Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Лучше есть от простолюдина крещению совершитися, нежели от священника отлученнаго
Доволно убо познахом, якоже мнитмися от священных правил, яко никонопоследствующий священник, приложений, отложений, и пременений ради не токмо от древлеправославныя, но и от своея си нынешния церкве есть проклят. взыскано есть прочее. аще есть отлученный. не требе бы много искати яко есть отлученный. самое бо сие являет, яко аще есть проклят, яко и отлучен. ибо проклятый тожде знаменует, что и анафема. анафема же по изъяснению Златоустаго, знаменует отлучение от церкве. и отчюждение от Бога. сего ради аще убо есть проклят, яве яко и отлучен. зане по сказанию и седмаго вселенскаго собора: [анафема есть вечное проклятие, и от Бога и от церкве отлучение]. Бароний, лето Господне 787 [лист 820]. Тем проклятый есть от Бога и от церкве отлучен. обаче ведателно есть сие, каковых ради вин есть отлучен. суть бо премногия вины, их же ради есть отлучен: но долготы слова убегающе, от множайших малейшыя ведения ради предложим. Темже и глаголю. 1: Святии апостоли получившаго епископа, или священника, или диакона за сребреники сан, извергают из сана, и от церкве отлучают, сице в своем правиле вопиют глаголюще [правило свв. апостол 29, Номоканон лист 60, Кормчая лист 7]: [аще кии епископ за сребреники сего достоинства приятель бысть, или презвитер, или диакон, да извержется и той, и рукоположивыи, и да отсечется общения всячески, якоже и Симон волхв от мене Петра. Толкование: зде вкупе два запрещения дает. поставленному по мзде, и поставльшему его, обою бо измещет от сана. ктомуже еще и всегда непричастнома быти повелевает. и от церкве отлученнома, за таковое великое прегрешение]. правило 29. Сим споследствуя и святый Генадий патриарх Царя града, во окружном своем послании с митрополиты и епископы, 81. взывает глаголя: [буди убо и суть отлучени, и всякаго достоинства священническаго чюжди и проклятию анафеме да подлежат, и даяи и приемляи, не продаемую благодать Всесвятаго Духа, и иже стяжати священство за сребро мнит, и сие подаяти на сребре обещеваяи, аще причетник, аще людин есть]. Номоканон, лист 61. Священницы же нынешняго века едва едва не вси священство за сребро себе получают. ибо егда кто хощет священником рукоположитися, становится ему оное, в консисториах, вдаяние подъячим, секретарю, ризничему, духовнику, певчим, во еже бы производство сотворили, и удостоили священства, рублев, в 30, в 40, и в 50. аще ли не хощет дати, или не имать что дати, то аще и чрез долгое время ходя просит о произведении, не имать получити. темже аще и не самому архиерею дает, обаче чрез иных купует себе священство, сего ради отлучен есть от церкве. ибо святый Тарасий патриарх Константина града, равне повелевает изметати из священства, аще купует е себе даянием злата епископу, или иным ходатайствущым ему, сице глаголя: [Аще кто даянием злата, епископ, или причетник будет. или странноприимец, или болничарник, или правитель светлому некоему дому или иному церковному некоему промыслитель служению, и давыи и приемыи и ходатайствовавый священства, или причта, и ввереннаго правления да обнажится]. Номоканон, лист 62. Убо никонопоследствующий священник аще и не самому архиерею, но инем, обаче дает, да получит священство, по сим святых апостол, и богоносных отец гласовом, есть отлучен от соборныя апостольския церкве. 2: Святая древлекафолическая церковь содержащи, определи священнодействие священныя литургии службу совершати на седми просфирах, на них же воображати крест трисоставный, в кругловидной печати, с копием и тростию, и с сим надписанием: Се Агнец Божии вземляи грехи всего мира, ей же последуя древлероссийская церковь, имущи содержаше той же чин и определение. служаше на седми просфирах, даже до лет Никона патриарха. еже и сам Питирим утверждает глаголя: [в прешедших летех, до правления старопечатных книг, аще и служили на седми просфирах, ибо тако тогда повеление было великороссийския церкве, не по противлению восточней церкви]. Пращица, ответ 212. Нынешнии же священницы совершают службу литургии, сопротивно древлевосточныя церкве преданию, содержанию же великороссийския, на пяти просфирах, на них же полагают крест четвероконечный, без подножия копия трости и надписания, се Агнец, в четвероуголной печати. чесо ради святая древлевосточная церковь, смеющих предания ея отметати, новая же сопротив вводити, из сана измещущи отлучает сице восклицая: [Смеющих прочее инако мудрствовати, или учити, или по богомерских еретик церковная презирати предания, нова же некая разумевати, или отложити от чина церковнаго евангелие, или знамение креста, (ниже) или разумевати стропотно и коварно, еже развратити что от обычных предании вселенския церкве (ниже) аще епископи суть, или клирицы, изметати повелеваем, аще ли же иноцы суть, или белцы, от причащения да отлучатся]. евангелие воскресно в неделю 1-ю поста. Тем нынешния великороссйиския церкве священник служаи по новопреданному Никоном, сопротивному древлевосточныя церкве преданию, на пяти просфирах, имущих на себе крест четвероконечный, есть отлучен от святыя соборныя апостолския церкве. 3: Священнии апостоли священными своими правилы, всякаго епископа, презвитера, и диакона, непостящагося во святую 40-цу, и во вся среды и пятки всего лета извержения суду подлагают, сице вопиюще: [аще которыи епископ, или презвитер, или диакон, или поддиакон, или чтец, или певец, в 40 дней, сиречь в великий пост не постится, и во все лето во всякия среды и пятки, да извержен будет, токмо аще не пакостит ему болезнь телесная, немощному бо прощено есть по силе вкушати масла и вина, аще ли мирский человек не постится, да отлучится]. правило 69. Никонопоследствующии же убо епископи, презвитеры диакони и прочии причетницы, во святую 40-цу, и в прочия посты, и во вся среды и пятки, ядят, егда хотят, рыбы невозбранно. Сего ради всяк нынешния церкве презвитер, не постящься во святую 40-цу, и в прочия святыя посты, и вся среды и пятки всего лета, есть извержен из сана, и отлучен от соборныя апостольския церкве. 4: Святая древлеправославная восточная церковь, содержащи определила, еже во освящении церквей около ходити со кресты, и в венчании, и в крещении, около купели ходити, на посолонь. ей же последствующи и святая древлероссийская церковь, неизменно содержаше, еже ходити во время освящения церквей, в венчании, и в крещении на посолонь. якоже свидетельствуют древлепечатныя книги, сице изъявляюще: [исходят вси из церкве, и идут со свещами вкруг, на север, последует же причет, и люди, темже образом, якоже со кресты. первее убо кропит церковь, второе кадит, третие крестом знаменует церковь. и повыше мало напечатано: крестом осеняет в церкви: первее к восточней стране, таже к южней, и к западной, к северной]. Потребницы изданнии в Москве, при патриарсех, Филарете, лист 61, Иоасафе, лист 39, и Иосифе, в чине церквосвящения. Нынешния же российския церкве священницы, яко в церквосвящении, тако в венчании, и в крещении, около купели, сопротивно преданию древлеправославныя церкве творяще, противу солнца обходят. чесо ради святая древлеправославная церковь. таковых протерзателей смеющих пременяти предания ея, из сана извергши клятве предает, сице вопиющи: [иже убо дерзнет кто инако веровати, или развращати что от законоположенных, (ниже) во святей церкви держимых, по первым обычаем святых отец, и благочестивых царей, аще святители суть, да извержени будут и прокляти]. свиток многосложный. Сего ради нынешния церкве не ходяи по преданию древлевосточныя церкве, елико в церквосвящении толико в венчании, и крещении около купели по солнцу, напротиву солнца, священник есть отлучен от древлевосточныя церкве. 5: Святии апостоли, и священнии отцы, священными своими правилы всячески возбраняют, с еретики или со отлученными от церкве в дому или в церкви молитися. сице вопиют святии апостоли глаголюще: [Моляися с еретики, да отлучится, аще же яко причетники приимет я, да извержется. Толкование: Епископ или презвитер, или диакон, аще помолится токмо с еретики, или в дому, или в церькви, да отлучится]. правило 45. Подобне и отцы собора, иже в Лаодикии возбраняют глаголюще: [с еретики и с отвергшимися от соборныя церкве да не помолится никто. Толкование: Аще помолится кто с еретики, или со отлучившимися от соборныя церкве своею волею, сам отлучен будет]. правило 33. Священницы же нынешния российския церкве молятся в церквах купно с еретики латины, люторы и калвины. ибо совершающым им службы. входяще сии еретицы стоят даже до отпуста, их же они не изгоняют. тем нынешния церкве священник, по сих святых апостол и святых отец, правилом есть отлучен, от древлеправославныя церкве. Суть и иныя множайшия вины, их же ради никонопоследствующий священник отлучается от древлеблагочестивыя церкве. обаче долготы слова ради убегая, прочия оставляю. довлеют бо и сия и выше во второй главе предложенная, яко обретается и есть отлучен от соединения древлецерковнаго телесе. Вемы бо яко аще кто каково правило святых апостол, или святых отец преступает, по таковому всячески и запрещению подлежит. и сия не своя си глаголю, но слыши преподобнаго Никона Черныя горы сице вопиюща: [никому же не леть быти проявленная развращати правила, или отметати, или иная паче лежащих приимати правила лже надписана, от некиих сложенная, иже истину корчемствовати начинающих. аще ли кто обрящется правило некое от реченных упражняя, или возбраняти начиная, повинен да есть по таковому правилу яко же тое сказует, запрещением прияемля]. Тактикон, послание 4. Что убо, речеши ли? како убо есть отлучен, егда вся церковная таинства действует? ведый убо буди, аще бо и действует: но есть отлучен. действует бо сия вся вне чина своего чрез правила. ибо аще зрителне и действует, обаче духовне есть отлучен. тем аще и действует, действо его несть действо, ниже действително и благоприятно: но токмо церемонии отправление. явственно сие утверждающу Иоанну Никейскому сице: [вся яже от них содеваемая, не прият наипотребна суть, аще и тщатся несмысленнии и неразумнии и неутверженнии, и лживии христиане, яко истинна и благоприятна творят деяния их]. слово обличителное на армены. Сего ради аще и мнится действовати, но есть духовне отлучен. и в лепоту. Слыши убо о сем, како блаженный Иоанн Златоустый, некиих христиан ходящих на позорища сатанинския, таже приходящих в церковь измещет из церкве, аще и мнятся быти в ней, иже глаголет тако: [елма иже с растливым жительством священному сему причащаяися собранию, аще и зде стоит, изриновен есть и от затворенных вне, и не у могущих священней причаститися трапезе, паче изгнан есть]. слово о Давыде, и о Сауле. Маргарит, лист 329, на обороте. Творец убо книги Мира с Богом сказует, яко [всяк христианин, иже от церкве отлучен бывает, сатане бывает предан. ибо вне церкве диавол, якоже в церкви Христос]. И аще убо отлученный от церкве, сатане бывает предан, како от преданнаго сатане может таинство церковное совершено быти? благоявлено яко не может. аще не может. како от священника отлученнаго от церкве, и сатане преданнаго, святое крещение совершено будет? яве яко несть, аще же несть, како будет совершаемое от него крещение очистително грехов кающагося? поистинне несть. аще же несть, како возможно крещение от него совершаемое прияти? зело зело невозможно. почто? понеже отлеченным от церкве, и диаволу преданным, не ктому уже что Бог действует, ниже благодать Святаго Духа на призывание его приходит. сего ради и крещаяися от него, ниже крещение имать, ни христианин есть. и сия не своя си глаголю, но слыши златокованную трубу Иоанна, о священнице, им же ничтоже Бог действует, сице глаголюща: [аще бо тем, (сиречь священником) ничтоже действует, ни крещение имаши, ниже таинств причащаешися, ниже благословение приемлеши, убо ни христианин еси]. к Тимофею нравоучение 2, послание 1. И аще убо отлученным от церкве, и сатане преданным, ничтоже Бог действует. сего ради и крещенный от него, ниже крещение имать, ниже христианин есть. како и от новодействуемое имущих крещение, от отлученнаго от церкве священника совершаемое святым крещением крестити: ей ей подобает. ибо лучше есть, по гласу Петра Могилы, да простым людином (христианином) совершится божественное крещение, нежели священником проклятым или отлученным. Date: 2015-05-22; view: 493; Нарушение авторских прав |