Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Во время нужды попущаемо есть яко от святых отец подобне и от нынешних учителей простому иноку, диякону и мирянину сущу христианину крестити
Довольственно убо яве научают нас, и писателными своими гласы, елико древлеправославныя церкве, толико и нынешния учители, яко может во время нужды простый инок, и диакон, и мирянин сый крестити. сице святый Никифор патриарх Царя града глаголет: [Яко простый инок и диакон в нужде может крестити]. Жезл новопечатный. часть 1 [возобличение, 17 лист 49]. Святый убо Иероним в двоесловии на светоносцы глаголет сице: [Вемы же леть быти и миряном (крестити). ибо якоже кто приемлет тако и дати может]. Согласно сему и блаженный Августин в епистолии своей к Фортунату пиша глаголет: [егда прилучится быти велицей нужде, обычай есть, да и простии людие крестят, иже хощут креститися]. и паки глаголет: [Яко подобает некрещенным младенцем креститися, аще кто обрящется на месте, не сущу священнику]. до зде Августин. Но и севаст Константин Арменополь, номофилакт и судия Фессалонитский, приводя правило Никифора патриарха, сице глаголет: [подобает некрещенныя младенцы, аще обрящется некто на месте, не сущу иерею, крестити. крестит и свой отец, и каков любо человек христианин несть грех. Толкование: Недугующь детищь вдадеся абие крещатися, здравствующий же по 40, днех рождения]. Блаженный Иоанн тако глаголет: [Недугом удержан приближився уже к смерти детищь, аще тройческим погружением иерей, страхом еже не предвосхитися совершит, не потреба сему по сих и молитвы яже оставишася, и определения возъисполнити]. книга 1, сечение 5. Сим всем согласно и кир Гавриил архиепископ Филаделфийский, научая глаголет [в книзе о седми тайнах, глава 7]: [Ведати подобает и о сем христиане православнии, яко аще бы прилучилося не быти священнику, и прилучилася бы нужда новорожденному детищу, может, аще есть диакон, или прост человек, или жена, точию христиане, окрестити, якоже в каноне святаго Никифора писано есть: иже во время нужды и прост мних, такожде и диакон, новорожденное да крестит]. такожде и Августин в епистолии своей, к Фортунату пиша глаголет: [Егда прилучится быти велицей нужде, обычай есть, да и простии людие крестят, иже хощут креститися]. и паки: [иже достоит некрещеныя дети крестити, аще бы обретаеми были на местех таковых, идеже священника не бысть, и дети изнемогали бы к смерти, таковое аще бы и свой ему отец окрестил, или ктоже, точию правоверен, несть грех]. книга о седми тайнах, глава 7. Сим всем древлеправославныя церкве учителем споследствующе и от новейших повелевают, нужде належащей, якоже священнику, иноку, диакону, и простолюдину, крестити. Сице творец книги глаголемыя Мир с Богом, вопиет глаголя [печатана в киевопечерстей лавре, лета 1669, лист 109 и 110]: [Служителе же сея тайны, аще и обычне есть священник, но во время зелныя нужды может окрестити и всякий человек несвященный, мужеский пол и женский, не точию баба служащая рождению, но в не бытии баб, и самы родителие без всякия препоны в супружестве]. и паки: [Приемлющим сию тайну святую может быти всяк человек, мужеский пол и женский. всякаго сана и возраста. ибо о всех Христос ко апостолом рече [Мф. зач. 116]: шедше научите вся языки, крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа]. догмат 1. о тайне крещения. Видиши ли колицы и каковии, яко древлеправославныя, тако и нынешния церкве учители, единогласно повелевают, нужде понуждающей, безпрепятственно, простому, иноку, диакону, и мирянину сущу христианину, хотящых креститися крести; что убо несть ли ныне нужда? несть ли нестерпимый глад, егда православнаго священства ниже следа возможно есть обрести? ей есть. и аще толицей нужде убеждающей, толикому гладу належащу, чесо ради по сих всех вышепредреченных, елико древлеправославныя, толико и нынешния церкве учителей гласовом, несть лепо, паче же не подобает, во время гонителных случаев, мирянину сущу не имущу рукоположения, якоже рукоположенному сущу христианину крестити? ей подобает. Не подобает убо миряном, присудствующим священником, отнюд дерзати крещати, не сущым же православным священником, всяко подобает. ибо и древле в ветсем завете, не лепо бе июдеом несвященным хлебом предложения ясти, обаче гладу належащу снедоша. якоже явствует о сем в книзе Жезле, идеже пишет тако: июдеом не подобаше хлебов ясти предложения разве священников. обаче глаголет Христос Спаситель к фарисеом: несте ли чли, что сотвори Давыд, егда взалка сам и сущии с ним? како вниде во храм Божии? и хлебы предложения снеде, ихже не достойно ему бе ясти, не сущим с ним? подобне и зде, аще и несть достойно кроме нужды, диаконом и чернцем, и белцем, и женам крещати: но смертней нужде, или гладу нудящу, может Давыду уподобяся диакон, или белец крещение сотворити, якоже и твориша неции в первоначалней церкви, крестил Филипп диакон евнуха, крестил Анания Павла, крещаху и ученицы Христовы, еще Ему странствующу в мире. не у бывше священницы. якоже воспоминает Иоанн святый евангелист, во главе 4: Iсус же сам не крещаше, но ученицы Его. Крестил Галактион святый Епистимию супружницу свою. часть 1, возобличение 17 [лист 49, на обор.]. Зриши ли коль явственно и нынешния церкве учители доводствующе повелевают, во время нужды, иноком миряном, и женам крестити? И како убо ныне в толикое несудствие православнаго священства, не подобает миряном сущим христианом крестити? всячески подобает. Темже убо аще ученицы Господни, во время странствования Его по земли, не суще священницы, крещаху. аще при апостолех Филипп каженика, и Самарию, Анания Павла, не имуще рукоположения, крестиша: аще жены в нужныя случаи множество народа крестиша: аще мученицы и прочии несвященницы, суще, в гонителныя случаи, оскудения ради священства, многих от неверных обращающе крещаху. их же всех крещение, яко священническое, и самем Господем приято, и святыми апостолы почтено, и древлеправославною церковию вменено: аще якоже древлецерковнии учители: сице и нынешнии, согласно во время нужных случаев, повелевают, иноком, диаконом, и белцем крестити, их же крещение, якоже и священников за равносилно и равночестно приемлюще определяют. Чесо ради ныне в толикая всякаго плача достойная времена, егда вера православная пременися, благочестие истребися: ныне в толикия нужныя случаи, егда пастырей благочестием сияющых несть где слышно: священников православие содержащых ниже с возженными свещами в самую полдень обрести можно, миряном сущым христианом не подобает крестити? или того ради, яко не имут хиротонии? сего ради и не вменится крещение их за истинное, якоже и от священник совершаемое? и аще не вменится; како же святии отцы Афона не повелевают второкрестити от мирянина суща христианина крещеных? сице бо в своем правиле глаголю: [Не второкрещаются, иже от причетник, или от простца инока, или диакона, или от самого отца, или от христианина некоего православнаго, по нужде не сущу священнику крещени суть, точию аще не рука еретическая бяше первее]. правило 203 [лист 707]. Ибо от тех, (рекше еретик) крещении некрещени, и поставлении не причетницы, по 60-му правилу святых апостол [Кормчая, лист 19]. от таковых бо поставленым, или крещеным, ниже верным, ни причетником мощно есть быти. по словеси Никона Черногорца [Никон слово 63]. Ибо (глаголет Матфей правилник [в слове 24 Матфеевы книги]) аще от еретик хиротонию приял бе, отметаем бо таковых якоже крещение, сице и хиротонию, не бо освящение сие. но скверну веруем исходатайствовати. И аще убо святии отцы афонстии не повелевают от мирянина суща христианина, по нужде не сущу священнику, крещеных второкрещати: но приемлют яко от самаго священника крещенных: благоявлено яко вменяется и есть и от ныне сущых христиан совершаемое истинное и очистителное грехов, якоже и священническое, крещение. ибо еже второе крестити кого крещенаго прежде от правоверных, вся правила отрицают, разве аще некто от нечестивых еретик крещен бысть прежде [Потребник, лист 312, глава 17]. тех бо крещение сквернение есть паче а не крещение [Кормчия, лист 636]. сего ради иже с Киприаном собор повелевает всякаго еретика крестити. темже и блаженный Иоанн Златоустый глаголет [Беседы евангельския на Иоанна, нравоучение 25]: яко некрещеный аще и безчисленныя имея исправления умрет, в геену отходит. И аще убо вменяется и есть и отныне сущих христиан совершаемое, истинное и очистительное грехов, якоже и священническое, крещение: проявлено яко подобает, паче же и должни суть, якоже древнии, иже при апостолех и по них несвященницы суще, обращающе от еллин крещаху, ничтоже сумнящеся, от еретик крещеных обращающихся паки крестити. Но что много глаголю; воззри в древняя времена, посмотри в прошедшая лета, како в гонителныя случаи, православнии христиане, церквей видимых не имяху, якоже свидетельствует Бароний, в лете Господнем 211: яко христиане церквей во оно время не имеяху. И святый Василий Великий, о гонении арианстем, к западным епископом пиша глаголет: [Людие церквей не имеют, и в полях пустых собираются, увидели бысте великую нужду, жены и дети, старии и младии, на дожде и снеге, на ветрах зимою, и летом на знои солнечном, под единым небом пребывают. и сия тягости терпят, ради единаго, дабы кваса аринскаго приимати не были принуждены]. епистолия 1. В сих убо гонениих, толицы народи и крестившиися и крестившии не имуще священников, не имуще видимых церквей, еда не в православней, еда не во святей кафоличестей церкве бяху? ей в кафоличестей. еда несовершеннии христиане бяху? ей совершении. еда крещение от них совершаемое не за равно яко и священников творимое вменяемо? воистинну за равно. и не токмо кафолическия церкве сынове бяху: но и от новодействующия церкве кликующей на небо, яко во свое отечество святопреселишася. Подобне и нынешняго века христане, иже древлецерковное благочестие лобызают, иже святую древлеправославную кафолическую веру соблюдают, иже гонения ради, или иных вин благословных, не имут рукотворенных церквей, не имут священников, нуждныя случаи таинств действуют, еже есть крещают, [не гордости ради и кичение, но спасения ради душ своих] еда не суть в православней вере? ей суть. еда не суть во святей кафоличестей церкви? ей в кафоличестей. еда не суть истиннии христиане? ей суть истиннии. еда крещение их якоже и от священников совершаемое за равно церковию святою не вменяется? ей воистинну вменяется и есть. ибо аще бы не имущих рукоположения крещение, не за равно якоже и священническое вменялося, и не равну благодать Святаго Духа имело; не бы сам Господь своим учеником, не имущим рукоположения, во время странствования своего по земли, попустил крестити: не бы первенствующая церковь жен прияла крещение: не бы в гонительныя случаи не имущих священства, крещающих крещение святыми отцы приято было: не бы якоже древлецерковнии учители, тако и нынешнии, во время нуждных случаев, иноком, диаконом, и белцем, не имущым хиротонии повелели крестити. а понеже сам Господь учеником своим соблагоизволи: апостоли святии Филиппово и Ананиино крещение прияша: вся древлеправославная церковь, яко жен, сице и мужей не имущих рукоположения крещение прияла: понеже учители елико древлецерковнии, толико и нынешнии, во время нуждных случаев неимущим священства, повелевают крестити: убо благоявлено и нынешних сущих христиан, крещающих, не имущих рукоположения, крещение равночестно и равносилно и равну благодать Святаго Духа имать, и за равно яко священническое вменяется и есть. и аще тако есть, якоже и есть: убо может и мирянин сый христианин не имый священства, во время нуждных случаев, от еретик приходящих совершенно крестити, его же крещение якоже и священническое, за равно церковию святою вменяется и есть. Date: 2015-05-22; view: 507; Нарушение авторских прав |