Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
О еже святии отцы не токмо на лета определиша отлучати от причащения, но и трудами и подвиги плоть изнуряти
Не токмо же убо божественнии отцы, кающихся противу качества и количества согрешений, на различная времена отлучати каноны своими от святаго причащения уставиша, но и труды и подвиги облагати узаконоположиша. еже Матфей Властарь засвидетельствуя глаголет сице [от книги Матфеевы, Поребник лист 673]: А еже сице скращати нам, рече, покаяния лето, не убо вознепщуется не быти слово спасаемых. се же да будет разумно, яко святыи Василии, и прочии отцы древнии, не точию грешников кающихся, от святаго причащения отлучаху, но и труды и подвиги предаяху. паче же соборныя обдержныя посты, бдения, и молитвы церковныя, на всяк день и нощь повелеша хранити и исполняти. К сему и каноны покаяния налагаху, якоже есть в канонех Василиевых, 56-м, и 58-м, и 59-м, и 75-м, и 77-м. Собора Анкирскаго канон 16. Григория Чюдотворца 10. Григория Нискаго 11. В них же паче же в 56-м, узаконяется, яко да кающиися грешник, 4 лета плачется, сиречь вне церкве стоя, и входящих прося, да помолятся о нем, грех свой исповеда, лет 5. в послушающих пребывая, сиречь в притворе церковном послушая божественных писании, лет 7. в припадающих, сиречь стоя в церкви за амвоном и со оглашенными исходя, лета 4. с верными, сиречь, стоя и моляся, обаче кроме причащения пребывая. Такоже совершивше лета сия покаяния, таин святых причастится. Внемли зде. ни ли се есть покаяние и трудови плотьстии? и зело убо есть, вместо поместных, наедине довлеют сия кающемуся, пребывати во вся дни в церкви. чрез все правило, начен от полунощницы даже и до вечерни; к сему среду и пяток поститися, рыб и пития упивающагося не касатися: такожде и вся великия посты целы хранити, и трезвенно выну, не праздну же пребывати, и милостыню даяти, нищих призывати, в домех же молитвою и чтением упражнятися, и грехом же вспять никакоже возвращатися. От отец же святых, святый патриарх глаголемый Постник, сухоядения и метания с молитвою предает грешником. Подобает возмнехом истинно кающимся, и плоть жестоким пребыванием изнуряти хотящим и житие благоразумное проходити, первыя злобы сопротивносилное, и по мере воздержания возмеряти им, и по времени покаяния умиления. Сии убо образ запрещения всем кроме раб и рабынь мною даемыи во всех запрещения устав [Потребник бол. лист 135]. в понеделник убо и среду и пяток, ясти масло миряном, рыбы же, или сыра, или яица, или мясо, ни. во вторник же и четверток вся ясти кроме мяса невозбранно. в суботу же, и в неделю не запрещати ни в чем же, или в снеди, или в питии, в каковем любо, но быти невозбраняему на вся, якоже и неимущии запрещения, сиречь, и на мясо, и на вино, и на вся. Такожде и на вся праздники Господьския, ина праздники пречистыя Богородицы, и родителей ея, и 12 апостол, якову же прилучится память, и яков же есть день, быти не возбранену в снеди и питии запрещаемому, яко ни среды ни пятка или понеделника хранити в таковыя праздники. такожде и Предтечевы, и 12 дней, и неделя Пасхи. ниже по пяттьдесятнице, сице быти и в тех всячески разрешену на вся, разве среды и пятка, держати единообразно, мирским убо от мяса, иноком же в понеделник и в среду и в пяток от сыра и яиц. быти же и во двою неделю, пред глашенней же и мясной невозбранно на вся, иноком убо сыр и яица, мирским же мясо, кроме двоих среды и пятка. Сия бо вся чистоты тогда подобает держати, иже во великия впадшим согрешения, аще мощно, даже и до вечера поститися, повелено бо есть и се божествеными правилы, якоже многажды речеся, кроме предреченных праздник. [лист 674] Аще кто вина пити во уреченныя дни не изволяет, годище и мы судихом отъяти едино, уставленому егову падению, от отец запрещения. [лист 669] Аще же в понеделник восхощет воздержатися от мяса, другое, паки отпусти ему лето, а на сыр и яица другое. Аще ли постится среду и пяток по божественным правилам, остави ему еще другое лето. Аще сыра и яиц, рыбы и масла воздержатися обещает, тогда на всякое воздержание единаго сицевых вида, едино лето отъяти. Внемли и сему. егда обрящется человек благоговейныи, и произволит творити неколико метании на нощеденство по силе своей, отпусти ему едино лето, от меры канона причастия. Аще произволит творити милостыню по силе своей. остави ему и другое лето. Аще ли человек той, ниже тридесяти лет, другое лето паки отпусти ему. Аще же есть и двадесяти нижае, мнее запрещается. Аще же не изволит написанных, да исполнит цело нарекованная лета. Иоанна Постника сие есть разсуждение. Паче же оно, 15 лет, глаголю же прелюбодейства, мужеложства, нисходит даже до трех лет, поистинне да постится вся целы три лета, сухоядение, в 9 час, и поклоны многи, кроме субот и недель. Но камо днесь обрящеши таковаго человека, да исполнит сицевый канон? ельма же не может за злую похоть нашу и нерадение, поне от божественнаго причастия да удержимся, якоже божественнии отцы уставиша. они бо о воздержании и о трудех, или ином чесом, о сицевых не радеша, разве точию о божественном причащении. Аще ли обрящется подвижник, да держит оное правило, аще восхощет, сиречь Иоанна Постника по Матфею. Ведомо же буди, яко во многих летех, сиречь, 15-х, да сходиши, якоже рехом, в малейших же менше паки, изыдеши отнюд вне. согрешением же блуда, до четырех лет, да отпустиши ему с каноны менше. Среду же и пяток должни суть поститися вси и неимущии канона, якоже имущии. Ибо всем благочестивым сие прилично есть, паче же и правило ко всем глаголет [прав. апост. 69]: Да постятся в тыя дни. Обаче за благоутробие Божие, и за произволение покаяния, оставляет лето едино покаятися хотящим, яко благочестие ныне наченшу. Внемли и сему: Яко аще кто по согрешении восхощет быти инок, две части да держит. а третию часть лет оставит ему. Аще же восхощет отъити во общее житие, остави ему пол. Аще ли по приятии образа падется, уставленная да исполнит цело. Пристижение [Потребник бол., лист 674]: до зде о исправлении кающихся, в нем же о духовниче да не погрешиши, при глубоком разсуждении сия три памятствуй. Первое: Количество. Много кто согреши, да множайшая постраждет. Второе: Качество. Да противная противными врачуются, чревонеистовство воздержанием, и прочая. Третие: Время. Долго кто согрешаше, долго и казнится, паче же всех желание и произволение в кающихся зрително есть. Великий же Василий в третием своем правиле, весма, глаголет, истиннейшее целение, греха ошельствие, и еже воздержанием и злостраданием плоть поработити, и покорити духови, тако бо совершенное нам каяся подаст исцеление своего указания. Достоит же строителем душ обое ведети, и яже испытания, яже обычай, и иже убо приемлют испытания испытающихся, потому строити их, аще ли ожесточевается, последовати обычаю схождения. До зде о скращении епитимии. Отсюду ясно показуется, яко святии отцы умножати и умаляти, продолжати и сокращати, кающимся епитимии, зряще их труды и подвиги, воздержание и произволение, не за мысли кия простыя повелевают отцем духовным, но за грехи, убо и отцы Номоканона, и Симеон Фессалонитский повелевающе простым исповедовати помышления человеческая, и епитимийствовати, не мысли кия простыя повелевают исповедовати и епититмийствовати, но за грехи. Date: 2015-05-22; view: 509; Нарушение авторских прав |