Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Лучше есть несвященнику искус имущему исповедатися, нежели священнику неискусну, колми паче еретику





Божественнии отцы святаго Афона не токмо священнику в кале ересей погрязшему, не попущают сущим христианом исповедати своя согрешения, но ниже священнику, иже аще и сущый сый христианин, не имать же искусства ко врачеванию душевных струпов, но паче аще кий и не сый священник, сущий же христианин, и может врачевати струпы душевныя, помышления приимати, и правилно исправляти повелевают. еже самая словеса их явственно показуют вопросоотвещателне сице: [Вопрос: Аще суть иноцы священницы неискусни слову, во еже приимати помышления, друзии же не суще священници, знают сей искус, достоит ли сицевым помышления приимати неких, или ни? Ответ: Иже помышления приемлют, врачев искусных чин содержат, знающих на недужныя подобная подобная наводити былия, аще убо кто есть священник, неискусен же. а другии несвященник, искус же имея духовнаго деяния, сему паче священника праведно есть, помышления приимати, и правилно исправляти]. Номоканон, лист 730. Сим согласно и блаженный Симеон архиепископ Фессалонитский, в своих вопросоответех, попущает иноком священьства не имущим, помышления приимати, сице глаголя: [Вопрос, 36: Архиереи волю дают иноком помышления прияти, иже без священьства благословляют и прощают, неразлично ли убо благо? Ответ: Слышано и от мене, яко иноком простым дается от архиереов помышления прияти. аз же прежде глаголах есмь, и ныне разум мой, и чаю отцев быти, яко священьства сие дело есть. и от архиереов и иереов подобает сие действоватися. никакоже сие от простых. разве нужда некая, не сущу иерею, понудит действовати инока, изволением архиерея, благоговейна суща, и законы сведуща Божия, священная реку, правила. обаче токмо еже прияти помышления, да известит епископу, или да разсудит душеполезным что взыскующу, а не во еже прощати и разрешати]. Подобне и во ответе 13 глаголет: [Аще негли кто по нужде во общении неких помышления удостоився прияти, возложит сия епископу, или имеющу чрез писание служения, сицевое бо видехом случающееся и на множайших благоговейных мнисех, иже да имеют внимание не от себе решити, ниже именовати себе духовным, яко и не имеют сие, но по нужде приемлюще, и сие исповедающе, яко не суть духовныя, но яко ко спасению пользующия да привносят. и аще близ есть служения служитель, тамо его да пошлют. аще же несть, тогда да приимут, да повелят же и отцу рещи духовному. И тии же, яже прияху, и слышаху, имеющим силу от Бога решити да известят, и тако твердо решение да будет. якоже и мнихом не имеющим священьства, от архиерея дадеся покаяние действовати, и прияти помышления. Слышано убо и нам, понеже нужно весма мнится, зане требе есть помышления приемлющему, и благословляти, и молитвы глаголати, и причастити тайнам требующих. и просто иерею быти, во еже приносити и ходатайствовати о кающихся и молитися. по нужде внегда множайшим не присудствуют, доволно некоего из священных, и сему волю датися, во еже прияти помышления, и мнихом благоговейным, обаче во еже не решити их от себе, но во еже доносити поместному архиерею, и от него повелению быти]. до зде Симеон. Видиши ли яко святии отцы афонстии, и блаженный Симеон Фессалонитский, повелевают не имущим священьства иноком, имущим же искусство духовнаго врачевания, паче священника неискуснаго в духовном действовании, человеческая помышления приимати, и правилно сие исправляти. По премногу нас сему научает и Великий Василий, учитель вселенныя, в постнических своих словесех, яко не всякому лепотствует исповедати согрешения, но могущим врачевати, в них же сице глаголет [лист 263]: [аще подобает деяния непостыдне исповедати всем, или неким? и киим сим. исповедание греховное сие имать слово, еже показание телесных страстей. якоже убо страсти телесныя не всем открывают человецы, ниже прилучившимся, но искусным сим прилежания и врачевания: сице и исповедание греховное бывает, должно есть и могущим врачевати, по писанному: вы силнии немощи немощных носите, сиречь взимайте ради врачевания]. глава 298. Но негли речет некто от любопрящихся, яко блаженный Симеон, аще и повелевает простым иноком помышления приходящих приимати, обаче не повелевает самем о себе разрешати [ответ 36]: но повелевает архиереом решения ради предлагати. есть тако ни аз сему прекословлю. обаче ведый буди, яко блаженный Симеон не повелевает иноком простым помышления приемлющим разрешати самем, но архиереом решительства ради предлагати, им же от архиереов дана власть приимати помышления. Аще же убо кии самовластне приемлют помышления человеческая, сицевым искусство дает власть примиряти и разрешати согрешения. И слыши, доволне яве научают нас сему блаженнии отцы афонстии, в своих вопросоответех, сице глаголюще [Номоканон, вопросоответ 72]: [Вопрос: Достоит ли несвященному иноку, или освященному исповедания приимати самоволне? или ни? Ответ: Елицы убо суть освященнии, по повелению епископа исповедания человеческая да приемлют. несвященному иноку наказание его и искусства дает власть примирения. аще убо себе самого безбедно соблюдает, и исповедающихся Богови да примиряет]. до зде отцы афонстии. Зри опасно разум блаженных отец, реша: елицы убо суть освященнии, тии по повелению епископа исповедания человеческая приемлют. несвященному же, рекше не имущему рукоположения священьства, наказание его и искусство дает власть примиряти. аще убо себе самаго безбедно соблюдает, и исповедающихся Богови да примиряет. Но и сам блаженный Симеон Фессалонитский, в 72-м ответе, попущает и простым на покаяние приимати, и епитимийствовати, а в 73-м ответе духовными отцами нарицает простых мнихов, и приимати от кающихся милостыню на раздаяние повелевает. темже убо, аще по божественных отец афонских, во время мирнаго состояния в церкве, несвященный инок, иже имать наказание и искусство духовнаго врачевания, и себе безбедно соблюдает, может Богови исповедающихся примиряти, и епитимиями облагати: аще святый Симеон Фессалонитский простым иноком попущает, во отишии пребывающей святей церкви, в ней же бывшим православно сияющим архиереом и иереом, на покаяние приимати и епитимийствовати, много паче в нынешнее всякаго плача достойное время, в ней же корабль православныя церкве бурями ересей отвсюду окружен, вне же нигде же видимо есть светом благочестия сияющаго архиерея, нигде же обретаемо лучею православия блистающагося иерея не имущему священьства, имущему же искусство духовнаго врачевания, и ведение прилагати пластыри к струпом душевным, и себе безбедно соблюдающему, всякаго кроме прекословия попустят, паче же должно есть, и может приимати хотящих исповедатися, и епитимийствовати.








Date: 2015-05-22; view: 477; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию