Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Яко премнози святии в первеньствующей церкви не имущии священьства исповедоваху





Что убо хощеши ли, дати всякаго вероятия достойнейших свидетелей на среду приведу, иже несвященнии суще исповедываху? всяко приведу, точию воззрим в древняя времена, посмотрим в первеньствующей церкви, и абие не неузрим, колици преподобнии мужие колици богоноснии отцы, сущим православным архиереом, аки светилом на священницех сияющим, сущим благочестивым иереом, нерукоположени суще, самем делом сие показующе, самою вещию сие творяще, еже души человеческия покаянием очищаху, о чесом в житиях их повествуется. От них же:

Святый Антоний Великий, не имый священьства, многия приходящия к нему поучаше, и помышления приимаше, и образ иноческий Павлу простому подаде [в житии его, генваря в 17].

Святый Пахомий Великий, не священник сый, монастыри многи собрав, помышления братии приимаше, и отвергшася Христа страха ради, в покаяние прияв, и епитимиею обложив его исправи, о чесом в житии его писано.

Святый Иоанн Златоустый, еще до поставления в презвитеры в монастыре живый, не точию иноков многих, но и мирян помышления приимаше и исповедываше, и ключимыя пластыря от себе им подаваше. о чесом в житии его, чюдо 3, являет [Маргарит, в житии Иоанна Злат., лист 25].

Святый Сава освященный, еще до священьства своего монастырь создав, и братию собрав, помышления их приимаше [декабря, 5 дня].

Святый Иоаникий Великий, не священник сый, помышления исповедающихся приимаше, еще же и от иконоборныя ереси некоего отступльша на покаяние прият, совершена христианина того устроив.

Святый мученик Христофор, две жене блуднице кающияся прият, и прощение им подаде.

И что много глаголю: исполнени сих образов патерики, исполнена жития преподобных отец, исполнени отеческия книги, иже не токмо великоподвижным отцем, но и братии своей помышления, и прилучшияся напасти от бесов исповедати поучают, всегда чисту и душу и совесть, от грехов и страстей имети моляще повелевают. Но мнитмися, яко суть нецыи, иже разсуждающе непщуют, яко с повелением епископским нерукоположеннии приимаху исповедания человеческая. якоже и Симеон глаголет. но не тако есть не тако. не бо всюду. ниже всегда сие можаше исполнитися за неудобность. от коего бо епископа, рцы ми, повеление бяше преподобному Антонию, иже един на уединении в далечайшей пустыни жительствоваше, не токмо от епископов, но и от вселенныя далече удаливыйся? к нему же колицы четы инок, колицы народи мирских приходяще, исповедающе помышления своя врачевахуся. от коего епископа преподобному Пахомию повеление бяше, иже от епископов крыяшеся, яко и от святаго Афанасия скрыся, бояся да не рукоположен будет епископом. кто ли повеле преподобному Иоаникию, иже по пустыням присно скитаяся хождаше, и место местом изменяше. Коих епископов повеление святым пустынным отцем бяше, иже в удалении не токмо от градов, и от весей пребываху, егда помышления и дела своя отцем своим, с ними же жительствоваху, присно исповедаху, очищенную совесть имуще? сии вси зрятся, яко кроме епископских повелений, человеческою верою, паче же Богом понуждени, спасения ради иных в сие вступаху. еже и предобъявленны и афонских отец Номоканон утверждает глаголя [лист 72, на обор.]: [елицы убо освященнии, по повелению епископа исповедания человеческая да приемлют, несвященному же иноку наказания его и искусство дает власть примирения. аще убо себе самаго безбедно соблюдает, и исповедающихся Богови да примиряет]. до зде Номоканон. Откуду яве видети есть, яко освященным иноком епископское повеление предлежит, неосвященному же наказание его и искусство, сиречь, аще наказан есть писания, аще искусен есть в добродетельном разсуждении, аще свесть священных апостол, и богоносных отец правила, аще тверд есть помыслом, могущь себе без беды соблюдати, таковому исповедающыяся правилно исправляти, и Богови примиряти повелевают. понеже убо, и телесныя недуги и согнития врачевати хотящии, ищут врача, не сего, иже врачевски одевается одеждами, иже имя врачевское носит: но иже искус врачевания знает, иже врачевская былия имать, иже вину врачевания в действии показует. тако и душевныя язвы и согнития, требуют врача, добродетельми блистающа, искус святаго писания знающа, ведяща борения и прелести бесовския, знающа коейждо язве подобное врачевание приносити, а не именем единем хвалящася, имже ничтоже ползовати может исповедающася. о чесом преподобный Максим Грек яве засвидетельствует, сице глаголя [книга Кирилова, в слове о Святем Дусе, во главе 5, лист 371]: [Ниже убо врача наричет, дондеже праве мудрствует, иже убо ризами врачевскими одеян есть вне уду, видения же врачевскаго не имать в себе согласна одеянием; но ведущаго свидением известным, яже художества суть, действовати, по преданию премудрейших врачев прежде его бывших, того наричем врача. и ко исцелению недугов призываем, аще убо о своем здравии попечение имеем]. в слове о Святем Дусе. Сице, духовники же, [глаголют отцы Номоканона] глаголем в правду, и поистинне законныя духовники, иже по Бозе о спасении человечестем промышляют, а не тщеславныя, и неискусныя невежи, и ложныя, иже купечеством сквернаго ради прибытка, во образе духовнем, врачевание наводят, тыя бо суть убийцы яко душы человеческия убивающыя, за нерадение и неискусство свое. до зде Номоканон [лист 694]. Чесо ради божественнии отцы искусному иноку, аще и не имать рукоположения паче неискуснаго священника повелеша хотящих исповедатися исповедания приимати? и правильне разрешати. елма же убо аще толицы преподобнии мужие, толици богоноснии отци, тогда, егда приемницы апостольских престолов, всюду по вселенней, аки светилницы на свещницех, всем благочестием сияющии апостольския престолы правяху, тогда, егда священницы, по всем странам вселенныя, православием блистающии, безкровныя жертвы Богу живому приношаху, не имуще рукоположения, не имуще повеления от епископ, человеческою верою, паче Богом понуждени, иных ради спасения, приходящих исповедатися приимаху исповедания. како ныне в толь прегоркое, всяких слез, всякаго рыдания преисполненное время. егда престолонаместников апостольских, отеческое благочестие ненарушимо содержащих нигдеже видимо есть, егда священников православие непозыблемо соблюдающих ниже где либо в поднебесней обрести возможно, не имущим рукоположения, не имущим от архиерея повеления, имущим же искусство и вежество духовнаго врачевания, не своего ради мшелоимскаго прибытка, но иных ради спасения, в сицевое дело понужденным, нелепо есть и не подобает, хотящих исповедатися исповедати, и правилне исправляти, и Богови примиряти? ей ей лепо есть и подобает.








Date: 2015-05-22; view: 598; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию