Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Яко отлагающии покаяние к смертному часу не получают исцеления
Суть же неции, иже в сластех мира сего многосуетнаго пребывающе. отлагают покаяние до времене часа смертнаго. Но оле небрежения! оле нерадения о спасении душевнем! оле подкрадения дияволя! Он бо яко демон лукавый, аки лев рыкая тщится всех с собою в пропасть адову низвести. Что убо, рцы ми, отлагаеши покаяние свое до смертнаго часа? како веси? где имаши умрети? на сусе ли? или на воде? на одре ли? или внезапу нечаянною смертию? Аще на сусе, от разбойник ли? То како, и кому тогда имаши покаятися, егда тя абие смерти предадут? Аще на воде, кому ту имаши покаятися? и кия изрещи имаши грехи твоя, удавляющей тя в кратком времени воде? Идеже ни послуха, емуже бы покаялся, ни времене, в неже бы возмогл изрещи согрешения своя. На одре ли? но и тогда главе болящей, плоти ослабевшей, всем удом разслабленным от огня болезни, како ли слезити? жене, чадом, сродником, и другом предстоящим окрест одра понуждающим о завете имении твоих. Святый Феофилакт архиепископ Болгарский глаголет [Благовестник от Иоанна, лист 77]: [На последняя лета отлагая покаяние, и не тщайся зде очиститися покаянием, и улучити здравие душевное, напоследок не улучает исцеления]. Но ли внезапною смертию. Но в толь краткое время, в неже ниже мало что грехов излагати или сотворити, в толь внезапное похищение смерти, како возможеши покаятися, егда мнози множицею и спяще похищаеми бывают смертию? Блаженный убо Иоанн Златоустый страшне вопиет на без покаяния отходящих сице [Беседы на Деяния, лист 207]: [Покаяния кроме отходящим, лучше бе не родитися]. Понеже бо праведный Судия Владыка наш Господь Iсус Христос, в чем кого застанет, в том того и судит. Святая бо православнокафолическая церковь определила, на очищение согрешений человеком, четверократно в летнем обхождении исповедатися, сице вопиющи [Катихисис малый, лист 27]: Вопрос: Которая есть четвертая заповедь церковная? Ответ: Четырищи летом исповедатися, аще и частее благоговейнейшии могут: но никтоже паки да не имет того. которыи бы не имел ни единою летом исповедатися, таковыи под клятвою и отлучением от церкве. Зриши ли яко святая церковь таковаго, иже ни единощи летом не исповедается, клятве и отлучению предает. Что убо, не много ли паче сицеваго, аще кий чрез век свой не исповедуется, имать предати? ей всяко. Слышим бо яко аще кто в мире живый не имать у себе отца духовнаго, таковый ниже христианин есть. Сице о сем в книзе именуемей Сын церковный, засвидетельствует глаголя: [Пишет бо ся у нас в христианском законе, иже кто в мире живет, а отца духовнаго не имеет, той несть христианин]. О каковых и преосвященный Фотий митрополит Московский, иже не имеют у себе отца духовнаго, аще и к церкви приходят, не повелевает никакова приноса приносимаго ими у церкви приимати, ниже прочим имущим у себе духовных отцев с ними ясти или пити, ни к себе в домы их призывати, ниже к ним ходити. Сице бо пиша в послании своем во Псков завещавает глаголя: [А которыя люди живут без покаяния, и отца духовнаго не держат, аще и к церкви приходят, не приимати приношения от них к церкви. А своим детем духовным возбраняйте с таковыми ни ясти ни пити, ни в своя домы призывати, ниже к ним ходити. Понеже сии сами отлучишася стада Христова словесных овец, и елика сила таковых приводити к покаянию от злых, и приимати с радостию, а не гордяся, да не погибнут в своем нечестии]. Елма же убо аще не токмо, иже чрез всю жизнь свою не исповедуется отцу духовному, но аще кий ни единощи летом не исповесться, от святыя церкве клятве и отлучению предан бывает; Аще живый в мире не имать отца духовнаго несть христианин; Аще кий не имеет у себе отца духовнаго аще и в церковь ходит, от таковаго приношения в церковь не приимати, и не токмо не приимати, но ниже с ним ясти или пити, ниже в дом к нему ходити. То почто о возлюбленне отлагаеши покаяние к смертному часу? почто не абие покаешися? не веси ли яко смерть яко тать в нощи неначаянно приходит, и многащи неготовых от сего света восхищает? Почто косниши обратитися ко Господу? Премудрый Сирах вопиет глаголя [Сирах, 5. книга Зерцало мирозрителное, глава 38]: [ Не закосни обратися ко Господу, и не отлагай день за день; Ибо внезапу приидет гнев Его, и вовремя отмщения разрушит тя. Се глаголаше мудрец. Абие должен еси творити покаяние: Занеже не имаши известнаго часа житию. Почто отлагаеши покаяние на время, еже не веси, аще узриши? Ниже: Не имаши ни единаго дня известна, и пожидаеши целаго лета, во еже творити покаяние. Ниже: Не отлагай покаяние на много лета, егда Бог хощет в малом часе, дабы еси обратился]. [Почто убо отлагаеши покаяние, тако полезное во твое спасение? яже неудобь умолиши вовремя смертное, в нем же аще кто и много слезит, обаче лепо веровати о нем, яко страха ради адова сие творит, еже не оправдует человека]. [глава 39]. Якоже божественный Феофилакт глаголет [Благовестник в толк. на Иоанна, лист 77 ]: [На последняя лета отлагая покаяние, и не тщайся зде очиститися покаянием, и улучити здравие душевное, напоследок не улучает исцеления]. И поистинне отлагающии покаяние к смерному часу, не вси улучают: но мнози многащи не бо готови кроме покаяния внезапу восхищаеми отходят. Каково нечто слышим о некоем пустыннице, чрез многолетное время в пустыни пребывающем, и во всяцей добродетели сияющей, иже по случаю слышав некоего разбойника, всяк грех, и всяку злобу прошедшаго в житии своем, покаяние, коего ради покаяния святии аггели с песньми вознесоша душю его в небесная, рече: како сей злодеятель всех благ и сластей прием земных, на небо взыде? аз же доколе буду тако злострадати? при конце и аз покаюся, и наследником такожде царствия небеснаго буду, ныне же наслаждуся сладких мира сего. И абие оставив душеспасителное пустынное пребывание, и отъиде в мир сластей наслаждатися: но на конец не улучи во еже покаятися, но погибе кроме покаяния. О нем же повествуется в книзе Зерцале велицем сице: [Разбойник некии от гнавших по нем бежа, и виде яко уже не утещи, пристигоша бо гонящии, к земли низложи себе, глаголя: Праведно смерть приемлю, понеже Господа моего много различно, и многократне оскорбих, и Дух Его раздражих, и плача зело, изрицая грехи своя и вопия согреших, и моляше их усердно, да мстят ему, за еже Бога омрази, и кииждо член тела своего издая на муки. Некии пустынник пребывая много лет во оном месте, воистинну добродетелен бысть, сие покаяние разбойниче слыша, и от аггела объявлено ему бысть, яко за сие аггели душю онаго с песньми и пеньми вознесоша на небо. Пустынник же оныи не точию возда о сем славу Богу: но и разгневася глаголя: егда сей злодеятель всех благ и сластей приим земных, на небо взыде, аз же доколе зде тако буду злострадати? При конце покаюся и аз, и такожде дано ми будет царствие небесное, якоже и сему разбойнику. И тако ему доброе пустынное и молчаливое житие оставльшу, пойде в мире служити сатане, и случися ему ити чрез некую реку, спаде с мосту, и утопе, и восхитивше демони душю его, вергоша во ад]. до зде о пустыннице. Видиши ли яко отлагающии покаяние к смертному часу внезапу восхищаеми кроме покаяния окаянне отходят? Добро убо есть и еже в последнем издыхании покаяние, но со слезами, и болезненным воздыханием, и сокрушением сердца. Но таковым добро сицевое покаяние, иже в неведении заповедей Господних и будущаго суда, и вечных мук, жительствоваху законопреступно. А иже в ведении сих всех, и в разумительстве известном божественных писаний, презирают заповеди Господня, мняще в последнее издыхание умолити нелицемернаго Судию покаянием, таковии едва едва когда таковое благо получают. Якоже доволственно нас сему преподобный Максим Грек научает глаголя: [Добро о душе, и еже в последнем дыхании покаяние, со слезами и сокрушением сердечным, и болезненными стенанми, и отдаянием восхищаемым бываемое. Но тем добро таково покаяние, иже в неразумении заповедей Владычних, и будущаго суда, и соблюдаемых мук жиша беззаконно. А тем, иже в ведении всех сих, и в разуме известном божественных писаний попирают заповеди Господня, таже последним покаянием умолити мнят страшнаго Судию, не вем отнюд, аще даровано будет им таковое благо. Множайши бо сих внезапу восхищаются от жития сего, безгласием и безчювствием объяти бывше, и лежат окаянно зрение видящим их, невидимо истязаеми на дни доволни безгласни и неподвижни пребывающе. Нецыи же внезапу восхитишася, ниже малейшей части времени им дане бывши на покаяние. И сие известне ведый богодухновенный песнопевец, завещевает нам глаголя: Разумейте убо сия забывающии Бога, да некогда похитит, и не будет избавляя и. И котории суть о душе забывающии Бога, а не точию иже спасителныя заповеди Его, со многим и безумным презорством попирают]. глава 19. Сего ради святая православнокафолическая церковь таковаго, иже кроме покаяния умрет, аще и христианин есть, не повелевает священнику отпевати, не приношения зань приносити, яко несть исполнил закона божественнаго, сице вопия глаголет: [Аще убо христианин без покаяния умрет, то не достоит над ним иерею пети, ни приношения зань приносити, яко не исполнил закона Божия, и веры христианския]. Потребник [и в Служебницех]. Святый же Иоанн Златоустый, о коль страшно вопиет на без покаяния отшедших [Беседы на Деяния, лист 207]: [покаяния рече кроме отходящим лучше бе не родитися]. И понеже горе умершим без покаяния. Сего ради божественный Златоустый покаянию проповедник всеусердне молит и убеждает, отлагающих покаяние к последнему издыханию, во еже бы не отлагали но абие покаялися, сице взывая [Беседы на Ин., нравоучение 34]: Да подражаем убо жену и мы, и о своих гресех да не постыдимся человеков. Но убоимся, якоже подобает, Бога, иже и ныне зрящаго бываемое, и тогда мучавших не покаявшихся ныне. Якоже убо ныне сопротивное творим: хотящего убо судити не боимся; А иже ничим же нас вреждающих, сих ужасаемся, и иже от них студа трепещем. Сего ради боимся, всем страждем мучение. Иже бо студа человеческаго бояся ныне токмо, Бога зряща не срамляяся содеяти что безместно, ниже не хотя покаятися и преложитися, во он день не пред единым и другим, но вселенней всей зрящи обличается. Якоже бо и благих действ, и таковых велие позорище тамо седит, яже овец и козлищ притча да накажет тя. И блаженныи Павел глаголя: Подобает бо нам, рече, предстати пред судищем Христовым, да приимет кождо, яже с телом елико содея, или благо или зло. И паки: Яко явит сокровенная тмы. Содеял ли еси что лукаво; или помыслил еси, и крыеши человека, но Бога не укрыеши. Но ничтоже сих тебе радение бысть, очеса же человеческие сие тебе. Темже убо помысли, яко ниже человек можеши утаитися в день он, вся бо яко во образе тогда станут пред очима нашима, яко самоосуждену коемуждо быти. Ниже: Молю убо, аще и ни един же увидит наша дела, кождо нас во свою совесть внити, и посадити Судию помысла, и на среду привести согрешения. И аще не хощет обличити во он страшныи день, да исцеляет уже язвы, да налагает врачевания покаяния. Лет бо безчисленных исполненному язв отъити здравствующу. Аще бо оставите, рече, оставятся вам грехи. Якоже бо в крещении грехи погружаемыя, не ктому являются: сице и сия исчезнут, аще восхощет покаятися. есть же еже не ктому тожде творити. Иже бо теми же начиная, уподобися псу к своей блевотины возвращающуся. Подобает убо отступати и деянием и разумом дерзнутых: и отступившим и врачевания налагати язвам сопротивная грехом. Яково же что глаголю: похитил ли еси; или лихоимствовал; отступи хищения, и наложи милостыню язве. Соблудил ли еси; отступи от блуда, и наложи чистоту в среду. зле ли рекл еси брату; и вредил еси; престани оболгуя и оглаголуя, и наложи любомудрие. И на коеждо согрешенных нами сице да творим, и да престаем просте согрешения, наста бо прочее, наста испытания время, но к концу прочее приближается. Ниже: Темже и Павел глаголаше: Господь близ, не пецытеся. Ниже бо много остает скончанию время, но к концу прочее мир тщится. Сие рати являет, сие скорби, сие труси, сие любовь иссякшая. Якоже бо тело от души разделяющося, и близ сущо скончания, безчисленная привлачает озлобления, и дому хотящу пасти, много обыче припадати и от крова и от стен. сице и вселенныя близ, и при дверех скончания стоит, и сего ради безчисленная разсеяшася всюду злая. Аще бо тогда Господь близ, много паче ныне близ. Аще прежде триех сот лет, егда сия глаголаше, исполнение лет время оно нарицаше Павел, много паче настоящее. Но негли за сие самое неверуют нецыи, и убо сего ради веровати подобает паче. Откуду убо ведаеши, о человече, яко не близ есть кончина, и помале времени срящут реченная. Якоже бо лету конец не последнии день глаголем быти, но и последнии месяц, аще и тридесять днии имеет: сице и толиких лет аще и четыреста лет конец реку, не погрешу, якоже оттоле провозглашаше конец. дозде Златоустый. Темже убо слышав сия, яко на конец отлагающии покаяние, множицею отходят без покаяния же аще кто умрет, лучше бы ему не родится, яко над таковым не повелевает церковь святая погребения пети, ни приношения зань приносити. чесо ради, о возлюбленне отлагаеши покаяние к смертному часу? Чесо ради не абие обратився покаешися? да не како не готова тя суща нашед час смертный аки тать похитит, и тако отъидеши на место мучения. Негли того ради отлагаеши покаяние к последнему издыханию, яко не хощеши простолюдину сущу христианину покаятися? Почто? Того ли ради, яко не имать рукоположения, не имать власти от архиерея, во еже исповедывати? Аз же тя вопрошаю, рцы убо ми? Аще бы кто от сущих христиан прилучился в римстей стране быти, в ней же всякому не неизвестно есть, яко архиереи, и иереи, и иноцы суть еретицы, ему же бы нужда воспоследовала, [смерти находящей] во еже исповедатися, идеже несть возможно отнюд обрести, ни единаго архиерея, или иерея, или инока, православносиятелнаго, кроме некоторых мирян, иже в тайне веру христианскую содержат, иже святоотеческое православие ненарушительне соблюдают, что убо кому паче должен есть исповедатися? священнику ли священнический точию на себе образ носящу, священства всячески чюжду, сущу еретику? или мирянину сущу христианину? Речеши ли священнику, аще и еретик есть? Како же священник еретик сый может кающагося согрешения связати или разрешити, егда сам от святыя церкве отлучен и клятве предан, в нем же дух нечистый сатанин живет? Кроме бо благодати Святаго Духа ничтоже кому сотворити может от священных [Иосиф Волоколамский, слово 12]. яве яко не может. аще не может разрешити согрешения кающагося, яко от святыя церкве отлучен и клятве предан есть, то вскую таковому и исповедатися. Остается прочее яко лучше есть мирянину сущу христианину, аще и не имать дара рукоположения; но имать дар Духа Святаго, от самаго Спаса Христа чрез апостолов, по сказанию Григория Солуньскаго, дарованный, не имать власть от архиерея ко исповеданию; но имать власть от превышшаго архиереов Архиерея Христа Бога вданную, во еже кающихся согрешения вязати и решити. убо лучши есть исповедатися мирянину сущу христианину, нежели священнику еретику. Date: 2015-05-22; view: 649; Нарушение авторских прав |