Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Святии отцы повелевают от еретик приходящих якоже покрещевати, тако и похиротонисати





К сим же вопрошаю вы аз, рцыте ми; Аще убо священника, иже имать хиротонию от обливателне крещенаго архиерея, крещенаго от священника от таковагожде архиерея хиротонисаннаго, иже по священным правилом, якоже выше предъявихом, ниже крещен есть ниже рукоположен, яко истинно крещенаго, и истинно хиротонисаннаго, не покрещевающе приемлете? По коему убо правилу сице приемлете? Апостоли ли сице повелеша? или от святых седми вселенских, и девяти поместных собор кто опредали? или кто от святых богословец устави? или кто от святых церковных учителей тако научи? явите нам? Мы бо вемы и известно вемы, яко священная священных отец правила, якоже от еретик крещеных, яко некрещеных сице и хиротонисанных, яко не хиротонисанных приходящых ко святей соборней апостольстей церкви, всячески повелевают тако мирских, яко и мнимых их духовных, паки совершенно святым крещением покрещевати, равнообразне и воспохиротонисати. Сице правило перваго вселенскаго собора взывает глаголя [Кормчая, лист 40]: [Павликиане покрещеваются, и глаголемии от них причетницы, аще безпорочни обрящутся, по крещении да поставлени будут. аще же порочни будут, да извергутся. Толкование: От павликианския ереси приходящии к соборней апостольстей церкви, да покрещеваются второе: первое бо крещение, не крещение, понеже еретическо бе. Крестившежеся, и аще нецыи от них епископи, или презвитери, и диакони беша в павликианех, аще житие имут непорочно, от соборныя церкве епископа, в ней же крестишася, да поставлени будут, кождо в свой чин. аще же недостойни обрящутся, да и от того, в нем же быша, отвергутся]. правило 19. Сим споследуя и севаст Константин Арменополь, толкуя 19 правило перваго вселенскаго собора, вопиет глаголя: [Павликиане да воскрещеваются, и аще непорочни, и паки хиротонисуются, аще и предхиротонисашася]. книга 1. Видиши ли коль явственно святии и богоноснии отцы, повелевают от ересей приходящых ко святей соборней апостольстей церкви, яко простолюдинов, сице и священных, елико покрещевати, толико и воспохиротонисати, аще и предхиротонисашася. Вы же како крещение и хиротонию, обливателне крещенаго архиерея, приемшаго иерея приемлете, веру же и догматы тем же архиереом содержимую отмещете? Корень убо веры крещение приемлете? древо же, си есть веру с ветвьми, рекше новопрониклыми догматы отреваете. И кто сицевому вашему неразсуждению не подивится. кто ли не почюдится? Аще бо крещение, еже есть по святому Дамаскину корень веры [в житии Иоасафа царевича], приемлете, всяко должни и древо, си есть веру с новопрониклыми ветвьми, сиречь нововымышленными догматы прияти. Зане корень с древом, си есть крещение с верою, неразлучным споением есть совокуплено. Аще же веры их и догмат не приемлете, убо ниже крещения от них содеваемаго, ниже хиротонии их прияти должни есте. Понеже [от таковых поставленым, или крещеным, ниже верным, ни причетником мощно быти] по словеси Никона Черногорца [слово 63].

Суть же нецыи суть от зде присудствующих, иже имут вопреки рещи, яко сие правило святых отец, приходящих от павликианския ереси, повелевает покрещевати, и хиротонисанных паки хиротонисати: понеже Павел Самосатский, Христа Бога нашего не суща Бога проповедаша, но проста человека. Зде в никонопоследствующем иереи таковыя ереси не обретается. того ради не подобает покрещевати, ниже паки хиротонисати. Но что ми предлагаеши, яко в никонопоследствующем иереи, подобная павликианом ереси не обретается? тамо убо единыя ради ереси, определиша святии отцы покрещевати, и паки хиротонисати. Зде же коль премногия и коль великия ереси, в никонопоследствующем иереи, и таковым еретиком сослагающияся их же ради святии отцы повелевают покрещевати, обретаются. О них же выше во главе второй предпоказахом. Сего ради неотрочне подобает покрещевати, и паки хиротонисати. К сим же архиерей, о него же иерей имать хиротонию, не треми погружении, якоже православнии, но обливанием крещен есть. Божественная же правила, не треми погружении крещеных, яко архиереов, сице от них рукоположенных иереов, и прочих причетников, повелевают покрещевати. Сице святии отцы поместнаго собора, иже в Лаодикии, взывающе глаголют: [Фриги от ереси покаявшеся, паки да крестиши, аще нецыи от них и причетницы суть. Толкование: И сии еретицы суть, нарицаемыя фриги, и аще убо покаются, и от ереси их обратятся, и непорочней приступивше вере, вся ереси, и с теми и свою прокленше, да будут прияти, и со всяким прилежанием научени бывше, да крестятся, аще нецыи от них причетницы их суть, рекше попове, или диакони, вси да крестятся]. правило 8. Сии фриги, по сказанию осмаго правила, отец втораго вселенскаго собора, не треми погружении крещаются. И аще убо не треми погружении крещеных, яко простолюдинов, сице и причетников святии отцы повелевают покрещевати: како от таковаго архиерея, иже непогружателне но обливателне крещен, его же божественная правила повелевают неотложно паки крестити, имуща священника хиротонию, иже от тогожде архиерея рукоположеннаго священника крещен, аще и в три погружения, но понеже еретическа рука бе, не подобает паки крестити, и паки хиротонисати? всячески подобает. По премногу сие и Матфей Властарь утверждая вопиет: [Аще от еретик хиротонию приял бе, отметаем бо таковых якоже крещение, сице хиротонию, не бо освящение сия, но скверну веруем исходатайствовати]. глава 24 [состава X].


Что убо, возглаголеши ли? яко Матфей Властарь, латинских преданий повелевает блюстися и бегати, хиротонии же их не повелевает отметати, котории латини не треми погружении, но обливателне крестятся. Сего ради и от никонопоследствующих архиереов, аще кии и обливаемым крещением крещени суть. преданий содержимых ими блюстися и бегати подобает: хиротонии же от них творимыя не подобает отметати. Но оле слепоты! оле неведения! оле крайняго неразумия! поистинне не ведят, иже утверждают ниже разумеют, яже предлагают во свидетельство. обаче сами от своих словес, аки Галиаф от своего меча обезглавися, абие не неимут зауститися. Блаженный убо Матфей не просто рече, яко сих, сиречь латин, хиротония к нам прилагаемым, иже от них хиротонисанным не отлагается. Сие утверждая глаголет: яко сущими божественными отцы многажды еретическая хиротония не отметна бе. таже прирече: православныя сущым или бывшим, на них же они руки возложиша. но лучшаго ради ведения, самая словеса его на среду предлагаем, яжеся имут сице: [иже убо иноколенных латинских предании облюдатися и бегати якоже гангрены, елика сила, подобает. (ниже) но и сих хиротония к нам прилагаемым иже от них хиротонисанным не отметается. Понеже и сущими от нас божествеными отцы, еретическая хиротония не отметны многащи быша, православным сущим, или бывшим, на них же они руки возложиша]. глава 12, ОТ (800) состава. Видиши ли разум словес Матфеевых? Рече бо первее, латинских преданий блюстися и бегати, яко гангрены, подобает. Таже: Сих хиротония к нам прилагаемым, иже от них хиротонисанным не отлагается. и утверждая рече: Понеже и сущими от нас божественными отцы, еретическая хиротония не отметна многащи бе, и наведе: Православным сущим, или бывшим, на них же они руки возложиша. Сиречь иже православни суть или быша, тии, на них же они, рекше еретицы руки возложиша. Сей же священник, иже от никонопоследствующаго архиерея, иже обливателне, или аше и трипогружателне, крещен есть, хиротонию имать, когла бе православен? Родися в новодогматствованиях. крестися от священника имущаго хиротонию от архиерея зелноревностнаго содержателя новшеств. хиротонисася в новопреданиях, от тогожде архиерея, аще трипогружателне, аще обливателне крещенаго, смелодерзостнаго отметателя древлецерковных догмат. И како не подобает его, по вышепредложенным святых апостол и богоносных отец пределом и повелением, паки крестити, и паки хиротонисати? ей подобает. Но смотри же ми, аще не подобает, како преподобный Максим Грек, повелевает отвращатися хиротнии римскаго папы, отпадшаго лика православных архиереов, сице глаголя [глава 56]: [Римскаго убо папы аки отпадшаго лика православных архиереов, рукоположения отвращатися и отметатися достойно и праведно есть]. Почто? Понеже вера их не имать дарований Святаго Духа, тем ниже хиротонисаемый дара Его сподобляется. Якоже о сем засвидетелствует блаженный Мелетий патриарх Александрийский глаголя: [Ведяще убо ведите вы православнии, елицы еще верою прелести не последуете, и держитеся благочестия, вкратце вам ко утвержению речем, да знаете яко все веры прочия, иже верами зовутся, не суть веры, но прелести, наченше от латинския и до прочих всех. И почто не суть достойни называтися верами? Того ради, яко ни едина от них не вмещает Духа Святаго даровании]. послание 10 [В Кирилове, лист 501].

И понеже святии отцы, от еретик крещеных, мнимых их духовных, обращающихся к соборней церкви, повелевают покрещевати. Понеже преподобный Максим заповедает латинския хиротонии не приимати. Понеже блаженный Матфей от еретик действуемое крещение и хиротонию заповелевает отметати, яко не освящают сия, но оскверняют. Како убо от никонопоследствующаго архиерея, аще трипогружателне, аще обливателне, крещенаго, иерея хиротонию имущаго, приходящаго ко святей соборней церкви, не подобает воспокрещевати и воспохиротонисати? всячески подобает.







Date: 2015-05-22; view: 474; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию