Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Лучше есть крещению совершитися от простолюдина, нежели от священника еретичествующаго





Се уже, Богу поспешествующу, двое при нынешнем священнице содержащееся, еже есть проклятие и отлучение, усмотривше от священных писаний показахом. прочее показателно есть, якоже обещахомся, аще есть еретичествуяи. понеже сказует Петр Могила: лучше есть, да простым людином совершится божественное крещение, нежели священником еретичествующим. но прежде даже приступим во испытателство о священнице, ведателно есть что есть еретик? еретик есть имя греческаго языка, славенски же сказуется иномнитель, избиратель. якоже егда кто не тожде, еже сам Христос Спаситель священным своим евангелием предаде: еже пророки предвозвестити: еже божественнии апостоли предаша: святии отцы на седми вселенских, и девяти поместных собравшеся соборех, определиша: святая православнокафолическая церковь узаконоположивши содержит: мудрствуя содержит: но ино возмнев, и оному ложному своему мнению прилепився, противяся истине упорне стоит, есть еретик. сице бо преподобный Максим Грек изъявляет глаголя: [еретик бо он, кто мнению своему ложному крепце прилепляется, известно совестию истине верно и противу глаголет, жестоце, без надежди исправления]. глава 78. Творец же Пращицы, по чесому глаголется еретик, вопрошая глаголет тако: [почесому еретик, сиречь иномнитель? посему, понеже аще кто очесом мнит иное, а не тое, еже Христос Спаситель научи, и предаде священным евангелием, еже устави вселенскими седмию, и девятию поместными соборы, и еже святою восточною апостольскою церковию узаконоположи]. Пращица, ответ 235. И тако: еретик есть той, сиречь иномнитель, иже о чесом иное мнит, а не тое еже Христос Спаситель научи и предаде священным своим евангелием: еже пророки предвозвести: еже апостолы благовести: еже вселенскими седмию, и девятию поместными соборы устави: и еже святою восточною и апостольскою церковию узаконоположи.

Ныне убо разсмотрим внутреннима ума нашего очима прилежне, аще никонопоследствующий священник тоежде, еже Христос Спаситель научи и предаде священным евангелием: еже вселенскими седмию, и девятию поместными соборы устави: и еже святою восточною церковию узаконоположи, а не иное мня содержит. аще бо от сих пяти предреченных поне во едином обрящется не тожде мудрствуя, всяко есть еретичествуяи. и виждь ми: в начале убо разсмотрим, како Христос Спаситель благослови: како же нынешний священник благословляет.

1: Христос убо Спаситель, егда возношашеся на небо, благослови священныя своя ученики, с ними же купно и вся верующыя вонь, совокупль три персты, палец со двема последнима, во образ Святыя неразделимыя единосущныя Троицы: два же указателный и великосредний, во исповедание сшедшуся двою естеству своею божества глаголю и человечества. еже богогласный Лука евангелист, в священнем евангелии засвидетельствует, глаголя: [извед же их (апостолов) вон до Вифании, и воздвиг руце свои и благослови их. и бысть егда благословляше их, отступи от них, и возношашеся на небо]. зач. 114. Зде убо во евангелии аще и не объяви святый Лука евангелист, како Спас персты сложив благослови: обаче благословящую Спасову десницу, священным образованием, по вышепоказанному изобрази. написа бо образ Пресвятыя Богородицы, с превечным младенцем, на нем же у Христа Спасителя благословящую руку, три персты, палец со двема последнима совокуплены по образу неразделимыя Троицы, два же, указателный и великосредний, простерта на благословение, во исповедание сшедшуся во двою естеству во Христе, божества и человечества. еже солнца светлейши на чюдотворнем Тихфинском Богородицыне образе Спасово благословение показуется [в лето 6891 явися]. о нем же древлеписанная история повествует, сице: [Руку же его божественую десную имущу простерту, яко благословящу, призывая благословенныя, яко область преимея владычествия на небеси и на земли. божественнии же его персты, три убо согбени, и друг ко другу совкуплени, по образу неразделимыя единосущныя Троицы, яко сый от Троицы един воплощься от Девы, не разлучися от Отца и Духа. два же великая перста образуют божество Его и человечество, яко совершен Бог во двою существу, сиречь в божестве и человечестве, во единой же ипостаси, якоже и персты во единой длани]. до зде от истории. Никонопоследствующий же священник не тако, якоже Христос Спаситель возносяся на небо, священныя своя ученики, совокупив три персты вообразив Святыя Троицы, два же простер во исповедание двою существу своею благословив, предаде им и прочия верующыя вонь благословити: но иное мудрствование имея, сопротивное преданию Христову, согласное же некоему протопопу Павлийскому, по реклу Малаксе, иже ниже в числе церковных учителей обретается, ниже в лице святых отец воспоминается, ниже, в кая лета, и при коем царе, и патриарсе греческом, или при коем княжении российском бе известно есть, благословляет странно некако пятию персты, изобразуя перстами литеры, сице указателным перстом, I, великосредним, С, палцем и четвертым, Х, пятым перстом, С, ими же изобразует имя IC ХC. и аще не тожде, еже ХС Спаситель в благословении своем, сам первее совокупив персты, изобрази треми три ипостаси божественныя, двема же два естества божество и человечество, благословив предаде учеником своим, и преемником их такожде изобразующе, тожде исповедати, мнит, но сопротивно Его божественому преданию. убо есть еретичествуяй.

2: Паки Христос Спаситель наш, егда восхождаше на небеса, благословив божественныя своя ученики предаде им священным своим евангелием, якоже благословляти, такоже и знаменатися. совокупи бо три божественнии свои персты. во образ триех божественных ипостасей, Отца и Сына и Святаго Духа, два же во исповедание двою естеству, божества и человечества. еже явственно показуется от образа Пресвятыя Богородицы чюдотворнаго, иже на Тихфине, его же святый Лука евангелист написа. о коем знаменовании, самем Христом Спасителем, святым своим учеником и апостолом преданном, царьственный пророком Давыд Духом Святым предрече глаголя: [Дал еси боящымся Тебе знамение, еже убежати от лица лука]. псалом 59. Кая словеса священнаго пророка, святии богословцы, Феодорит, Афанасий, Кирил, Златоустый, и инии отцы толкующе изъявляют: яко даде Господь знамение честнаго креста верным христианом, им же знаменают лица своя. сие пророческое слово и преподобный Максим Грек толкуя, засвидетельствует о знаменовании согласно Христову преданию, еже благословя ученики своя предаде, слагати три персты, палец со двема последнима, во исповедание таинства Святыя Троицы, два же, указателный и великосредний во исповедание сшедшуся двою естеству во Христе. якоже в книзе его, в слове 40, явствует. сие предание, еже якоже благословляти, сице и знаменатися, три убо персты совокупив, палец со двема последнима во образ Святыя единосущныя и неразделимыя Троицы, два же, указателный и великосредний, во исповедание двою естеству сшедшуся во Христе, божества глаголю и человечества, священнии и божественнии апостоли приемше от Христа Спаса, егда изыдоша во вселенную сеяти семя веры Христовы, купно с нею верующим во Христа Бога предаша. якоже преподобный Максим Грек свидетельствует, глаголя: [О нем же предварив вопросил мя еси, раскрыти тебе силу тайнаго апостольскаго предания, сиречь образа крестнаго, имже знаменуем себе вернии, на всяком начале молитв наших, яже к Богу]. слово 40. Нынешний же никонопоследствующий священник во знаменовании себе, не тоежде, еже Христос Спаситель предаде учеником своим, во еже в знаменовании себе, совокуплением триех перст, палца и двою последнею исповедати три божественныя ипостаси, Отца и Сына и Святаго Духа, двою же, указателнаго и великосредняго, два естества сшедшеся во Христе, божество и человечество, еже и священнии апостоли приемше, всем верным предаша, мудрствуя мнит. не бо он последуя Христу Спасителю, и священным Его учеником совокупляет на знамение себе, три персты, палец со двема последнима, во образ триех божественных ипостасей, два же указателный и великосредний, во исповедание двою естеству Христову, божества и человечества: но некоему Дамаскину иподиакону студиту, иже ниже в лице святых Божиих воспоминается: ниже в числе святых церковных учителей обретается, ниже от единаго когда яко древлегреческих, сице древлероссийских благочестивых архиереов мало воспомянуся, три первыя персты совокупив знаменуется, ими же три божественныя ипостаси мнится изображати, двою же естеству Христову, божества и человечества, не являет исповедати. и ельма же убо не тоежде, еже Христос Спаситель предаде совокуплением триех перст, палца и двою последнею, исповедати три божественныя ипостаси, двою же указателнаго и великосредняго, два естества, божество и человечество, мудрствуя мнит: но совокуплением триех первых перстов, три божественныя ипостаси исповедует, двою же естеству Христову не изобразует: убо есть еретичествуяи.

3: Паки Христос Спаситель священными своими пророки предвозвести, яко имать пречистую свою страсть совершити, на трисоставнем кресте. Сице усты святаго пророка Исаии предрече, глаголя: [и слава ливанова к тебе приидет, кипарисом и певгом и кедром]. глава 60. Сия словеса божественнаго пророка Исаии, святый Григорий Амиритский толкуя глаголет: [крест Христов от кипариса и певга и кедра сложение имать. ибо простое его от кипариса бяше, прекое же же от певга, подножие же от кедра]. беседа 3, в прении с Ерваном.

Согласно сему и святый Иоанн Златоустый, в слове в неделю 3 глаголет: [А Исаия откуду бы было? и яковыя креста древеса были, именует ты ми словесы на кипарисе и певге и кедре вкупе месце святое прославите]. Маргарит новый. Сим подобне и Хрус уединенный в слове на Воздвижение честнаго креста глаголет: [что бо яснее рещи, кипарисом и певгом и кедром вкупе прославити место святое мое. понеже бо святая омоусия Троица, единою от своих ипостасей, смотри сотворити человеческое спасение крестом: воистинну спасенное оружие, от трех древ сложено бысть]. минея четия, сентября в 14 день. Никонопоследствующий же священник не тако, якоже Христос Бог Исаиею пророком предрече, еже есть на трисоставнем кресте, Христа распята быти умствует: но на римском двочастнем. якоже Димитрий митрополит Ростовский, в книзе Розыске изъявляет глаголя: [Христос распяся не на брынском осмоконечном кресте, но на римском четвероконечном]. часть 2, статия 3. Брынским убо осмоконечным нарицает трисоставный крест, римским же четвероконечным двочастный. и понеже не согласно Христову предвозвещению пророком предвозвещенному умствует, си есть не на трисоставнем кресте Христа распята, но на двочастнем. убо есть еретичествуяй.

4: Паки: Христос Бог наш предвозвести божественными пророки своими, о печатании на проскомидии просфир, самем тем, на нем же распяся, иже бе трисоставен, крестом. Сице усты святаго пророка Иеремии предрече: [приидите вложим древо в хлеб его]. глава 11. Кая словеса святаго пророка святый Иоаннн Златоустый толкуя глаголет: [древо, крест, хлеб, плоть Христова, иже взем Господь хлеб рече: Се есть плоть Моя за вы ломимая во оставление грехов]. Соборник, лист 494. Подобне и в новопечатней Скрижале изъявляя глаголет: [хлеб Христов, тело Его глаголется, зане в нощь, в ню же хотяше Христос предатися, прият хлеб, и рече апостолом: Сие есть тело Мое. древо убо еже вложиша еврее хлеб Христов, сам крест есть, на нем же распяша Христа]. лист 780. Который крест Христов бе трисоставен. якоже святый Григорий Синаит воспевает, глаголя: [крест трисоставныи честное древо, Троицы бо носит трисоставныя образ]. в каноне кресту, песнь 8. И вся церковь возглашает воспевающи: [Трисоставныи крест, яко троичный образ воспеваем]. Триодь во вторник, 4-я недели поста в трипеснце. К нему же животворящему кресту Христову, и святый Иосиф Фессалонитский воспевает глаголя: [Тобою тело и кровь Христову приемлем]. в слове в неделю 3 поста [Соборник лист 399]. Никоновых же новопреданий усерднохранитель священник, не согласно Христову предречению, усты святаго пророка Иеремии предреченному мудрствует. не трисоставным бо крестом, на нем же распяся Христос, на проскомидии просфиры печатает: но двочастным, на нем же и исповедует быти Его распята. еже и Питирим Нижеградский епископ, солгав на святаго Константина митрополита Киевскаго, утверждает глаголя: [Мы вам повелеваем служити по преданию святых апостол, и святых отец, над квасным хлебом, и печатайте на просфорах двочастныи крест, а не распятие]. Пращица, ответ 128. И аще убо сопротивно предречению Христову пророком предреченному умствует, то есть, не трисоставным крестом, но двочастным просфиры печатает. убо есть еретичествуяй.

5: Паки: пресвятое имя Владыки Христа, Iсус, еже нарече ангел Господень, ко Иосифу рекий, якоже свидетельствует Матфей евангелист: [Иосифе сыну Давыдов, не убойся прияти Мариам жены твоея, рождьшеебося в ней, от Духа Свята есть. родит же сына, и наречеши имя Ему Iсус. Той бо спасет люди своя от грех их]. Матфей, зач. 2. Священнии и божественнии апостоли, егда изыдоша во вселенныя концы, благовестити языком про нареченнаго Спаса Христа, яко прииде в мир искупити род человечь от диавола мучительства. предаша верным в молитвах, и всяком призывании произносити с единою иотою пишемо и глаголемо, Iсус, еже знаменует, Спас. якоже самая словеса благовещанная ими засвидетельствуют. Сице верховный апостолом Петр вопиет глаголя: [Симон Петр, раб и посланник Iсус Христов, в равночестную нам получившим веру. правдою Бога нашего и Спаса Iсуса Христа, благодать вам и мир да умножится, в познание Божие и Христа Iсуса Господа нашего]. 1 послан., Петра, зач. 64. Подобне и сын громов, наперстник и возлюбленник Христов, святый Иоанн Богослов взывает глаголя: [Еже видехом и слышахом, поведаем вам, да и вы общение имате с нами, и приобщение наше, со Отцем и с Сыном Его Iсусом Христом]. 1 послан., зач. 68. Сим согласно и блаженный Павел восклицает глаголя: [благодать вам и мир от Бога Отца нашего, и Господа Iсуса Христа]. рим. зач. 79. И паки: [Аще что творите словом, или делом, вся во имя Господа Iсуса Христа творите, благодаряще Бога Отца о Нем]. Никонопоследствующий убо священник, не согласно благовещению благовещенному, священными апостолы, и пишет и произносит. не бо глаголет Iс, якоже апостоли научиша, еже знаменует Спас. о чесом свидетельствует в благовестнице, в беседе Златоустове на Матфея, идеже пишет тако [лист 14]: [Сего ради и сим именем наречеся Iс. Iс бо несть имя еллинско, но еврейско, еже есть еллинским гласом сказуемо Спас, Спас же яко спасая люди своя]. Но порекши е равноухим, пишет с иотою, и итою, и произносит Iисус. откуду показуется инаго некоего Iисуса исповедати, святый убо Иоанн Богослов на таковых вопиет, глаголя: [Кто есть лживыи? точию отметаяися, яко Iс несть Христос, сей антихрист]. 1 послан., зач. 71.

Темже убо аще не согласно благовествовании благовествованному святыми апостолы, пресвятое имя Владыки Христа Iс, не Ic, но инаго некоего исповедуя Iисуса, пишет и произносит со иотою и итою Iисус. убо есть еретичествуяй.

6: Паки: Священнии и божественнии апостоли, егда по вознесении Господни на небеса, изыдоша во вселенную на проповедь, благовествующе пришедша Христа Сына Божия в мир искупити род человечь честною си кровию, и свободити от идольскаго паче же диаволскаго служения, научивше предаша верным, в призывании Господа нашего Iсуса Христа Сына Божия, священную поистине благотворивую, якоже глаголет Симеон Фессалонитский, глаголати молитву сию: Господи Iсусе Христ Сыне Божии помилуй мя грешнаго. аще вообще, нас. и поистинне есть апостолы преданная. ибо егда Христос вопроси ученик своя [Мф. зач. 67]: вы же кого Мя глаголете быти, отвещав Симон Петр рече: Ты еси Христос Сын Бога живаго. на что отвеща ему Христос: блажен еси Симоне вар Иона, яко плоть и кровь не яви тебе, но Отец Мой, иже на небесех, си есть [от Божией благодати приемша разум] [Феофилакт, в толков.]. за сие исповедание Господь, яко исповеда Сына Божия, воздаде Петрови мзду велию глаголя: [Аз же тебе глаголю, яко ты еси Петр, и на сем камени созижду церковь Мою, и врата адова не одолеют ей]. Тем же и глаголет Симеон Фессалонитский: [Зане и молитва сия Святым Духом глаголется, яко и Павел глаголет: никтоже может рещи Господа Iсуса, токмо во Святем Дусе, и от Бога есть глаголяи сию. всякии бо дух иже исповедует Господа Iсуса Христа, в плоть пришедша, от Бога есть]. глава 294. И понеже сия молитва есть основание веры. сего ради святый Феофилакт, всякому хотящему здати дом веры, повелевает сие исповедание, основание полагати, сице глаголя: [Всякому человеку подобает хотящему здати дом веры, сие исповедание полагати основание, аще бо и добродетели зиждем, не имамы же основания право исповедание, разслабленно зиждем]. Благовестник, лист 128. Почто? Глаголет Симеон Фессалонитский: [зане спасительное Божие в себе носит имя: еже убо едино имя есть названо на нас Iсуса Христа Сына Божия. и несть ни в чесом ином спастися нам, якоже рече апостол]. глава 296. И паки: [в сем божественом имени, дивная сотвориша апостоли, и научиша. и божественныи глаголет евангелист: Сия пишаи да веруете, яко Iсус есть Христос Сын Божии. Се вера, да верующе живот имете во имени Его. се спасение и живот]. глава 296. Что же сия есть предание священных апостол, той же блаженный Симеон утверждает глаголя: [Подобает в коемждо еже о сем, и всем изображение имети, сию молитву действовати по силе священным мнихом же и миряном. (ниже) священнии же яко апостольскому сему делу да тщатся: и якоже божественнаго проповедания: якоже божественная действия действующу: якоже любовь Христову поставляющу. иже в мире, якоже печать сию свою и знамение веры, и освящение, и сохранение, искушения всякаго изгонителницу, по силе да действуют]. глава 297. Никоновых же новопредаданий усерднохранителный священник, не туюжде молитву, юже апостоли предаша, яже есть: Господи Iсусе Христе Сыне Божии помилуй мя, или нас: в ней же исповедание и основание християнския веры зависит: но новопреданную, си есть: Господи Iсусе Христе Боже наш помилуй нас. юже святии апостоли не предаша, в ней же нечто ино сопротивно апостольскому разуму мудрствуя в молении своем глаголет: убо есть еретичествуяй.

7: Паки: Христос Спаситель святыми и духопросвещенными отцы, на седми вселенских, и девяти поместных соборех, собравшимися, их же святым своим Параклитом научи, изложив правила, падающих в различная грехопадения, и приходящих в покаяние, по качеству и количеству грехов, заповеда отлучити на лета, от причащения божественнаго своего тела и крове. якоже самая их священная правила явствуют. перваго вселенскаго собора правило 11, глаголет [Кормчая, глава 3]: без нужды веры отвергся, 12 лет да не причастится. Тогожде, 12: Понужденым приступльшим, 10 лет не причаститися. Правило 13: аще болен к смерти, да причастится. аще ли оздравеет, да исполнит уреченная лета непричастен. собора поместнаго иже во Анкире [глава 6]. Правило 20: Любодей седмь лет не причастится. И шестаго вселенскаго собора, правило 87: Такожде повелевает. Правило Анкирскаго собора 21, и Василия Великаго 2: смертным былием жена уморившая во утробе своей, 10 лет не причастится. Правило 23: Волею убив, до смерти не причастится. Правило 24: Волхвы приводяи в дом свой, 5 лет не причастится. Шестаго собора, 61 правило, и Василия Великаго 83, 6 лет не причастится [глава 10]. Собора поместнаго иже в Лаодикии, правило 1 [глава 7]: Двоеженец едино лето не причастится. Шестаго вселенскаго собора, правило 44: Мних женився, или блуд дея, 7 лет не причастится. Суть и ина множайшая священная правила, яже по качеству и количеству грехов, на различная лета повелевают согрешающих от причащения отлучати, сия убо святии отцы того ради уставиша, да накажются прочее согрешающии не ктому согрешати, и от глубины греховныя, и гнева Божия душы их извлечены да будут. научает нас сему святый Иоанн Златоустый сице глаголя: [Таковыи возлюбленнии другом нашим дарует дары, яко да душы их извлечем от глубины греховныя, и от гнева Божия. свяжи убо его зде, дондеже милостива Бога сотворит. не остави и разрешена, да не множае свяжется гневом Божиим. аще бо ты свяжеши, Бог ктому не свяжет. аще ли ты не свяжеши, вечная и нерешимыя того ждут узы]. в послании к ефесеом. Никонопоследствующий убо священник, сопротивно священным святых седми вселенских, и девяти поместных соборов, правилом отлучающым согрешающих по мере качества и количества грехопадений от причащения, в различныя грехи впадающих, и приходящых каятися, никаковою епитимиею не связует. но предложив Божие милосердие, абие разрешает от грехов, и сподобляет причащения, подобне еретиком евхитом. о них же повествует преподобный Никон Черныя горы сице: с праваго пути совращейся, не сим шествоваша путем, но аще кождо от своего сердца умысли, тако и содела и научи. и отвну бо в десных украдени бывше, безсловесно и безвременно человеколюбие введоша. и исподоша в мессалианскую рекше евхитскую, и глаголемых енфусиасте, хоревте, и лампетиане, и аделфиане, и евстафиане, и маркионисте, и евтихиане, и сим подобных ересь. иже от сатанинския тех гордости, не покоряющеся божественным правилом и законом, славы ради своея, кроме преданных нам заповедей в божественных писаниих прощают грехи]. слово 52. И понеже убо сопротивно священным святых седми вселенских, и девяти поместных соборов, правилом, повелевающим согрешающих, епитимиею связав, причащения лишати до уреченнаго времене, согласно же еретиком мессалианом, и прочим согрешившых и кающыхся, предложив милосердие Божие, разрешает от грехов, никаковою епитимиею не связав, абие причащает. убо есть еретичествуяй.

8: Паки: Христос Спаситель, святою древлевосточною апостольскою церковию святым своим Параклитом наученною, божественную литургию, совершати на седми просфирах узаконоположи. якоже о сем засвидетельствует святый Симеон Фессалонитский, в главах 92, 93, и 94. и святии отцы афонстии, в Номоканоне в правиле 210, о седмопросфирной службе глаголют сице: [На святой проскомидии божественныя литургии седмь просфир да имаши: первую за Господьский хлеб. вторую: пресвятыя Богородицы. третию: за святых. четвертую: за патриарха. пятую: за царя, и за царицу, и за чад их. (ниже) шестую: за всех православных, за живых человек. а седмую: за усопших]. ей же последующи и святая древлеправославная великороссийская церковь, неизменно даже до лет Никона патриарха в божественной литургии, на святой проскомидии седмь просфир содержащи имела. доволно о сем и сам Питирим засвидетельствуя глаголя: [В прешедших летех, до правления старопечатных книг, аще и служили на седми просфирах, ибо тако тогда повеление было великороссйиския церкве, не по противлению восточней церкви]. Пращица, ответ 212. Сие седмопросфирное служение уставлено бе во образ оныя трапезы, на ней же Христос Господь изволи седмию хлебами, четыре тысящи народа насытити. еже утверждает и книга Жезл, изданный от собора, нарицая седмопросфорное служение церковный обычай, сице глаголя [возобличение 19]: [не невемы некиих церквей обычай, яко над седмию служат просфирами, во образ оныя трапезы, егда Христос Господь седмию хлебов изволи четыре тысящи народа насытити]. часть 2. Нынешния же церкве священник, не согласно святыя восточныя древлеблагочестивыя церкве, законоположению мудрствует, не бо на седми просфирах службу, яже во образ оныя таинственныя Христовы трапезы, на ней же седмию хлебы четыре тысящи народа препита, уставися: но на пяти, во образ сея трапезы Христовы, на ней же пятию хлебами пять тысящь народа насыти, совершает. еже бо на пяти просфирах, во образ сея трапезы Господни, на ней же пятию хлебами пять тысящь народа насыти, служити, ни един от апостол предаде: ниже кто от церковных учителей определи: ниже кто от святых богословец устави: ниже самою святою древлеправославною церковию законоположися. но понеже сопротивомудрствуя никонопоследствующий священник, законоположению древлеправославныя восточныя апостольския церкве, на пяти просфирах совершает литургию, убо есть еретичествуяй.

Суть и ина множайшая, о них же в прешедших главах речеся, нынешния великороссийския церкве новопредания, яко содержа священник, не тоежде, еже Христос Спаситель священным своим евангелием научив предаде: еже пророки предвозвести: еже апостолы благовести: еже седмию вселенскими, и девятию поместными соборы устави: еже святою древлевосточною православною и апостольскою церковию законоположи: мудрствуя разумеет: но ина сопротивная. чесо ради обретается и есть еретичествуяй. но долготы слова уклоняяся оставляю я.

Темже убо аще никонопоследствующий священник, не двема персты, якоже Христос благословив ученики своя, предаде верныя благословляти, но пятию персты, благословляя, есть еретичествуяй. аще не тако, якоже Христос благословив ученики своя, предаде верныя благословляти, но пятию персты, благословляя, есть еретичествуяй. аще не тако, якоже Христос священным евангелием учеником своим, чрез них же и всем верным, предаде двема персты крестное на себе изображати знамение, но треми первыми персты знаменуяся, есть еретичествуяй. аще сопротивно святаго пророка Исаии предречению, паче же чрез него самем Богом предреченному, и святых богословец разумению, на двочастнем, а не на трисоставнем кресте Христа распята мудрствуя, есть еретичествуяй. аще не согласно предпроречению святым пророком Иеремиею предпрореченному, и святых отец, и церковных разуму учителей, не трисоставным, но двочастным крестом просфиры печатая, есть еретичествуяй. аще не якоже апостоли предаша, пресвятое имя Христа Спаса, в молитвах и всюду всем верным глаголати, Iсус, глаголяй, но пременив с иотою и итою Iисус, есть еретичествуяй, аще не тую боготворимую молитву, юже предаша святии верующим выну глаголати: Господи Iсусе Христе Сыне Божии помилуй мя, или нас: Но новосотворенную, в ней же Сына Божия извергоша, Господи Iисусе Христе Боже наш помилуй нас, глаголяй, есть еретичествуяй. аще сопротивно святых и богодухновенных на седми вселенских, и девяти поместных соборех собравшихся отец, священным правилом, впадающих в различная согрешения, и кающихся, не наказав епитимиею, причащаяй, есть еретичествуяй, аще не согласно святыя древлевосточныя церкве законоположению, повелевающему на седми просфирах литургию служити, на пяти служай, есть еретичествуяй. како убо от толико и тако еретичествующаго священника, совершаемое крещение совершено может быти, и грехов очистително? всяко не может. понеже, глаголет преподобный Максим Грек: [всяка ересь началника и учителя имать диавола]. глава 66. И аще убо всяка ересь, сиречь всяк еретик началника и учителя имать диавола. како, на, от еретичествующаго и имущаго началника и учителя диавола, крещаемаго прииде Дух Святый, во еже очистити его от грехов, и совершенно сотворити крещение? никакоже никако не приходит. зане несть согласия Христу с велиаром. и слыши Павла апостола вопиюща тако: [кое согласие Христу и велиару]. зачало 182. Аще же несть согласия, благоявленно яко не приходит. зане, идеже бо водворяется диавол; ту не приходит Дух Святый, всяк же еретик имать в себе дух диаволь. якоже о сем яве сказует, преподобный Зиновий инок Отни пустыни, сице глаголя [Свиток многосложный]: [имать бо всяк еретик дух диаволь, темже и противится Святому Духу]. глава 11. И аще всяк еретик имея в себе дух диаволь, противится Святому Духу. Что убо никонопоследствующий священник еретичествуяй, не имать ли в себе тогожде духа? благоявленно яко имать. аще же имать, убо и противится Святому Духу. и аще противится Святому Духу, убо не приходит Дух Святый над от него крещаемаго. аще же не приходит, тем ниже крещеный от него крещен есть. зане не присудствующу Духу Святому, не очищается от грехов. аще же не очищается: убо действуемое от него крещение совершено быти не может и в лепоту глаголет бо Иоанн митрополит Никейский о сем тако: [како от диавола духовное и святое дело совершается? от анафемы благословение не бывает и от проклятаго молитва не исходит, и от диавола Христово не совершается таинство]. слово на армены. И аще убо от него творимое крещение, не может совершенно и очистително грехов быти: како козможно е прияти? отнюд невозможно. аще же невозможно, паче же не подобает: то како от новодействуемое крещение, от таковаго священника, иже и анафеме новшеств ради содержимых им предается, и отлучению подлежит, и еретичествуяй обретается, имущих приходящих ко святей древлеправославней вере, не подобает паки совершенно святым крещением крестити? зело подобает. зане лучше есть по реченному Петром Могилою, да простым людином (христианом) совершится божественное крещение, нежели священником проклятым, или отлученным, или еретичествующим.

Date: 2015-05-22; view: 498; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.009 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию