Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
О еже правила яко седми вселенских собор, тако и девяти поместных, сице и особь от святых отец сложенная святая церковь ненарушително повелевает соблюдати
Но вем воистинну вем, яко речет кто от сведущих правила, глаголя: священная правила повелевают еретиков, наватиан, саватиан, ариан, несториан, четыренадесятник, средник, и прочих сим подобных, токмо святым миром помазовати, и тако на общение приимати. сице правило перваго вселенскаго собора глаголет [Кормчая, лист 3]: еретицы глаголемии чистии, приходяще к соборней церкви, первое да исповедят, яко повинуются церковным законом, и приобщаются с двоеженцы, и простят согрешающих. и аще убо будет же и от сих, глаголемых чистии, другий епископ поставлен или презвитер да имать честь, или, аще хощет града того епископ, да даст ему негде в селе епископию. Толкование: от приходящих еретик, ко святей Божией соборней апостольстей церкви, ови убо крещаемии бывают совершенно, друзии же, иже токмо миром помазуются, инии же токмо проклинают своя и иныя ереси вся. сии же глаголемии чистии прелщени бывше в таковую ересь, от Навата презвитера Римския церкве, от него же и чисти наречени быша, того ради: понеже не приемлют покаяния обращающихся от грех. и второе женитися возбраняют, двеженца же отнюд не приемлюще на общение, и таковии аще убо приступят к святей соборней апостольстей церкви, и исповедят двоеженца приимати на общение, и не хулити втораго брака, и согрешающим и кающимся прощати грехи: и просто рещи, всем церковным последующе повелением, свою ересь прокленше и иныя вся, прияти да будут, и токмо святым миром помажются. согласно сему и правило 7, собора поместнаго иже в Лаодикии повелевает сице [Кормчая, лист 73]: наватиане, аще инех ереси не прокленут,, и с теми и свою, не приятни, аще прокленут, помазани миром да приобщаются. сим подобне и правило 7, втораго вселенскаго собора, заповедает глаголюще [лист 88]: четыренадесятницы иже и средницы глаголются, и ариане, и наватиане, и македониане, и саватиане, и аполинарите писание вдавше, приятни, помазующе токмо вся чювства. но и девятьдесят пятое правило, шестаго вселенскаго собора, согласно повелевает, сице глаголюще [лист 205]: обращающихся от еретик, сице приемлем, арианы, македонианы, и наватианы же, иже и чистии именуются, иже суть средницы, и аполинарианы, и евтихианы, и северианы, и иже от подобных им ересей, проклинающыя вся ереси, и с ним и свою, помазуем святым миром, темена, очи, ноздри, уста, уши, и знаменающе я глаголем, печать дара Святаго Духа. сего ради от новодействуемое имущих крещение, не лепотствует покрещевати, но токмо святым миром помазовати, и тако приимати я. но вонми убо внятно, и разсуждай прямо. святый Василий Великий приходящих к соборней церкви, на три чины распределяет, на еретики, расколники, и подцерковники, сице бо глаголет в первом своем правиле [лист 224]: [еретик есть, иже верою чюждь. а иже по некоему незнаему вопрошению, той есть расколник. собирающии же сих, или от инех непокориви, сии суть подцерковники. иже отлучившеся сами от соборныя церкве, и иную создавше, особно собираются. а еже от еретика крещение не приятно; от расколника, и подцерковника приятно. Толкование: Еретицы убо глаголемии пепузини. иже началника их Монтана утешителем именуют: темже иже в того крещающиися не крещени суть. наватиан же рекше чистых и воде предстоящих, и воздержащихся крещение, аще и не приятно есть, понеже оставляет сих Дух Святый, но смотрения ради да будет приятно]. зде убо сей святый великий церковный светилник, наватиан, водопредстоящих, и воздержащихся, крещению отрече быти приятну, Духу Святому оставляющу я; но смотрения ради попусти е быти приятно. сие самое в 47 своем правиле исправляя, повеле оных всячески крестити. ариан же повелевает святый Григорий Богослов покрещевати, сице вопия: [Увы светлости, аще по бани очерневаются, аще светлшыя зрю, не у очищенныя, аще ищу лучшаго духа, и не обретаю, даждь ми баню вторую, и о первой зле помысли]. слово 24. на еретики. Еже убо в первенствующей церкви и творяху святии отцы, рекше покрещеваху ариан. о чесом повествуется в житии святаго Порфирия епископа Газскаго, сице: егда отпущени быша святии отцы, Иоанн и Порфирий от царя Аркадия списанием, и приближишася к острову родийскаго, молиша Навклира, да пристанет к брегу, яко да шедше целуют преподобнаго Прокопия отшелника. Навклир же не хотяше сказуя ветр быти неудобен, и весма не послуша святителей Христовых, бе бо в тайне арианин, и ненавидяше правоверных епископов. и егда мину той остров, абие в мори бысть буря и волнение, и бяху вси в страсе велицем, боящеся потопления. бысть же то весь день, и всю нощь. восходящей же заре утренней святый Порфирий воздремася мало, и виде преподобнаго Прокопия глаголюща к ему: Навклира увещайте отврещися ереси арианския, и прокляти ю, и огласите его к крещению, и абие волнение то страшное престанет. воспрянув же святыи Порфирий, сказа блаженному Иоанну митрополиту, и прочим с ним бывшим. и призвавше Навклира реша ему: аще хощеши спасену быти от потопления кораблю твоему, и всем нам, а наипаче души твоей избавитися от вечныя погибели, то отвержися зловерия твоего ереси арианския, и приобщися кафоличестей вере. Навклир же удивися, яко святии епископи уведаша тайну, ея же никтоже ведяше, и рече к ним: понеже откры вам Бог тайная сердца моего, убо отвергаюся Ариева мудрования, и верую, якоже вы веруете. утвердите же вы мя лучше ко святей вере. тако Навклиру глаголавшу, абие преста буря, и бысть тишина в море. а святая поучивше Навклира от божественнаго писания, и утвердивше в православии, огласиша его и крестиша. минея четия, февраля 26. И виждь ми, оная правила вышеименованных еретиков, повелевают токмо святым миром помазовати. святый же Василий Великий, и прочии святии, их же в третией главе именословне предъявихом, тех же еретиков повелевают покрещевати их же и покрещеваху, якоже предпоказахом. отсюду яве видимо есть, яко оная правила, яже выше в третией главе предложихом, не меншую силу их имут, но равную. сего ради и равне я долженствуют соблюдати. понеже священная священных отец правила, яко вселенских соборов, тако и поместных, сице и особь сущих святых отец, изложенная равно должна суть всячески исполняема быти. явственно о сем преподобному Никону Черныя горы возглашающу сице [Кормчая, глава 71, лист 637]: изглашение от божественных правил, от богоносных соборов, и особь святых отец бывших, яко един Дух Святый действова, в поместных же и вселенских соборех, и подобает даже и до кончины века, христианом божественная тех хранити правила, а непщевати вины о гресех. глаголет бо божественный о сих апостол [к галатом, зач. 299]: аще кто вам благовестит, паче еже прияли есте, анафема да будет. паки той же: яко аще и мы, или ангел с небесе благовестит вам, паче еже приясте, анафема да будет. Зриши ли, яко не токмо апостолом, но и тому самому ангелу с небесе возбраняет, к вящшему мню опасству и утвержению. и зде убо тако. и паки той же Святый и поклоняемый Дух вдуну и научи святым шестым собором, из уст святых, в предисловии божественных правил сочетав всех собор, в коемждо колико правил изложил есть. изволижеся и се святому сему собору, добре еже и споспешнейше, яко пребывати от ныне тверду и известну к душевному врачеванию, и исцелению страстей, от иже прежде нас святых и блаженных отец приятое и утверженное. и еще же и преданная нам именем святых и славных апостол правила, 85. и понеже в сих правилех вчинено бысть приимати нам, в тех же святых апостол, Климентом завещанная, в них же древле от иноверных на пагубу церкви лестна некая и странна благочестию приложена быша, благолепную доброту божественных велений нам погубляюща. таковых завещаний по подобию отложение христианскаго стада, к созиданию и утвержению, никакоже вмещающе еретическаго лжесловесия рождения, и присному апостолскому и совершенному учению прилагающе. назнаменаем же и прочая вся священная правила яже святыми и блаженными отцы нашими изложенная, сиречь, иже в Никеи собравшихся, 318 святых и богоносных отец: и иже во Анкире: и еще же в новей Кесарии: и в Гангре: такожде и во Антиохии сирстей: но и иже в Лаодикии фригийстей: еще же, 350-ти, в богохранимом граде царьстем сшедшимся: и двою сту, иже во Ефесстей митрополиии собравшихся первее: иже в Халкидоне 630, святых и блаженных отец: такожде и в Сардикии: и сущих в Карфагене и еще же паки в богохранимом Царе граде сшедшихся, при Нектарии сего града наместнице: и Феофиле бывшем во Александрии архиепископе: но и Дионисия бывшаго архиепископа Александрийскаго великаго града: Петра епископа и мученика: Григория епископа бывшаго новыя Кесарии и чюдотворца: Афанасия Великаго архиепископа Александрийскаго: Василия архиепископа Кесарии каппадокийския: Григория епископа Нисскаго: Григория Богослова: Амфилохия Иконийскаго: Тимофея архиепископа Александрийскаго: и еще же от Киприана бывшаго архиепископа африкийския страны и мученика, и иже с ним собора изложенное правило, еже в предреченных наместник местех точию по преданному обычаю удержа: и ни единому же мощно быти проявленная развращати правила, или отметати, или иначе паче лежащих приимати правила, ложными надписаньми от неких сложенная, иже истину корчемствовати начинающих. (ниже) сим сице засвидетелствованным, нам радующимся о них, якоже обрящет кто корысть многу любезне божественная правила в персех объемлем, и совершенно тех завещание, и непоколебимо утвержаем, и изложенных от святых духовных труб всехвалных апостол, и иже от святых вселенских собор, и поместных собравшихся, о изложении таковых заповеданий и изложений, и инех святых отец наших, от единаго бо вси и тогожде Святаго Духа озарени бывше, повелеша яже на ползу. и их же убо сии святии проклятию предаша, и мы проклинаем: и их же извержению, и мы изметаем: и их же отлучению, и мы отлучаем: и их же запрещению предаша, и мы такожде предаем, имуще не сребролюбен нрав, но доволни сущими, и иже возшедыи до третияго небесе, и слышав неизреченныя глаголы, Павел божественный апостол яве вопиет. сей святый седмой собор зри како и по предписаннем шестем святем соборе, той и паче подтверждает убо, сиречь, запечатлевает, вся святыя вселенския соборы, и предания вселенския церкве. по нем же паки в последних временех, егда соборная церковь восприят, исправление веры, и всяка ересь отступи, и свободися от соблазн, тогда собор сей бысть соединения глаголемый, во еже бо совершити вся завещания, приносит проклинания и глаголет: вся яже чрез церковнаго предания и учителствы и воображения святых и приснопамятных отец, новосотворенная и содеянная, или по сем содеятися хотящая, анафема. и паки по сем глаголет. ко иже в небережение полагающим, священная и божественная правила, божественных отец наших, яже церковь утверждают, и все христианское жителство украшают и к божественному наставляют благобоязству, анафема. Кормчая, глава 71. Подобне и священноинок Матфей, о правилех церковных, колико подобает их держати, приводя священных отец правила, глаголет: Первое четвертаго собора правило, иже от святых отец рече, коегождо собора вселенскаго же яве яко и поместнаго, даже и ныне изложенная правила в предании воспевающих опасение, и церковное утверждение держати оправдуем. Первое же шестаго собора, и подробну счинившыя священная и божественная правила, общне же и особне божественныя отцы исчитает, и тверде пребывати повелевает, и яже они с дохновением Святаго провозвестиша Духа, и иже прежде нас святии отцы прияша, и нам предаша, к душевней же цельбе, и врачевству страстем, 85, святых апостол правил, глаголя: освень Климентом завещанных, сия бо многое присеяние от злославных образом плевел, прияша, утвержены имети повелевает. и яже в Никеи, 318. богоноснии отцы. изгласиша. и убо и яже в царствующем граде, вторыи вселенский собор, 150, отец уставиша. третий же во Ефесе, 200, отец. четвертый же в Халкидоне, 630. и яже во Анкире счини. к сему же иже в Неокесарии, и иже в Гангре. и иже во Антиохии сирской. и в Лаодикии: и иже в Сардикии: и иже в Карфагении приятни убо: и иже о Нектарии: и Генадии патриарсе Константиня града написанная. к сему же Дионисия и Петра священномученика, Афанасия Великакго и Кирила, Тимофея и Феофила, иже Александрийскаго великаго града бывша первоседалницы. не точию же: но и Григория Кесарийскаго чюдотворца. Василия Кесарийскаго Великаго. Григория Нисскаго. Григория Богослова и Амфилохия Иконийскаго. а иже убо от архиепископа Африкийския страны, священномученика Киприана, и иже с ним собора, издавшееся правило в тех местех токмо удержася. от сих убо всех правил, иже некая пречерпати, или возражати, или отметати дерзнет, или развращати, или другая ложне от некиих сложенная приимати от начинающих истину корчемствовати, сицевый, да будет, рече, анафема, и христианскаго сословия чюждь. глава 5, К-го состава. Зриши ли яко священнии отцы, священная правила, яко святых апостол, тако вселенских собор, сице и поместных, подобне и особь сущих святых отец, крепце и ненарушителне соблюдати повелевают, возражати, или отметати, или развращати дерзающих анафеме предают. темже благоявлено, яко якоже оная правила, яже повелевают вышеименованных еретиков наватиан и прочих точию святым миром помазовати: сице и сия правила, святаго Василия, и прочих, их же в третией главе предложихом, повелевающая тех же еретиков покрещевати, равносилна суть, и равно должна исполняема быти. Сего ради не погрешит, аще кто сих еретиков наватиан, и прочих, по правилом Василия Великаго, и прочих, обращающихся к соборней церкви, паки крестити. понеже святии отцы якоже оная, сице и сия правила, равне и неотложне повелевают соблюдати, преступающих я анафеме предают. Елма же убо по правилом святаго Василия Великаго наватиан еретиков, иже не о вере погрешиша, лепотствует покрещевати. како не подобает от новодействуемое имущих крещение, иже не токмо в вере погрешают: но и таковых еретик ереси в себе содержат, их же не миром точию помазовати, но паче совершенно крестити священная правила повелевают, якоже выше во главе второй показахом, покрещевати? ей ей подобает. Date: 2015-05-22; view: 494; Нарушение авторских прав |