Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Якоже корень священства, сиречь архиерей не в три погружения крещен, несть крещен, тако и рукоположенный от него священник тогожде требует





Но уже не недоволно как мнитмися, от всякаго вероятельства достойнейших, яже в вышших главах предложихом, свидетельств познахом, яко никонопоследствующий священник, елико от древлеправославныя восточныя, толико и великороссийския церкве, новшеств ради содержимых им, есть проклят, есть отлучен, и есть еретичествуяй.

Ныне ведателно есть еще, от какова архиерея имать свое рукоположение. вемы бо яко каков есть корень, таково и древо, тацы суть и ветви. понеже от корене напояемо проникнувше возрастает. корень убо есть архиерейство, древо же священство, яко от корене архиерейства, священство происходит, ветви же суть древа христианство, еже от священства проникает, обаче на корени архиерейства содержимо есть. но взыщем, какови суть нынешния великороссийския церкве архиереи? вемы бо по премногу вемы, и всякому не неизвестно есть, яко нынешния великороссийския церкве архиерей малороссиане суть, иже в киевстей митрополии родишася и воспиташася. кии не трипогружателне, но поливательне крещени суть. понеже в киевстей и смоленстей митрополиях, обычай есть новорожденных младенцев поливанием крестити. еже самыя книги их киевопечатныя, повелевающе утверждают. Сице в книзе Потребнице велицем сочинения Петра Могилы, изданнем року 1646: [Имать же воды быти толико, елико мощно быти в ней погружению трикратному, или поне омовению, любо возлиянию трикратному, аще и малому на крещающагося по обычаю коея страны]. Подобне и в книжице о седми сакраментах, изданней в Чернигове, в лето 1716.

Но вонми ми корень убо священнодейства, той есть архиерей, от него же священник рукоположение имать, есть не в три погружения крещением крещен, но поливанием, священная правила повелевают всячески, яко еллинов не имущих крещения, совершенно паки в три погружения святым крещением крестити. Сице правило 50, святых апостол вопиет глаголяще: [Аще которыи епископ, или презвитер, не крещает в три погружения, единем глашением, но во едино погружение в смерть Господню даемо, да извержется таковыи. Не рече бо Господь в смерть Мою крестите: Но шедше научите вся языки, крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа]. Подобне и втораго всленскаго собора священнии отцы, седмым правилом взывают сице [Кормчая, лист 88]: [Иже единем погружением крещаются, евномиане, и савелиане, и фриги, яко еллини прияти будут. Толкование: И тии еретицы суть, единем погружением крещаются, а не треми, якоже православнии, сии аще приступят к соборней церкви, якоже погани прияти будут]. и прочии святии и богодухновеннии отцы и богословцы. О чесом во втором пределе пространно доводствовахом. И понеже убо божественнии апостоли, и священнии отцы, и богодухновеннии богословцы, священными правилы, и писательными гласы, повелевают не в три погружения крещеных, яко еллинов, сиречь не имущих святаго крещения, совершенно треми погружении крестити. остается, яко поливаемых крещением крещенный, есть не крещен. архиерей же нынешния великороосийския церкве, поливаемым крещением крещенный, еда есть крещен? всяко несть. аще бо сему соизволим крещену быти. будут еже да не будут, святых апостол, и священных отец правила, и богодухновенных богословец повеления, повелевающая не в трипогружателне крещеных, яко не крещеных, паки трипогружателне крестити суетна и ложна. аще ли суть достоверна и истинна, якоже и суть, убо несть крещен. аще же несть крещен. что убо, не крещеный еда может кого посвятити, егда сам не имать корене святыя веры, святаго крещения? никакоже никако не может. ибо аще не крещен, яве яко и не священ. аще же не священ сый, не священный убо, еда может инаго посвятити? и кто бы от благоразсудителных дерзнул рещи мощи? его же бо сам не имать, како иному может преподати? отнюд не может. Ибо глаголет Матфей Иеросалимский: [Иже бо от составов удов телесных отторгошася, не ктому пребывающую в них имут благодать Святаго Духа. еже убо не имут сами, како иным преподадут]. глава 2, перваго состава. Видиши ли, яко не имый благодати Святаго Духа, не может иному преподати. и аще корень священства, сиречь архиерей, не имать святаго крещения, яко не трипогружателне крещен сый, тем ниже посвящен. благоявлено яко и древо происходящее от корене архиерея, си есть священник, не имать крещения, ниже посвящения, понеже бо каков есть корень, таково и древо. зане древо корене не разлучается, неразлучным бо совокуплением споено есть. кроме бо архиерея ни диакон ни священник быти может. Явственно о сем блаженнейшему Симеону Фессалонитскому поведающу сице [глава 72]: [Един действует епископ, свидетель же свещателен есть, яко подражатель Бога Отца светов, и Его же обилует благодатию, си есть даровании даром, и всяк чин, и вся тайны, и все совершенство чрез него]. И паки: [Якоже бо от источника света вся церковная чрез него совершаются]. И паки: [Ничтоже действовати священник может в Дусе, или иное что действовати, аще хиротонию не имеет, сия от архиерея есть, ибо архиерейство чрез ню действует]. Се коль научает блаженный Симеон, яко вся церковная чрез епископа бывают. Подражает, рече, Бога Отца светов, и Его обилует благодатию, и всяк чин, и вся тайны, и все совершенство чрез него. Но сия глаголет о истинно православно христианстем епископе. Сей же святаго крещения не имый, како может обиловати благодатию Божиею? сиречь, како может имети благодать Святаго Духа в себе? отнюд не может, паче же не имать. аще же не имать, без благодати убо Святаго Духа, кий чин? кая тайна? кое совершенство чрез него может совершитися? яве яко ничтоже. и понеже ничтоже, сего ради божественнии апостоли, от еретик хиротонию первее приемших, паки повелевают хиротонисати. Сице им в своем правиле взывающим [Кормчая, лист 19]: [Аще которыи епископ, или презвитер, или диакон, второе поставление приимет от кого перьваго возненавидев, да извержется сам и поставивыи его, аще токмо не прилучится, яко от еретик поставлен бе первее. ибо от тех крещеннии не крещени, и поставленнии не причетницы]. правило 68. И аще по священных апостол гласовом, от еретик крещеннии не крещени, и поставленнии не причетницы; рцы ми како никонопоследствующий священник имея хиротонию от ересию поврежденнаго, рекше от обливаемых крещением крещенаго архиерея, каковых священная правила всячески повелевают совершенно трипогружателне, яко отнюд некрещенных крестити, может быти правилный и законный священник? не может поистине не может. и слыши, тако бо о иных преподобный Никон Черныя горы вопиет глаголя [Слово 63]: [от таковых поставленым, или крещеным, ниже верным, ни причетником мощно есть быти]. Почто? на сие ответствует Матфей Иеросалимский глаголя [глава 24]: [аще от еретик хиротонию приял бе, отметаем бо таковых, якоже крещение, сице и хиротонию, не бо освящение се, но скверну веруем исходатайствовати].

Date: 2015-05-22; view: 575; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию