Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Менший от болшаго благословляется





И не сие токмо дивно, яко презвитер презвитеру, по обращении от ересей повелевает, аки бы благословляя его, без всякаго священнодейства с первшею хиротониею, от отпадших приемшею, паки священнодействовати. Но много паче дивнее, и есть чему удивлятися, яко простолюдины мужие и жены, собравшеся купно, приходящему в по них согласие презвитеру, никаковаго священнодействия совершающе, никаковыя молитвы очистителныя от ереси прочитающе, ни миром помазующе, но просто тако с первшею хиротониею, юже прият первее от архиерея отпадшаго православия, аки бы от православнаго хиротонисанному, о слепоты! о неведения! о крайняго неразумия! да не глаголю безумия! повелевают священная действовати. но кто от века слыша? кто ли виде? еже бы простолюдины мужие и жены, епископский на ся сан восхитивше, священником обращающымся от ересей, аки бы их воспохиротонисающе, или благословляюще, с первшею их хиротониею, юже прияша от еретик, повелевали, аки от благочестивых имущым архиереов хиротонию, священная действовати? никтоже никто. Пройди вся священная правила. обозри вся жития святых отец. осмотри вся истории церковных действ. нигдеже обрящеши таковаго неподобнаго дела нигде. Сие бо есть единых токмо архиереов дело, еже священников обращающихся от ересей, и приходящых к православней вере, еже воспохиротонисати, аще достойни суть таковаго сана, и возводити на предний степень. И свидетель сему есть достовернейший, блаженный Феодор Валсамон, иже, толкуя правило святых апостол осмьдесятое, во ответе своем к господину Марку патриарху Александрийскому, глаголет тако: [Из языческаго жития пришедша к православней вере, и крестиашагося, епископскаго достоинства предопределяет сподоблятися, убо первшему иерейству скверне непщуемей, и яко не бывшу вменяему. аще с правилным опасством возсуждаемыи, тако прославив, и сыи некогда скверныи иерей, в последньшом своем житии не осужден возъявися, сподобляется не точию иерейскаго достоинства, но и епископскаго обычными всяко степеньми на учителную высоту возводим]. ответ 1 [севаст Арменополь, от книги 5].

Божественнии бо отцы, не токмо презвитеру не сущу схимнику, не попущают пострищи инаго, и сотворити великаго схимника, но ниже малый образ наложити на кого оставляют. И слыши о сем блаженнаго Никиту Ираклийскаго, его же вопроси Константин Памфилийский, о еже аще может презвитер не схимник, пострищи другаго, и сотворити великаго схимника, сице вещающа [Кормчая]: [Святыи мой Владыко, подобает ли не схимнику презвитеру пострищи другаго, и сотворити великаго схимника? или ни? На сие ему отвеща тако: Его же не имать кто, не может никомуже дати ни малаго образа презвитер, какоже даст кому великии образ]. ответ 4. Зри, аще презвитер не схимник не может сотворити великаго схимника. Како убо простолюдини суще, не имуще рукоположения никакова, могут по обращении презвитера от ересей, с первшею его хиротониею, юже прият от архиерея, иже не сый православен, якоже многажды рехом, благословити, еже паки священнодействовати? никакоже не могут никако. Ничтоже бо может человек, аще сам неимат, иному преподати. Якоже бо Симеон Фессалоникийский глаголет: [Ниже бо человек что может, не взя от Бога]. ответ 13. Понеже меншее от болшаго благословляется, а не болшее от меншаго. Явственно сему научает ны святый апостол Павел глаголя [ко евреом, зач. 316]: [без всякаго прекословия меншее от болшаго благословляется]. И аше убо по апостолу меньшее от болшаго благословляется, благоявлено яко болшее от меншаго не благословляется. убо простолюдини, суще меншии, не могут обратившеся от заблуждения, по отречении его от ересей, вящша себе священника благословити, паки священнодействовати. аще же не могут, якоже и есть, проявлено яко священницы сии, или с первшею хиротониею юже прияша от архиерея, благочестия отпадшаго каковых божественнии отцы хиротонию всячески отмещут: от таковых бо, глаголет Никон Черныя горы [слово 63], [поставленым, или крещенным ниже верным ниже причетником мощно быти]. или, аще не с первшею, то безчинне самопоставлен, кроме хиротонии архиерейския, и благословения, дерзают священная действовати. действовати же таин не могут, кроме возложения рук, епископских, аще и дерзают действовати [Катихисис малый, лист 34]. Ибо, иже кроме возложения рук епископских, и безчинне во святая вскочиша, теми никакая тайна, аще и касаются их руками совершена может быти. Доволно сему научает ны святый Дионисий Ареопагит, сице глаголя: [Разумей же яко безчинне, и кроме уставов священных во святая вскочи, ниже видети, ниже слышати, ниже имети веруется, аще и руками тех касается, яко аще и подобная творит, вне своего чина и достояния]. часть 3. И понеже убо аще ни едина тайна от сицевых совершаемая совершена может быти, благоявлено яко ниже крещение действуемое от них совершено есть. И аще крещение от них совершаемое несть совершенно: убо безпрекословно яко крещеных от них, и приходящых ко святей древлехристианстей вере, паки подобает совершенно крестити. и в лепоту. Слыши священноинока Матфея о сем вещающа сице [глава 3, втораго состава]: [Взыскано бысть и сие, и Ираклийскому вопрошающу Мануилу, аще подобает яко верна, его же не священ крестил есть священник, ложно совторися. се бо в пределе его тогда приключися. и суди собор и сим покрещеватися. понеже бо, рече, по священных апостольских правилех, 46, и 47, единем епископом дается и священником, еже святаго крещения совершение. (ниже) Ни убо несть преподобно, ниже не безгрешно, ни без соблазна, крестившемуся от не приемшаго власть крещати, и крещением оставление даровати согрешением. Чистително бо сим крещение, божественому лику сопримешати немалая беда, да некогда от таковаго сомнения, той убо еже от святаго крещения очищения лишится, и мы со некрещеным предваримся причащающеся]. К сим же рцы ми; о любезнейший! может ли хиротония совершитися без трисоставнаго животворящаго креста Господня? Речеши ли не может? Како же ты сию хиротонию, от нынешних никонопоследствующих архиереов действуемую юже действующе, не трисоставным крестом, но двочастным совершают, яко суще совершену приемлеши? понеже бо егда архиерей священника рукополагает, осеняя ограждает его на главе трижды пятию перстным знамением, им же изображает крест двочастный. Якоже сами они свидетелствующе утверждают: [Ибо сицевым воображением креста Господня, вся тайны церковныя действуют воду ко крещению святому сицевым креста образом благословляюще освящаем, елей такожде: но и отроча мажюще елеом, и миром святым, не ин крест, точию четвероконечныи изображаем. сицевым крестом просфира на заколение агнца уготованная благословляется, и в самых тайн тела и крове Христовы совершение, сей же образ креста употребляется. сим супружество составляется и священство благословляется]. Жезл, часть 1, возобличение 23. Что убо, еда двочастный крест есть истинный Христов крест, на нем же распяся? Речеши ли, несть истинный Христов крест. како же ты выше рекл еси, яко без креста хиротония не может свершитися? Яже совершается двочастным крестом, юже ты приемлеши яко истинно совершенную? Аще бо ты приемлеши ю, яко истинно совершеную, яже совершается двочастным крестом: убо двочастный крест есть истинный крест Христов, совершеннотворитель сея хиротонии. Аще ли же глаголеши яко двочастный крест несть истинный крест Христов: убо сия хиротония без креста совершается. И аще без креста совершается: убо может и без креста совершитися. понеже приемши ю, яко совершенную. аще же, по твоим словесем, может без креста совершитися. како Иоанн Златоустый глаголет, яко без креста ничтоже таинств совершается. сице бо вопиет: [Яко венец, сице да обносим крест Христов. ибо вся тем совершаются, яже по нас: аще и породится треба будет, крест приходит: аще и напитатися таинственною оною трапезою, аще и рукоположитися, аще и яково ни буди ино что сотворити, везде одеяния нашего предстоит образование]. беседы на Матфея. нравоучение 54. И паки инде: [сим вся совершаются, крещение крестом, рукоположение крестом]. к филипис. на послан. беседа 14. Но и святый Симеон Фессалонитский глаголет: [темже и совершеннотворитель сам крест, и без креста ничтоже совершается божественных таин]. глава 62. И аще по святых богословец гласовом, ни едина божественных таин совершается без креста, и совершенотворитель сам крест есть. како же ты сию хиротонию яко истинно совершенную, яже не трисоставным крестом Господним, без него же совершенотворителя таинств отнюд не может быти совершена, но двочастным, иже несть истинный крест Христов, совершается, приемлеши? Рцы бо ми, молю тя? Аще кий изуграф, верою сый латинянин, напишет вапами по древнему преданию образ на дсце коего любо святаго, и принесет ти, приимеши ли и яко самаго сущаго христианина написание? и будеши ему покланятися, яко и прочим святым образом? Речеши ли не прииму. Чесо ради? Понеже не сый христианин пиша его. Добре. Аще нынешний архиерей, на кий любо праздник освятит воду, юже егда освящает, рукою воображая на ней крест двочастный освящает, приимеши ли ю яко освященную? Речеши ли не прииму. Рцы почто? Понеже, речеши, двочастным крестом освящаема, сего ради несть освящена. Изрядно. Смотри же ми, образа, егоже написа латинянин, яко освяти архиерей, яко двочастным крестом освящаема, не приемлеши. како же приемлеши хиротонию от нынешняго архиерея, двочастным же крестом совершаемую? Аще бо приемлеши хиротонию двочастным крестом совершаемую, всяко должен еси и воду двочастным же крестом освящаемую прияти, и образ латинянином написанный. Понеже всех сих совершенотворители равни суть. Аще ли оных не приемлеши, яко не суть церковию прияти совершенотворители их. Убо ниже сея должен еси прияти, яко совершенотворитель ея есть церковию отвержен. К сим же аще хиротонию приемлеши совершаемую вещь, яко истинно совершенную, всяко должен еси свосприяти и совершенотворителя ея двочастный крест, понеже отнюд не может хиротония без креста совершитися. Аще ли же совершенотворителя ея, двочастнаго креста, яко несть истинный крест Христов, не приемлеши: Убо ниже хиротонии совершаемыя им, яко несть истино совершена без креста, долженствуеши прияти. едино бо зде от двоих неотрочне подлежит, или совершаемую вещь прияв, и совершенотворителя ея свосприяти, или совершенотворителя отринув, и совершаемую им вещь соотринути. Аще ли едино приемлеши, еже по твоему нраву. аще и святыми не приято, всяко и нехотящ сприемлеши и другое. Темже подобало быти, о любезнейший! от древних святых отец и богословец научитися, и не приимати от неправославных совершаемыя хиротонии. Сице бо им вопиющым: Отметаем бо таковых якоже крещение, сице и хиротонию [Матфей Иеросалимский].









Date: 2015-05-22; view: 470; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.008 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию