Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Аще и седмь таин во святей церкви исповедаются, но две точию тайне нужнопотребне ко спасению, ихже кроме невозможно есть спасения получити





Аще бо святая древлеправославная церковь и седмь таинств церковных определяет быти, ихже исчисляет сице [Катихисис великий, лист 245]: Первое, крещение: Второе, хрисма, сиречь, миропомазание: Третие, священьство, сиречь, рукоположение. Четвертое: Божественное причащение, сиречь благодарение. Пятое: исповедание, или покаяние. Шестое: законный брак. Седмое: Масло священие, или последнее елеосвящение помазание. Катихисис великий, лист 245. Тождеименное число таинств церковных и кир Гавриил архиепископ Филаделфийский изъявляет быти, сице глаголя [лист 15]: Седмь суть церковных таинств: 1: Святое крещение, 2: Святое миро. 3: Божественное причащение. 4: Чин священства. 5: Покаяние. 6: Законный брак. 7: Молитвомаслие. Обаче не вся всякому христианину нужнопотребна суть во спасение: но некая. От них же некоторых, аще и не получит, может спасен быти. Зде во первых ведательно есть, что есть таиньство или тайна церковная? Понеже не вси, аще и слышат о них, ведят, что есть таинство или тайна церковная. Сего ради возмнех изъявити, что есть тайна церковная, да от сего удобь разумети возмогут. Аще вся тайны церковныя нужнопотребныя суть, всякому православному христианину, ихже кроме невозможно есть спасение получити, или ни? Темже и вопрошая: Что есть тайна? На сие ответствует святая древлеправославная церковь сице глаголю [Катихисис вел., лист 244 обор.]: Тайна есть невидимая благодати Божия видимое знамение, во освящение наше от Бога нам преданная. Ино бо в тайне видим, и ино приемлем. Знамение убо верху явленное видим, сокровенную же духовную благодать, яже нарицается вещию, или концем тайны, сию приемлем. Катихисис великий, лист 244. Или иначе [Дамаскин, книга 4, глава 14; Кахисис малый, лист 27 на обор.]: Тайна есть видимая вещь, уставлена же есть от Христа: яже егда освящена бывает от священника, и ко употреблению человеком подаваема, приносит нам от Христа Бога невидимую благодать, освящающую человека, и до вечнаго живота воспомогающую. Катихисис малый, лист 27. Сим согласно и кир Гавриил Филаделфийский о таинстве вопросоответне глаголет сице [глава 14]: Что есть таинство? Таинство есть вещь некая, чювству подпадающая, имущая в себе силу божественную сокровенную, еюже спасение, и яже к спасению человеком подает. Рех таинство, яко таинство наученным, и верным единем подобает сие стяжати и открывати. не мещите святая псом, глаголет Господь, ниже бисеры пред свиниями, якоже речеся. Рех вещь некую, и чювству подпадающую, да не непщует кто, яко есть нечто небытное, и от нашего ума притворенное. Рех священную, к разделению несущих священных собственно и истинно. Рех имать силу божественную сокровенную, да покажю яко от Бога священнодейственником низходит сила, в нем сущая и действующая, а не от человека коего. Рех во спасение, или яже ко спасению, да нуждная убо таинства будут просто ко спасению нашему. Сия тайны церковныя разделяются, по церковных учителей, елико древних, толико и новых гласовом на двое, на нужнопотребные во спасение, и нужнопотребныя ко спасению. И нужнопотребныя убо во спасение суть три, крещение, причащение, и покаяние. Нужнопотребныя же ко спасению суть четыре, но не всякому. Сице бо о сем в велицем Катихисисе явствует [лист 245 обор.]: [Нужнопотребных во спасение есть три: крещение, причащение, и покаяние. Потребныя же ко спасению две, святое миро, и последнее елеосвященнопомазание. Брак и потребен есть употребляющим его, помощи ради и сохранения от блуда, и нужнопотребен есть чадородия ради и исполнения церкве Божия. Подобно же и священничество, потребно убо есть хиротонисавшимся, дабы сим служением угодити Богу, нужнопотребно есть правления ради церковнаго и строения святых божественных таин]. да лучше и удобнейшее уразумееши, послушай другаго сего разделения: [Вся убо седмь тайны потребны суть, но не всякому человеку. ниже единообразны. Брак бо и священство, аще убо и нужнопотребны суть церкви, но от другия страны, в воли и избрании всякаго есть, тако яко и не брачився и не хиротонисався может спастися. Прочая же пять тайны потребны суть во спасение и ко спасению, но не единообразне. Крещение бо, и причащение, и покаяние, сице нужнопотребни суть всякому во спасение, да спасется, якоже корабль в преплытие глубины морския, без нихже ни един спастися может, разве аще не возможет их употребляти, вожделев их. Святое миро и последнее елеосвященнопомазание, сице ко спасению суть потребни, дабы имели есмы спасение наше дерзновенне известно же и твердо]. Зри, рече: Вся убо седмь тайны потребни суть, и наведе: но не всякому человеку, но ниже единообразны. Таже располагая тайны глаголет: Брак убо и священство, аще и нужнопотребни суть, но церкви, прочим же в воли и избрании всякаго есть, тако яко, аще кто и не совокупится браком, и не хиротонисается, может спасение получити. Прочия же пять тайны, глаголет, потребны суть во спасение и ко спасению, но не единообразне. Что есть, еже глаголет, во спасение? и что убо ко спасению? во спасение убо глаголет, яко не стяжавшему их, невозможно есть спастися. Ко спасению, яко имеяй я, имать спасение свое дерзновенне известно и твердо. обаче аще кто и не сподобится их получити, неких ради нужных случаев, может спастися. нужднопотребныя же тайны во спасение всякому человеку определяет быти три, крещение, причащение, и покаяние. их же кроме рече, ни един может спастися. и наведе, разве аще не возможет их употребляти, вожделев их. что есть, разве аще не возможет их употребляти вожделев их? то есть, толико сия нужднопотребны суть тайны вся, всякому хотящему спасение получити, крещение, причащение и покаяние, яко аще кто не стяжет их не имать спасен быти, разве аще точию зело огнепалным желанием возжелев бы их, но не мог неких ради нуждных случаев получити, сиречь, егда кто не крещен сый водою и Духом, страждет и умирает за Христа, тогда излияние крови его вменяется в самое крещение. Сице егда кто зелне желает причаститися божественных и животворящих таин Христовых, но не может благословных ради вин, или яко в гонении ему сущу, или яко не имать православнаго священника от него же бы возмогл причаститися, обладающим нечестивым еретиком святыми церквами. Тогда аще и не сподобится причаститися божественныя плоти и крови Христовы, спасен быти может, яко самое его огнепалное желание вменяется ему в причастие.


Блаженный же кир Гавриил Филаделфийский, во изложении о седми тайнах, располагая я, две точию тайне нужднопотребне весма ко спасению изъявляет быти, ихже кроме человеку невозможно спасение получити, прочия же по нужде посредния, ихже аще кто и не сподобится некия ради нужды, спасен быти может. Сице бо глаголет: [Ведати нужда есть всем, яко тайны церковныя иныя суть, миропомазание, евхаристия, и елеопомазание, ихже аще и не сподобится нужды ради некия, спасен быти может. иныя же по нужде заповеди, те же есте две, крещение и покаяние, еюже кроме несть леть спасение получити]. книга О седми тайнах.

Сим согласно и от новых учителей, творец книги глаголемыя Мир с Богом, в книзе своей Мире, расчисляя тайны церковныя, две токмо тайне нужднопотребне всячески ко спасению определяет быти, крещение и покаяние, прочия же не тако глаголет [глава 5]: [Ведати потреба (ниже) две сия тайны, крещение и покаяние весма нуждны и потребны суть ко спасению, сице яко без них не может человек спастися. Крещение отнюд потребно коемуждо особь человеку, покаяние коемуждо согрешившему смертне по согрешении [о тайнах церковных, лист 105]. Ибо аше кто не родится крещением [Ин. 3], или по крещении согрешивше смертне. аще не покается (рече) вси погибнете [Лк. 13]. Но сим двоим тайнам, поелику весма нуждны суть ко спасению, причисляется и третия тайна священства, еже не комуждо особь, но всей церкви обще, или всему собранию верных нуждно есть ко спасению. ниже: Прочия же четыре тайны, миропомазание, евхаристия, елеопомазание, и супружество, не тако весма нуждным образом суть потребны но полезны к лучшему и совершеннейшему приобретению спасения]. глава 5, о тайнах церковных. Видиши ли яко кир Гавриил Филаделфийский, и творец книги Мира с Богом, две точию тайне весма нужднопотребне, всякому человеку особь, ихже кроме отнюд невозможно спасения получити, во спасение определяют. прочия же пять, между ими же и причастие исчисляют, не весма нужнопотребны ко спасению, но полезны к лучшему приобретению спасения, ихже аще кто нужды ради некия и не сподобится, спасен быти может, уставляют. И како убо противу толикой явственной истинне, бодрствуя, дерзаеши глаголати, яко не причастившуся невозможно всячески спастися? Аще бы невозможно имущему веру праву и дела добрая, непричастившуся животворящия плоти и крови Христовы, вин ради благословных, сиречь нашедшу гонению, или святыми церквами обладающим еретиком, не сущу православну священнику, от него же бы лепотствовало причаститися, спасения получити: не бы святая древлеправославная церковь, тайну причащения между тайнами нужднопотребными во спасение, без них же отнюд человеку спастися не возможно, крещением и покаянием, вместивши, наведши рекла, разве аще не возможет их употребляти, вожделев их. Не бы кир Гавриил положив е в по нужде посредния тайнах, рекл, ихже аще кто и не сподобится нужды ради некия, спасен быти может: не бы и от новых автор книги Мира с Богом, с тайнами причастия, не тако весма нужднопотребными, якоже крещение и покаяние, ихже кроме невозможно спастися, но полезными ко спасению, ихже аще кто и не допустит стяжати нужда некая, спастися может, соединив определил. елма же убо и новии, и древнии церковнии учители паче же вся дрвелеправославная церковь, велегласнее трубы гласящи изъявляет, яко нужды ради некия, аще кто и не сподобится причаститися животворящих таин Христовых плоти и крове, может спасения получити. Како ныне в толикое нужды время, толиких ради благословных вин, ихже ради несть мощно всячески всякому хотящему пречистыя и животворящия плоти и крове Христовы вкусити причаститися, егда толикому зелному гонению всюду належащу, егда святыми церквами православия христианскаго отчюждившимся обладающим, егда благочестивосиятельнаго архиерея отнюд не видети есть, егда православнаго иерея зело невозможно обрести, имущему веру праву, и дела добрая, и огнепалне желающу причаститися, но не могущу, невозможно есть спасение получити, и наследником царствия небеснаго быти? ей возможно.








Date: 2015-05-22; view: 478; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию