Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Тестовые задания для Итоговой Государственной Аттестации выпускников. по специальности 100105 «Гостиничный сервис»





по специальности 100105 «Гостиничный сервис»

(базовый уровень СПО)

Этап ИГА

Дисциплина «Иностранный язык» (профессиональный)

Вариант 1

Вставьте пропущенные слова:

 

  1. In a large hotel, the manager … the work of the department heads.

a). coordinate b). coordinates c). is coordinating

 

  1. You’ll find your way around the town … if you have a map.

a). easy b). easier c).easiest

 

  1. You … know how to mix all the cocktails on the list, and you don’t have to try and be as professional as possible.

a). should b). don’t have to c). mustn’t

 

  1. The guest had too …time, that is why he asked to call the taxi to the airport.

a). much b). few c). little

 

  1. Mrs Fairfax from 219 said, that they … problems with hot water.

a). have b). has c). had

 

  1. … is a person who has overall responsibility for the running of the hotel.

a). the head chef b). a reservation clerk c). the general manager

 

  1. If you could be a little more … in the future, our meetings could start on time for a change.

a). punctual b). flexible c). practical

 

  1. As soon as guest makes a …, we write the details on the reservation form.

a). information b). reservation c). occupation

 

9. … and valet service must also provide quick and efficient service to guests who need clothes washed, cleaned or pressed.

a). landscape b). engineering c). laundry

 

10. Restaurants with the highest grade of service offer a full … which includes dishes served by the waiter from a trolley in the dining room.

a). a la carte menu b). self-service c). table d’hote menu

Тестовые задания для Итоговой Государственной Аттестации выпускников

по специальности 100105 «Гостиничный сервис»

(базовый уровень СПО)

Этап ИГА

Дисциплина «Иностранный язык» (профессиональный)

Вариант 2

Вставьте пропущенные слова:

 

  1. Yesterday I … to our manager about my working day.

a). speak b). spoke c). have spoken

 

  1. The problem is not so complicated. It’s … you think.

a). simple b). simpler c). simplest

 

  1. You must make the beds and hoover the carpet, and you … forget to check the cupboards in case the guests have left anything.

a). must b). don’t have to c). mustn’t

 

  1. Nowadays he was very busy and he saw … of his old friends.

a). little b). many c). few

 

  1. In the hotel the waiter told me that an American … there for three months.

a). were staying b). had been staying c). have been stayed

 

  1. Call … to Room 305 to clean it, make beds, and make sure that everything looks right.

a). a chambermaid b). a receptionist c). a housekeeper

 

  1. The applicant usually sends … and a CV, which gives personal details and list of qualifications and experience.

a). requirements b). conditions c). a letter of application

 

  1. We enter all reservations into a reservation diary, under the date when the guests are due to ….

a). reserve b). arrive c). fill in

 

9. A few large hotels … their own workshops for such tasks as carpentry and upholstering.

a). maintain b). damage c). produce

 

10.When the waiter receives the meal already plated from the service hotplate and only places it in front of the guest a service is called ….

a). self-service b). a la carte menu c). table d’hote menu

 

 







Date: 2015-11-15; view: 528; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию