Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Інструктування, перевірка розуміння
Listen to the conversation. Nick: Ann, could you help me? Ann: With pleasure. And what seems to be the trouble? Nick: I can’t turn your CD player on. It looks like computer. I’ve never seen such model. Ann: Oh, it’s Japanese. It looks a little bit sophisticated, but, as a matter of fact, very easy to use. Nick: How does it work? Ann: Well, first thing you have to do is to plug it in. Push the ‘on’ button. You see the green lamp lights. Nick: And how can I put the disk in? Ann: You should press ‘eject’ button. You see how the cover opens. Then put the disk here and close the cover. Is that clear? Nick: Aha… Yes, thank you. Ann: Why don’t you try it yourself now?... That’s right. Now you see the small display shines. You can press cursor buttons like those on computer’s keyboard to select an item in the menu. Then press ‘yes’ button to exit the menu. … Are you with me? Nick: Yes. That’s great! Як показано в прикладі, опис послідовності дій супроводжується зв’язками типу: The first thing you do is … Then you have to … After you’ve done that … Крім того, буває доцільно контролювати розуміння слухачем викладеного з використанням фраз розмовної мови: Is it clear? OK so far? Got that? Інколи буває необхідно застерегти слухача від неправильних дій: Be careful not to press this button because… Make sure you remember… Don’t forget… Exercise. Give your classmates instructions on how to use the following objects. Make sure if your partner understand your instruction. Calculator, penknife, computer, photo camera, dictionary, fax machine, copier. Вправи для самостійної роботи Exercise 1. Translate the text from pages 100-101 into Ukrainian (Russian). Exercise 2. Use the following modal verbs in sentences of your own. Demonstrate various opportunities of these verbs to express ability, possibility, permission, advice, etc. Will, would, shall, should, ought (to), may, might, can, could, must, need. Exercise 3. Complete the sentences with appropriate modal verbs or their equivalents. 1) _____ I leave the class now, please. I’ve finished my work. 2) Why didn’t you answer the phone? – I (not) _______hear a phone ringing at that moment, I was in the bath. 3) Where are you going to spend your vacations? – I _______ go to my parents or I ___________ go camping. 4) You (not) _________ tell anyone of yesterday’s meeting. It’s a secret. 5) I (not) _________ work at weekends, but sometimes I do. 6) We have a plenty of paper, so you (not) _________ buy any more. 7) You _________ visit your granny, she really missed you. Lesson 2 Date: 2016-06-09; view: 340; Нарушение авторских прав |