Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О еже священник священника не может рукоположити, ни молитвы разрешителныя над ним, по отречении ересей прочести, но вся един архиерей действует





Рцыте ми, молю вы, паки; егда убо к по вам соединению, от никонопоследствующих архиереов, имущии хиротонию священницы приходят, их же ниже покрещеваете, ниже миром помазуете, что убо с проклятием ересей приемлете? И аще с проклятием ересей. По проклятии ересей, кто их благословляя, попущает им с первшею хиротониею, не сущым у вас епископом, священническая действовати? Или кто молитвы, по отрицании ересей их, прочитая над ними, благословляет их священнодействовати? Священницы ли ваши? но коею властию сия они творят? еда может священник священника, обратившася от заблуждения, и пришедша к православней вере, очистив от ересей, благословити? или разрешителную над ним молитву прочитав, власть преподати ему паки священнодействовати? И кто им тако повеле творити? Святии ли апостоли? но святии апостоли паче возбраняют, нежели попущают священнику священника поставляти, и развращати чин священнический. Сице бо в своем правиле возбраняюще вопиют [Кормчая, лист 30]: [Восхищающии недарованная им, раздражают Бога, якоже сынове Корреовы и Иозия царь. ни диакону убо приносити жертвы, несть достойно, ни крестити кого, ни благословения мала или велика творити. такожде ни презвитеру, несть достойно поставления творити, и развращати чин священнический. Якоже дерзнувыи таковая, не с нами борется, но с великим архиереом Христом]. правило 2. Видиши ли коль страшне вопиюще, святии апостоли возбраняют восхищающым недарованная им творити, и развращати чин священнический. Реша бо, таковая дерзнувый творити, рекше поставляти, не с нами борется: но с самем великим Архиереом Христом. Что убо священницы вашы, повелевающе священником обращающимся от ересей, паки священнодействовати, не восхищают ли на себе сана епископскаго и не развращают ли священническаго чина? и не с самем ли творяще таковая, великим Архиереом Христом борются? ей поистинне тако. Речеши ли святии отцы попущают? Но где святии отцы попущают таковая творити? покажи ми? но отнюд сего не можеши показати. Понеже святии отцы не попущают, но паче запрещают. Мы бо вемы, и известно научаемся, от писателных гласов, священных отец, яко священник точию имать благодать совершителную в действиях, еже крещати и священнодействовати, но не воздавателную, сиречь не может хиротонисати, ниже инаго действовати иерея. Явственно о сем свидетельствует, блаженный Симеон архиепископ Фессалонитский, сице глаголя: [Презвитери же глаголемую совершителную, якоже благодать имеюще токмо совершителную в действиях, а не воздавателную. крещает бо и священнодействует, не может же хиротонисати, ниже инаго действовати иерея, или из еликих имеют чина священнаго]. глава 31. Почто не может священник священника совершити? понеже, ничтоже человек может не прияв от Бога, иному преподати. Якоже той же паки блаженный Симеон глаголет: [Ниже бо человек что может не взяв от Бога, разве бо Мене, глаголет, не можете творити ничесоже]. от ответа 13. Сего ради, аще презвитер и совершителен именуется, яко действует совершена действия, сиречь, крещения, и молитвы, обаче воздавателныя не имеет благодати, ниже инаго иерея совершити может. Якоже той же блаженный Симеон Фессалонитский утверждая глаголет: [Презвитер же, иже и совершителен именуется, от божественнаго Дионисия, якоже многажды рекохом, ради того, что совершенна действия действует, яко причастие, крещение, и молитвы, обаче не воздавателную имеет благодать, ниже инаго иерея совершити может, сице свыше действуется, и истязается сей от архиерея о житии и о времени]. глава 177. И аще убо священник, хотя и совершителен нарицается, по блаженному Симеону, обаче не имать воздавателныя благодати, сиречь, не может рукоположити инаго священника. Како же ваши священницы не дарованная им восхищающе, дерзают. приходящым в соединение ваше, священником имущым от никонопоследствующаго архиерея хиротонию, с первшею хиротониею, по отречении ересей, аки бы рукополающе их, повелевати паки священнодействовати? Откуду сице прияша? Божественнии отцы глаголют, яко имеяй благодать четца, не может действовати, иже суть иподдиаконова, ниже диакон, яже суть презвитерова, ниже презвитер, яже суть епископова. Сице о сем блаженный Симеон Солунский глаголет: [Подобне же и даровании Святаго Духа, и о хиротонисаемых же сие явно запечатается, прочитати поставлен, и приимая благодать, и четца имея благодать, но он не возмогает, яже суть иподдиаконова, действовати, и диакон же подобно не возмогает презвитерова, ниже презвитер, якоже прежде рекохом, яже суть архиерейския благодати]. глава 32. Се коль явственно глаголет святый Симеон, яко не может презвитер, яже суть архиерейския благодати, действовати? Сии же противу толикия явныя истины борствующе, дерзают, яже суть архиерейския благодати, действовати. Ни ли слышат, яко единых есть епископов, якоже священников хиротонисати, сице и обращшыхся от ересей, имущых священства сан, на первое священническое достоинство возводити. Сице в Катихисисе малом глаголет: [Рукоположения силы никтоже имать, точию епископове]. лист 34. Якоже и блаженный Павел апостол повелевает единым епископом рукополагати, сице пиша к Тимофею глаголет: [Воспоминаю тебе возгревати дар Божии, иже есть в тебе возложением руку моею]. еже святый Иоанн Златоустый толкуя глаголет сице [беседы апостол. на послан. Тимофеево, лист 2540]: [Воспоминаю тебе возгревати дар Божии, иже есть в тебе руку моею, сиречь благодать Духа, юже приял еси в предстательство церкве]. беседы апостольские. Сего ради и просветитель нарицается архиерей, яко вси приемлют чрез него хиротонию же и печать, иереи же и клирос, еже утверждает блаженный Симеон Фессалонитский глаголя: [Убо просветителному глаголющюся, сиречь архиерею, и воздавателную божественных светов. Вси бо приемлют чрез него, хиротонии же и печати, иереи же и клирос, и освящении храмы]. глава 1.


Темже един архиерей имать воздавателную благодать, сиречь хиротонисати иереов и клириков. Презвитер бо аще и имать совершителную благодать в действиях, воздавателныя же не имать, сиречь не может хиротонисати не токмо презвитера, но ниже четца. вся бо сия един архиерей совершает, возложением руку своею. Якоже той же блаженный Симеон Фессалонитский изъявляя глаголет: [Потом приводится совершаемый к нему, и благословляется рукою крестообразно от него трижды, потом знаменается, и стрижет бо его власы главы крестообразно архиерей, божественное и страшное имя наглаголяи троическое, и за него же всякое священное и совершенное таинство. В первых убо по верху стрижа власы глаголет: во имя Отца, потом по челу, и Сына. потом и збоку главы одесную, глаголя: и Святаго Духа. потом и збоку паки ошшую, крест совершаяи глаголет: всегда ныне и присно. Вся же на всяком названии, аминь глаголет, исповедающе вкупе и утверждающе, яже от архиерея. и отъятие убо власов, освящение знаменует, яко власы во его теле извещение и начаток Богу принестися от человека знаменует. Крестообразно же Iсуса ради, яко Той воплотивыися и распят бысть освящает. Во имя Троицы же, яко сия содетель всем, совершенно творяй единый Бог]. глава 158. И яко же четца, сице и служителя, и презвитера хиротонисает един архиерей. Еже утверждает святый Симеон Солунский глаголя: [Три в хиротонии трегубым знамением иерарх совершает хиротонисуемаго. И зри отсуду Троицу исповедуему, и действующу в нас, и совершающу божественыя дары: В первых убо абие приведена знаменует трижды, еже есть начаток освящения и хиротонии. Потом паки знаменает трижды, по призвании божественныя благодати действуяи на нем чрез крест, посреде действа в Троице дарования всем глаголющым, Господи помилуй с пением. И третие по молитве паки трижды знаменает, якоже совершивше божественою силою всеконечно, или служителя, или иерея, или епископа]. глава 171. Вся же сия совершает един епископ благодатию и властию данною ему от Бога, с возложением руку своею. Сице засвидетельствуется о сем в Катихисисе велицем: [Вопрос: Кая суть совершителная сея тайны? Ответ: Сила и власть от Бога данная, печать дара Духа Святаго, на души священничестей, и оная благодать Божия, о ней же святыи апостол Павел к Тимофею пишет: Не неради о благодати сущей в тебе, данней ти пророчеством, с возложением руку моею. Сия благодать Божия устрояет рукоположеннаго, да будет во своем чине и сане благоприятен и благоугоден своим служением Богу и церкви]. глава 63. И понеже един епископ имать воздавателную благодать. священник же, аще и совершителен глаголется, но не имать воздавателныя благодати. Сего ради святии отцы между епископом и священником, разньствие полагают. еже овому литургисати и крещати, оному же рукополагати. Сице блаженный Симеон Фессалоникийский во своих вопросоответех глаголет: [Вопрос: Кое различие епископа или иерея? и чесо ради не хиротонисает иерей? понеже литургисает и крещает? Ответ: Различныя суть Духа дарования, и овому убо дается сие, и овому же оно дарование. ниже: Иереи же сию благодать не имеют, но токмо священнодействовати могут, и крестити. И сия убо кроме архиерейския не творят силы, и миром и хиротониями]. вопрос 37. И не токмо священник священника не может рукоположити: но ниже разрешение преподати ему каково любо в Дусе. яко седмидесяти апостол чин имут презвитери. Явственно о сем свидетелствующу томужде блаженному Симеону Фессалоникийскому сице: [Темже презвитери, яко седмьдесят чина имеюще, и не имеют волю Духа подати, сиречь благодать, или хиротонисати, или мир творити, или разрешение дати в Дусе]. ответ 13. Зриши ли яко не может священник священнику разрешение дати в Дусе. Ваши же священницы дерзновенно противящеся священных апостол, и святых отец пределом, повелевают, аки епископи, священником обращьшимся, паки священнодействовати. И кто се от века слышаше.


Темже убо, аще по священных апостол гласовом, несть достойно презвитеру поставления, творити: аще презвитер и имать совершителную благодать, но токмо в действиях, а не воздавателную аще презвитер презвитера не имать власти от Бога данныя рукоположити: Аще презвитер не имать таковыя благодати, еже презвитеру разрешение в Дусе дати: убо презвитери ваши, приходящии к по вам согласию, не суть истиннии священницы. Понеже отрицающеся новин, и новотворных действий, купно соотрицаются и новодействуемыя хиротонии, иже прияша от никонопоследствующаго архиерея. Ибо повнегда глаголют, отрицаюся всех новин и новодействий, абие соотрицается и хиротонии. яко есть новодействуемая. отрекшежеся хиротонии прочее не суть хиротонисани, яко не имут православнаго архиерея, от него же бы восприяли в себе законно хиротонию. не суще же хиротонисани, не суть священницы, аще и дерзают священнодействовати, но вне сана своего, и кроме уставов дерзают. Не суще же священницы, сего ради не могут ничтоже в Дусе действовати. И свидетель сему достовернейший святый Симеон Солунский сице глаголющь: [Слыши, ничтоже может действовати в Дусе, или иное что, аще хиротонии не имеет]. глава 77.

И аще убо ничтоже может в Дусе действовати, не имый хиротонии: тем ниже таин может действовати. Якоже явствует о сем в Катихисисе [малом] сице: [действовати убо таин не может, разве возложением епископских рук, по реченному: еяже ради вины воспоминаю тебе возгревати дар Божии живущии в тебе возложением руку моею]. лист 34. Аще же не могут действовати таин: убо ниже крещеннии от таковых крещени суть. И слыши о сем кир Симеона Фессалонитскаго сице вопиюща: [Аще ли же нецыи попущением Божиим, в толикое приидоша дерзнутие. яко еже неверне и злочестивне. (неверие бо вещь таковая, еже кроме священства прияти хиротонию) священная действовати: несть слово рещи о осуждении сицевых, сице бо дело горше есть и самех тех нечестивых бесов, во ангела светла, точию преобразующися, но не сущих, и Божие убо лицемерствующих, безбожных же сущых и противных Богу. Таковии неисчетное томление поимут, на божественная зле похуливше, ниже бо гласы божественныя от них, ниже божественная дела, понеже благодать рукоположения не имут. но и месть приимут иную, за прельстившихся от них, или негде крещеных, или рукоположеных. сии бо ни хиротонисани, ни крещени суть]. Номоканон, лист 100 [от ответа 1 кир Симеона Солунскаго]. убо подобает воспохиротонисовати.







Date: 2015-05-22; view: 508; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию