси, не токмо суд, но и человеколюбие Христово, наказующаго на полезное человеческии род, исходяща и страждуща с нами, да не погибнем. се бо и Навуходоносор всяк образ злобы безчеловечия же и нечестия сотворив, и кровьми землю напоив, и николиже ничтоже возрастив подобнаго помысла, но противна себе Богу сотворив: обаче егда в зверя преложися, и скот бысть Божиим судом, словесы токмо исповедася, и глаголы малыми. и ниже бесчисленная беззаконновав делесы, абие и милости Божия, прежде таковая судившаго напоследок насладися, и восприят царскии престол и образ, и честь обилнейшую получи [лист 297], якоже глаголаше Господь: яко аще уканет ярость Моя на некоего судима, паки того исцелю. Аз прогневаюся, и Аз ущедрю. [выше лист тойже] негли убо невеждна, яко простых глагол Бог покаяния не приемлет, которыми болезньми и труды мытарь спасеся? не простыми ли глаголы смирения? киими же поты и труды разбойник со креста в рай вселися? не малыми глаголы, и исповеданием Христова царства: глава 41]. Что же, разбойник, иже бе при Маврикии царе, его же всяцем ухищрением мнози от воевод покушахуся яти, но не возмогоша, киими поты? киими болезньми спасение получи? не краткими ли и простыми глаголы, и слез источением? якоже о нем блаженный Анастасий Синайский повествует, глаголя [преп. Никон Черныя горы, в слове 22, и в Прологе]: при Маврикии царе бысть началник разбойником в странах фракийских суров и безчеловечен, и таков бяше, яко пути оны непроходны сотвори. Сего ради яти мнозем воином и воеводам. всяцем ухищрением наченшим, и не возмогшим. Слышав же блаженнейшии царь Маврикии о нем, с неким юным отроком своим крест посла к началнику разбойническому, слово дая ему тем, [не боятися но приити к нему] началоразбойник по действу Божию, устыдевся слова, и отложи обычай разбойническии, с ккротостию якоже овча пришед, со исповеданием к ногама царевыма припаде. таже малым некоим днем мимошедшым, в болезнь некую огньчну разбойник впад, в болнице глаголемей святаго Сампсона, и прием винное питие, во умное изступление впаде. потом же яко виде себе отягчаема, и от жития всяко исходяща, на молбу ко всещедрому Богу обратися, со слезами исповедаяся, и прощение своим грехом прося, и глаголя: не ищу что странно от тебе человеколюбче, но якоже древняго разбойника исповеданием спасл еси, сице и на мне удиви милость Твою своим благоустроением, и приими мой сей присмертный плачь на одре, якоже онех иже при единонадесятом часе ничтоже достойно соделавших: тако и моя малыя сия и горкия слезы, и очисти мя крещая в них, смертное прощение, яко крещение подаждь ми, не истязая мя множае что, не подает бо время, беззакониям моим приближившимся, но да не истяжеши, или спираешися, не обрящеши бо во мне что благо. предвариша бо мя беззакония моя, и к вечеру постигох зле, яко безчисленнии суть долгови мои; но якоже прият Петра апостола горкии плачь, тако приими и мой Человеколюбче. Возливаю сия слезы моя, на грехов моих рукописание. губою милосердия Твоего потребляя, неисцелная моя прегрешения. Сицевая на многи часы исповедаяся разбойник, и своим убрусом слезы от очию отирая, предаде дух. якоже близ его спящии поведаша. врачем же началник некто благоговеин, иже ону болницу посещая, и в своем дому спя, зрит во сне в той час, воньже разбойник скончася, некия ефиопы многи пришедше ко одру разбойничю, со мноземи хартиями, имущими грехи разбойническия. таже и два некая светлая мужа, принесоша убо мерило, и возложившим ефиопом вся рукописания разбойническая, претяже сия страна, другаяже на высоте бяше легка сущи. глаголаху убо два святая ангела: мы ничтоже имамы зде. глагола другии к нему: что хощем? не у десять дней имать пришед от разбойничества и от убийств своих, и что благо ищем от него? да яко се глаголаху, сотвориша осязати на одре его, еда како обрящут, и та нечто добро? и обрете един убрусец, им же слезы отирал бяше, и глагола к другу своему, воистинну ничтоже имамы зде, разве убрусец со слезами его. Но вложим его в другую страну, человеколюбие Божие с ним, и всяко нечто имать быти. и яко токмо вложиша его в страну возвышенную претяже внезапу. и разсыпашася вся рукописания на другой стране сущая. и возопиша единем гласом ангели, глаголюще: победи человеколюбие Божие, и вземше душу разбойничю отнесоша с собою. ефиопи же воскликнувше бежаша посрамленни. сия видев абие возбудися, и облечеся в ризы своя, и теком прииде в болницу. и пришед ко одру разбойника, обрете тело его еще тепло, душу же его отшедшу ко Господу, убрус же его на очию его лежащ исполнен слез, и уведав от близ его спящих исповедание, еже сотвори разбойник к Богу. и взем убрус, вниде к благочестивому царю, и показуя ему поведа, яже от ближних его слыша. глагола врачь к царю: благочестивыи владыко, слышахом разбойника спасена исповеданием на кресте при небеснем Царе, и видехом разбойника спасшася исповеданием при твоей державе земнаго царя. и сия убо слышаше веруем, истинна быти. [ниже] Велика убо еже по Бозе слезам крепость, велико тех действо, и свидетели, в ветсем убо ниневитяне, Иезекия, Навуходоносор, и Манасия, неисповедима и непостижима глубина спасеся, и кто прочее каяся всею душею не спасеся? что ми глаголеши, соблудих, прелюбодействовах, убийство сотворих, разбойничествовах, и в беззаконии состаревся, и спастися не могу? сия ли глаголеши? аще Манасию Бог покаянием прият, дерзаю рещи, яко и диявола кающася вседушно приял бы. пятьдесят два лета сотвори Манасия люди израильтейския служити. и покланятися идолом. колико тем, рцы ми умроша у летех онех, и идоша в погибель, их же грех царь Манасия взят, должен бяша? но не победи толикое множество человеколюбия Божия, глаголют бо древнии летописцы. яко веден бысть царь Манасия, в Вавилон персидскии, пленен от халдей, и затворен бысть в здании медяне от царя персскаго, и внутрь сыи, разседеся здание. изыде Манасия, и спасен бысть ангелом, прииде во Иеросалим, и ту скончася в покаянии и исповедании. зри пучину неисповедимую щедрот Божиих, единаго блага и человеколюбца спасающаго и милующаго туне, иже к Нему прибегающих воистинну. что бо принесе Манасия, рцы ми, Богови, достойно суда и погибели толиким тмам душ, еже в геене огня осужденным и погибшим? ничтоже. но понеже всяко покаяся, и прибеже, и приверже себе в щедроты Божия, сподоблен бысть от него оставления грехом. Никон, слово 52. Но что глаголю, яко Бог согрешающих делесы, кающихжеся простыми словесы со излиянием слезных источник, приемлет: но и при самом конце смерти покаяние приносящих не отревает. явственно о сем засвидетельствует преподобный Никон Черныя горы, в своего творения посланиях, сице глаголя [в послании 38-м]: Не несвидетельствовано же есть от божественнаго писания, но многа таковая обретаются, и паче страшнейшее о Феофиле оном царе, како иконоборец сыи спасеся и по смерти, якоже на святыя хуливыи, того язык огнем сгараше, и той безгласен обзираяся многою тяготою, и едва некогда видев промыслом Божии некоего от синклитик носяща енгорф божественныи образ, и той своима рукама удержав, безгласне приложи, ко устом же и очима, и челу, и сердцу, и тако отдаст душу. Блаженная же Феодора того жена втай верна бяше, да яко виде бывшее, абие отгна от церкве еретика патриарха, и великаго Мефодия вместо его введе, и советом его, ради царя Феофила, та убо внутрь палат милостынями и прочими благими делы, патриарх же тако и с прочими, упражняшеся на молитву, и бдение, всю первую неделю великия четыредесятницы. и по совершении недели, ответ прият патриарх от Бога, такожде и Феодора царица, яко спасеся царь Феофил. [ниже] но убо да видим, како спасеся царь Феофил, показа конец, яко в покаянии обретеся, внегда лобзати, и прочее сотворити к божественному образу енгорфе, и обаче безгласен на том смертном конце. послание 38. Видиши ли, яко Господь Бог, бе милости премногий, в щедротах неисчетный, при самой кончине смертной всеусердне кающихся приемлет. и не точию кающихся при кончине смертней приемлет: но и обращающихся от грех к покаянию, не отревает. якоже видимо есть в Пролозе, о некоей деве, освященней Богови, яже от диаволя действа запята бывши, впаде в блуд, и неколико времени пребывши в нем, паки умом возвратившися, мысляше о покаянии, о ней же повествуется сице [Пролог, июнь 2, лист 655]: поведаше некто от отец глаголя: яко в Селуне есть монастырь девическ, едина же от действа вражия, пущена бысть отъити от монастыря, изшедши впаде в блуд, тако бо прельсти враг, и в то впадши, неколико лет сотвори блудящи, и помянувся к Богу, паки умом мысляше на покаяние. и пришедше к монастырю, в нем же бяше хотяше каятися, и падше пред враты, и умре. и яви Бог единому епископу смерть ея, и виде святыя ангелы пришедша, и приимша душу ея, и бесы вслед их идуща, и прящася с ними. святым же ангелом глаголющим: нам работа толико лет, наша есть душа. долго же прящимся о том, и рекоша бесове, яко иде в монастырь в лености. да како глаголете покаялася есть: и отвещаша ангели глаголюще: понеже видев Бог разум ея, на то уже преклоншися прият ея покаяние, да покаянием она владеяше, еже на ум наложи сие. животом же Владыка Бог владеет, и тако посрамишася беси, и отбегоша. того ради блюдущеся живем и ходим, не вемы бо в кии час смерть нас возмет. июня, 2 день. Сего ради всякому православно жительствующему христианину несть лепо отчаяватися, повнегда и в некое прегрешение впадет. не бо погибает от Бога труд, его же в покаянии сотвори человек. аще бо тмами согрешил есть, тмами и да покается. в нем же Бог обрящет человека при смертней године, в том и судит. и слыши святаго Анастасия Синайскаго вопросоотвещателне сице о сем глаголюща [Кормчая глава 62, лист 628]: Вопрос: Нецыи многажды отсекающеся от греха и кающеся, есть яко паки поползающеся, и падающе отчаявают себе, яко се весь труд покаяния, иже суть сотворили, погубльше? Ответ: Не погибе от Бога труд, иже сотвори в покаянии человек, и сего ради не лепо ему есть отчаяти себе, но паки востати противу врага благими делы и покаянием. яко же и при воинех царских, любит царь воина стоящаго и борющагося со враги, овогда убо и уязвляющаго, паче бегающаго, и оружие пометающаго. тако и Бог паче спострадает души стоящей неослабевающей но борющейся с бесы, паче неборющейся, и себе отчаявша, и прочее безстудне грех творяща. не тожде бо осуждение имать, иже единою летом согрешая, его же иже часто согрешая. яко не туюжде мзду приимает, иже вся дни творит милостыню, его же иже по редку творит. аще убо и тмами согрешил есть, тмами и покайся, да пришедши смерть, обрящет тя в покаянии. до зде Анастасий. Сим согласно и божественный Златоуст поучая нас, повнегда случится кому, запяту бывшу от врага и человекоубийцы диавола, пасти, повелевает не отчаявати себе, но паки воставше обновляти себе покаянием, и слезами, и исповеданием, сице толкуя словеса блаженнаго апостола Павла, яже рече [к рим. зач. 108, ст. 5, от толков. Беседы апост. лист 363, лист 71, и 68, и 142]: [не сообразуйтеся веку сему, но преобразуйтеся обновлением ума вашего] глаголет: понеже человеком сущим последовательно есть на всяк день согрешати, утешает слышателя глаголя: яко всегда обновляя себе. еже о домох творим, обетшавшия тыя присно исправляюще, сие и о себе твори. Согрешил ли еси днесь? обетшил еси душу твою? не отчаяйся, ниже обленися, но обнови ю покаянием, и слезами, и исповеданием, и благих деланием, и никогда то престаеши творя. аще же не хотел бы нас великими венцы по трудех даровати, не бы прежде трудов толикая дал благая. Ныне же теплое своея любве показует отсюду, яко не тихо и помалу почте нас, но внезапу источник излия, и наипаче да еще прежде подвигов. темже аще и не вельми достоин еси не отчайся, имеяи велика споборника судящаго любовь. сего бо ради и сам той рек: упование не посрамит. не нашим исправлением, но любви Божией все возложи, рекше даянием. Беседы апостольския, лист 363.




Виждь колику крепость, колику силу, колику мощь имать покаяние, яко и при самом смертном конце, истинно кающихся, очищает от грехов. сего ради толико нужно потребно есть покаяние, яко, якоже кроме святаго крещения, сице и покаяния, невозможно есть человеку отнюд наследником царьствия небеснаго быти. Понеже убо крещение все грехи прежде сотворенныя себе омывает, покаяние же, яже по крещении человеком содеяни суть, очищает. о чесом кир Гавриил Филаделфийский явственно засвидетельствует сице глаголя: ведати нужда есть всем, яко тайны церковныя, иныя суть по нужде посредния, каковы суть, миропомазание, евхаристия, и елеопомазание, их же аще и не сподобится нужды ради некия, спасен быти может. иныя по нужде заповеди. темже есте две, крещение и покаяние, ею же кроме несть леть спасение получити. о крещении сам Спаситель глаголет [Ин. глава 3]: аще кто не родится водою и Духом, не внидет в царствие Божие. О покаянии же в Матфеи: во главе 18: аще не обратитеся, не внидете в царствие небесное. книга О седми тайнах.







Date: 2015-05-22; view: 512; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию