Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Глава, 21
Аще кии еретицы и точию с проклятием ересей своих им приемлеми бывают, но и от таковых обращающыхся епископов, презвитеров и диаконов, святии отцы, по проклятии ересей их, повелевают паки хиротонисати. Аще же убо иерея, от никонопоследствующаго архиерея, имущаго хиротонию, ниже покрещевающе, ниже миром помазующе, приемлете; то како тако приемлете с проклятием ли ересей, или кроме проклятия? И аще убо с проклятием ересей; то како по проклятии ересей, с первшею хиротониею паки приемлете его? И кто тако повеле? апостол ли кий? но ни един. от святых ли богословец кто? не слышу. от церковных ли учителей кто? не обретаю. И не будет ли сие приятие ваше сопротивно определению святыя древлевосточныя церкве? Аще несть, по вашему мнению. Како святая древлеправославная кафолическая, церковь, не точию, таковых еретиков, их же определила, егда обращаются ко святей православнохристианстей вере, с проклятием ересей их и иных, священников, и прочих причетников, аще кии имут от еретик рукоположение, с первшею хиротониею просто приимати, но паки, аще достойни суть повелевает хиротонисати? Явственно о сем свидетелствует севаст Константин Арменополь номофилак и судия Фессалонитский, поведая о монотелитских, сиречь единоволнитских священницех. их же по проклятии ересей их благочестивии архиереи паки хиротонисаху, сице глаголя: [Вопрос 25. Монотелита иерейскии имея обет, покаянием обратися в по нам православную веру, и приятся и посвятися. Помале же обращься на свою блевотину ереси. яко первее быв, но паки, яко глаголет, по себе самому быв, и грех сразумев, в православную веру прибеже, и приятся подобне обращься блудному, понеже хощет иерейства сподобитися, ищем творителная научитеся; От ответа: Довлеет бо сице зле поползнувшуся, и семо и онамо приметающуся, приятися по правила объятию, иерейства же не сподобится]. книга 5. Видиши ли коль яве дает ведати севаст Константин, яко древлеправославная церковь име определение, монотелистких священников, обращающихся в православную веру не просто с первшею хиротониею приимати, но паки рукополагати. И аще убо монотелитских иереов, единыя ради ереси единоволныя, святая церковь обращающихся определила по проклятии ересей, миром помазав, паки рукополагати. И аще убо монотелитских иереов, единыя ради ереси единоволныя, святая церковь обращающихся определила по проклятии ересей, миром помазав, паки рукополагати. Како не подобает от никонопоследствующих архиереов имущих хиротонию иереов, иже не едину в себе ересь, но множайшыя содержит, их же ради их обращающыхся ко святей древлеправославней церкви, не точию миром подобает помазовати, якоже выше показахом, но паче покрещевати, паки хиротонисати? неотрочне подобает. Ктому же не токмо сами они в ересех состоят: но и прочих содержащих древлецерковное благочестие, принуждающе к своему нечестию, гонят, биют, мучат, и смерти предают, да их содержания сообщницы будут. Святии же отцы подвизающихся о нечестии и спомогающих еретиком, всячески обнажают священства. Сице святый Афанасий Великий, во еже к Руфину епистолии пиша глаголет: [Приобщившихся иже Ариева мудрствующим священником, рече, иже убо нуждею низложени бывше, правилне убо исправляются. И паки: аще помысл никако имяху онем слагающеся, якоже реша, смотрения же ради приобщитися спокрышася страхом, еже не растлитися церквам, злочестивых введением в тех место, онем заточением со благочестием бывшем. А иже по приобщении и о нечестии подвизающеся и спомогающе елика сила, не теми же запрещеньми покаявшеся низлагаются, но обнажени бывше священства, в людских вчиняются стране. Прелщеным бывшим, или нужду пострадавшым людином, прощение дается, первие запрещение приемши, и явственне прокленших еретическая, и иже в Никеи православную веру почитати обещавшимся. Сего не аз, рече, един судя: но иже поместныя соборы божественнии отцы изложиша]. Матфей Властарь, во главе 1, перваго состава. Что убо, аще по божественному Афанасию, священник, иже впад во арианство, подвизающься о нечестии, спомогает им, егда паки к непорочней вере обратится, в людских стране. сиречь в простолюдинех вчиняется, ничто же имый священническаго. еда нынешний священник, иже не токмо в ереси впаде, но и родися в них, и возрасте, и крещение прият от иерея, в тех же ересех состоящаго и хиротонию восприят от архиерея тыяжде содержащего, и не точию сам в них пребывает: но и прочих лобзающих древлеотеческое благочестие, к тем же принуждая, гонит, мучит, в преторы предает, повнегда обратится ко святей древлеправославней церкви, не имать вчинитися в людских стране, рекше в простолюдинех? не вем, вам оставляю, вы судите. аз бо с Великим Афанасием не обинуяся глаголю, яко неотрочне и вчинится и вчиняется в простолюдинех. И аще тако есть, якоже и есть. то како ему не восприемшу, по обращении, от православного архиерея хиротонию, возможно с первшею хиротониею служити? отнюд невозможно. убо подобает воспохиротонисати. И что много глаголю, яко не токмо от еретика архиерея имущаго хиротонию иерея, святии отцы повелевают воспохиротонисати: но и в раскол впадшаго, и извержена бывшаго, аще покается, и перваго взыщет сана, не ктому повелевают послушати, но яко мирских человек приимати предопределяют. Сице отцы поместнаго собора, иже в Сардикии, рекше в Средце, повелевают глаголюще [Кормчая, лист 114]: [Евтихиана же и Мусея расколника бывша, и извержена, аще покается, и епископскаго взыщет сана, или имене, в том да послушана будета, аще же хощута приобщитися, яко мирстии человецы да будета прията]. в толковании на правило 20. И аще убо святии отцы в раскол впадших, и изверженых бывших, аще покаются, не ктому попущают вчиняти в первый сан: но яко простолюдинов повелевают приимати. Како священника, иже не в раскол некии впаде, но в ересех родися, в ересех воспитася, от ереси содержащаго иерея крестися, от в ересех состоящаго архиерея рукоположися, повнегда обратится ко святей соборней церкви, не яко простолюдина подобает приимати? зело яко простолюдина. И аще яко простолюдин приемлется, в простолюдинех вчиняется. како таковаго не подобает воспохиротонисати? поистине подобает. Глаголет бо святый Павел апостол: Аще корень свят, то и ветви. Зде корень каков, сиречь архиерей, от него же происходит древо священство? Не требует ли святаго крещения? всяко. Зане ов обливателне крещен, ов же, аще и трипогружателне, но обливателство с трипогружателством за равно исповедует и содержит. Каковых священная правила повелевают, якоже в прешедших главизнах доволно предпоказахом совершенно крестити. И аще корень, сиречь архиерей требует святаго крещения, всяко и рукоположения. Аще бо кто не крещен, той ниже рукоположен. И кто воспрекословит от ум имущых, не востребовати происходящему от него древу сиречь священству, якоже крещения, сице и рукоположения? Понеже бо, по словеси святаго апостола Павла, аще корень свят, то и ветви. Проявлено, яко аще кий корень сквернен, то и ветви. Ибо от тех, сиречь еретик, по реченному святыми апостолы, крещении не крещени, и поставлени не причетницы. Убо от никонопоследствующаго архиерея, имущаго хиротонию иерея, поелику воспокрещевати, потолику и воспохиротонисовати подобает. Date: 2015-05-22; view: 458; Нарушение авторских прав |