Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О еже отцу духовному с разсмотрением подобает чадом своим епитимии налагати, елико может понести





К сим же божественнии отци, повелевают отцу духовному, чад своих согрешения, не яко чуждая согрешения, но яко своя приимати, и смотрети, аще смиряет ся, аще сокрушено сердце имать, аще постится, аще поклоны творит, и тако или облегчевати, или умножати епитимию. Кую епитимию налагати повелевают, не за мысли кия простыя, но за грехи. сему по премногу научает нас Иоанн Зонарь в правиле своем 48, сице глаголя: [Такожде подобает отцу духовному, не яко чюждая согрешения своего чада духовнаго приимати грехи, но яко своя имети, и его же аще видит смиряющася, и сокрушена сердцем, и приложьша себе, и верна, и милостива, и сему исповедавшуся благоразумно и покаявшуся, сему с разсуждением, и искушением облегчевати заповеди. И паки егда слышит ему исповедающа грехи своя многи, и беззакония, не подобает ему дивитися о сем, ниже зрети на множество прегрешении, аще и чрез естества будут, но взирати на Бога, и на благость милосердия Его упование возлагати, и всяко утешение и кротость и любовь имети ко исповедавшемуся. от правила 49: таже подобает сести с ним, и вопрошати его, что может хранити заповеди; не бо, еже хощет исповедаяися, но даст ему отец, ниже паки елико ему есть лепо: но с расмотрением подобает ему заповедати, елико может сохранити, яко да не по равенству грехов его достоит ему заповедь дати, ниже паки разсуждати о гресех, и о возрасте его, но количестве, но якоже рехом, по силе дати заповедь. А егда како о малых гресех возможет, и множае заповеди сотворити, да не точию грехов прощение получит от Владыки Христа, но и венцем венчается по усердию своему, или паки немощен сыи и усердия не имыи, приим заповеди достойныя ему, абие разслабився, ни едино сотворит, во уныние от жалости впад, и вся оставит. Не оставихом бо ся еже тяжкая облегчевати, ниже паки тяготы налагати на таковых. Иго бо Господне благо есть, и бремя его легко. Приидете бо ко Мне, рече, обремененнии и Аз покою вы. Ниже: Сия убо вся согрешения единому прилучаются единою, или дващи сотворити, а другому многащи, а другии даже и до самыя старости се делал есть, а иныи еще юну ему сущу пострада, и се ведением, или неведением. Темже опасно подобает сия вся разумно разсуждати, и со испытанием. И аще единою бысть в юности, или дващи точию, буди ему покаяния пол лета, или исполнено лето. Аще от малых кровосмешении бысть. Аще от великих, лепо есть вящьше сотворити заповеди. Правило 57: Подобает же отцу духовному разумну быти зело, и разсудительну, да разумеет и смотрит како дати заповеди; Како пост; како ли молитвы; понеже овии суть убозии и от работы не отстают. овии же воини, или раби под властию, а друзии по куплям ходяще в путех, а друзии стари и немощни, а друзии силни, друзии богатии во всяком покои живуще и поживающе. темже о сих всех лепо искати, како коемуждо мощно есть дати заповеди; А друзии суть ленивии, и таковыи приимет заповедь по делом и по грехом своим, еда како обленився нимало не сотворит от повеленнаго ему, и на вящшее зло паче будет ему. Ниже: И паки многогрешныи и ленивыи, леностию своею, поне мало совершит заповеди, еда како и той поне сице спасется, помалу, аще и помалу, да не доконца погубит себе. зряще убо неции отцы духовнии на множество грехов, на блуды или на убийства, или на чрез естественная согрешения, и хотяще противу которомуждо греху, без разсуждения полагати заповеди. Сии прежде убо Бога не ведят, якоже лепо есть, иже хощет всем спастися. Второе же и свою душу погубляет их ради, хотяи бо душю о Бозе очистити, самое оно человеколюбие Божие и милосердие подобает призывати, и нань уповати, иже нас ради грешных человек бысть Бог сыи благ и благоутробен. Божественныи же Златоуст, во втором еже о священстве слове, не просто рече, прямо согрешении мере, подобает запрещение нанести [ис книги Матфея Властаря]: но и согрешающих сматряти произволения, да не сшити хотя раздранное, и горши диру сотвориши, и возставити падшияся тщася, вящшее соделаеши падение, немощнии бо и разлияннии, и множае мирским привязаннии наслаждением, еще же о роде и силе великомудрствовати имуще, тихо убо и помалу, о них же согрешают, обращающеся могут, аще и не совершенне, но поне отчасти от одержащих свободитися зол. Аще ли же кто напрасно нанесет наказания, и меншаго тех улишит наказания и исправления. Душа бо внегда обезсрамится, понудится бо во отчаяние впасти, и ни кроткими словесы покаряется прочее, ниже прещенми преклоняется, ниже благодеянми убеждаема есть: но бывает много горше града онаго, ему же пророк гневаяся глаголаше: Лице блудниче бысть тебе, обезсрами бо ся ко всем. Сего ради много потреба разума пастырю, и тмами очию, ко еже обзирати всюду душевныи нрав, якоже бо в нездравии быти мнозе, и во отчаяние своего спасения впадают от еже не возмощи горкое терпети напоение. Так суть нецыи, за еже не возмощи прияти томление, согрешением противомерно, в малодушие совращаются, и много горше и во еже вящше согрешати происходят. Подобает убо ни едино от сих без истязания оставити: но вся испытавшу известне, прямо нраву коемуждо и произволению от приходящих, и яже приносити от себе бальство. до зде Златоустыи. От коих словес святаго Иоанна Златоустаго явственно показуется, яко епитимии отцем духовным повелевающеи божественнии отцы полагати, не за мысли кия простыя, повелеша, но за согрешения. Якоже и сам божественный Иоанн Златоустый, прежде приятия священства, живый в монастыре, многих не точию иноков, но и мирян, помышления и исповеди приемляше, и ключимыя пластыри им от себе подаваше [Маргарит, чюдо 3-е]. Кия пластыри, рекше епитимии налагаше, не за кия простыя мысли, но за согрешения. Тем и блаженный Симеон Фесалонитский попущая простым на покаяние приимати и епитимийствовати, не за простыя кия мысли повелевает епитимийствовати, но за согрешения.

Date: 2015-05-22; view: 460; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию